Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi ylös, kuka ei sitten käynytkään luovuttamassa verta, vaikka lehdissä pyydettiin?

Vierailija
24.12.2008 |

Ei mikään voita tällaista joululahjaa. Verta (punasoluja) tarvitsevat esim. synnyttävät äidit, jotka menettäneet synnytyksessä paljon verta.

Itseä harmittaa, kun olen pienen flunssan vaivaama parhaiillaan ja en siksi mennytkään luovuttamaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kestänyt alle 3 kuukautta, en kelpaa luovuttajaksi, Tai ainakin näin olen ohjeita aina tulkinnut.

Vierailija
22/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenmuinoin kävin kyllä pari kertaa vuodessa, usein mulle soitettiinkin kun on vähän harvinaisempi veriryhmä, enää ei onnistu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen viime aikoina ollut joko raskaana tai imettänyt. Käytännössä uusi raskaus on alkanut heti edellisen imetyksen päätyttyä mutta tämän vauvan jälkeen on perheen lapsiluku täynnä ja lupaan mennä luovuttamaan kunhan vauva ei enää tissiä tarvitse.

Vierailija
24/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan olevani niin raukka että en vain pysty menemään sinne, vaikka veri varmaan kelpaisikin (ellei hb ole liian matala, ei kai..). Kerran kävin paikan päällä, mutta alkoi oksettamaan ja olin pyörtyä jo kun näin miten muilta otettiin verta.

Miestä olen kannustanut menemään, mutta ei ole vielä toistaiseksi saanut aikaiseksi.

Vierailija
25/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauttani olen kyllä luovuttanut useamman kerran. Muistaakseni mulla on 16 luovutuskertaa takana. Veriryhmäni on O- eli se käy aivan kaikille. Siksi verta myös menee paljon, kun O-negatiivista käytetään hätäverenä muillekin kuin vain oman veriryhmän ihmisille.

Vierailija
26/34 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vaaditut 2 viikkoa. Lapset ovat flunssassa, odottelen tuleeko mullekin. Kipeänä ei voi luovuttaa. Harmittaa, kun tuntuu että aina on kipeänä eikä siksi voi mennä.

Vierailija
27/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän ne toivoivat. Kuun alussa tuli täyteen 3 kk että saa taas luovuttaa. Käyn nyt säännöllisesti, kun lopultakin voin. Mulla veri on sitä tavallisinta, kelpaa kaikkeen;-D!

Vierailija
28/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäessä saattui vahinko ja suonta ei sitten löytynytkään. Pistäjä haki ja haki, lopulta löysi suonen, mutta siinä vaiheessa pistopaikka vuosi jo sen verran sivusta käden iholle, että keskeyttivät veren ottamisen.

Eli tulos, ehkä noin 1 dl verta pussissa ja minulla mojova mustelma kädessä. Paranee kyllä aikanaan mutta turha fiilis jäi.

Vierailija
29/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttajaksi. Täytyy sitte katsoa ensi jouluna josko pääsisi.

Vierailija
30/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkistin just ehdot, kun ehdotin duunikaverille, että mentäis luovuttamaan. Itse olen synnyttäney huhtikuussa ja imetän vielä. Vuosi pitää odottaa synnytyksestä, eikä imetysaikana pidä myöskään luovuttaa.

Syy on se, että elimistön rauta ym. varastot on muutenkin niin vähissä näiden kehon koettelemusten jäljiltä, että hyvä antaa vähän palautua ensin.

Vierailija
31/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin sanoi sen syyksi ja minulta löytyy se.

Vierailija
32/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskin olen alle viikko sitten ottanut särkylääkkeen, eli ei kelpaa juuri nyt.

Käyn kyllä luovuttamassa silloin kun luovutus on tässä lähellä ja jos vain voin, mutta yleensä on kesäisin allergialääkitys ja talvisin hartiajumin takia usein särkylääkkeitä käytetty, eli yleensä ei voi:(

Vierailija
33/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli ei estä ollenkaan ja monien muiden (ibuprofeiini jne.) jälkeen tarvitaan vain vuorokausi aikaa, ja sitten voi luovuttaa.

Tarkistin asian juuri tällä viikolla, kun kävin luovuttamassa.

Vierailija
34/34 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

toinen syöpäläinen..