Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko Jehovan Todistajia paikalla, kysymys olisi

Vierailija
08.08.2009 |

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole aikaa edes lukea näitä kaikkia juttuja täällä (eikä haluakaan) alkaa inttämään, asian arvokkuus kärsii. Asiallinen keskustelu on eri asia, muttei siihen näköjään täällä pysty.

Mutta siis minä EN OLE JT vielä, mutta aion kyllä joskus mennä kasteelle. Se on päämääräni, olen vakuuttunut asiasta.

Mutta vastaan sinulle että minun miehen ei ole JT. ei ole kiinnostunut asiasta, ei ainakaan nyt.

Minulla on muitakin kuin JT ystäviä, mutta en ole kauheastio heidän kanssaan enää tekemisissä osaksi syystä että arvomaailmamme ovat jo sen erilaiset, enkä usko että hekään minua enää niin kaipaile. Elämä vie joskus eri suuntiin, niinhän se on. Eivät he oikesti halua edes keskustella asiasta.

Minä olen ollut koko ikäni matkailualalla ja asunut vuosia ulkomailla, nyt teen täällä Suomessa toimistohommia. Joku minut ehkä jo tunnistaneekin, muttei haittaa.

ap.

Vierailija
22/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen kysymys: miten käy kuolinvuoteella olevalle ihmisille, joka ei ehdi enää tekemään pelastavia tekoja, mutta katuu syntejään ja turvautuu Jeesukseen? Onko peli menetetty - mitäs et ajoissa tullut uskoon?

tuo ettei yksikään joka uskoo ..... niin kyllä näin on jos uskoo niin jeesuksen uhri pelastaa, siihen saa mahdollisuuden muttA EI PELKKÄ USKO RIITÄ, tarvitaan tekojakin

tälläisen henkilön kohdalla, mutta eikö että katuminen tässä vaiheessa on jo aika outoa ja epäaitoa?

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla lisää: millainen uskonnollinen tausta sinulla on? Oletko kuulunut johonkin uskonnolliseen yhdyskuntaan aiemmin? Millaista oli lapsuutesi perheen uskonnollisuus?

Mikä sinut on saanut vakuuttumaan siitä, että haluat jehovan todistajaksi?

Miten miehesi suhtautuu pyrkimykseesi ryhtyä jehovan todistajaksi? Puhutteko uskon asioista keskenänne? Entä miten lastenne uskonnollinen kasvastus jatkossa toteutetaan?

Toivottavasti oli riittävän asiallisia kysymyksiä...

138. vastaan nyt sinulle.. Minulla ei ole aikaa edes lukea näitä kaikkia juttuja täällä (eikä haluakaan) alkaa inttämään, asian arvokkuus kärsii. Asiallinen keskustelu on eri asia, muttei siihen näköjään täällä pysty. Mutta siis minä EN OLE JT vielä, mutta aion kyllä joskus mennä kasteelle. Se on päämääräni, olen vakuuttunut asiasta. Mutta vastaan sinulle että minun miehen ei ole JT. ei ole kiinnostunut asiasta, ei ainakaan nyt. Minulla on muitakin kuin JT ystäviä, mutta en ole kauheastio heidän kanssaan enää tekemisissä osaksi syystä että arvomaailmamme ovat jo sen erilaiset, enkä usko että hekään minua enää niin kaipaile. Elämä vie joskus eri suuntiin, niinhän se on. Eivät he oikesti halua edes keskustella asiasta. Minä olen ollut koko ikäni matkailualalla ja asunut vuosia ulkomailla, nyt teen täällä Suomessa toimistohommia. Joku minut ehkä jo tunnistaneekin, muttei haittaa. ap.

Vierailija
24/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tavallinen kirkon jäsen, kasvoin ei-uskonnollisessa perheessä. Suvussani ei ole uskovia, tavallisia luterilaisia kaikki.

Mutta olin aina itse nuoresta kiinnostunut näistä asioista, tutustuin ensin kirkon oppeihin jne. sitä rataa. Jehovan Todistajat eivät kiinnostaneet koska pidin niitä liian outoina ja tylsänä uskontona. Mutta nämä muut uskonnot herättivät vain lisää kysymyksiä, joihin en saanut vastauksia, en ennenkuin aloin oikesti kiinnostua mitä Raamattu todella opettaa.

Mieheni kanssa keskustelemme joskus näistä

asioista, hän suhtautuu neutraalisti. Ei vastusta, hän on kyllä ihan hyvä mies muutenkin.

Lasten hankintaa ei ole edes suunniteltu.

ap.

ap.

Vierailija
25/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

104 ja 105, klikata ne linkit joissa on faktatietoa, lainauksia Vartiotornista ja Herätkäästä

Vierailija
26/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

104 ja 105, klikata ne linkit joissa on faktatietoa, lainauksia Vartiotornista ja Herätkäästä

Vierailija
27/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tässä Raamattua, mutta opetuslapsetkin luulivat että Harmageddon tulee heidän aikanaan.

Raamatussa on sanottu että kun tietoisuus lisääntyy kun valon määrä lisääntyy.

Mitä pitemmälle päivä menee, sitä enemmän me tiedämme.

Eikä kukaan voi sanoa milloinka se päivä on, ainostaan isä taivaassa sen tietää. Raamatussahan sanotaan että se tulee kuin varas yöllä. Kukaan ei tiedä milloinka.

No minun uskoni ei ole niin heikko ja heikolle perustalla rakennettu että se kompastuisi tuollaiseen. Se ei ole yhden asian varassa. Ainostaan heikkouskoinen kompastuu tuollaiseen.

ap.

