Mihin kaupunkiin et koskaan muuttaisi? Ja miksi?
Kommentit (48)
visiitillä voin käydä jossakin muualla, mutta asumaan en muuttaisi Helsingistä pois.
Ihmetyttää ihmisten stereotyyppiset ajatukset helsinkiläisistä, ja ylipäänsä Helsingistä paikkana.
Täällä on kotini, ja tulee olemaankin ;)
HYIHYHIHYHIHIHYIHHYHIHYHHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYI!!!!
Kauhea murre ja ihan hirveä kaupunki!
Helsinki on paras!
todella ihana! Joku Kemijärvi tai Joensuu ei nappaa ollenkaan, jotenkin vaikuttavat kamalan pieniltä taas asuinpaikaksi, johtuu kai siitä etten ole pahemmin noissa kaupungeissa oleskellut. Mutta toisaalta; pakon edessä sitä asuis vaikka Iivantiirassa :)
Asun itse nykyään Vantaalla, aiemmin en olis voinut kuvitella, inhosin paikaa. Mutta tämä onkin oikein kiva paikka asua, en hevin muuta pois ( kuusi v asunut). Tosin pidän Helsingistäkin, en kaikista osista. Ja olen asunut pikkukaupungissa, lisäksi mainitden Oulun, Jyväskylän, Mikkelin, Tampereen ja Turun, jotka tunnen hyvin ja voisin siellä asua.
ja en ihan rovaniemellekään asti lähtisi kuin pakon edessä. Keski suomessa tai oulun seudulla olis varmaan ihan kiva asustella.
Olen asunut Suomessa 8 eri paikkakunnalla ja kaikissa oli omat hyvat puolensa. Jostain syysta Helsinki oli kuitenkin se vahiten mieluisa, vaikka kaunis ja kulturelli kaupunki onkin. Ehka tunne tuli siita, etta asuin ita-helsinkilaisessa lahiossa, katselin juoppoja metro-aseman lahella mesoamassa ja pitkan tyopaivan jalkeen lahion ankeus ja yksinaisyys loi vasten kasvoja. Jos olisin asunuut keskustan kieppeilla olevissa kauniissa "antiikkikortteleissa", niin enkohan olisi viihtynyt vallan erinomaisesti ;)
Jos palaisin Suomeen, niin ainoa jarkeva vaihtoehto olisi kuitenkin Helsinki, silla olen ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa ja kulttuurishokki olisi kai helpompi kestaa "suurkaupungissa", joka tarjoaa paljon aktiviteettaja ja mahdollisuuksia (asumme 13 miljoonan asukkaan kaupungissa ja elama on hyvaa). Lapsillekin olisi helpompaa opiskella kansainvalisissa kouluissa, joita Helsingissa on kiitettavasti.
ja sekin yksityinen ja kallis. mutta esim Vantaalla on Kansainvälinen koulu, joka on kunnallinen, oikein hyvä koulu onkin:-)
Olen asunut ja jopa syntynytkin helsingissä, mutta vapaaehtoisesti minua ei sinne saa kuin kauppoihin ja lomalla. Kallista, pitkät matkat ja itserakkaat ihmiset.
No höh, Kouvolassa on kiva asua. =DEn haluaisi asua Kouvolassa, Joensuussa, Imatralla, Seinäjoella, Mikkelissä, Torniossa tai Kemissä. En tiedä, miksi. Ehkä jos kunnolla tutustuisin ko. paikkoihin, voisin muuttaa mieleni.
Itse en haluaisi asua Porvoossa, ruotsinkielisyys ja sisään päin lämpiävä.
mutta itse en haluaisi asua Kouvolassa, Helsingissä, Oulussa enkä Turussa
ei enää ikinä. Vuoden asuin Espoossa, nyt pääsin pois. En tykännyt, en viihtynyt, en tuntenut olevani kotona.
Jyväskylä on kiva, Lappeenrannasta tykkään. Haluaisin kokeilla asumista jossain Rovaniemellä.
Onneksi vanhemmat tulivat järkiinsä ja muuttivat maalle kun olin 12.
-4 polven stadilainen.
En muuttaisi Helsinkiinkään ellen olisi tänne syntynyt, liian pieni kaupunki. Mutta nyt täällä on koko suku ja perhe ja elämä, ei pääse poiskaan.
Pikkukaupungit ahdistaa, en pystyisi ikinä muuttamaan jonnekin Sysmään, Vääksyyn, Kausalaan tai vastaaviin paikkoihin. Olen syntynyt ja asunut Helsingissä koko elämäni, jos täältä olisi muutettava niin sitten johonkin läheiseen kaupunkiin, Vantaa, Espoo tai Tuusula.
Anteeksi vaan, mutta Sysmä ja Vääksy ei ole kaupunkeja!
Minäkin käyn oikein mielelläni Helsingissä viikonloppulomilla, en vaan halua asua siellä. Kaipaan tilaa ympärille ja joo meidän tuloilla en todellakaan pystyisi ostamaan Helsingistä isoa omakotitaloa puolen hehtaarin tontilla läheltä palveluita. Elintaso laskisi rajusti jos joutuisimme muuttamaan Helsinkiin. Onneksi ei tarvitse.
Kylläpä täällä inhotaan Helsinkiä! Ettei teitä vaan vituttaisi kun ei itsellänne ole varaa asua täällä..? ;) Tosin kommentti siitä kuinka Helsingissä on paljon ulkomaalaisia kertoo kyllä jotain oleellista sivistystasosta...
Olen opiskeluaikana asunut siellä ja parasta siellä on tie Ouluun. Toinen persläpi, jonne en enää ikinä jalallani astu on Raahe.
Kiva käydä kesällä "vierailulla" mutta kyllä joka kerta suusta pääsee se sama lause "Onneksi ei asuta täällä"
Ettei teitä vaan vituttaisi kun ei itsellänne ole varaa asua täällä..? ;) Tosin kommentti siitä kuinka Helsingissä on paljon ulkomaalaisia kertoo kyllä jotain oleellista sivistystasosta...
Aika moni sanoo syyksi kalleuden ja tasan YKSI sanoo noista ulkomaalaisista... tyhmä...
Siitä etiäpäin maalaiset on sen verta epäsuopeita muualta tulleita kohtaan.
Ja kokemusta on Hämeestä.