Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sokeritoukkia uuden talon lattioilla, ei kosteissa tiloissa

Vierailija
23.08.2009 |

Mitä teen? Olen ihan hermona, kun niitä pitää koko ajan jahdata. Siivotaan säännöllisesti.

Voiko niitä mennä ruokiinkin??

Puoli vuotta olen niitä jahdannut. Eniten eteisessä, jonne lapset tulevat kurasilla kengillä, enkä aina heti kerkee niitä jälkiä siivoomaan.

Toukat menevät kaikkien alle ja ovat todella vikkeliä liikkumaan ja ilettäviä!!

Auttakaa!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sä taas sotke asioita. WC:ssähän on viemäri, joten ei mitään hätää, jos siellä, kylpärissä tai keittiössä on sokeritoukkia. Sit kun on muualla, niin on syytäkin kavahtaa.

Vierailija
22/40 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri muuttanut n. 30 neliön vuokrayksiöön. Vanha talo. En ole vielä tuonut mukanani juuri mitään tavaroita eikä kuivakaapeissa ole ruokaa. Sokeritoukkia olen nyt kolmen päivän aikana listinyt kolme-neljä kappaletta. Ne ovat olleet kaikki siinä ainoassa huoneessa, joka ei ole keittiö eikä kylpyhuone (toki molempien välittömässä läheisyydessä, yksiöstä kun on kyse). Tarkoittaako tämä nyt sitä, että olen vuokrannut homekämpän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kloritella todellisuudessa mitään vaikutusta viemäriin laitettaessa?

Vierailija
24/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi keittiön toukkiin ainakin jonkin verran kiehuvan veden kaataminen viemäristä säännöllisesti monta kertaa viikossa.

Vierailija
25/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi saatana pelkään niitä :S

Vierailija
26/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua siitä, etä rakennustarvikkeiden, erityisesti laattojen mukana voi tulla sokeritoukkia, sen tiedän rakentajana koska olen monesti sen itse nähnyt! Tai sitten muuttotavaroiden mukana?!

Vierailija
27/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auttoi keittiön toukkiin ainakin jonkin verran kiehuvan veden kaataminen viemäristä säännöllisesti monta kertaa viikossa.

Olen asunut asunnossani reilut 10 vuotta ja nyt meneillään putkiremontti, jonka aikana olin omaa asuntoani remontoitaessa nelisen kuukautta poissa.

Ennen putkiremonttia kävin sotaa sokeritoukkia vastaan seuraavilla tavoilla kylpyhuoneessa: etikkaa viemäriin, sumutettavaa myrkkyä esiintymispaikkoihin, lattiakaivon + esiintymispaikkojen siivous kloriitilla, kiehuvaa vettä viemäreihin, seetripuisia palloja pussukassa esiintymispaikoille sekä seetripuuöljyä suoraan lattian kaakeleille. Välillä riehuin hiustenkuivaajan kanssa ja kuivasin sen avulla mm. jalkalistoja kylppärin ulkopuolelta.

Jokaisen "puhdistusoperaation" jälkeen olivat hetken poissa tai myrkkysumutuksen jälkeen näkyi vähän ajan kuluttua kuolleita sokeritoukkia lattialla. Ilmoitin asiasta huoltoyhtiöllekin, mutta siellä suhtauduttiin mentaliteetilla, että "sen kun myrkyttelet niitä itse", joka ei tietenkään auta, kun kulkeutuvat viemäreissä.

Nyt putkiremontin jälkeen olen asunut vasta vähän aikaa kotonani ja todella toivon, että ongelma olisi saatu hävitettyä...

Vierailija
28/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kloriittia säännöllisesti viemäreihin.

Kloori on yksi pahimmista aineista joka sotkee vesilaitosten ekosysteemin.

Mutta tosiaan jos sokeritoukkia on paljon, se on varma vesivaurio jossain. Voi se olla naapurissakin. Ja tosiaan ne viihtyy sen vesivahinkjoalueen lähellä eikä kuljeksi kuivissa paikoissa. Yksi voi joskus eksyä, mutta ei niin että niitä päivittäin näkisi.

Vierailija
29/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän sokeritoukatkaan taivaasta tipu, vaan aina ne ensimmäiset tulevat JOSTAKIN!

Vierailija
30/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän sokeritoukatkaan taivaasta tipu, vaan aina ne ensimmäiset tulevat JOSTAKIN!

Totta. Toisaalta niiden pitäisi hävitä, mikäli niille ei enää löydy ravintoa ja suotuisia oloja. Ainakin itse yritin taistella niitä vastaan sinnikkäästi. Tosin vuosikymmeniä vanha kerrostalo on voinut olla niille hyvinkin mukava koti.

Vierailija
31/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämpässä on taas alkanut kyseisiä tyyppejä näkymään. lähinnä keittiössä ja vessassa. Vessassa ne pirulaiset kiipeilevät listojapitkin kohti kattoa. Keittiössä pidän ruokatarvikkeita tiiviissä astioissa joten aika paljon on männävuosilta vähentyneet.

Taitavat tulla naapurista, kun olen ne aiemmin saanut hyvin nujerretuksi.

Paha vaan että ne on hyvinsyöneitä ja iäkkäämpiä yksilöitä tumman värin perusteella. Etsivät tietysti munimispaikkaa. Täytyy alkaa taas häätöhommiin.

Onneksi suomessa harvemmin on torakoita, se sevasta ällöä olisi.

Vierailija
32/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
33/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalo! tutkituttakaa, että ette sairastu. sokeritoukat syövät homeiden rihmastoja

Vierailija
34/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko taloyhtiö pitää myrkyttää pari kertaa.

Vierailija
35/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei kyseessä ole turkiskuoriainen? Onko vaatteisiisi ilmestynyt pieniä nuppineulan pään kokoisia reikiä? Aika samannäköisiä öttiäisiä ovat...

Vierailija
36/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mariskoolityypin toukat olivat varmaan turkiskuoriaisia? Ne koppikset kun tykkää munia välillä ihan toivottomiin paikkoihin. Esim kattilakaappiin kattilaan. Ja sit ne tosiaan kuolee sinne kun eivät pääse pois.

Vierailija
37/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehuvaa vettä kaikkiin viemäreihin kattilallinen joka päivä kahden viikon ajan, sen jälkeen kerran viikossa, jotta munistakin kuoriutuvat ja myöhemmin tulevat toukat kuolevat.

Vierailija
38/40 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometalo! tutkituttakaa, että ette sairastu. sokeritoukat syövät homeiden rihmastoja

Ei kai syö?

Ne syö hiilareita, eli esim. kirjoja yms. ja niitä löytyy afrikassa luonnossakin, eli eivät meinaa edes automaattisesti hometta, ennen aikaan niillä afrikan matkaajilla oli ongelmana muistiinpanojen teko, kun ne sokeritoukat tuli telttoihin sisälle ja söi kaiken paperin.

Vierailija
40/40 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityisesti omassa huonessaa ollut tuolla listojen alla. Eihän niitä näe kun muutama päivässä/viikossa mutta vanhemmat väittää että huone on niin likainen mutta onhan se aika mahtavaa siivota vaatteita lattialta ja nähdä 2 hidasta toukkaa luikertelemassa oman sängyn alle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi