Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä vauvojen äitejä hävetä hakea isompaa lasta pois päiväkodista?

Vierailija
13.08.2009 |

Itse ainakin aina mulkasen ikävästi, jos nään, että joku äiti tai isä vauva sylissä hakee isosisarusta kotiin. Vievät paikkoja niitä tarvitseviltä. On se nyt kumma, jos ei pysty pitämään pieniä lapsia (alle 3v siis kyseessä) kotona. Joo joo on masennusta ja lässyn lässyn.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v6kk ikäisen lapsen taaperon JA 5v:n kanssa kotiin ja olenpa vielä viimeisilläni raskaana!

Meidän lapsi näyttää päälle päin terveeltä, mutta ei sitä ole. Eli lapsi on päiväkodissa kuntoutus syistä.

Vierailija
62/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi aloitti jo päiväkodin.Siinähän mulkoilitte... Nyt molemmat ovat onneksi samassa päiväkodissa, joten ei tarvitse enää mulkoilla. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä mulkaisen takaisin. ei hävetä. meidän energinen 4-vuotias pakahtuu tylsyyteen kotona.

Vierailija
64/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hävetä eikä haittaa sun mulkoilus

Vierailija
65/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskoja luuserimammoja pitääkin mulkoilla.

Vierailija
66/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomittavampaa kuin työssäkäyvän äidin alle 3v:n päivähoito.

Itse en tuomitse kumpaakaan (on lapsilla todellisiakin ongelmia), mutta näistä vaihtoehdoista ehdottomasti pahempi on viedä isompi hoitoon äidin ollessa vauvan kanssa kotona. Pelkkää laiskuutta.

Sen sijaan arvostan kovasti äitejä jotka ovat pystyneet onnistuneesti yhdistämään työn ja lapsenhoidon. Itse en yksinkertaisesti edes jaksa käydä töissä kun lapset alle 2v. LIIAN RANKKAA. Kotona on niin ihanan löysää-

Vierailija
67/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luuseri mammoilla sitten aikaa istua koneen ääressä kun vauva nukkuu... ei se kuitenkaan jaksaisi hoitaa ja leikkiä muiden lasten kanssa sillä aikaa... parempi että ovatkin hoidossa...

Vierailija
68/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmuus, jos ei kahta lasta onnistu kotona hoitamaan. Sääliksi käy teitä ressukoita. JA ihan samaa mieltä on päiväkodin henkilökunta. Teidän perheenne kiintymyssuhteet kärsii toiminnastanne, mutta ettehän te muutenkin hieman jälkeenjääneet sellaista pysty käsittämään pienillä aivoillanne.

Vierailija
69/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hävetti silloin, kun töistä tullessa hain ja oli aina viimeinen lapsi jota haettiin. Nyt pääsen hakemaan ajoissa! Eikä tuo menekään sinne nyt ensimmäisenä vaan vasta aamupalan jälkeen.

Vierailija
70/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain neljä-vuotiaan lapseni kotihoitoon jäädessäni äitiyslomalle. Perhekerhossa käytiin ja viisivuotiaana pari kertaa viikossa seurakunnan kerhossa.

Oli oikeasti elämäni onnellisimpia aikoja:)

Lapsi (15) muistelee myös kaiholla..:)

Vierailija
71/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miten kahden terveen lapsen hoito voi terveelle äidille olla niin ylivoimaista. Tiedän tällaisia rouvia jotka kyllä puhuvat että viisi lasta pitää saada, mutta eivät millään selviä edes vauvasta ja 3-vuotiaasta yhtaikaa. Sitten ollaan niin poikki ja on niin raskasta. Kaikkine muiden pitäisi hoitaa se esikoinen ja tuttavat yksi toisensa jälkeen sitä hoitavatkin..ja sitten valiteteen kuinka se esikoinen on niin mustasukkainen, se on ihan mahdoton. MIksiköhön?

Ja minulla nousee savu korvista..

Vierailija
72/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paheksui alle 3-vuotiaiden virikehoitoa mutta tässäkin ketjussa taas monet kertovat etteivät häpeä 4 vuotta vanhojen lasten viemistä päiväkotiin kun ovat kotona vauvan kanssa.

Kuinka pitkään pitäisi siis (normaalin) lapsen saada olla kotona äidin kanssa? Oletetaan että kerhoja ei ole.

Vierailija
73/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä mulkaisen takaisin. ei hävetä. meidän energinen 4-vuotias pakahtuu tylsyyteen kotona.

Vierailija
74/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin suuria onnen tunteita heräsi silloin kun sain esikoisen kuopuksen äitiysloman alettua kotihoitoon. Aivan ihanaa kun saim taas viettää kaiken ajan hänen kanssaan. Olen nauttinut hänestä! Nyt on vielä 1.5 v aikaa olla kaikki yhdessä kaiket päivät ennen paluutani työelämään. IHanaa!

Vierailija
75/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tarvita virikehoitoa kellekään. Ehkä vajaan puoli vuotta ennen eskaria voisi olla lyhyttä päivää, jos tosiaan ei ole kerhoja. Enempi on pelkkää laiskuutta.

Vierailija
76/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä alkuperäisen kanssa samaa mieltä. Kiitos näiden virikelapsien monissa paikoissa on sitten niin täyttä, että ne, jotka käyvät töissä tai opiskelevat joutuvat viemään lapsen vaikka 5 km päähän kotoaan, joka on tietty eri suunnassa kuin mitä duuni.

Mielestäni alle 3-vuotias ei todellakaan tarvitse virikkeiden takia päiväkotihoitoa, jollei kotona ole siihen jotain erityistä syytä tai lapsella itsellä kuntoutuksellista näkökulmaa asiaan. Alle 3-vuotiaalle vaikka kerho voisi olla sopiva tai joku harrastus, jos kotona on liian "tylsää".

Se on sanottava kyllä, että aina asioilla on puolensakin ja puolensakin. Mun lapsen ryhmiksessä oli ilmeisesti puolet varmaan virikelapsia ja sen seurauksena sitten siellä esim. iltapäivästä oli usein rauhallista, kun kolmen aikaa poikaa hakiessani siellä oli vain minun poika ja yksi toinen poika!

Vierailija
77/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten on hyvä olla kotona äidin kanssaa 3v asti,

tämän kesän olen katsellut naapurin 2v:n ja 2kk:n kotihoitoa, hoitoa josta meidän 16v poika sanoi pääseekö toi Maisa jo syksyllä johonkin kerhoon purkaan tota energiaa kun isänsä lähtee töihin.

Vierailija
78/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 2-vuotias hoidossa sillä minulle se masennus on ihan oikea juttu, ei mikään helvetin lässynlässyn-asia!!

Vierailija
79/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johon palata.

Itse en ala siihen että laitan lapset tarhaan, otan lapset kotiin, laitan uuteen hoitoon, otan pois kotiin, laitan uuteen tarhaan!

Joku toinen ei palaa töihin lapsien saamisen välissä. Sama se minulle mitä te valitsette! :D

Kaikista säälittävimpiä tuntuu olevan nämä äidit joilla 2 lasta ja ollaan kotona mussuttamassa miten itse on ottanut toisen pois hoidosta, mahdollisesti ei palaa töihin lasten välissä!

Siinä on näkökulmat kohdillaan.. ;)

Meillä on lapsille aikanaan saatu tarha samasta molemmille, 4 lähin kotoa. 4 kilsan päästä kotoa. Työhöni on 55 kilsaa eri suuntaan!

Todellakaan ei kiinnosta mitä mieltä joku on jos lapseni aloittaa tarhassa alle vuoden ikäsenä jos teen töitä eikä kiinnosta mitä joku ajattelee jos lapseni jatkaa hoidossa.

Pääasia on niissä lapsissa jokka menee hoitoon että heillä on hyvä olla sielä, ei niinkään syyt joista sielä lapsi on!

Vierailija
80/92 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hoitopaikkojen vienti niitä oikeasti tarvitsevilta...

On vain minäminäminä ja mun Jeminayessica. Kun mun miehen maksamat verot justiin kattaa sen 700 euroa, minkä Jeminayessican turhaanhoitaminen maksaa, se on oikeutettua. Viis sairaanhoidosta, kouluista, katuvaloista tai mummojenkuivikkeista, joihin se raha tarvittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi