Laihduttamisesta.
Kuinka nopeasti voisi realistisesti kuvitella laihtuvansa noin 30kg? Siis ihan tosissaan yrittämällä ruokavaliolla ja liikuntaa lisäämällä.
Kommentit (7)
30 kiloa on PALJON.
Ja heti tarttis olla tulokset valmiina?
Muuta elämäntapojasi pikkuhiljaa lisäämällä liikuntaa ja syöt järkevämmin. Kyllä se siitä.
Ihan saakelin naurettavaa ajatella että laihtuisit edes vuoden loppuun 10 kiloa.
Plussaa se on jos pääset siihen VÄLItavotteeseen, mutta ei tää saa olla mikään minuuttikikka!!!
selviäisi. Ajattelin, että pitääkö montakin vuotta kärvistellä. Ensi kesään tähtäisin olevani ainakin huomattavasti hoikempi kuin nyt. ap
Vaatii tosin tiukkaa sitoutumista asiaa, jossa useampi meistä laihduttajista juuri putoaa kelkasta.
Vuodessa on kuitenkin 52 viikkoa, joten 52 kertaa 0,5 on mun laskurin mukaan 26 eli aika lailla vuodessa on mahdolllsista saavutta tuo tavoite.
Suurin haaste on kuitenkin motivaation ylläpitämisessä!
Ensi kesänä olet kyllä hoikempi jos pysyt hommassa mukana.
Mutta jos sää et tee elämänmuutosta niin meinaat "laihduttaa" vuoden?
Laihdutus kannattaa jos on pari kiloa. Ja se on silloin oikeesti KUURI mutta 30 kiloa on niin paljon ylimäärästä etten itse uskaltaisi ajatella asiaa laihduttamisena vaan laihtumisena.
Kun muutat tyyliä liikkua/syödä niin niitä tuloksia jaksaa pitkälläkin tähtäyksellä.
Äläkä missään nimessä kuvittele että ENSI kesä olisi joku superihmeellinen hoikkakesä -sun tarttee nähdä hoikkuuteen oikeasti pitkään vaivaa.
Ensi kesänä 10 kiloakin saa sut näyttämään erilaiselta, mutta itse olen tehnyt sen selväksi että seuraavakin kesä tulee -ja mieluiten entistä paremman näkösenä kuin että jättää laihduttamisen ja on taas sen näkönen.
Eli asenne romukoppaan: älä laihduta. Laihdu.
Toimi minulla. Tää on jatkuvaa tekemistä. Ruuasta tarttee nauttia vaikka laihduttaa. Ei siis olla jollain kuurilla..
Ja liikunnasta tarttee löytää ilo. Alussa mielummin tee, mutta jätä himoja liikkua lisää: älä rehki alussa liikaa. Sohvaperunasta ei ole himoliikkujaksi ilman että se tulee vasten kasvoja, vähempi on sulle jo enempi!
5
10kg 3kk:ssa. Kalorimäärä on ollut 1400kcal/vrk ja liikunnassa on mennyt kaloreita per pvä 5krt/vkossa noin 400kcal.
Alkumittani olivat 170cm ja 75kg.
Joten uskoisin että ap voi hyvinkin saada 10kg pois vuoden vaihteeseen mennessä. Tässä on 5kk aikaa. Ei edes 15-20kg ole mahdotonta.
vaan pysyvästä elämänmuutoksesta. En usko ikinä olevani enää sellainen hoikka ihminen kuin ennen, mutta tavoitse olisi päästä edes ihannepainon ylärajoille. Meni siihen sitten vuosi tai viisi vuotta. Ja kun se on saavutettu, siinä täytyy myös pysyä. Olen tehnyt nyt jo kovaa henkistä työtä asian kanssa ja aion oikeasti yrittää päästä taas normaaliin syömisrytmiin. ap
siihen vuosi mennä, vaikka olisi kuinka tiukkana.