Lastenkutsuille rahalahja - minkä verran?
Jos kutsussa mainitaan, että halutessaan voi ruokkia sankarin säästöpossua muutamalla kolikolla, niin minkä verran veisitte rahaa? Lahjan arvo kutsuille vietäessä on usein n. 15€ (kun kaikki kallistunut, aiemmin kympillä sai jo kivan lahjan), mutta tämä suora raha mietityttää. Kyseessä ala-asteen loppupuolta käyvät lapset.
Kommentit (10)
Rahankerjuuta jo tuon ikäisille? En veisi penniäkään.
Se mitä lahjaan laittaisit
lahjat onnkuitenkin krääsää just kympin tai kahdenkympin juttuja. Jos saa rahaa voi säästää vaikka johonkin isompaan
10euroa. Enempää en veisi missään nimessä
Itse toisaalta ymmärrän tämän rahalahjan, sillä sitä pientä krääsää kertyy noin kymmenestä lapsesta ihan tolkuttomasti. Muotoilu oli myös vapaaehtoinen, joten tuskin siinä isosti tivataan ja katsotaan mitä kukin antaa. Ehkä tuo 10€ (kolikoina) voisi olla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toisaalta ymmärrän tämän rahalahjan, sillä sitä pientä krääsää kertyy noin kymmenestä lapsesta ihan tolkuttomasti. Muotoilu oli myös vapaaehtoinen, joten tuskin siinä isosti tivataan ja katsotaan mitä kukin antaa. Ehkä tuo 10€ (kolikoina) voisi olla hyvä.
Kyllä mä ennemmin tuossa tilanteessa laittaisin kutsuun, että tervetuloa ilman lahjaa.
Alle 100e ei meidän juhliimme ole tulemista. Lahja tarkistetaan heti eteisessä ja jos ei riitä, vieras saatetaan takaisin ulos naurunremakan säestyksellä.
No muutaman kolikon, varmaan euroja tai 2-eurosia laittaisin. Ihan periaatteesta rahakerjäyksiin laittaisin vähemmän kuin jos ostaisin ja paketoisin konkreettisen lahjan.
Tytär taitteli seteleistä joskus origameja kavereilleen.
Rahalahja kaverisynttäreille? Enpä ole hullumpaa kuullut.