Kolmoset 7kk ja raskaana? Vinkkejä arkeen kaipailen.
Saimme tämän vuoden alussa kolmoset (kaks poikaa ja tyttö), syntyivät rv 30, vaikean alun jälkeen kaikki on kuitenkin nyt mennyt hyvin. Ovat pääsääntöisesti helppoja vauvoja, eivät siis kauhean usein herätä öisin ja itkevät vähän. Tosin toinen pojista on tosi kärsimätön, jos ei jotain saa heti niin sit alkaa itku. Mutta kuitenkin aika "helpolla" päästy, vaikka työtä heissä on kyllä riittänyt ja riittää yhä. Vajaa kuukausi sitten tein kuitenkin positiivisen raskaustestin ja se oli aiakmoinen yllätys, ihan näin pian ei ollut suunnitteilla lisää lapsia.
Minä syön minipillereitä, mutta kolmosten syntymän jälkeen olen monesti kärsinyt migreenikohtauksista, sillä vaikka eivät sinänsä usein herättele niin itse tarvitsisin kuitenkin enemmän unta yössä mitä nyt saan nukkua ja mm. se aiheuttaa migreeniä ja migreeniini liittyvä oksenteluni on saattanut heikentää ehkäisytehoa.
Kommentit (24)
Joku ehdotti, että anoppi meille asumaan, Ei kiitos anoppia meille asumaan, se ei toimi pidemmän päälle.
Selvittelin tuota lastenhoitaja asiaa ja saisimme kuulemma jo nyt lastenhoitajan. Toisaalta en vielä koe sille tarvetta, mutta sovittiin kuitenkin, että noin kuukauden päästä lastenhoitaja aloittaa meillä. Ehtii kolmoset tottumaan eikä sitä tiedä, jos joudun olemaan sairaalassa niin ei miehen tarvitse aina olla töistä pois.
Ens viikolla ois ultra, vähän jännittää ja toivottavasti tulossa on vaan yks, mutta eiköhän ne useammatkin mene, mikäli on useampi tulossa
ap
Tietenkin selviätte. Meillä mies oli ihan pettynyt ultran jälkeen, et ai vaan yksi;)
Onnea ja jaksamista teidän perheelle ja otat hoitoapua vastaan tarpeen mukaan.
Esikoinen oli 1v1kk kun kolmoset syntyivät. Vauvat olivat pari viikkoa sairaalassa ennenkuin kotiutuivat, syntyivät siis rv36+0.
Meillä isä piti alkuun täyden isyysloman ja sen päälle 6vk pitämättömiä lomia.
Sen jälkeen sain onnekseni sukulaistytön meille asumaan ja hän auttoi parhaansa mukaan.
Tuntuu että teillä on rankempi yhtälö kuin mitä meillä oli. Vauvana kolmoset on mielestäni helpompia, ja meillä ainakin oli niin helppo vauva-aika kuin vain kolmosperheessä voi olla.
Mutta ajatuksena että kolme olisi pahimmassa taapero-iässä ja kohta uhma-iässä ja siinä vielä vauva, se on aika hurja.
En osaa muuta sinänsä sanoa kuin että nyt vaan neuvolassa puhetta tästä, jos saisitte lastenhoito apua kunnalta. Sitä mekin saimme kun kolmoset olivat 1v2kk ja esikko 2v2kk ja sukulaistyttö joutui lähtemään.
Täti kävi kaksi kertaa kuussa viemässä lapsia ulos, niin että sain hengähtää sen muutaman tunnin. Maksullistahan se on, mutta kyllä mielelläni 40 e pulitin siitä viikossa että sain olla joskus ihan rauhassa.
Minulla myös mahtava mies, joka tekee säännöllistä 7-16 työtä. Kun tuli kotiin, hän otti heti rätin käteen ja rupes siivoamaan tai sitten vei lapset ulos niin että sain itse siivota ja samalla omaa aikaa.
Ilman täysillä osallistuvaa miestäni en olisi ikinä selvinnyt, toivottavasti teiltäkin löytyy sellainen mies joka ei pelkää hommia:D
Asennetta vaan kehiin, kyllä te yhdestä vauvasta selviätte kun olette kolmestakin:D
T: Nyt kolmen 5v ja yhden 6v äiti:D
kyllä te selviätte! Ihme vastauksia joillakin, aborttia ehdotellaan ja muuta... Nyt on muutama vuosi vähän rankempaa mutta viiden vuoden päästä et edes muista näiden aikojen väsymystä. Ja silloin lapsista on tosi paljon seuraa toisilleen ja iloa muutenkin. Ole iloinen ja ylpeä katraastasi! Ja yks juttu: älkää antako parisuhteen kaatua tähän aikaan, jos sille ei nyt ole aikaa niin joskus taas on! Pysykää yhdessä, sillä neuvolla selviätte kaikesta!!!