Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi ylös, kuka ei sitten käynytkään luovuttamassa verta, vaikka lehdissä pyydettiin?

Vierailija
24.12.2008 |

Ei mikään voita tällaista joululahjaa. Verta (punasoluja) tarvitsevat esim. synnyttävät äidit, jotka menettäneet synnytyksessä paljon verta.

Itseä harmittaa, kun olen pienen flunssan vaivaama parhaiillaan ja en siksi mennytkään luovuttamaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinannut pyörtyä, kun on verikoe otettu. Kylmä hiki pukkaa ja taju meinaa lähteä, 15 min. ei pysy pystyssä.

Muutten kyllä olisin käynyt luovuttamassa, mutta luovuttaminen on mulle tosi tuskaliasta, jopa hieman pelottavaa.

Kaikki luovuttamaan ja tekemään hyvä teko. Itse en vain siihen "pysty".

Vierailija
2/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ohuet verisuonet, ettei niistä saa edes näytettä otettua kuin kämmenselästä ja siitäkin vain vähäsen, kun loppuu verentulo niin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kaikkia veriryhmiä on SPR:n sivujen mukaan tosi vähän varastossa.

Tapaninpäivänäkin ovat toimistot auki, eli jos jollakin jäi kolkuttamaan, ettei luovuttanut, niin silloin voi jo korjata tilanteen.

Vierailija
4/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kootut selitykset on tässä:

Olen itse synnyttänyt tänä vuonna ja jatkuvan valvomisen ja lasten sairastelujen vuoksi edelleen tolkuttoman väsynyt ja huonossa kunnossa fyysisesti.

Vauva ja isompi lapsi vuorotellen kipeänä ja yritän jotenkin säilyä järjissäni. Yleensä kun luovutan, sairastun heti itse. Nyt en uskalla ottaa riskiä, koska pienet potilaat tarvitsevat hoitajaa.

Vierailija
5/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kävin kokeilemassa, mutta verta ei tullut pisaraakaan. Ei kuulemma ole mikään ihme, koska verikoettakin on vaikea saada näistä suonista.

Vierailija
6/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) mulla diabetes, eikä vereni siksi kelpaa

B) huonot suonet, ei saa verikoettakaan kunnolla

C) alhainen hb, eikä vereni siksikään kelpaa

Riittikö?

Vierailija
7/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain makuulla ottaminen onnistuu, mutta vain valuttamalla ja hitaasti tulee.

Kerran olen yrittänyt verenluovutusta, mutta verta tuli toooodella hitaasti ja koska näytin huonovointiselta, lopettivat kesken (vastustelusta huolimatta ;), verta saatiin ehkä 100 ml.

Harmittaa kyllä kovasti, menisin vielä jos pystyisin. Auttamisen halu olisi, vauva-aikaan luovutin maitoa kun se sujui ihan kivasti.

Mies käy kyllä luovuttamassa verta.

Vierailija
8/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä vasta 10 viikkoa.

Vierailija
9/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskään ei voi, kun on ihottumaa, ja iho rikki luovutuskädestä. Työmaalla kampanjoin asian puolesta tehokkaasti, saamme käydä työajalla luovuttamassa. Muutama kävikin. Se on kuitenkin ihana lahja, paras lahja lähimmäiselle. Meillä on tuossa kasvamassa Oneg-ryhmäläinen, jolle olen jo puhunut asian tärkeydestä, ja kertonut, että hänen vertaan voi antaa hätätapauksissa kaikille. Ärsyttää, kun en voi itse mennä...Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
10/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla (kesto)lääkitys, joka estää luovuttamisen:-/

Vierailija
11/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla (kesto)lääkitys, joka estää luovuttamisen:-/

Ei satu, ei tee pahaa, verta tulee kun saavista kaataen (ennen, nuorempina, olemme luovuttaneet).

Vierailija
12/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pakastetun alkion siirto tehty pari viikkoa sitten ja vasta ylihuomenna testaan. Jos sitten en ole raskaana, niin menen kyllä.

Vierailija
13/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joskus ehdot täyttyvät niin käyn luovuttamassa.

Verta olen tarvinnut jo kaksi kertaa.

Kiitos teille jotka annatte arvokkaan lahjan!

Hyvää Joulua kaikille!

Vierailija
14/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne edes huoleisi tällaista viimeisillään raskaana olevaa astmaatikkoa...

Vierailija
15/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on eikä koskaan enää!! Minulla on oksennuskammo nimeltä emetofobia enkä halua voida pahoin kertaakaan jonkun vapaaehtoisjutun takia.

Vierailija
16/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsissä ihottumaa. Ohjeista luettua, että pistokäden pitää olla terve.

Vierailija
17/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä todettiin, että hedelmöityshoidot ovat periaatteessa luovutuseste siksi, että verenluovutus voi vaikuttaa epäedullisesti hoitoihin.

kun pakastetun alkion siirto tehty pari viikkoa sitten ja vasta ylihuomenna testaan. Jos sitten en ole raskaana, niin menen kyllä.

Vierailija
18/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huoli lääkityksen, imetyksen, alhaisen hb:n ja painon takia.

Vierailija
19/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen asunut Englannissa 90-luvun alussa - hullun lehmän tautilainen siis...

Vierailija
20/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen alle vaaditun 50 kiloa.