Vierailija
28/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. 37 Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee

Vierailija
29/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat itsesi muiden yläpuolelle, olet kuin fariseus joka lyö rintaansa, sinulla on vahvempi usko kuin jollain muulla.

Minulla ei ole tässä Raamattua, mutta opetuslapsetkin luulivat että Harmageddon tulee heidän aikanaan.

Raamatussa on sanottu että kun tietoisuus lisääntyy kun valon määrä lisääntyy.

Mitä pitemmälle päivä menee, sitä enemmän me tiedämme.

Eikä kukaan voi sanoa milloinka se päivä on, ainostaan isä taivaassa sen tietää. Raamatussahan sanotaan että se tulee kuin varas yöllä. Kukaan ei tiedä milloinka.

No minun uskoni ei ole niin heikko ja heikolle perustalla rakennettu että se kompastuisi tuollaiseen. Se ei ole yhden asian varassa. Ainostaan heikkouskoinen kompastuu tuollaiseen.

ap.

Vierailija
30/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jehovalaisille eeteivät hanki lapsia täällä maailamassa vaan vasta sitten kunovat paratiisissa? Näi on yks pariskunta kertonut.

Vierailija
31/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä heillä on lapsia ei toki kaikilla. Lisääntyminen on pariskunnan oma asia.

Vierailija
32/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla itstunto ongelmia? Sori pakko kysyy..

Vierailija
33/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jehovalaisille eeteivät hanki lapsia täällä maailamassa vaan vasta sitten kunovat paratiisissa? Näi on yks pariskunta kertonut.

tärkeä. Minä sanoin miehelleni jo aikaa sitten että voisin kyllä adoptoida mutta en halua alkaa omia lapsia hankkimaan, asia on harkinnssa vieläkin. Mutta sillä asialla ei ole mitään tekeistä JT asian kanssa.

ap.

Vierailija
34/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyen hautajaisiin, joihin on tulossa myös Jehovan Todistajia. Eli isomummmuni nukkui pois ja nyt on hautajaisten järjestelyt vireillä. Isomummulla on kolme poikaa, joista yksi perheineen (vaimo, kaksi poikaa vaimoineen ja kaksi lasta kummallakin pojalla) on Jehova. Sellaista mietittiin tädin kanssa, että saako JT:t kantaa arkkua hautajaisissa, entä muuten, saavatko osallistua muistotilaisuuteen jne.? Kun mietittiin vain, että ketkä arkkua sitten kantavat, jos JT:t eivät saa, niin sitten täytyy ilmeisesti isomummun kaksi muuta poikaa (toinen heistää on pappani) ja papan pojista vanhimmasta päästä neljä (isäni on vanhin pojista, sen jälkeen on vielä 5 muuta, eli luultavasti sitten kolme seuraavaa). JOs viitsisit vastata, ei olla vielä kehdattu kysyä kun ei oikein tiedä että onko sellainen mahdollista..

Vierailija
35/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei tule edes kirkkoon sisälle, mutta tietääkseni jos omaisesta on kyse, he kantavat myös arkkua.

ap.

Vierailija
36/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei tule edes kirkkoon sisälle, mutta tietääkseni jos omaisesta on kyse, he kantavat myös arkkua.

ap.

vähän outoa jos tuollainenkin kielletään uskonnon varjolla. Miksi ihmeessä? Normaaliin elämään kuuluu omien sukulaisten/ystävien ym läheisten kanssa normaali kanssakäyminen vaikka palvois ukko Ylijumalaa. Jos kerran uskossansa on oikeasti vahva, ei liene pitäisi olla ongelmaa hautajaisiin osallistumisesta, vai mitä?

Vierailija
37/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei tule edes kirkkoon sisälle, mutta tietääkseni jos omaisesta on kyse, he kantavat myös arkkua. ap.

vähän outoa jos tuollainenkin kielletään uskonnon varjolla. Miksi ihmeessä? Normaaliin elämään kuuluu omien sukulaisten/ystävien ym läheisten kanssa normaali kanssakäyminen vaikka palvois ukko Ylijumalaa. Jos kerran uskossansa on oikeasti vahva, ei liene pitäisi olla ongelmaa hautajaisiin osallistumisesta, vai mitä?

Sanoinhan että se on yksilöllinen, omantunnon asia. Hautajaisiinhan voi osallistua, mutta kirkkoon ei ole kenekään pakko mennä. Menisitkö itse moskeijaan rukoilemaan?

ap.

Vierailija
38/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei tule edes kirkkoon sisälle, mutta tietääkseni jos omaisesta on kyse, he kantavat myös arkkua. ap.

sitä olla paikalla kunnioituksesta vainajaa kohtaan, vai eikö muita uskontoja ja niiden edustajia tarvitse kunnioittaa?

Sanoinhan että se on yksilöllinen, omantunnon asia. Hautajaisiinhan voi osallistua, mutta kirkkoon ei ole kenekään pakko mennä. Menisitkö itse moskeijaan rukoilemaan?

ap.

Vierailija
39/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tavan ev.lut? Miksei voi tulla kirkkoon?

Vierailija
40/215 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota JT:t pitää harhaoppisina ja päinvastoin.

Kirkko uskoo että jumala, Jeesus ja puyhähenki on yksi ja sama persoona, JT eivät usko niin.

Heille on Jeesus ja Jumala eri persoonia ja pyhä henki Jumalan toimiva voima.

Kirkko uskoo kuolemattomaan sieluun, JT:t eivät.

Kirkko uskoo että taivaaseen mennään, JT:t eivät usko niin.

Nämä esimerkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi