Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvauinti vai muskari?

Vierailija
13.08.2009 |

Kumpi olisi puolivuotiaalle parempi/tärkeämpi harrastus? Miksi? Kumpaankin en voi viedä, joten toinen pitäisi valita.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin kun esikoinen oli reilu 3kk. Nyt samainen lapsi reilu 2,5v ja pikkuveljensä vajaa 1,5v. Esikoinen saanut käydä säännöllisesti uimassa koko ikänsä, ui jo ihan itse kellukkeilla, sukeltaa miten ja mistä vaan. Tykkää ihan mahdottomasti vedestä. Nuorempi oli 5kk kun uintiin pääsi, kesä oli juuri pahasti välissä. Sukeltelee myös kuin vanha tekijä. Kumpikaan lapsista ei arastele edes kylmemmissä ulkovesissä vaan heti painelevat uimaan. Päästiin perheuintiryhmään, siinä saadaan käydä vielä tämä vuosi loppuun, kuopus silloin vajaa 2v ja esikko 3. Ihan takuulla jatketaan uimista omatoimisesti tuon jälkeenkin. Meidän ryhmissä on aina laulettu aluksi ja lopuksi. Välillä kesken uinninkin. Nuo laulut saa kotonakin lapset innostumaan.

Muskariin ollaan välillä tutustuttu jossain kerhoissa, muttei vanhempi oikein niistä innostunut millään kerralla. Musiikkia kyllä kotona harrastetaan, tanssitaan, lauletaan ja soitetaan.

Vauvauintiin meno perustui meillä lähinnä siihen että itse opin uimaan vasta 9-vuotiaana, sukeltaminen tuntuu inhalta ja edelleen inhoan sitä kun vettä valuu kasvoille/silmille. Tahdoin antaa omille lapsilleni eväät tottua veteen pienestä saakka ettei vedestä tulisi pelottavaa elementtiä. Tuon paremmin eivät olisi voineet tottua! Voi sitä riemua kun kuulevat pääsevänsä uimaan ja hyppimään veteen :)

Vierailija
2/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just loppu vauvauinti 1v ja nyt lähdetään muskariin. Uintia voi nyt harrasta lapsen kanssa itsenäisesti, li uimahallia jatketaan sitten perheen kesken.

Eipä tuolla harrastksista ainakaan minä voi sanoa tautien tulevan. Ennemminkin kotona kyläilevät tutut on niitä meille tuoneet sairaana olleine lapsineen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle riittää kodin aktiviteetit . kotona voi laulaa ja leikkiä lapsen kanssa ja uimassakin voi käydä ihan ilman ryhmää. Vauva harrasteet ovat uusavuttomien tapa selvitä arjesta.

Vierailija
4/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos haluat raahata koko perheen uimahalliin kukonlaulun aikaan viikonloppuna ja maksaa siitä lystistä itsesi kipeäksi. ;)

Vierailija
5/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut uintia vauvojen kanssa. Siitä on ainakin hyötyä. Muskarikin on kyllä varmaan ihan mukavaa.

Vierailija
6/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskari on siitä kivaa, että siellä oppii ja muistuu mieleen itsekin tosi paljon lastenlauluja ja loruja sun muita leikkejä. Mä en ainakaan itse muistanut enää kovin paljon omasta lapsuudesta niitä, toisaalta uusiakin on tullut vaikka kuinka paljon.

Toinen ehdoton on se, että muskarista tuli hyviä kavereita sekä äidille että lapsille.

Vierailija
7/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Vauvan kanssa ei voi käydä uimassa tavallisessa uimahallissa ennenkun se on 1v.

Kyllä me ainakin on käyty n. 8 kk:n iästä, mutta koitettu ajoittaa siihen että vauvauinnit on just loppu, jolloin vesi puhtaimmillaan.

Meillä on 2 käynyt vauvauinnissa, ja viimeisen kanssa ei päästy, koska isompien hoitokuviot olisi olleet liian monimutkaiset tai sitten vain toinen vanhemmista olisi päässyt. Meillä vauvauinnit siihen aikaan viikonloppuna, että halli ei ole vielä muille auki, ja isommat ei olisi päässeet mukaan iän takia edes perheuintiryhmään. Ja nyt kun nuorimmainen on 3 v huomaa selkeän eron. Vaikka ollaan käyty uimassa itseksemme ja on ihan tottunut veteen, tykkää kylpylästä yms on ihan paniikissa, jos joutuu sukelluksiin. Isommat osasi molemmat uida 4 vuotiaana ja heidän kanssa uiminen oli tosi kivaa jo ennen sitä, kun pystyi tekemään muutakin kuin läträämään lastenaltaassa. Keskimmäinen jopa putosi 5-vuotiaana pimeässä, vaatteet päällä ja kengät jalassa 2 m syvään uima-altaaseen ja pelasti itsensä ylös, ennen kuin kerkesimme hätiin.

Kouluun mennessään molemmat pärjäsi isossa altaassa itsekseen. Tämän nuorimmaisen kanssa uimataito tulee olemaan tiukemmassa. Ei varmasti ui vielä ensi kesänä.

Joten ihan turvallisuustekijänä minä valitsisin vauvauinnin.

Vierailija
8/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle riittää kodin aktiviteetit . kotona voi laulaa ja leikkiä lapsen kanssa ja uimassakin voi käydä ihan ilman ryhmää. Vauva harrasteet ovat uusavuttomien tapa selvitä arjesta.

taas asiallista. tottahan sitä saa harrastuksissa käydä, mutta ei tarvi ellei vanhemmat halua. Uinti ja muskari on mukavaa vanhemman ja lapsen virkistystä. Jos muuten ollaan kotona 24/7 on ihan mukava tapa käydä tunnin harrastuksessa viikottain.

Älä sinä tunne huonoa omaatuntoa ja syytä muita harrastuksiin viemisestä, jos et viitsi/halua itse käydä. Se on sinun valinta ja sopii varmasti teille.ö.

Vierailija
9/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tosiaan lauleskellaankin välillä ja muskaria voi pitää kotonakin. Vauvauinnissa lapsi tottuu veteen, uimataidolle pohja!

Vierailija
10/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset sukeltamaan oppii vaikkei vauvauinnissa kävisikään. Se refleksi ei mitenkään säily, kyse on vanhemmalla iällä hengityksen pidättämisen oppimisesta.

mutta vauvauinti ehdoton. Laulamaan ehtii myöhemminkin, sukellusrefleksin ylläpitoon ei.

Vierailija
12/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muskarin.. uimaan voi mennä jo 1v kanssa uimahalliin ja sukellus refleksin saa myös lapselle suihkun alla. jotkut lapset nauttii uimisesta toiset ei. ja jos tulee korvatulehdus kierre kannattaa uiminen lopettaa... itse olen käynyt molemmissa, mutta laulaminen on kivaa ja nykyään lapset laulaa ja leikkii muskaria itse...

Vierailija
13/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan perheessä yleensä muitakin jäseniä kuin se vauva, ja aikuiset sekä isommat lapset kyllä tarvitsevat muutakin aktiviteettia kuin kotona elbailun. Vauvauinnin ja -muskarin koko pointti on se, että päästään välillä pois neljän seinän sisältä yhdessä tekemään jotakin kivaa. Ei sillä mitään uusavuttomuuden kanssa ole tekemistä. Ihminen on sosiaalinen olento.

Vierailija
14/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumpikaan lapsi ei käynyt vauvauinnissa, mutta vanhempi on 2,5-vuotiaasta asti tykännyt sukeltamisesta ja tykkää kovasti esim. laskea liukumäkä veteen vaikka meneekin suht pitkäksi ajaksi veden pinnan alle. On muutenkin hyvin rohkea. Sen sijaan nuorempi ei tykännyt edes kylpemisestä vauvana ja edeleen 3-vuotiaana inhoaa kasvojen kastelemista.

Tutun lapsi joka on käynty vauvauinnissa ja sittemmin vesipeuhuissa tms. tykkää uida uimahallissa mutta inhoaa luonnonvesiä eikä mene lainkaan veteen jos pohjaa ei näy.

Vierailija
15/30 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin tykkää musiikista, kannattaa tartuttaa into vauvaankin.

Musiikki auttaa lisäksi lapsen kokonaisvaltaisessa kehittymisessä, mikä voi näkyä myöhemmin esim. lapsen koulumenestyksessä:

http://www.peda.net/veraja/piesko/pietarin_suomalainen_musiikki-institu…

Tärkeintä kuitenkin se, että lapsi saa myönteisiä kokemuksia. Kukin perhe valitsee lapsen harrastukset lapsen mukaan.

Vierailija
16/30 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikein hyviä tauti-imureita tuntuu olevan molemmat. Meillä käytiin muskarissa, kaverin lapsi vauvauinnissa. Me hyydyttiin muutaman taudin jälkeen.

Vierailija
17/30 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin pitäis jäädä? Ei kiitos. Kyllä ne taudit ihan kauppareissullakin saa.

Vierailija
18/30 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan ole sairastellut juuri lainkaan.

Vauvauinnista oli se hyöty,että kun uintia lapsen kassa jatkoi säännöllisesti vauvauinnin loputtua niin vesi tulee kyllä tosi tutuksi. Esikoinen (4v) oppi nyt kesällä uimaan ja kuopus (2v.) sukeltaa lähemmäs kaksi metriä, hyppii reunalta, osaaa sukeltaa renkaita pohjasta yms.

Uimataito on kuitenki hyödyllinen taito.

Vierailija
19/30 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin muskarissa sen takia, että se oli parempaan aikaan (keskellä viikkoa ja keskellä päivää). Vauvauinnit on yleensä viikonloppuisin tai iltaisin. Meillä tuo esikoinen meni yöunille jo puoli kahdeksan aikaan vauvaikäisenä ja viikonloppuisin ei haluttu sidottua aikataulua.

Vierailija
20/30 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevät lukukaudella tai ens syksynä. Ja muskaroida voi kotonakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän