Eikö teitä vauvojen äitejä hävetä hakea isompaa lasta pois päiväkodista?
Itse ainakin aina mulkasen ikävästi, jos nään, että joku äiti tai isä vauva sylissä hakee isosisarusta kotiin. Vievät paikkoja niitä tarvitseviltä. On se nyt kumma, jos ei pysty pitämään pieniä lapsia (alle 3v siis kyseessä) kotona. Joo joo on masennusta ja lässyn lässyn.
Kommentit (92)
ei niitä hoitopaikkoja olis yhtään sen enempää vaikkanäitä virikelapsia ei oliskaan?
Voisi käydä niin et just siinä teidän pienessä naapuripäiväkodissa olis jatkuvasti ns. vajaa kapasitetti ja niinpä se päätettäis yhdistää kaupungin isoon päiväkotiin tms. Sitten taas ruikuutaisitte kun niitä päiväkoteja suljetaan. Aina samat valittajat inisemässä joka asiasta. Se että joku haluaa helpottaa vauva-arkeaan ja antaa esikoisensa jatkaa tutussa tarhassa kavereiden parissa, ei ole loppujen lopuksi sulta pois.
Jotta saisi parempaa äitiyspvärahaa?? Mitä hyötyä yhteiskunnalle olisi siitä, että äidit palaisivat työelämään vauva-ajan jälkeen, ennen toisen lapsen syntymää?
Kyllä tässä narsismin kyllästämässä ajassa jotkin prioriteetit kuitenkin pitää olla. Ei aikuisten itsekkäät tarpeet voi ajaa pienten lasten edelle.
Itse ainakin aina mulkasen ikävästi, jos nään, että joku äiti tai isä vauva sylissä hakee isosisarusta kotiin. Vievät paikkoja niitä tarvitseviltä. On se nyt kumma, jos ei pysty pitämään pieniä lapsia (alle 3v siis kyseessä) kotona. Joo joo on masennusta ja lässyn lässyn.
Jos mä olisin sen vauvan äiti, mä tuskin edes huomaisin. Nyt nauran sulle.
T: 14- ja 8-vuotiiaan äiti
miten minä ja mieheni toimimme tällähetkellä. Mies töissä ja minä jouduin äkillisesti työttömäksi,tätä ennen poikani oli ihanassa hoidossa ja viihtyi tosi hyvin, sai uusia kavareita ja jne... koko kesän olin pojan kanssa kotona ja sain tietää että työni ei jatku!! No sitten mietimme et mitä teemme pojan hoidon sunteen. Päätimme että olkoon niin kauan 5h/pv hoidossa kunnes minä saan töitä... Ei viitsi sanoa irti hoitosuhdetta kun viihtyy niin hyvin ja jos saan nopsaa uusia töitä niin saa jatkaa samassa hoitopaikassa. Tämä voi olla teistä kaikista vastuutonta ym. mutta juttelin hoitajan kanssa ja hän oli minun kanssa samaa mieltä.
Te saarnaajat saatte mun puolesta arvostella miten paljon lystää,minun kantani on et jokainen tekee omat päätöksensä niinkuin parhaaksi näkee, siinä on turha muitten mulkoilla. Minusta se on enemmänkin kateutta jotka arvostelee toisia vanhempia, ette vvoi tietää mitä muitten perheessä on ja miksi lapset on hoidossa, aina ei ole se syy et on TÖISSÄ!
kuin sinä. Yrittäjänä kotona työskentely onnistuu alallani vauvan kanssa, mutta 2,5-vuotias siinä mukana on liikaa. Tällä järjestelyllä kuopus saa olla kotona ja isoveli ei tarvitse kuin lyhyen hoitopäivän.
Kaikki jotka näyttävät päiväkodin pihalla "virikeäideiltä" eivät välttämättä sitä ole. ;)
miksi pitää lapsia tehdä enemmän kuin yksi jos sitten kahden kanssa ei jakseta kun on vauvan hoito niiiiiin raskasta.
sen ymmärrän kyllä että 4-5 vuotias jo tarvitsee ikäistään seuraa ja mutta suurimmassa osassa kuntia on sitä varten kerhoja.
Alle 3-vuotiaalle paras paikka on kotona ja kyllä normaalin terveen äidin pitää pystyä itse lapsensa hoitamaan. Masennus siis oikea masennus on sitten eri asia, mutta adosti masentuneita nyt tuskin on pilvin pimein.
Suurin osa on kuitenkin vain niin uusavuttomia ja laiskoja että keksitään miljoona ja yks syytä miksi sillä lapsella 2v on muka parempi olla 21 lapsen ryhmässä tarhassa kuin kotona.
Meillä omakotitalo alueella vain yksi pienitarha. Naapurin perhe nyt sitten kuskaa lasta aamuisin 10 kilsan päähän kun paikallisessa tarhassa on useampi lapsi joiden äidit kotona. Kerho olisi tarjolla mutta eihän se nyt käy kun siellä pitäisi olla itsekin mukana. Kivempaa se on kotona tehdä "omia juttuja" kun vauva nukkuu....
Missä takahikiällä ap:n kaltaisia on? Ymmärtääkseni oman lapseni päiväkodissa ei onneksi ole mulkoilijoita, vaikka siellä muutama isoveli tai -sisko onkin, joiden äiti on kotona pienemmän kanssa. Mutta täällä onkin muutakin tekemistä kuin toisten ihmisten vahtaaminen ja arvostelu.
Miul se jäi kolome vuotias kottiin ku vauva synty. Hyvin ja heleposti on männy. Imetys män pipariks ku eihän se voi koko aika tissillä roikkuu kun isompi ol niin mustasukkanen. Siitä ku ollaan etteenpäin menty niin mikäs tässä. Jos ei huvita ulos mennä niin eipä mennä kun ei tarvii etes kettään hoitoon ruahata. Isommalle kun pistää vilmin pyörimmään niin suap nukkuu tahi istuu konneella kun pien nukkuu.
Ihmettelen vaan että mikä teitä ämmiä oikeen riivaa!
ei niitä hoitopaikkoja olis yhtään sen enempää vaikkanäitä virikelapsia ei oliskaan?
Voisi käydä niin et just siinä teidän pienessä naapuripäiväkodissa olis jatkuvasti ns. vajaa kapasitetti ja niinpä se päätettäis yhdistää kaupungin isoon päiväkotiin tms. Sitten taas ruikuutaisitte kun niitä päiväkoteja suljetaan. Aina samat valittajat inisemässä joka asiasta. Se että joku haluaa helpottaa vauva-arkeaan ja antaa esikoisensa jatkaa tutussa tarhassa kavereiden parissa, ei ole loppujen lopuksi sulta pois.
Ainakin Helsingissä on pulaa hoitopaikoista, joten virikelasten poistaminen hoitopaikoista vapauttaisi paikkoja niitä tarvitseville. Mistä kumpuaa ajatus, että ne paikat jäisivät tyhjiksi? Eivät ne jäisi.
menin töihin ja päivähoito alkoi. Nuorempi oli tosi pienikokoinen ikäisekseen, vaikka osasi kävellä ja puhuakin vähän, mutta jos istui vaan rattaissa talvivaatteissa, näytti tietysti ihan vauvalta.
Useamman kerran joku selvästi luuli, että tuon vain isompaa hoitoon, kun aamulla portilla kohdattiin. Joku alkoi joskus selittääkin pienelle, että "Ai tällaisessa pyryssä oot tullut tuomaan isoveikkaa hoitoon." No, ihan molemmat sinne ryhmään meni, mutta ne katseet, mitä välillä tuli, kun luulivat virikehoidettavasta esikoisesta olevan kyse, ne oli kyllä pahoja. Harmi vaan, että muhun luotuna ne meni kyllä ihan hukkaan...
ei niitä hoitopaikkoja olis yhtään sen enempää vaikkanäitä virikelapsia ei oliskaan? Voisi käydä niin et just siinä teidän pienessä naapuripäiväkodissa olis jatkuvasti ns. vajaa kapasitetti ja niinpä se päätettäis yhdistää kaupungin isoon päiväkotiin tms. Sitten taas ruikuutaisitte kun niitä päiväkoteja suljetaan. Aina samat valittajat inisemässä joka asiasta. Se että joku haluaa helpottaa vauva-arkeaan ja antaa esikoisensa jatkaa tutussa tarhassa kavereiden parissa, ei ole loppujen lopuksi sulta pois.
Ainakin Helsingissä on pulaa hoitopaikoista, joten virikelasten poistaminen hoitopaikoista vapauttaisi paikkoja niitä tarvitseville. Mistä kumpuaa ajatus, että ne paikat jäisivät tyhjiksi? Eivät ne jäisi.
Asun alueella, jolla vähennettiin paikkoja jo yhden pienemmän vauvavuoden ja pieleen menneiden ennusteiden vuoksi.
Olette kuulkaa liian nuoria muistamaan edes äideiltänne perimätietona, millaista oli ennen subjektiivista päivähoitoa. Naiset olivat kuulkaa kotona, koska hoitopaikkoja ei ollut. Epämääräisiä hoitajia kotona, eikä ollut halpaa.