Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eri tulevaisuuden suunnitelmat miehen kanssa :,(

Vierailija
11.08.2009 |

Tai siis, minä haaveilen

- kihloista ja häistä, minulle ovat todella tärkeät. Minusta ne yhdistävät paria ja silloin voi olla ''varma'' että toinen haluaa pysyä rinnalla loppu elämän

Miehen mielestä ne eivät muuta mitään ja ''mennään ehkä sitten joskus..''

Haaveilen omakotitalosta, toisesta lapsesta.. opiskelusta.. haveilen miten istuisimme omalla kuistilla ja joisimme iltateetä..

Miehellä ei ole omia haveita tai on jumankavita!! pleikka kolmonen ja isompi ja uudempi telkkari. Eilen oli oikein miellyttävää kinata miehen kanssa kun päätti puolestani että hänen haaveensa ovat huonoja ja minun ainoita oikeita. Väitti kivenkovaan, että pleikkari on yhtälailla haave kuin omakotitalo :(

Onko jonkun muun parisuhde tällaista? Miehellä ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia!?

Onko niitä ilmaantunut joskus?

Auttakaaaaa! Olen niin rikki kun mies ei tunnu tahtovan mitään minun kanssa!

Tuntuu ettei minulla ole sijaa hänen tulevaisuudessa kun hän elää ''päivä kerrallaan'' ja ei halua suunnitella mitään!

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes halua uskotella itselleni, että avioliitto on ihan turhaa hössötystä.

En kuvittele, että elämä on kuin ruusuilla tanssimista ja omakotitalon kuistilla vain voi istuskella ja hörppiä teetä / viiniä / olutta.

-ap

Vierailija
42/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes halua uskotella itselleni, että avioliitto on ihan turhaa hössötystä.

En kuvittele, että elämä on kuin ruusuilla tanssimista ja omakotitalon kuistilla vain voi istuskella ja hörppiä teetä / viiniä / olutta.

-ap

olisi katsoa suoraan niitä ongelmia, jotka tällaisen tunneryöpyn sinussa aiheuttaa. Ei kukaan ole väittänyt, että avioliitto olisi hössötystä tai tarpeetonta, se ei vain korjaa parisuhdeongelmia, ja niistä tässä on kyse.

Avioliitto on yhtä huono ratkaisu parisuhdeongelmiin kuin lapsi. Kummallakin hoitotavalla suhde päättyy eroon. Nyt on kyse siitä, millä korjaatte parisuhteenne ja opitte elämään toistenne kanssa. Jos te ette sitä opi, ei ole mitään instituutiota mikä suhteenne pelastaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos miehelläsi ei ole haaveita, et voi sille mitään, eikä miehesikään. Jos hän toimii sinun hyväksesi mutta vastoin omaa tahtoaan, ottakoon siitä vastuun. Se aiheuttaa hänelle itselleen vain harmia, mutta eikähän hän tiedä sen.

[/quote]

Mitä sitten teen!? En haluaisi, että rakas mieheni on onneton kanssani, en nyt enkä kymmenen vuoden päästä. En haluaisi haudata haaveitani vain siksi, että miehellä ei haaveita ole. En halua erota, en halua ''pakottaa'' ja ''aivopestä'' miestä kihloihin ja omakotitaloasujaksi.. Voih mikä pattitilanne :(

-ap

Vierailija
44/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän se eka voi silloin olla varma että toinen haluaa pysyä rinnalla loppuelämän, jollei ole siitä varma jo ennen kihlojakin. Tarkoitan, että sinulle sormukset ovat tae ikuisesta yhdessäolosta mutta eihän se mitän sellaista ole jos mies ei ajattele samoin. Mies on ehkä realisti ja tajuaa että mikään ei ole tae ikuisesta yhdessäolosta tai ajattelee, että rakkaus riittää ja että sitä teillä jo on.

Tai siis, minä haaveilen - kihloista ja häistä, minulle ovat todella tärkeät. Minusta ne yhdistävät paria ja silloin voi olla ''varma'' että toinen haluaa pysyä rinnalla loppu elämän Miehen mielestä ne eivät muuta mitään ja ''mennään ehkä sitten joskus..''

Vierailija
45/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tämä asia aiheuttaa mielle ne parisuhdeongelmat, ei mikään muu. Tai minä aiheutan ne omalla tyytymättömyydelläni.

-ap

Vierailija
46/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mutta musta tässä on nyt vähän liikaa draamaa tehty siitä, että mies haluaa pleikkarin.

Jos miehelläsi ei ole haaveita, et voi sille mitään, eikä miehesikään. Jos hän toimii sinun hyväksesi mutta vastoin omaa tahtoaan, ottakoon siitä vastuun. Se aiheuttaa hänelle itselleen vain harmia, mutta eikähän hän tiedä sen.

Mitä sitten teen!? En haluaisi, että rakas mieheni on onneton kanssani, en nyt enkä kymmenen vuoden päästä. En haluaisi haudata haaveitani vain siksi, että miehellä ei haaveita ole. En halua erota, en halua ''pakottaa'' ja ''aivopestä'' miestä kihloihin ja omakotitaloasujaksi.. Voih mikä pattitilanne :( -ap

Vierailija
47/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Meillä ehkäpä nää asiat menee toisinpäin, mies haaveilee omakotitalosta ja opiskelusta, mä taas en niinkään.

Ei se ehkä ole kiinni siitä ettenkö oikeasti haluaisi omakotitaloa ja miehen opiskelua tai muuta vastaavaa. Olen vain oppinut tyytymään elämäni alusta asti vähään, joten en osaa kuvitella itselleni paljoa. Mulle riittää uusi talvitakki, jotain kotiin silloin tällöin ja lapsille jotain kivaa.

Joskus myös miehelläni on niin paljon haaveita, joita siis tulee ja menee, etten osaa ottaa niitä tosissani. Ajattelen niitä siis haaaveina, joita hän pohdiskelee, mutta en ajattele että hän toteuttaisi, niitä kun on niin paljon erilaisia. Onhan niitä tosin kiva kuunnella. Kiinnitän niihin enemmän huomiota vasta, jos ne puheet jatkuu ja hän itsekin tekee jotain niiden eteen.

Omat haaveeni ovat sitten enemmän toiveita, sellaisia joita ihan oikeasti haluaisin toteuttaa, mutta niitä on siis vähän.

HUomasimme muuten tänä kesänä, että vaikka en olekaan niin innostunut omakotitalosta, siirtolapuutarha-mökkiin voisin suostuakin;)

Voimia sinulle ja ehkäpä saat haaveesi toteutumaan.

Olemme muuten naimisissa, se oli yhteinen päätös ja haave aikoinaan. Haluamme olla yhtä ja näyttää olevamme tosissamme sekä ihmisten että Jumalan edessä. On minustakin hienoa olla vaimo.

Vierailija
48/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua siksi yhteistä omaisuutta tai lupausta avioliittoon taikka juridista suhdetta. Jos mies on jo lähdössä ja ap aavistaa sen, yrittää viimeisillä keinoillaan liittää miehen häneen kiinni kuin liimalla?

Vierailija
49/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastaa minua, välittää minusta. Meillä ei ole ollut suhdetta kaatavia ongelmia. Ei mitään, miksemme olisi ''aina yhdessä''. Arki sujuu hyvin, kaikki ok. Mutta jotenkin se kihlaus vahvistaisi vielä kaiken! Mitä haittaa siitä kihloihin menosta voisi olla miehelleni tuossa tapauksessa? Hänkään ei siihen osaa vastata :(

-ap

Vierailija
50/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikuinen onni todennäköistä vai onko kaikki kaatumassa siihen, että mies on niin onneton materialisti ja haluaa pleikkarin.

rakastaa minua, välittää minusta. Meillä ei ole ollut suhdetta kaatavia ongelmia. Ei mitään, miksemme olisi ''aina yhdessä''. Arki sujuu hyvin, kaikki ok. Mutta jotenkin se kihlaus vahvistaisi vielä kaiken! Mitä haittaa siitä kihloihin menosta voisi olla miehelleni tuossa tapauksessa? Hänkään ei siihen osaa vastata :( -ap

Vierailija
51/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä aloimme seurustelemaan jo yli kolmetoista vuotta sitten. Kihloihin mentiin minun "painostuksesta" vuoden seurustelun jälkeen. Sormus hävisi kuukauden kuluttua mereen? Muutama kuukausi sen jälkeen muutimme yhteen. Mitään suurempia suunnitelmia ei ollut miehelläni, mutta minä halusin lapsia, omakotitalon, mennä naimisiin ja miehen vastaus oli ainaa joskus sitten. Elämä vei ja miehen suurimpia haaveita oli moottoripyörä-> toteutti (ajoi muutaman kuukauden ja myi pois), ulkomaille muutto sen takia, että saa hienon auton ostettua. Opiskelimme ja elimme vuokralla kaikkeen tulevaisuuteen oli vastaus joskus sitten. Yllätykseksi tulin raskaaksi reilut neljä vuotta sitten (söin e-pillereitä). Mies alkoi muuttua talo oli satava heti. Aloimme rakentamaan taloa muutaman kuukauden jälkeen. Lapsi syntyi ja rakensimme taloa kaikki aika meni siinä (ei ole vieläkään valmis). Mieheni isä kuoli yllättäin "nuorena" ja yhtäkkiä meidän oli mentävä heti naimisiin kahden viikon sisään. Taloudellinen tila mukamas pakoitti. Minä olin tietenkin onnessani pääsin naimisiin 12 vuoden päästä. Kaikki toiveeni on tällä hetkellä toteutunut, mutta jos lasta ei olisi tullut asuisimme varmaankin vuokralla vailla mitään tulevaisuuden suunnitelmia. Meillä lapsi muutti miehen. Tällä hetkellä käymme taistelua toisesta lapsesta kahden vuoden määräaika loppuu kohta jonka annoin miehelle miettiä. Mitäköhän tulevaisuus tuo? Toivottavasti teilläkin mies jossain vaiheessa herää.

Vierailija
52/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi ei halua kihloihin, miksi hänen tarvitsisi perustella se jollakin haittamomentilla? Jos miehesi ei halua, kihlauksesta on se haitta, että hän joutuu tekemään vastoin omaa tahtoaan aika isossa asiassa.

Jos miehesi sanoisi sinulle, että hänellä on salalapsi toisen kanssa, mutta siitä ei pitäisi olla sinulle mitään haittaa, niin kuinkahan olisi.

Haitta on se, jos mies ei halua. Siitä on ensisijaisesti haittaa sinulle, ei hänelle.

Vierailija
53/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka arvailinkin niin käyvän kun tänne kirjoitin..

-mieheni ei ole onneton materialisti

-minä en tyrmää hänen haaveitaan esim. pleikasta

-mieheni haaveet eivät ole huonompia, ne ovat vain tuollaisia ''lyhyen tähtäimen haaveita'',

yleensä materialistisi JA ns. helposti toteutettavia, ne voi vain sen pidempää harkintaa ostaa ja enempää harkitsematta myydä pois kun kyllästyy, tms.

-omakotitalo on materiaa, tiedän. tähän KAMALAAN ja PAHEKSUTTAVAAN materialistiseen himoon liitty myös henkisiä haaveita - haaveilen että minulla olisi mieheni kanssa okt jonka pihalla meidän lapset voisivat puuhailla. Me olisimme kliseinen perhe, kliseisine parisuhdeongelmineen.

-ap

Vierailija
54/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tavoitteesi ei ole hyvä parisuhde, vaan hyvän ulkoiset tunnukset

Vierailija
55/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle. Ehkä kannattaisi lopettaa hötkyileminen ja odotella pari vuotta. Oli aivan mahtavaa kuulla että mies voi muuttua tuolla tavalla ja toivon, että mehelleni käy samoin. Ei ehkä (vahinko) raskauden myöstä mutta ajan saatossa..

Ja minulla on jonkin sortin hylkäysdraama ja minun on erittäin vaikea luottaa ihmisiin. Toivon, ettei miehelläni ole sivusuhdetta, koska sitä en kestäisi!

-ap

Vierailija
56/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että välinpitämättömyys avioliittoa kohtaan ei ole sattumaa. Sen tekisi kiinnostavaksi vaihtoehdoksi vain se, että suhde olisi niin syvä ja hyvä, että voisi luottaa sen pysyvyyteen. Nythän edes ap ei usko sen pysyvyyteen, vaikka toisin antaakin ymmärtää.

Vierailija
57/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omakotitalo tarjoaa paremmat mahdollisuudet hyvälle parisuhteelle kuin vuokrakolmio. Eikö haaveiden toteutuminen ''vahvista'' parisuhdetta!?

Meidän mahdollisesta talosta ne raamit varmaan ovat aika köyhän oloiset kun katselee naapurustoa!!:D -ap

Vierailija
58/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on jonkin sortin hylkäysdraama ja minun on erittäin vaikea luottaa ihmisiin. Toivon, ettei miehelläni ole sivusuhdetta, koska sitä en kestäisi!

-ap

Nyt oma pää kuntoon, että parisuhdekin saisi vakaamman pohjan, kuin nuo kihlauksen kruunausajatukset jne. Pelkäät hylkäämistä niin kovin, että tarraudut kuin toffee kenkään, toinen ajautuu nurkkaan ja lähtee, ja taas vahvistuu hylkäämiskokemukset. Sen jälkeen kierros uudelleen toisen miehen kanssa. Oikeasti, oma pää kuntoon.

Vierailija
59/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omakotitalo tarjoaa paremmat mahdollisuudet hyvälle parisuhteelle kuin vuokrakolmio. Eikö haaveiden toteutuminen ''vahvista'' parisuhdetta!?

Meidän mahdollisesta talosta ne raamit varmaan ovat aika köyhän oloiset kun katselee naapurustoa!!:D -ap

niin sitä ei vahvistanut se, että sain juuri sen uuden auton kuin halusin, sen sijaan keskimmäisen lapsemme kuolemaan johtanut sairastaminen vahvisti meitä puolisoina kovasti.

Vierailija
60/98 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalon pihalla, eikä hän haaveile puutarhanhoidosta eikä lämmityskuluista tai kiinteistöverosta niin millä tavalla se parantaa hänen parisuhdettaan? Muuta kuin että akka lakkaa naputtamasta omakotitalon ostosta ja vaihtaa sen remonttihaaveista naputtamiseen?

Jotenkin nyt tuntuu että sä oot liittänyt kauheesti kaikkia symbolisia merkityksiä taloon ja sormuksiin ja tulet pettymään vaikka saisitkin ne. Pitäisi olla ensin suhde siinä jamassa että voi olla onnellinen vuokrakolmiossakin.

Minusta omakotitalo tarjoaa paremmat mahdollisuudet hyvälle parisuhteelle kuin vuokrakolmio. Eikö haaveiden toteutuminen ''vahvista'' parisuhdetta!? Meidän mahdollisesta talosta ne raamit varmaan ovat aika köyhän oloiset kun katselee naapurustoa!!:D -ap