Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ms-tautia

Vierailija
17.08.2009 |

Oireina on raajojen kihelmöintiä, myös silmä on hieman kipeä (luulin käyttäneeni liikaa piilolinssejä, naamaa myös kihelmöi).

Apua.

Minulla on ollut ennenkin sairauksien pelkoja.

Niskat ja hartiani ovat todella jumissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko apua jos sammutat valot ja menet peiton alle

Vierailija
2/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu on eikä ole ms:ää.Kaikki johtuu mun oman diagnoosin mukaan vääränlaisesta hengittämisestä. Liian tiheä hengitys esim. pitkäkestoisen stressin aikana aiheuttaa pienellä viiveellä juuri raajojen kihelmöintiä, ihmeellisiä särkypuuskia kehon eri osissa, huimausta ja oksettavaa oloa. Lääkärit eivät sitä sanoneet, mutta itse tiedän nyt mistä on kyse ja yritän rentoutua ja toisaalta harrastaa rasittavaa liikuntaa, se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö kyllästyy hiilidioksidilla, hengittäminen paperipussiin auttaa

menee ohi, kun pääset stressistä

Vierailija
4/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysniskaan voi myös liittyä tuollaisia oireita.

Vierailija
5/9 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat jatkua kauankin, jos olet kauan hengittänyt väärin. Ja kun on oireita, olo jännittyy ja huimaa eli se on kierre. Ensiksi pitää ymmärtää, että et ole vakavasti sairas. Venyttely on tärkeää, rintakehä pitää aukaista joka päivä. Lisäksi muuta liikuntaa ja myös paljon rentoja hetkiä ja mielikuvaharjoituksia.

Vierailija
6/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, helpotti jonkun verran. Stressaan liikaa.

Onko jotain varmaa juttua mistä voin tietää ettei minulla ol ms-tautia?

Vierailija
7/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voit yhtä hyvin relata!

Jos sinulla ms-tauti on, se kyllä selviää ajan kanssa (0-20 vuotta), jossain vaiheessa sitä ei enää voi olla huomaamatta.

t. ms-tautia sairastava

Vierailija
8/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa tietoa ei ihan ole, mutta oleellista on mm. se, että kuinka kauan sun kihelmöintis kestää kerrallan. Onko se tyyliin tunteja, päiviä vai viikkoja? Entä onko kihelmöinti molemmin vai toispuoleista?

Hyviä viitteitaä MS-taudista saa selkäydinpunktiosta ja pään tai selän magneettikuvauksessa. Ei kyllä ihan halpaa puuhaa.

Kerropa, että mikä oireesi olisi nimenomaan MS:n oire eikä esim. niskojen jumittamisen oire?

Vierailija
9/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule taitaa johtua kihelmöinti siitä että verenkierto on heikentynyt, koska hartiat ja niska on jumissa. Menepä osaavalle fysioterapeutille, niin koet ihmeparantumisen.

Silmäkipu voi johtua piilareista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi