G: Mitäpä tekisit jos tulisit nyt yllätysraskaaksi ja
ultrassa huomattaisiin, että sikiöitä on kaksi?
(ja jos olet jo raskaana niin sanotaanko että tulisit noin 2 kk synnytyksestä raskaaksi ja silloin sikiöitä kaksi).
Kommentit (46)
ja vauvojen synnyttyä keskeyttäisin opinnot kolmeksi vuotta :) ja pohtisin miten pärjätään rahallisesti ja pohtisin tulevaa uraa..
Tulin yllätysraskaaksi, oli kaksosraskaus, päätin mennä aborttiin, en mennytkään. Ajattelin, että näin se elämä menee, selviän kyllä. Olin sopeutunut ja valmistautunut.
Tulikin keskenmeno, ei spontaani. Sikiöt kaavittiin. Meinasin kuolla masennukseen.
Ja oli hyvä mies.
Miten jaksan ehkä 4 autistisen lapsen kanssa? Kahden kanssakin on jo tekemistä tarpeeksi...
Ainakin harkitisin vakavasti keskeytystä, mutta olisiko minusta tekemään sitä.... En tiedä!
Vaikka menis auto ja mahdollisesti talokin liian pienenä suurperheelle vaihtoon.
vaikka edellinen on vasta 1kk vanha
ostettais isompi auto
ja sopeutuahan tähän vain piti. Alkujärkytyksen jälkeen olen ollut onnellinen. Yksi on vain tulossa.
Jos tähän nyt vielä tulisi kaksi lasta lisää, niin miettimään se pistäisi. Tarvittaisiin aika iso auto ja varmaan uusi kotikin, koska sitten mukuloita olisi yhteensä seitsemän.
Seuraavaksi ilmoittautuisin mummoäitipinoon av:lla. Sitten alkaisin odottaa ja vähän pelätä tietyistä aiempiin raskauksiin liittyneistä syistä. Lapset olisivat aivan onnessaan. Tilaa löytyisi kyllä talosta, auto pitäisi laittaa vaihtoon. Olipa hauska miettiä ;)
Meillä on nyt 2 poikaa, ja jos kaksosia odottaisin, pakko myöntää että ajatus mahdollisesti kahdesta uudesta pojasta vetäisi hiljaiseksi...että olisin sitten 4 pojan äiti! Voi apua;)
neljän muksun äitinä ja kohta olis sitten kuus.. huh, huh!
Ja kaiken lisäksi tuo nuorin ei vaan osaa nukkua, valvottaa öisin. Et hirveetä olis, en varmaan selviäis hengissä.
Onneks en ole raskaana ja toivottavasti en tulekkaan.
huutaisin noooou.. pohtisin asiaa tosi paljon, mutta uskon että päätyisin aborttiin..nuorin tällä hetkell' 6kk ja esikoinen 2v..vois olla ettei ois näille lapsukaisille hyvää äitiä jos kaksoset tähän pukkais...
vaikka edellinen on vasta 1kk vanha ostettais isompi auto
Oli sikiöitä yksi, kaksi tai kuinka monta hyvänsä.
vaikka edellinen on vasta 1kk vanha ostettais isompi auto
autoa ja asuntoa!
Miten voi sattua yhdelle perheelle? Voi kamalaa...
Miten jaksan ehkä 4 autistisen lapsen kanssa? Kahden kanssakin on jo tekemistä tarpeeksi...
Oltaisiin varmaan tosi onnellisia itseasiassa. Mies haluaisi ainakin kolme lasta, mä 2-3. Yksi on jo. Kaksoset jos saisi niin niistä selviäisi kertarysäyksellä ja lapsiluku olisi ehkä täynnä. En pidä raskaanaolosta kovinkaan. Enkä pikkuvauvoista (rakastin toki esikoista pikkuvauvana, mutta onhan ne vauvat nyt aika tylsiä alle 6kk-iässä).
Miten voi sattua yhdelle perheelle? Voi kamalaa...
Meillä on kaksi dysfasialasta, ja olisi kaksosyllätyksessä nikottelemista, varsinkin kun olen ollut lääkekuurilla ja sitä ennen juhlimassa että terve lapsi olisi enemmän kuin ihme...
Toisella on hyvätasoinen autismi ja toinen taas on vaikeasti autistinen ja kehitysvammainen lapsi. Jos perheessä on yksi autistinen lapsi riski saada toinen autiminkirjon lapsi on jopa 40 kertainen verrattuna perheeseen jossa ei ole autistista lasta.
Eli jollakin tavalla meillä on varmasti geeneissä tms. vikaa mutta asiaahan ei pysty mitenkään selvittämään. Ei tämä mitenkään poikkeuksellinen asia ole. Tunnen/tiedän useammankin perheen jossa on useampi erityislapsi.
Sorry, meni nyt aiheen vierestä :-)
Olen jo 45-vuotias. Mahtaiskohan tuota enää jaksaa. Ja menisköhän raskaus hyvin. Ainoa, mistä ei huolta olisi, olisi tuo taloudellinen puoli ja asuminen eli meillä on kyllä pari ylimääräistä makuuhuonettakin.
Tässä iässä tuo kyllä pistäisi ihan terveyden (minun ja vauvojen) kannalta miettimään asiaa perusteellisesti...