Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk ei syö kun sosetta

Vierailija
31.08.2009 |

miten ihmeessä saan poikani syömään vähän klönttisempää ruokaa? muutaman lusikallisen saattaa ottaa esim.8kk purkkiruokaa mutta sitten meinaa oksennus tulla.olen haarukalla painellut palaset pienemmäksi mutta ei auta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sormiruokaa. Usein kun lapsi saa laittaa itse ruuan suuhun (tunnustella siis käsillä ensin) menee karkeampikin. Eli leipää pienepieniä murusia, keitettyä perunaa/porkkanaa tms pieninä paloina, maissinaksuja jne. Pikkuhiljaa hyvä tulee.

Vierailija
2/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk sileämpää sosetta ja 8kk karkeampaa sosetta keskenään ja kokeile. Lopulta lapsi oppii hyväksymään pienet klöntit soseen seassa ja pikkuhiljaa saat laitettua aina suuremman määrän 8kk sosetta kuin 6kk sosetta.

Meillä harjoittelu alkoi siitä että 6kk lihasoseeseen sekoitettiin 1-2 rkl karkeampaa sosetta jne. Totuttelu otti muutaman viikon.

Toinen mikä auttaa on sormiruoat; esim maissinaksut tai pehmeät leivän palaset. Kun lapsi itse oppii laittamaan suuhunsa jotain karkeampaa, alkaa hän hyväksyä myös karkeempaa sosetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin haluaa mössöä riparilla. Anna aikaa kulua. Sormiruoka on tosi hyvä keino aloittaa kurkun "karaisemista".

Vierailija
4/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tästä selvitään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi