Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toisten absolutismi tai vähäinen alkoholin käyttö on teille niin hirveä UHKA?

Vierailija
26.12.2008 |

Ihan hirveä selittelyn tarve iskee heti, jos joku juo vähemmän kuin te itse. Kolkuttaako omatuntonne sittenkin vai mistä kiikastaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun oo ikinä tarvinnut miettiä tuollaisia vaan olen ihan reilusti voinut kieltäytyä viinilasista ja drinksuista ihan ääneenkin, jos siltä tuntuu, eikä kellekään ole koskaan tarvinnut mitään selittää teinivuosien jälkeen.

Matalalla profiililla pääset itse helpommalla.

Vierailija
22/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä salata?!? Mitä ihmeen järkeä tuossa on?? Sama kuin todellinen juoppo salaisi ongelmansa.

Elämä on opettanut että helpommalla pääsee kun ei anna kenenkään huomata ettei juo alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä salata?!? Mitä ihmeen järkeä tuossa on?? Sama kuin todellinen juoppo salaisi ongelmansa.

Elämä on opettanut että helpommalla pääsee kun ei anna kenenkään huomata ettei juo alkoholia.

Vierailija
24/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka jättää juomatta matalalla profiililla tekee sen itsensä takia. Hän ymmärtää, ettei muita ihmisiä voi oikeasti muuttaa, ja moralisoimalla ja tuomalla oman "erilaisuutensa" tai "erinomaisuutensa" esille aiheuttaa muissa vain vastareaktion eli torjuntaa. Viisas ihminen tekee omat valintansa pitämättä niistä meteliä. Se ei ole säälittävää vaan viisasta ja sivistynyttä. Hän antaa myös muiden tehdä juuri niin kuin heitä huvittaa. Heidän asiansahan se on.

Sitten on niitä jotka suureen ääneen mainostavat juomattomuuttaan. Heidän motiivinsa on ulkokultainen: "katsokaa kun olen erinomainen!" Ei ole ihme ettei heistä pidetä ja monet kokevat, että sellaisia jeesustelijoita vastaan täytyy jotenkin puolustautua. Siksi nämä saavat paljon ärhäkkäitä vastauksia, ja pahentavat omaa asiaansa vielä sillä, että epäilevät muiden motiiveja ja heidän sanomistensa todenperäisyyttä. Tällaisia ihmisiä on kurja katsella lähipiirissään, kun he eivät itsekään taida ymmärtää, miksei kukaan oikeasti pidä heistä, vaikka he ovat niin "virheettömiä".

Vierailija
25/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainostaa juomattomuuttaan. Mutta juomatonta kyllä ihmetellään ja siunaillaan.

Itse en ole koskaan välittänyt alkoholista ja se on jäänyt viime vuosina kokonaan pois. Pidän myös matalaa profiilia, ettei jää silmätikuksi ja tarvitse kuunnella niitä "voi sitä nyt ottaa, ei sitä tarvi pelätä, että känniin menee" "ootko taas paksuna" "hyvä sunkin olis vetää lärvit niin rentoutuisit".

Ja nämä tapaukset on yleensä sellaisissa tilanteissa kun otan ruokajuomaksi vettä tai mehua. Häissä tai muissa otan tarjottimelta sen kuohuviinin nykyään. On kokemusta siitäkin, että siinä 200 vieraan edessä kaaso kiljaisi kovaan ääneen, että "voit sinä nyt ottaa lasillisen kuohuviiniä, ei siinä niin paljon promilleja ole, että haittaisi". Kaikki 200 ihmistä kääntyi katsomaan minua, eikä hääparia.

Vierailija
26/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron ihmiselle olevani kasvissyöjä 9/10 ihmisestä alkaa HETI selitellä miksi itse syö lihaa. Mielestäni aivan käsittämätön ilmiö.

Vierailija
27/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te maalla tai jossain pikkukaupungissa,jotka kerrotte näistä ihmettelyistä ja juomaan houkuttelemisista?!

Ihan sama oire on vaikka lihan syönnissä. Jos kerron ihmiselle olevani kasvissyöjä 9/10 ihmisestä alkaa HETI selitellä miksi itse syö lihaa. Mielestäni aivan käsittämätön ilmiö.

Vierailija
28/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalan profiilin juomattomuus on melkeinpä pakko. Kauhean suostuttelun ja saarnan "voit sä joskus lähtee kavereiden kanssa ulos, kyllä se mies ymmärtää" saa päällensä jos sanoo ettei juo mitään. En siis ole absolutisti eikä ole mieskään, tykkäämme juoda kotona lasillisen vinkkua tai yhden oluen/siiderin illalla joskus tai ruuan kanssa lasillisen, muutamankin jos olemme ilman lapsia poissa. Mutta kännääminen ei kuulu harrastuksiin, ja sitähän saa selitellä ihan mielettömästi. Jotenkin suomalaiseen kulttuuriin kuuluu kännien vetäminen ja jos sitä ei halua tehdä, ihmetellään porukalla kovaan ääneen. Pidetään tiukkapipona vaikka koskaan emme ole toisten juomista moralisoineet (ja aikoinaan olemme paljonkin kännänneet myöskin) ja varsinkin puolisoa pidetään tiukkiksena, jos on yksin kavereiden kanssa liikenteessä, kettuillaan että eikö vaimo/mies anna ryypätä. Ei siis toki parhaat kaverit tuota tee, mutta vähän vieraampi porukka usein.

Matalan profiilin juomattomuus on siis huomattavasti helpompaa omalta kannalta.

Vierailija
29/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluisin kysyä ihan samaa TOISTEPÄIN..

Miksi muiden alkoholin käyttö, oli sit vähäisempää tai runsaampaa, on absolutistille niin vaikeeta sulattaa..????????

Vierailija
30/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin on ihan sama kuka läträä ja kuinka paljon kunhan ei minulle sitä tyrkytä. Osaan myös kyllä valita seurani....

mutta haluisin kysyä ihan samaa TOISTEPÄIN..

Miksi muiden alkoholin käyttö, oli sit vähäisempää tai runsaampaa, on absolutistille niin vaikeeta sulattaa..????????

Vierailija
31/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan näiden absolutistien saarnaus-asenne! Tosi provosoiva toi väite "vai alkoko omatunto sittenkin soimaan" ihan tappeluhaaste taas. Ihan sama olis, jos joku alkkis tulis tänne päinvastasta saarnaan. Täällä kaikki kärjistyy.

Tavallisessa ystäväpiirissäni on absolutisteja, jotka ei tee asiasta suurta numeroa, eikä kukaan muukaan tee.

Vierailija
32/32 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan ymmärrä, että on olemassa myös kohtuukäyttöä. Jos sanoo juovansa pari lasia viiniä, niin kyllähän täälläkin palstalla heti saa tuhat ja yksi vastausta, että niinhän minä luulen ja todellisuudessa vetelen kuitenkin monta pulloa illan kuluessa. Aika ärsyttävää, että joku absolutisti asettaa toisen aikuisen itseään alemmaksi ajatellen, että tämä ei itse pysty kontrolloimaan mitä tekee. Sellainen itsensä jalustalle laittaminen ärsyttää.