Minut on haukuttu huonoksi äidiksi kun vien lapseni ulkomaanmatkalle!
Varasin itselleni ja kahdelle kouluikäiselle lapselle matkan ulkomaille. Kun kerroin tästä matkasta vanhemmilleni niin heti haukkuivat minut sanoen että lähden tapattamaan meidät kaikki. On kyllä totta, että matkakohteemme ei ole kaikista turvallisin, mutta kyllä sielläkin matkailijoita käy ja hengissä tulevat takaisin.
Matkaan varaudun tietenkin hyvin ja muutenkin olen aina varovainen ulkomailla. Lisäksi meillä on maassa tuttukin joten on myös paikallinen opas tarjolla. Majoitumme hyvätasoiseen hotelliin, en ymmärrä mikä tässä matkassa on niin kamalaa.
Lapseni saavat taas tutustua uuteen kulttuuriin ja nauttia ulkomaanlomasta. Mielestäni tämä on lapsille ihan iloinen juttu enkä todellakaan lähtisi ulkomaille, paikkaan jonka kokisin vaaralliseksi.
Kommentit (38)
matkakohteen turvallisuudesta! Et ole kai meistä viestisi lukijoista ketään pyytämässä mukaan.
Itse ajattelen matkustamisen turvallisuudesta niin, että en halua viedä lapsia maihin, missä itse joudun koko ajan olemaan valppaana ja miettimään turvallisuusuhkia. Lapset aistivat sen kuitenkin ja stressaavat sitä, vaikkeivat ilmaisikaan sitä. He myös kuulevat puheet, kuinka siellä ja siellä on ihan varmasti turvallista. Miksi sitä pitää hokea, jos asia on niin?
Miehistö on kuitenkin ymmärtääkseni täysi-ikäistä ja valinneet itse ammattinsa ja riskinottohalukkuutensa. Alaikäiset lapset menevät vanhempien mukana sinne, minne heidät viedään. Ei heillä ole kykyä arvioida riskejä, eikä edes tehdä valintaa, haluavatko ottaa kyseisen riskin. Lapset ovat aikuisten vastuulla ja armoilla. Kun riskejä punnitsee, voi miettiä, onko aikuisen haluama asia todellakin niin korvaamaton, että sitä kohti menee, vaikka lopputulos olisi katastrofaalinen.
Air Finlandkin lensi muuten jo vuosia sitten Kabuliin ja suomalainen miehistö hengissä palasi niiltäkin lennoilta ap
en tajua tätä hössötystä. Siis eikö kukaan matkusta enää Nykiinkään kun siellä oli terrorismia?
Afganistan on varmaan tosi kiva paikka. Meinaatteko ap olla siellä kauankin? Onks siellä jotain kivoja rantalomapaikkoja? Mietin vaan ens vuoden lomia, että mihin vois mennä. Talvella kai siellä on kylmä? Oisko jotain skimbamestoja?
jos joku haluaa kuolla, niin miksi ottaa viattomat lapset mukaan?
Ok on totta etten minäkään lähtisi esim Afganistaniin tai muuten levottomiin paikkoihin mutta yleensä turistikohteet on suht suojassa. Meillä lapset on olleet matkoilla 3kk iästä lähtien hyvinkin erilaisissa paikoissa eikä normaalilla maalaisjärjellä varustetulla ole ollut mitään hätää
Ok on totta etten minäkään lähtisi esim Afganistaniin tai muuten levottomiin paikkoihin mutta yleensä turistikohteet on suht suojassa. Meillä lapset on olleet matkoilla 3kk iästä lähtien hyvinkin erilaisissa paikoissa eikä normaalilla maalaisjärjellä varustetulla ole ollut mitään hätää
Tota noin, Kabul on niin kaukana turistikohteesta kuin olla ja voi.
Rantalomakohteita????Oletko sä koskaan katsonut karttaa?????
Ap, mulle on aivan sama minne menet ja mitä teet mutta ystäväni mies on Naton sotilas ja Kabulissa komennuksella ja omien sanojensa mukaan ei ikimaailmassa ottaisi perhettään Kabuliin visiitille jo pelkän kidnappausten pelossa. Ja olethan tietoinen myös aikamoisesta tautiriskistä minkä otat? Ei taida ihan turistiripulilääkkeillä pärjatä. Että bon voyage teille vaan!
Yleensä en huutais provoa mut nyt on kyllä pakko mainita epäilystäni.
Siis Kabuliin? Ja ei ole vaarallinen? Joo, eihän sieltä tule pakolaisiakaan... Miksi juuri sinne pitää lapset viedä, eikö sitä "kivoja" kulttuurijuttuja löytyisi muualtakin? Huhhuh. Menkää vaikka Israelin Eilatiin jos kaipaat vähän vaarallista itämaata.
Turha vedota että "kyllä se Air Finlandin miehistökin selvisi sieltä hengissä silloin vuonna x", samaten mä vetoan että olin ilman turvavyötä ajamassa kännissä autoa ja hengissä selvisin, seuraavaksi otan lapset mukaan!
Itse haluaisin joskus koluta Iranin aluetta, sitten kun poliittinen tilanne helpottuu. Tehdä esim Aabrahamin vaelluksen Israeliin.
