Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kohtuullinen vuokra avokilta?

Vierailija
24.08.2009 |

Asumme minun (ja pankin) omistamassa kerrostalokolmiossa. Minä maksan siis lainanlyhennykset, vastikkeen, vesi- ja sähkölaskun, netin, saunan ja autopaikat. Ostan myös suurimman osan ruuista, en kaljaa, enkä tupakkaa. Mies maksaa kotivakuutuksen. Onko 450 euroa sopiva?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko asunto omasi vai asutteko vuokralla...

Kyllähän se mies joka tapauksessa joutus maksamaan vuokrakulut asumisestansa.

Katsopas netistä yksiön hintoja.... eikö ole kohtuullista että mies maksaa ainakin 300-400 euroa kuussa vuokraa?

Jos kerran haluaa sinun kanssasi olla, niin haittaako tuo että samalla maksaa myös asuntoasi?

Vierailija
22/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko asunto omasi vai asutteko vuokralla... Kyllähän se mies joka tapauksessa joutus maksamaan vuokrakulut asumisestansa. Katsopas netistä yksiön hintoja.... eikö ole kohtuullista että mies maksaa ainakin 300-400 euroa kuussa vuokraa? Jos kerran haluaa sinun kanssasi olla, niin haittaako tuo että samalla maksaa myös asuntoasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset myykö itseänne halvalla...

(Mitä se äijä sais vaikka 150 eurolla tuolta kadulla?)

Menkää naimisiin ja hankkikaa yhteinen asunto, niin ei tarvitse enää miettiä kuka mitäkin maksaa!

Vierailija
24/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies saa asua ilmaiseksi ap:n kämpässä, eikä mies muka sitten ole ahne! Pitäähän miehen maksaa asumisestaan, herran jumala. Kuinka idiootteja naiset oikein voivat olla!

Jos se mies kerran suostuu asumaan ap:n omistamassa kämpässä, niin totta ihmeessä sen kuuluu suostua myös maksamaan asumiseestaan. Jos ap siinä samalla sattuu vähän kerryttämään omaisuuttaan, niin miten se on siltä mieheltä pois? Ei mitenkään!

Eihän ap ole lainaansa miehellä maksattamassa. Vaan on pyytämässä mieheltä osallistumista asumiskuluihin. Ja se on aivan oikein!

Älä ap kuuntele noita lapsellisia jeesustelijoita.

Vierailija
25/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset myykö itseänne halvalla... (Mitä se äijä sais vaikka 150 eurolla tuolta kadulla?) Menkää naimisiin ja hankkikaa yhteinen asunto, niin ei tarvitse enää miettiä kuka mitäkin maksaa!

asuntolainat ja rahat. Enkä muuhun suostuisi; en elätä ketään enkä suostu kenenkään elätettäväksi.

Ja ap, peri vuokraa sen verran, mikä on puolet asuntosi vuokrausarvosta.

Vierailija
26/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä on sitä mieltä että miehen pitäisi maksaa asumisestaan, mutta kohtuullisesti. Ei kukaan ole sanomassa että ilmaiseksi pitäisi antaa asua.

Mutta mies saa asua ilmaiseksi ap:n kämpässä, eikä mies muka sitten ole ahne! Pitäähän miehen maksaa asumisestaan, herran jumala. Kuinka idiootteja naiset oikein voivat olla!

Jos se mies kerran suostuu asumaan ap:n omistamassa kämpässä, niin totta ihmeessä sen kuuluu suostua myös maksamaan asumiseestaan. Jos ap siinä samalla sattuu vähän kerryttämään omaisuuttaan, niin miten se on siltä mieheltä pois? Ei mitenkään!

Eihän ap ole lainaansa miehellä maksattamassa. Vaan on pyytämässä mieheltä osallistumista asumiskuluihin. Ja se on aivan oikein!

Älä ap kuuntele noita lapsellisia jeesustelijoita.

Vierailija
27/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokille siirtyvästä prosenttiosuudesta kertyvästä asunnon omistuksesta. Ei niin että makselee sun lainat pois ja erotessa ei jää käteen yhtään mitään.

Vierailija
28/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset myykö itseänne halvalla... (Mitä se äijä sais vaikka 150 eurolla tuolta kadulla?) Menkää naimisiin ja hankkikaa yhteinen asunto, niin ei tarvitse enää miettiä kuka mitäkin maksaa!

asuntolainat ja rahat. Enkä muuhun suostuisi; en elätä ketään enkä suostu kenenkään elätettäväksi.

Ja ap, peri vuokraa sen verran, mikä on puolet asuntosi vuokrausarvosta.

Olin ap aikoinani samassa tilanteessa. Silloin miesystävä myi oman asuntonsa ja muutti mun luo asumaan - melkeinpä asiasta keskustelematta. Se päätti suurinpiirtein neuvottelematta, että osallistuu asumismenoihin maksamalla ruuat... (itse olin linjalla, että maksaisi yhtiövastikkeen, mutten saanut suunvuoroa). Joo, olipa reilua, kun tyyppi makas päivät kotona työttämänä ja minä söin töissä tukevan lounaan - eli en kostunut tuosta "vuokrasta" juuri mitään. Sittemmin meille tulikin ero :D tosin vähän muista syistä.

Vierailija
29/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 17.

Mitä rahanahneutta?

Vastasin kuten etelä-Suomessa asuvalle... Jos kysyjä (oletettavasti nainen)asuu jossakin landella, niin toki vuokran voi katsoa sen mukaan.

Itse olen avioliitossa, liuta lapsia.

En todellakaan haluaisi, että tyttäreni eläisi vastaavassa suhteessa, kuten tuokin kirjoittaja joka sanoo maksavansa 700 euroa kuussa ja mies 150e. (Ei olisi siitä miehestä vävyksi!)

Eikös se ole niin, että se joka asunnon omistaa, määrittää vuokra hinnan. Jos toinen ei ole valmis maksamaan, niin luultavasti pääsee vielä takas äitin helmoihin kasvamaan...

Vierailija
30/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selvittää vastaavien asuntojen vuokran suuruuden, ja siitä puolet on miehen maksama vuokra. Jos tuntuu, että sitä haluaa vähän lieventää, jos ei halua tehdä voittoa miehen kustannuksella, niin voihan summaa vähän pyöristää alaspäin. Mutta ei varmaan ole syytä enempää kuin pyöristyksen verran loiventaa.

Vierailija
31/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin saattaa ap:n kaltainen tilanne tulla lähiaikoina eteen. Olemme sopineet niin, että kuten tähänkin asti maksamme juoksevat kulut puoliksi (sähkö, vakuutukset, ruoka), kumpikin maksaa omat harrastuksensa jne. MUTTA asuntolainan maksaa se, joka kämpän omistaa. Mielestäni on kohtuutonta pyytää avopuolisolta vuokraa. Juu, kyllä sitä joutuu maksamaan jos asuu vieraalta vuokratulta kämpässä, mutta se ei todellakaan ole sama asia. Se jonka nimissä asunto on, kerryttää koko ajan omaa omaisuutta. Jos minä maksan puolet lainasta (tai vaikka vain osankin siitä), oletan saavani myös kyseisen prosenttiosuuden asunnon osakekirjoista. Muuten ei ole mitään järkeä systeemissä.

Eli vastike puoliksi, vesi ja sähkö puoliksi, ruoka puoliksi. Näin minä tekisin ja aion tehdä jos ja kun tilanne tulee omalle kohdalle.

Vierailija
32/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 17. Mitä rahanahneutta? Vastasin kuten etelä-Suomessa asuvalle... Jos kysyjä (oletettavasti nainen)asuu jossakin landella, niin toki vuokran voi katsoa sen mukaan. Itse olen avioliitossa, liuta lapsia. En todellakaan haluaisi, että tyttäreni eläisi vastaavassa suhteessa, kuten tuokin kirjoittaja joka sanoo maksavansa 700 euroa kuussa ja mies 150e. (Ei olisi siitä miehestä vävyksi!) Eikös se ole niin, että se joka asunnon omistaa, määrittää vuokra hinnan. Jos toinen ei ole valmis maksamaan, niin luultavasti pääsee vielä takas äitin helmoihin kasvamaan...

Näinkö sinä opetat tyttärellesi parisuhteesta? Uskomatonta - toivottavasti et ole tosissasi tai et ainakaan koskaan kenenkään anoppi.

Vierailija
33/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies saa asua ilmaiseksi ap:n kämpässä, eikä mies muka sitten ole ahne! Pitäähän miehen maksaa asumisestaan, herran jumala. Kuinka idiootteja naiset oikein voivat olla! Jos se mies kerran suostuu asumaan ap:n omistamassa kämpässä, niin totta ihmeessä sen kuuluu suostua myös maksamaan asumiseestaan. Jos ap siinä samalla sattuu vähän kerryttämään omaisuuttaan, niin miten se on siltä mieheltä pois? Ei mitenkään! Eihän ap ole lainaansa miehellä maksattamassa. Vaan on pyytämässä mieheltä osallistumista asumiskuluihin. Ja se on aivan oikein! Älä ap kuuntele noita lapsellisia jeesustelijoita.

Vierailija
34/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai edes puoli-ilmaiseksi (tyyliin maksaa 100 e/kk), jos on kuitenkin työssäkäyvä ja sillä tavoin normaalisti toimeentuleva? Miksi miehen pitäis saada kerryttää omaisuuttaan naisen kustannuksella, sillä väistämättähän ukolle jää rahaa sivuun, jos ei asumisestaan mitään maksa!

Normaalissa kuluihin osallistumisessa ei pitäis olla mitään mysteeriä. Jokainen aikuinen maksaa asumisestaan tai syömisestään - mikä siinä on niin helvetin vaikeeta????

Vierailija
35/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 17. Mitä rahanahneutta? Vastasin kuten etelä-Suomessa asuvalle... Jos kysyjä (oletettavasti nainen)asuu jossakin landella, niin toki vuokran voi katsoa sen mukaan. Itse olen avioliitossa, liuta lapsia. En todellakaan haluaisi, että tyttäreni eläisi vastaavassa suhteessa, kuten tuokin kirjoittaja joka sanoo maksavansa 700 euroa kuussa ja mies 150e. (Ei olisi siitä miehestä vävyksi!) Eikös se ole niin, että se joka asunnon omistaa, määrittää vuokra hinnan. Jos toinen ei ole valmis maksamaan, niin luultavasti pääsee vielä takas äitin helmoihin kasvamaan...

Hänen piheytensä ja hyväsydämellisyytensä ansiosta minä olen voinut lukea itselleni yliopistotutkinnon. Ajallisesti lähes viisi vuotta olen elänyt hänen rahoillaan, rahoilla jotka hän on piheyttään aikoinaan säästänyt, ja nyt minuun ja perheeseemme investoinnut.

Olen samalla huolehtinut lapsistamme ollen todella usein kotona, lähes kotiäitinä. Opiskelu olisi ollut täysin mahdotonta ilman mieheni sataprosenttista tukea. Täytyykin kysyä häneltä laitaako hän laskun tulemaan.

Oikeasti käy nykypäivän miehiä sääliksi. Avokit ja anopit lyttäävät mennen tullen :(

Vierailija
36/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka irtolaskut (vesi, sähkö, sauna, autopaikat, vastike jne), kunhan niistä tulee sama mitä sun lainanlyhennyksestä.

Vierailija
37/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

27:lle.

En pelkästään tyttärelleni.

Minulla/meillä on myös poikia, joista toivon kasvavan kunnollisia miehiä:

Miehiä jotka eivät käytä naisia hyväkseen.

Kunnon miehellä on vara maksaa vuokrastakin se osuus mitä pyydetään...

Kyllä sitä elämää toiselta kantilta katsoo kun perillisiä syntyy ja tietää elättävänsä heitä vielä kymmeniä vuosia.

Yhen lapsen kanssa ei taida olla niin väliä...

Vierailija
38/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asujaa yhden sijasta, niin että on aivan kohtuullista, että ap saa kohtuu vuokran avokilta.

Yksi vaihtoehto on se, että mies ostaa puolet asunnosta ja maksaa ap:lle osuutensa, jotta ap voi omaa lainaansa lyhentää. Kummallekin siis oma laina vaikka asunto puoliksi omistetaan. Sen jälkeen kaikki kulut puoliksi.

Myyntihinta selviää kun joku asunnonvälittäjä käy arvioimassa hinnan.

Vierailija
39/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaisihan avokki tyhjästä jos asuisi muualla vuokralla.Jos ko asunnon yleinen vuokrataso on esim 500,-/kk, niin avokki maksaa 250,-/kk. Sen verran hän joutuisi maksamaan jos asuisitte yhdessä vuokralla.

Tai kartuttaisi omaa omaisuuttaan lyhentämällä asuntolainaa..

Vierailija
40/40 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita vastauksia, mutta miehelle sopiva vuokra olisi 2,5% asunnon arvosta vuositasolla.

Onko kaukana siitä mitä ajattelit?