Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi aaaargh.. Lasten hakeminen pk:sta

Vierailija
26.08.2009 |

Mulla menee joinain päivinä valehtelematta 20-25min siihen, että saan lapset päiväkodin pihasta autoon! Siis jos olen ystävällisellä päällä. Sellasina päivinä kun sanon hoitajille, että meillä on nyt kiire sinne ja sinne, niin saan lapset nopsasti kyytiin.

Ongelma on siis se, että hoitajat selittää vanhemmille ummet ja lammet siitä, kuinka lasten päivä on mennyt, mitä on leikitty, syöty jne. Oon kysynyt muilta vanhemmilta onko heillä sama juttu, niin ovat sanoneet, että kyllä joskus ärsyttää se kun ei halua epäkohteliaskaan olla ja lähteä lasten kanssa kävelemään kesken toisen höpötyksen.

Selvästi tämä on joku käytäntö meidän lasten pk:ssa, mutta siis todella ärsyttävää, että on tän takia kotona ja muissa puuhissa puol tuntia myöhempään kuin muuten.

Mä oon antanut varmaan aika tylyn kuvan itestäni näille hoitajille, kun yleensä vain tervehdin ja kysyn yleisesti että menihän päivä hyvin ja lähden lasten kanssa pois. Hoitaja jää vähän niinkuin monttu auko seisomaan.

No, ongelmansa kullakin, mutta musta tuo joka päiväinen pitkä keskustelu vanhempien kanssa on aika turhaa, jos kaikki on mennyt päivän aikana ihan normaalisti..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa aloituskeskustelussa kysytään, miten vanhemmat toivovat, että päivän kulku kerrotaan. Itse olen sanonut, että minulle riittää toteaminen "normipäivä", kun kaikki on mennyt ihan kivasti. En tosiaan kaipaa mitään selostusta juurtajaksain ja normaalit nahistelut ovat osa päivää, en niistäkän raporttia kaipaa. Eri asia sitten, jos on jotain poikkeuksellista suuntaan tai toiseen ollut. Jos on nyrkit verillä tapeltu, niin toki haluan sen tietää. Meillä toinen lapsista on "ongemamahainen", joten toivon kuulevani myös sen, onko käynyt isoilla tarpeilla.

Vierailija
22/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kysytään että kuinka vanhempi haluaa että lapsen asioista pk:ssa kerrotaan..siis miten informaatio hoidetaan.

seuraavalla kerralla sano siellä että haluat tietää vaan ainoastaan jos jotain erikoista tapahtuu..muuten hakutilanteessa riittää pari minuutin selitykset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun haen lapsia, ni piha alkaa kyllä olla aika tyhjä, muutama lapsi enää. Luulis kyllä, että hoitajatkin haluais jo kotiin.

ap

Vierailija
24/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitohenkilökunta yrittää kertoa siitä loukkaamatta ap:tä. Muuten ei taatusti riittäisi aikaa noin pitkiin juttuhetkiin. Hoitajien täytyy olla todella pulasa ap:n lasten kanssa, että ovat valmiita näkemään tuommoisen vaivan.

Vierailija
25/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aluksi metsästää lasta, joka siis juoksee heti karkuun kun tulen pihaan. Sitten on tietysti kaikki leikitkin kesken ja kun en millään jaksa työpäivän päätteeksi alkaa lapsen kanssa riitelemään niin odottelen tovin ja koitan päästä sovussa kotiin. Joskus katkeaa pinna ja nostan lapsen kainaloon ja lähden. Mutta se on kurjaa sitten molemmille.

Vierailija
26/26 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla äideillä kun on ongelmana että niistä tädeistä ei saa muuta irti kuin "ihan hyvin on päivä mennyt".