Kateellinen olisin jos: matkustaisitte Mongoliaan, Fär-saarille, Islantiin, tai muuhun sellaiseen, missä olisi kovin erilainen luonto.
[i kateellisten puhetta ap ]
[/quote]
Jos pientä jännitystä haluaa elämään, niin kannattaisi mennä mieluummin Israelin Eilatiin. Se on muuten kohteena aivan upea! Tosin enää en menisi sinnekään, jos ja kun lapset pitäisi ottaa mukaan.
paljon iloa, jos hengailee sekasortoisessa tai epävakaassa yhteiskunnassa. Että piis vaan, ei viitsitä nyt rettelöidä...
Puolustusvoimien sivuilta:
"Kabulin asukkaiden suhtautuminen ISAF-joukkoihin on ollut myönteistä. Tavallisesta kansasta suurin osa on kyllästynyt lähes kolmekymmentä vuotta kestäneisiin taisteluihin ja haluaa rakentaa rauhaa. Kabulissa sattuu kuitenkin verrattain usein terrori-iskuja ja kapinallisten hyökkäyksiä turvallisuusviranomaisia tai kansainvälisiä joukkoja vastaan.
[Kabulin] liikenne on runsasta vilkkaimpina aikoina päivästä. Liikkuminen on erittäin hidasta varsinkin keskustan alueella ruuhka-aikaan. Kaupungin vesijohtoverkosto on puutteellinen ja pääosa vedestä kannetaan pumppukaivoista. Likavesi virtaa usein katujen avo-ojissa tai keskellä katua. Kaupungin sähköverkosta pääosa on tuhoutunut, mutta jälleenrakentaminen on käynnissä. Sähkön tuotanto perustuu vielä usein paikallisiin generaattoreihin. Kaupungin ilma on aamuisin erittäin huono, kun tyynen yön jälkeen pöly, liikennesaasteet sekä lämmityksestä aiheutuva savu ja noki leijuvat muutaman metrin korkeudella maanpinnasta. Pöly voi aiheuttaa helposti hengitystiesairauksia."
Todellinen lomaparatiisi!
Aika asenteellisia sinun vanhempasi!Ok on totta etten minäkään lähtisi esim Afganistaniin tai muuten levottomiin paikkoihin mutta yleensä turistikohteet on suht suojassa. Meillä lapset on olleet matkoilla 3kk iästä lähtien hyvinkin erilaisissa paikoissa eikä normaalilla maalaisjärjellä varustetulla ole ollut mitään hätää
Minua taas haukuttiin huonoksi isäksi kun vein lapseni tutkimusmatkalle kellariin.
T. Josef Fritzl
Kabulin kirjakauppias (en tiedä tarkkaa otsikkoa suomeksi), lapsiasi et saa jättää edes silmänräpäykseksi ilman valvontaa, liiku mieluummin miespuolisen seuralaisen kanssa kun oleskelette missä tahansa, ulkona tai sisällä, hotellihuone mukaanluettuna.
oh please, saanen epäillä. onko sellaista olemassakaan. tai ainakaan en usko, että sellaista olisi toiminnassa nykytilanteessa. tuskin kabulin kadut täynnä hotelleja on.. ainakaan ulkomaalaisia ketjuja.
lapseni (kouluikäinen) kanssa Kreikassa, haukkujat olivat meille tuntemattomia ihmisiä, ei ihan isommasta taikka eteläisistä taajamista kotoisin. Lapseni ei muka saanut tarpaaksi terveellistä ravintoa siellä. Tämän rouvan rouvan oma tytär (varhaisteini-iässä) harrasti vapaata seurustelua paikallisten miesten kanssa kun äitinsä etsi n 20 vuotta itseään nuorempaa seuraa yökerhoista. Oma tyttärensä oli kalpea kuin haamu ja selvästi anorektinen.
ja Kabulia ei ehkä voi verrata keskenään... Intercontinental Kabulissa on ja ihan toiminnassakin, mutta se ei tee ap:n teosta yhtään viisaampaa, mutta ap on varmasti provo...
Me lennämme Frankfurtista Safi Airwaysilla. Hotelli, johon menemme:
http://www.intercontinentalkabul.com/
Harkitsin myös Mustafa-hotellia mutta päädyin kuitenkin kalliimpaan Intercontinentaliin. Kabul ei ole mikään rotanloukko vaikka siitä moni sellaista yrittää kuvitelmissaan tehdä.
ap
ap
Yleensä en huutais provoa mut nyt on kyllä pakko mainita epäilystäni.
Siis Kabuliin? Ja ei ole vaarallinen? Joo, eihän sieltä tule pakolaisiakaan... Miksi juuri sinne pitää lapset viedä, eikö sitä "kivoja" kulttuurijuttuja löytyisi muualtakin? Huhhuh. Menkää vaikka Israelin Eilatiin jos kaipaat vähän vaarallista itämaata.
Turha vedota että "kyllä se Air Finlandin miehistökin selvisi sieltä hengissä silloin vuonna x", samaten mä vetoan että olin ilman turvavyötä ajamassa kännissä autoa ja hengissä selvisin, seuraavaksi otan lapset mukaan!
Tuntuu varmasti mukavalta, kun ihmiset kauhistelevat.
Onneksi en tunne sinua irl.