G: Mistä asioista olet nirso ruuan suhteen?
-Mä en syö ikinä edellisen päivän perunoita tai kanaa.
-En syö mitään lihaa missä on semmosta "lillukkaa" täytyy olla täyttä tavaraa
-Kurkun sisälmys jos on sellaista kellertävää, en syö, en myöskään osta paksuja kurkkuja. Mitä ohuempi sen maukkaampi
-Uudesta juustosta menee päällimäiset palat roskiin, maistuu kauheelle
Kertokaas te teidän ärsyttävät nirsoilut :-D
Kommentit (31)
eikä missään muussakaan tasaiseksi tarkoitetussa
-Uudesta juustosta täälläkin päällimmäiset roskiin ja samoin leipien kanstapalat
Sepä se...
On inhottavan vetistä. Mieluummin syön vaikka 3 päivää samaa ruokaa jääkaapista kuin pakastan sen.
Itse olen opettelemalla opetellut että _joskus_ ruokaa voi heittää pois, mutta edelleen se tekee pahaa ( esim. kermaviilipurkki unohtunut jääkaappiin ja pvm kuukaudella yli)
Käyttökelpoista ruokaa en ikinä heitä roskiin!
kyennyt juomaan vähänkään lämmintä maitoa tai syömään huoneenlämpöistä jugurttia tms..muroihin on siksi laitettava jäisiä marjoja, muuten loppumaito menee viemäriin. Muutenkin haluan ruuan olevan joko kylmää tai kuumaa, haalea on aina saissea!
-broilerin paistisuikaleita vain filesuikaleita
-Snellmanin lihatuotteita
-sika-nautajauhelihaa
-halpis pakastenuggettejaOstan...
-mieluiten Valion tuotteita ei Arla-Ingmanin
-vain vapaiden kanojen munia
-vain filekalapuikkoja
-vain laihoja ja kotimaisia
kurkkuja
-vain kotimaisia tomaatteja
-banaanit aina junior-koossa
Tosin mulla suosikkina Arla Ingmanin tuotteet - paitsi maidon osalta, koska käytämme luomumaitoa. Myös munat aina luomua.
En pidä kylläkään näitä varsinaisena nirsoiluna, ovatpahan vaan valintoja :)
Nirsoiluksi sanon omalta osaltani sitä, että usein jätän leivän kannan syömättä (varsinkin jos se on kovaa). Eipä muuta :)
kanamunaa keitettynä enkä paistettuna yök.
enkä voi sietää mitää missä on majoneesia.
enkä lihaa missä on jotaa "relluja".
kaaliruokia en voi sietää niist lähtee niin karsee haju enkä muutenkaa tykkää kaalista.
mitään maksa juttuja en voi sietää en edes maksamakkaraa.
Syön vain ja ainoastaan kunnon lihaisaa makkaraa, ja perinteiset suomalaiset kesäherkut ei tahdo mennä millään alas. Niitä joskus kylässä tarjotaan, jolloin pysyn ihan salaattilinjalla. :)
Läskistä en myöskään tykkää, muuten olen melkein kaikkiruokainen!
mua ällöttää eniten
* eineslihapullat
* leikkelemakkarat (kokolihaa pitää olla mahdollisimman ohuina siivuina)
* banaanit joissa tummia pilkkuja (saa melkein mieluummin pikkuisen vihertää päästä)
mutta mikä sit on hauskinta on se että makkaraa syön muuten, ihan lenkkiä ja grillimakkaraakin, noi leivänpäällysmakkarat vaan inhottaa. Paitsi metvursti mikä myös on erikoista nirsoudessani :-)
- valmiiksi marinoituja lihoja
- nauta-sika jauhelihaa
- lihaa, jossa paljon jänteitä tai läskiä. Lihat ostan lihatiskiltä, ja sitä kalleinta/parasta lihaa.
- banaania, jossa mustaa
- kurkkua paksuna
- tomaatit ei liian pehmeitä mutta ei liian koviakaan, pitää olla myös tietyn punainen
- hedelmiä, joissa on jotain kolhua, ne eivät ole juuri oikein tuntuisia / värisiä
- viimeisen päiväyksen tuotteita
- broilerin koipia
- valmisruokia
- juuston ensimmäisiä paloja (annan ne lapsille :)
- leikkelemakkarat (joku savuliha, ilmakuivattu kinkku tai poron paisti tms. voi mennä)
- homejuusto
että ostan vain broilerin fileesuikaleita.
En syö kananmunan keltuaista, ainoastaan valkuaisen.
Paitsi paistettuna syön koko munan, tosin mäkin otan sen ällön valkoisen pois ennenkun rikon rakenteen
AP