Mihin kaupunkiin et koskaan muuttaisi? Ja miksi?
Kommentit (48)
kaupat täynnä etuileviä venäläisiä ja alkaa olla kohta kaikki myyjätkin venäläisiä, joille pitää hitaasti omaa asiaa selittää kun eivät osaa suomea sitten itse kunnolla. Kamalaksi muuttunut koko kaupunki.
Lieksa. Juntteja ja somaleita.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/somalien-tuntema-lieksa-ei…
Pyongyang. Tuskimpa tarvitsee syitä luetella...
Mä olen elämäni aikana asunut: Hyvinkäällä, Tampereella, Turussa, Oulussa, Tukholmassa, Lontoossa, New Yorkissa, Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla. Kaikissa minimissään kolme vuotta, Berliinissä piipahdin puolen vuoden reissun ja Munichissä nelisen kuukautta. Moe tutuille!
Hyvinkäälle en muuttais. Se on niin vahvasti sisäänlämpeävä kateellisten ihmisten kaupunki. Tylsäkin vielä. Suvun takia siellä on pakko toisinaan käydä. Kaikki kaveritkin on sieltä pois muuttaneet, mutta äiti ja sisarukset ovat siellä. Omien sanojensa mukaan "jymähtäneet Hyvinkäälle". Ne ei edes itse usko sen olevan mikään hyvä kaupunki asua, kun selittelevät siellä asumistaan ja melkein pyytelevät anteeksi.
Kitee. Teboilin munamartat ottaa pattiin.
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupungit ahdistaa, en pystyisi ikinä muuttamaan jonnekin Sysmään, Vääksyyn, Kausalaan tai vastaaviin paikkoihin.
Olen syntynyt ja asunut Helsingissä koko elämäni, jos täältä olisi muutettava niin sitten johonkin läheiseen kaupunkiin, Vantaa, Espoo tai Tuusula.
Nuo eivät ole kaupunkeja vaan maalaiskuntia.
Tyhjä ja tuulinen kaupunki.
Paikat hajallaan ympäri saaria, esim. liittymiä kaikkialle, vaikea löytää minnekään.
Ja se varsinainen keskusta on typötyhjä.