Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon sokeririippuvuudesta?

Vierailija
25.08.2009 |

Huoh....minulla taitaa olla pahanlainen sokeririippuvuus :(. Olen lihonut kesän aikana 4 kiloa ja ihan siksi, että minun täytyy saada säännöllisin väliajoin sokeria (=jäätelöä, karkkia, kuivattuja hedelmiä jne.).

Nyt päätin tehdä lopun moisesta. Hiilarit viehättävät minua muutenkin liikaa, joten päätin aloittaa uuden elämän karppaamalla. Kävin Karppaus-sivuilla ja kalorilaskuriin syöttelen syömiseni. Yritän tälla tavoin eroon sokerista. Aloittelen alle 50g hiilareita/päivä, myöhemmin lisään siihen hyväkarppi-rajaan.

Eihän tästä nyt muuteen mitään tule! Päätä särkee makeanpuute ja siinähän se kierre onkin sitten valmis.

Tukekaa mua : )

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko pois, itsekin olen kokenut sen että se tulee aina vaan helpommaksi ajan kanssa. ja erityisen helppoa siitä teet jos heität kaiken makean pois kaapeista. sitten täytyy enää sielä kaupassa käydä pieni taistelu itsensä kanssa. :)

tuota karppausta en suosittelisi vaan ihan muuten terveitä elämäntapoja. jätä vaaleat jauhot, makaroonit yms. pois ja korvaa ne tummilla.

tsemppiä!

Vierailija
2/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa oireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nyt olen siitä päässyt eroon. Voin käydä jo kaupassakin ilman, että ostan itselleni 400 gramman karkkipussia, eikä mun tarvi kerjätä edes lapsiltani karkkia. Mä jätin juhannuksen jälkeen pois riisin, makaronit, perunat, kaikki pullat, keksit, jäätelöt, suklaat, karkit ym. sokeriherkut ja kaikki vehnäjauholeivonnaiset. Mulla ei ole enää makeanhimoa. Lisäsin paljon kuituja ja proteiineja, ja siinä se. Paino on pudonnut viisi kiloa. Mulle ei tullut edes vieroitusoireita, kun en ihan ilman hiilihydraatteja ole.

Vierailija
4/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... mä inhoan tummaa suklaata!

olen yrittänyt keksiä vaikka mitä korvikkeita makealle, mutta ei niin ei....

siksi päätin, että siitä on nyt vain päästävä eroon. Radikaali vieroitus nopeista hiilareista auttaa?

Ihanaa, tuon edellisen vastaajan case lohduttaa. Olen ihan samanalainen, salaa syön lapsenkin karkit :(. Ehkä mäkin onnistun, kuten sä.

Vierailija
5/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla, nimenomaan. Jatkan nykyään karppausta, vaikkei hiilihydraattiriippuvuus vaivaa eikä ylipainoa ole.

Karppaus.infon sivuilla on muuten oma keskustelualueensa sokeririippuvaisille. Sinne pitää hakea "oikeutta" päästä osallistumaan. Tämä riippuvuus ei nyky-yhteiskunnassa ole mikään harvinaisuus!

Minulla oli muuten aloitusvaiheessa kolme päivää lievää päänsärkyä, sitten helpotti. Joillakin on rankempaa, joillakin helpompaa.

Vierailija
6/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hiilihydraatteja. Niitä on kaikissa vihanneksissa, ja vihanneksiahan karpit kiskovat kaksin käsin.

Vierailija
7/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään ole ilman hiilareita......

en nyt viitsinyt alkaa juurta jaksain selittämään tarkemmin. Alle 50g/vrk on tosi vähän ja alle 100g luokitellaan hyväkarpiksi. Kyllä mä nämä jutut tiedän ; ). Ja kun on käytössä kalorilaskuri, näkee tarkalleen, mitä menee.

ap

Vierailija
8/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelitte sit jatkossa olla ilman sokereita tai ilman hiilareita jos jätätte ne kokonaan pois? vai meinasitteko olla loppu elämän pois kokonaan...mietin vaan et eikös ne kilot tule takaisin sit kun rupeatte syömään sokereita tai hiilareita. Itse olen paininnut painon kanssa aina vaikka ei nyt kilojen puolesta ole pudotettavaa mutta itsellä on sellainen olo et vähä täytyy saada pois ja rupesin käymään salilla(otin itselleni ohjelman) ja VÄHENSIN HUOMATTAVASTI sokereitten määrää ja pelkästään ruoka annoksien pienentäminen jo tiputtaa painoa. Minun ohjaajani sanoi että se on kaikkein paras ja pysyvin tapa laihtua. Ei tarvitse sitten myöhemmin tuntea morkkista jos otat esim.kahvin kanssa jotain eli liikuntaa vaan joka päivä ja annoksen pienemmäksi ja vähäksi aikaa sokerit pois niin voin luvata että kilot tippuu:)

Vierailija
9/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle ei tullut edes vieroitusoireita, kun en ihan ilman hiilihydraatteja ole." ja minulle tuli mieleen tarkentaa, ettei kukaan ole.

Vierailija
10/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistävät pasmat sekaisin..

Vierailija
11/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vain, etten ihan karppaamaankaan ruvennut. Syön esim. leipää, mutta en vaaleita leipiä ollenkaann. - 4

Vierailija
12/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut PepsiMaxia aina, siinä ei ole kaloreita ollenkaan.

Tarkoitatko että mahdollisesti jotenkin kiihottaa makeanhimoa?

ap

Vierailija
13/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko loppuelämän. Lasten kanssa olen kyllä kesällä syönyt useammankin jätskin, marjojen ja maustamattoman jogurtin kanssa voin syödä joskus hunajaa ja sokeriakin vähäsen, kylässä otan mielihyvin palan kakkua... MUTTA arkiruoasta sokeri on minimissään eivätkä ateriat koskaan rakennu nopeasti sokeriksi muuttuvien ruoka-aineiden (perunan, valkoisen riisin ja pastan, jauhojen) varaan.

Vierailija
14/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin sellaisen hiilaritietoiset -sivuston, siellä hyviä vinkkejä ja tietoa sokeririippuvuudesta.

ap

Vierailija
15/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien aikana olin kokeillut kaikkea kromikapseleista kidutuskuureihin. Edes karppaaminen ei auttanut. Olin epätoivoistakin epätoivoisempi, kun lopulta kokeilin hypnoosia. En aluksi uskonut oikein siihenkään, mutta...

Nyt takana neljä kuukautta kuivilla :)

Vierailija
16/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni sokerista ja ihan olen siihen ekojen päivien päänsärkyyn vetänyt Buranaa. Toka ja kolmas päivä on vaikeimmat, sit helpottaa. Toinen tärkeä juttu on se, että ÄLÄ YRITÄ KORVATA sokerisia herkkuja millään. Esim. keinotekoiset makeutusaineet tekevät verensokerille hyvin samanlaiset temput kuin sokeri. Eli pois kaikki virvoitus- ja energiajuomat.

Sokerin / makean lopettaminen on tavallistakin hankalampaa, jos sulla on siihen yhdistynyt myös kofeiini eli olet vaikka juonut kokista tai energiajuomia paljon, samalla saat kärsiä myös kofeiinin vierotusoireet. Mutta mitään haittaa ei ole siitä, jos pahimpina päivinä otat särkylääkettä.

Vierailija
17/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä, sillä vaan ylläpidät sekä makea- että kofeiiniriippuvuutta ja joudut koko ajan taistelemaan mieliteon kanssa, vaikket sokeria söisikään.

Vierailija
18/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sokerista. Ei pullaa, keksejä, kakkua tai muita sokerisia leivonnaisia, ei karkkia tai suklaata, ei jätskiä, ei sokerimehua tai edes tuoremehua tms. Sokerinhimo on hävinnyt ja siten arki on helpompaa. Nyt hypin keittokirjoista makeat leivonnaiset ohitse ja keskityn ruokaohjeisiin. Ennen aina kuolasin suklaamoussen ja täytekakkujen perään.

Syön kuitenkin melko paljon hedelmiä, joista saan hedelmäsokeria. En siis noudata vähähiilarista ruokavaliota kun en rajoita hedelmien määrää. Syön myös ruisleipää ja vaaleatakin leipää mikäli siinä on reilusti kuitua (esim. ruispaahtoleipää). Silloin tällöin juon light limsaa. Pyrin välttämään sen käyttöä mutta joskus on mukava juoda sitä lasillinen esim. jälkiruoaksi vaikka tiedänkin, että sellaista makeutusaine-lisäaine-litkua pitäisi ehdottomasti välttää.

Aion jatkaa tällä linjalla niin kauan kun tuntuu hyvältä. En koe, että jäisin mistään paitsi. Lapset leipovat ihania herkkuja ja autan heitä tarvittaessa leipomisessa. En kuitenkaan halua syödä niitä herkkuja. Saattaa olla, että jossain vaiheessa kokeilen makeaa kohtuudella ja sitä, osaanko pysyä kohtuudessa tyyliin kaksi suklaakonvehtia jouluna. Siihen en ole koskaan pystynyt vaikka tiedän ihmisiä, jotka oikeasti syövät vain ne kaksi konvehtia jouluaattona ja ovat tyytyväisiä!

Vierailija
19/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenoiden/porkkanoiden avulla: Aina kun teki mieli sokerista syötävää, niin haukkasin omenaa tai porkkanaa. Onnistuin laihduttamaan melkein 10 kg.

Vierailija
20/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos se auttaa makeanhimoon, laihtuminen on nopeaa ja olo pysyy hyvänä. Itse laihduin vauhdilla mutta lopulta tolkuton sokeririippuvuus pisti stopin dieetille- nyt olen löytänyt taas hedelmien ym. "ilot" ja voin sanoa että eipä juuri tee mieli karkkia saati suklaatakaan! :) Juon 1-2 lasillista smoothieta/mehua päivässä ja hedelmiä menee 2-3 per päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä