Eri tulevaisuuden suunnitelmat miehen kanssa :,(
Tai siis, minä haaveilen
- kihloista ja häistä, minulle ovat todella tärkeät. Minusta ne yhdistävät paria ja silloin voi olla ''varma'' että toinen haluaa pysyä rinnalla loppu elämän
Miehen mielestä ne eivät muuta mitään ja ''mennään ehkä sitten joskus..''
Haaveilen omakotitalosta, toisesta lapsesta.. opiskelusta.. haveilen miten istuisimme omalla kuistilla ja joisimme iltateetä..
Miehellä ei ole omia haveita tai on jumankavita!! pleikka kolmonen ja isompi ja uudempi telkkari. Eilen oli oikein miellyttävää kinata miehen kanssa kun päätti puolestani että hänen haaveensa ovat huonoja ja minun ainoita oikeita. Väitti kivenkovaan, että pleikkari on yhtälailla haave kuin omakotitalo :(
Onko jonkun muun parisuhde tällaista? Miehellä ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia!?
Onko niitä ilmaantunut joskus?
Auttakaaaaa! Olen niin rikki kun mies ei tunnu tahtovan mitään minun kanssa!
Tuntuu ettei minulla ole sijaa hänen tulevaisuudessa kun hän elää ''päivä kerrallaan'' ja ei halua suunnitella mitään!
Kommentit (98)
vaan tavallisesta talosta, lainanmaksukyvyn huomioon ottaen aika vaatimattomasta. Miehelleni tietysti perustelen ja kerron miksi jotain toivon, miksi haaveilen naimisiin menosta, lapsista, talosta..ym. Ja miksi juuri hänen kanssaan.
-ap
jos luulet, että avioliitto saa sinut tuntemaan itsesi varmemmaksi miehestä.
Arkea se on avioliittokin, mikään muu kuin laillinen status ei muutu.
Ja Ap tiedän tasan että kuinka pahalta susta tuntuu! Niin tuntuu mustakin!
Siis mieheni mielestä olen maailman ahnein ja pahin materialisti, kun haaveilen/haluisin meille oman talon/kodin ja naimisiin. Hän haluaa asua vuokralla ja elää päivän kerrallaan.
mutta kaikilla ei ole huonoa parisuhdetta ennen avioliittoa. Avioliitto ei muuta suhdettanne miksikään, ainoastaan erosta tulee teknisempi. Avioliitto ei ole aloitus puhtaalta pöydältä, kaikki ne ongelmat, joita teillä nyt on, tulevat olemaan myös avioliitossanne. Sormus ei sitä ratkaise vaan itsenne ja parisuhteenne kuntoon saattaminen.
Noilla perusteilla mitä esität tarpeestasi asumisen suhteen jää vielä mahdollisuuksiksi vuokrata ok talo, tai hankkia erillistalo. Huomaatko, miten tarkat vaatimukset asetat ja toisen tehtäväksi jää ainoastaan vastata niihin.
Kyse ei ole pleikoista, telkkareista, avioliitosta tai omakotitalosta. Kyse on siitä, että ette kykene toimimaan yhdessä itsenne ja toistenne hyväksi.
Esität kokoajan vaatimusta, että sinun on saatava se mitä tahdot, naimisiin ja omakotitaloon, teet kauppaa asioilla, joilla ei ole sinulle väliä, pleikoilla ja televisioilla. Se on suhteetonta ja ymmärrettävää, ettei miehesi suostu.
naimisiin menosta itselleni ongelman joka saa minut tuntemaan, ettei mieheni rakasta minua niin paljoa että haluaisi edes kihloihin.
Mies tietää myös tuon.
Jos siis mieheni rakastaa ja välittää minusta niin miksei hän voi mennä kanssani edes kihloihin, ihan vain siksi että haluaisin!? En edes halua mitään sukulaisia kakkukahveille enkä mitään hienoa. Ajatus on minulle tärkein.
-ap
Pleikkari ja omakotitalo sentään painivat eri sarjoissa. Ai jaa. Pankki antaa lainaa. Ja yhteiskunta maksumieheksi? Oletko lukenut liikaa Reginaa? Ei se avioituminen ole mikään tae yhdessäolosta. Lue tilastoja.
en ruikuta, jankkaa, en valita miehelleni. Joskus olen ehkä allapäin ja tirautan pari kyyneltä. En vain voi sille mitään kun esim telkkarista tulee hääohjelma. En jankkaa kihloista tai omakotitalosta jos mieheni haluaa ostaa telkkarin. Ostetaan vain jos mieheni tulee siitä onnellisemmaksi, minä pärjäisin melkein ilmankin. -En ole oikeasti mikään kamala tyranni!
-ap
Meidän asumiskulut olisivat saman suuruiset 160 k lainalla, ottaen huomioon suuremman sähkönkulutuksen, vakuutukset, kiint.veron, kaikki! Maksamme tällä hetkellä niin korkeaa vuokraa! En se siitä rahasta ole kiinni! Mieskin myöntää, että omistusasunto olisi taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto..
-ap
haaveita ja suunnitelmia, jotka eivät liity parisuhteeseen, niinkuin sinulla on opiskelu? Onko hän kunnianhimoinen työnsä suhteen?
On tosi ankeaa, jos ihmisen tavoitteet elämässä liittyvät vain pleikkaan ja telkkariin. Mitä puhumista voi olla sellaisen ihmisen kanssa?
Joku teistä on varmasti naimisissa..!? MIksen saa haaveilla häistä? Olen aina luullut, että se on normaalia.... :,(
-ap
Listatkaa kumpikin paperille vaikka 5 lähitulevaisuuden haavetta ja 5 pitkäaikaisempaa/tavoiteltavaa haavetta. Sitten istutte alas ja ihan vain juttelette noista asioista.
hänellä ei ole vaativaa työtä, hän ei haaveile sellaista (yllätys..)
Tuntuu, ettei hän haaveile mistään muusta kuin materiasta, tuollaisesta jonka voi hakea kaupasta kun on ensin säästänyt muutaman kuukauden.
-ap
miltä kuulostaisi lause "en halua kanssasi kihloihin, enkä naimisiin, mutta mennään vaan, jos se tekee sinut onnelliseksi"
käytät valtaa, annat ymmärtää, että ostetaan vaan sitä ja tätä, jos se tekee miehesi onnelliseksi, mutta samalla se lisää omaa katkeruuttasi ja antaa lupaa sinun itsesi ajatella, että olet jäänyt parisuhteessa jostakin paitsi ja toinen saa mitä haluaa sinä et. Telkkari telkkarina, avioliitto avioliittona.
Tulee epäily ripustautuvasta naisesta joka haluaa kiinnityksen teatterirooliin "friidu avioliitossa", jonka turvin elämä jatkuisi auvoisena. Kaikki painostuksen keinot kyyneliä myöten ovat käytössä, mutta et ole itse valmis ottamaan vastuuta omasta elämästäsi ja lähteä suhteesta, joka on noinkin epätyydyttävä ja paikallaan seisova. Miehelläsi on tarjota se mitä on. Kaikki suhteet ovat vaillinaisia. Jos tämä ei riitä, sinun on mietittävä mikä sinulle riittää. Jos taas pelkkä ajatuskin on kammottava (etsiä uusi suhde) vahvistaa se käsitystä, että haluat naimisiin sitovuuden et rakkauden vuoksi. Paikkaat avioliitolla luottamsupulaasi, et pidä sitä rakkaudenliittona. Janoat rakkautta, mutta tavalla, jota kukaan ei voi sinulle antaa.
hänellä ei ole vaativaa työtä, hän ei haaveile sellaista (yllätys..)
Tuntuu, ettei hän haaveile mistään muusta kuin materiasta, tuollaisesta jonka voi hakea kaupasta kun on ensin säästänyt muutaman kuukauden.
-ap
Ethän voi arvottaa toisen haaveita omiasi huonommaksi, onhan omakotitalokin aika materialistinen haave
Alan täälläkin seota kun jotenkin kaikki omakotitalohaaveet ja avioliittotoiveet tyrmätään.
Mitä jos mieheni ei listaa mitään? (#34)
Mitä jos mies listaa kaikki samat haaveet mitä minäkin, ainoastaan sen takia kun olen kauan puhunut haaveistani hänelle (painostamatta)?
-ap
sen tarvitsee olla molempien mieleen, sitä täytyy oikeasti harkita ja pohtia. Telkkarin voi ostaa ja jos se ei miellytäkkään silmää niin sen voi myydä halutessaan. plah. ap
Alan täälläkin seota kun jotenkin kaikki omakotitalohaaveet ja avioliittotoiveet tyrmätään.
Mitä jos mies listaa kaikki samat haaveet mitä minäkin, ainoastaan sen takia kun olen kauan puhunut haaveistani hänelle (painostamatta)?
-ap
Jos miehelläsi ei ole haaveita, et voi sille mitään, eikä miehesikään. Jos hän toimii sinun hyväksesi mutta vastoin omaa tahtoaan, ottakoon siitä vastuun. Se aiheuttaa hänelle itselleen vain harmia, mutta eikähän hän tiedä sen.
Meitä on erilaisia tässäkin asiassa: toisilla ei ole halua naimisiin esim. osoitaakseen suhteen pysyvyyttä. Toiset taas (kuten minäkin) pitävät kihlausta lupauksena naimisiinmenosta ja tätä yhteisen loppuelämän taipaleen käymisen lupauksena. Sen verran vanhakantainen olen, että näin haluan itse elää. Se vain tuntuu oikealta, turvalliselta, luottamuksen osoittamiselta, siinä lupaudutaan olemaan toisen rinnalla ja jakamaan niin hyvät kuin pahatkin asiat Iei lipomaan karkuun ekan pystymäen tullessa vastaan) jne. Niin sinisilmäinen en kuitenkaan ole ettenkö tietäisi avioliiton voivan päättyä eroon, mutta luotan puolisoni tukeen ja tahtoon rinnallaolooni naimisissaollessa voimakkaammin. Onneksi olemme samanhenkisiä.
Tsemppiä teille. Löytäkää kompromisseja. Aina ei parisuhteessa voi molempia miellyttää. Se kuuluu asiaan myös ja se tulee molempien ymmärtää ja omaksua! =)
-ap
vaan epärealistiset odotukset avioliitosta. Avioliitoissa tapahtuu pettämistä, jättämistä, riitelyä ja muuta, niin kuin avoliitoissa ja seurustelusuhteissakin. Muotoseikat eivät vaikuta parisuhteen sisältöön.
haluaisin siksi, että pidän puutarhan laitosta, minusta olis mukavaa kun lapsilla (-lla) olisi piha jossa telmiä kaikessa rauhassa. Tykkään ns. omasta rauhasta, sellaisesta jota ei kovin helpostyi esimerkiksi rivitaloasumisella saavuteta. Tykkään touhuta, maalailla ja remppailla. Minulla on siis perusteet miksi haaveilen omakotitaloelämästä, en vain heti niitä täällä toitottanut. Haemme isomman telkun heti, kun rahatilanne sen sallii. Vaikkei meillä ole juuri nyt rahaa laittaa 2500€ telkkariin (me molemmat olemme sen todenneet) niin olemme jo käyneet niitä katsomassa tulevaisuuden varalle. Pleikkakin meille muuttaa, vaikken sillä pelaakkaan, voin vaikka sitten katsoa blu-ray leffoja jos huvittaa :)
Pointti ei ole se, ettei mies saisi mitään mitä haluaa ja haaveilee. Pointti on se, että musta tuntuu pahalta kun hänen haaveet ovat lähinnä materiaa.
Haluan naimisiin ja tiedän kyllä miksi. Osan jo kerroinkin. Jos suurin osa on sitä mieltä, ettei naimisiinmeno muuta mitään niin miksi sitten niin moni sanoo toisilleen tahdon? Mitä en tässä ole käsittänyt!? :,(
-ap