voiko imelletyn perunalaatikon pakastaa?
Lapsuuteni kodissa se aina tehtiin suoraan uunista joulupöytään ja niin olen itsekin tehnyt tähän saakka, mutta nyt on pieniä lapsia sen verran, että tekisin kaiken mahdollisen mieluusti etukäteen...
Kommentit (6)
Tai se ei ole enää hyvän makuista pakkastamisen jälkeen.
Peruna ei oikein kestä tuota pakastamista.
Olen kerran kokeillut ja jäi laatikko syömättä.
No onneksi siinä nyt ei pahasti aikaa vierähdä aattoaamunakaan, kunhan muistaa laittaa tarpeeksi ajoissa uuniin.
Kiitos!
Useana vuonna sain isomummon tekemät laatikot enneaa joululahjaksi,enkä kyllä huomannut mitään huonontumista pakastuksen jälkeen.Nyt oma tekemäni on maannut pakkasessa viikon.
Meillä syödään aina perunalaatikot pakastuksen jälkeen. Tapa on perintöä isomummiltani ja aivan loistavia laatikoita on suvussa kautta aikain joulupöydässä syöty.
että tekee sen imellyttämistä vaille valmiiksi pakkaseen, ja sitten vain sulatuksen jälkeen hellankulmalle imeltymään ja siitä uuniin. Hyvää tulee. Täytyy vain muistaa tehdä aika löysää, koska pakkasessa haihtuu nestettä.
pakastaa valmiina, mutta myös uunia vaille valmiina. Sitä en ole itse koskaan kokeillut, mutta silloin kuulemma on just tehdyn oloinen. Aina olen pakastanut valmiin ja jouluna on ollut hyvää!