Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Ihana kuulla, että täällä jaksetaan mennä positiivisella asenteella eteenpäin :) Peukut pystyssä, että ma ultra antaa lisää ilon aihetta Outiille ja, että me muut saadaan pian todistaa omia plussiamme! Ja tervetuloa mukaan kuumeeseen, uudet!
ON: Tein eilen elämäni ensimmäisen raskaustestin ja niinkuin olin ajatellutkin, niin negatiivinenhän se tulos sitten oli. Tavallaan olen aika huojentunut, sillä vaikka vatsa- ja etomisoireita on ollutkin (ja ehdottomasti suurena toiveena raskautua pian), niin sellainen tunne että olisi raskaana on puuttunut kokonaan. Eihän sellaista välttämättä edes tule, mutta nyt on sellainen olo, että luotan entistäkin vahvemmin siihen, miltä oma keho tuntuu ja mitä se viestittää. Täti tulikin sitten tänä aamuna vierailulle, joten yk 2 käyntiin oikein hyvillä mielin :) Tsemppiä testailuun Tytteli ja Dano!
Ihanaa viikonloppua kaikille kuumeilijoille ja jo plussanneille!
Tinsku83: Kyllä menkat alkoi. Nyt kp 4/?. Meillä siis menee kierto näköjään samaan aikaan. Muakin vähän mietityttää että miten kauan menee siihen että luomumenkat tulee, koska olen lukenut että joillain voi ketää kuukausiakin ja joillain ne tulevat ns. normaalisti. Olen koittanut muistella että minkäpituiset kierrot oli ennen pillereitä ja jotain noin 32-36 pv taisivat olla, joten vähän pitkänlaiset. Mulla oli silloin myös aika paljon menkkakipuja, joten sekin jännittää että miten jatkossa niitäkin olisi, kun pillereitä käyttäessä ei ole ollut.
tällä kertaa menkkojen loppumista odotellen :)
yk 1 kp 4/? tur-koo-si
pian ollaan taas oviksen nurkilla. sitten vaan taas kavereita matkaan jos tapais lihavanleidin rööreissä :D
saattaa olla että joudun palailee tänne...
v*ttu ku on paha olla.
Pahoitteluni, ei ole varmasti helppoa!
Jaksamista!!
ON: Tein testin; tyylipuhdas nega. Mur! Näyttääpi taas siltä, että on tulossa pitkä kierto; nyt kp 35. Ei millään jaksaisi näin pitkiä kiertoja, mutta minkäs teet..Seuraavan kerran testaan vasta piiiitkäään ajan päästä, koska negatiiviset testitulokset vetää aina mielen synkäksi.
Mukavaa viikonloppua ja plussatuulia!!
dano
Täällä onkin paljon uutta väkeä, ehkä sekaan sovin silti vielä.
Plussasin elokuun alulla (yk 2:sta), mutta koin varhaisen keskenmenon alku viikosta, rv 7+3 :( Hakeuduin yksityiselle varhaisultraan kun huolestuin alkaneesta vähäisestä vuodosta. Alkion kehitys oli lakannut jo jonkin aikaa aiemmin (sen tarkemmin ei lääkäri määrittellyt), koska sikiöpussin koko oli n. 1/3 viikoihin nähden odoteteusta koosta. Kaavintaa tms. ei ole tehty, lääkäri arveli hoitavan itse itsensä pihalle. Niin kuin on ilmeisesti hoitunutkin..
No joo, voitte uskoa että mikään mieltä ylentävä ei oo viikko ollut. Surullinen ja pettynyt olo. Vaikka me ei kauaa ehditty odottaa, silti moni asia tuli jo pohdittua tulokkaan kannalta. Ja kun odotti, k a i k k i asiat sai sen positiivisen, toiveikkaan onnellisen sävyn! Siinä mielessä korkealta tuli pudottua pakkasen puolelle.
Nyt sitten on uudelleen asennoiduttava tähän haaveiluun ja tärpin odotukseen. Ja nautittava tästä. Niin kuin joku psykologi sanoi, ajanjakso sen jälkeen kun lapsen yrittämisestä on sovittu - ennen odotusta, on yksi ihanimmista ajoista parisuhteessa. Joten näillä mennään. Onneksi mies osaa olla ihana ja hyvä.
Onko porukassa muuten nyt muita km:n kokeneita esikoishaaveilijoita?
Seuraava yritys, yk 3 alkanee, kun lääkäri on jälkitarkastanut.
Tsemppiä kaikille ISOSTI, on kovaa hommaa tämä vauvahaaveilu.
Han ja MonnY, jaksamista tahoillanne!
Omaa napaa: ja sitä jaksaakin nyt ihmetellä. Helmi täällä heräsi aamuyöstä aivan mielettömään kipuun, polttava ja viiltävä kipu keskialavatsalla, kuin ois koko synnytyselimet tulessa. Ei oo menkkakivutkaan näin pahoja että puoli tuntia joutuu ääneen valittamaan ja voivottamaan. Sitten se hiipui vähitellen ja pääsin takaisin uneen. Että mitä ihmettä? Voiko ovis sattua näin? Ei oo ollut tällaisia kipuja tässä vaiheessa kiertoa aikaisemmin. Kp 17 tänään.
Voi ei, suurensuuret pahoittelut Hanille ja MonnYlle.. Voi vain kuvitella, mikä pudotus kaiken ilon ja onnen jälkeen. Nyt tsemppiä ja rauhassa eteenpäin kohti uutta yritystä :)
Helmi: mikäli bongasin oviksen oikein, niin mulla siihen liittyi varsin voimakasta kipua.
ON: Yk 2 ja kp 2. Kamalat nämä luomumenkat, ensin tekee tuloaan reilun viikon ja sitten kivut pistää ihan matalaksi :( Onneksi liikunta ja lepo auttaa jos ei muuta niin ainakin omaa mieltä!
moikka kaikille!!
ensiksi, suuren pahoittelun Hanille. Toivottavasti tärppää pian uudestaan kunhan pääsette taas yrittämään.
en jaksa nyt alkaa kirjottamaan erikseen tänne mun "tilanteesta" mutta käykää lukemassa ja kommentoimassa (vaikkei olisi kokemustakaan), sekin auttaa jaksamaan ja uskomaan..
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1036339/apua_normaal…
huomenna saa hyvällä tuurilla varmistusta asiaan, tulen sitten teille heti ilmoittelemaan. ootte ihania.
plussatuulia kaikille
MonnY (hyvällä tuurilla) rv 4+6 tai 5
Tsemmpia molemmille! Varmasti rankkaa teillä... Toviotaan parasta MonnY, että pikkuinen pysyisi kyydissä ja saisit jatkaa turvallisin mielin odotusta. Ja Hanille voimia uuteen yritykseen!
AIE ja Tinttuliina: Ilmeisesti olemme suunnilleen samoilla yrityskierroilla. Täällä pärähtää käyntiin yk 8 hetkellä millä hyvänsä... Sitä odotellessa (toisaalta olen päättänyt, että olen sitten iloinen siitä, jos menkat edes tulevat ajallaan...ongelmana ollut nimittäin epäsäännölliset kuukautiset).
Meinasitteko te oikeasti mennä jo sinne pidempään yrittäneiden pinoon? Pelottava ajatus... Ilmoittakaa, milloin siirrytte - tahtoo mukaan!
ON: Tänään vauvakuume nosti pitkästä aikaa päätään oikein kunnolla. Aamulla meinasi tippa tulla silmään, kun mietiskelin pientä nyyttiä. Toivottavasti kaikki saamme sellaisen kainaloon!
Näin nämä mielialat heittelevät... Jaksamista kaikille!
deeli yk 7 kp 30/24-39
Onpas MonnYlla ollut melkoinen piina menossa! Toivotaan, etta huomenna saat vahvistuksen etta kaikki ok. Tsemppia!
Han, tsemppia sullekin uuteen yritykseen!
Deeli, kiva etta taalla tosiaan on muitakin, joilla vahan pitempi yritys takana... Tai siis kiva ja kiva.. mutta tiedat mita tarkotan! ;) Mutta sullahan on jannat paikat meneillaan! Sieltahan voi viela vaikka plussa tulla tahan kiertoon! Ma aattelin, etta ehka tuossa yk8-9 kehtais menna tuonna pidempaan tuhdanneiden joukkoon... Eli tosiaan tassa parin kuukauden sisaan. Siis kun nyt kumiskin tuntuu silta, et ei sinnekaan oikein kehtaa menna "valittamaan", kun siella on kuitenkin ihmisia, jotka ovat yrittaneet yli parikin vuotta! Mutta kylla ma tossa parin kuukauden paasta jo kehtaan... ;)
Mikahan kp mulla taalla on menossa... pitaa ihan miettia... Oon tehny toita NIIIIIN paljon, etta en oo edes kerinny laskea paivia... Oottakaahan... Jaahas, kp8! Tuossa muutaman paivan paasta pitais siis alkaa tikuttamaan! :O
No, semmosia taalla! Nyt kaks paivaa vapaata, niin saa rentoutua!! :)
Mukavaa viikkoa kaikille! Ja tsemppia ja plussia testaaville! ;)
Tinttis
soitin neuvolaan ja käskivät vain olemaan huoleti, ei mitään hätää ku raskausoireita kuitenki on! apua siis eihän tässä voi olla stressaamatta...
kauheaa... no laitto ne lähetteen että VIIKON päästä voi käydä antaa pissanäytteen ettei omat rahat menis kokonaan raskaustesteihin... huhhuh.
eipä kyllä paljoa helpottanut tuo puhelu ;< pitää vain kait odotella se viikko...
MonnY: eikos silla Outiilla ollu niita viikkoja tosi vahan ja sen takia oli tosi alhaset hormoniarvot, ehka sullakin vois olla se ovulaatio ollu myohemmin ja siks ei tuu viela vahvoja viivoja.
OM. Kp26/32. Mutta tais taa kuukausi menna ihan ohi, kun en osaa oikein laskea milloin se oikea ovis aika on. mutta nyt saan ainakin tassa kuussa tietaa onko kierto saannollinen 32 paivaa vai ei. Mulla ei ole mitaan raskaustuntemuksia, ja ei mitenkaan tunnu etta edes voisin olla raskaana. Joten tuskin olen.
Tuossa listauksessa lukee etta asut englannissa!
Ma asun skotlannissa. Tiedatko mitaan hyvia suomalaisia brittilaisia tai ulkosuomalaispalstoja?
Kävin varhaisultrassa ja kyllä siellä sintti oli sykkeen kanssa! Ihanaa!
PUUHPUUHPUUHPUUH plussiaplussiaplussia!!
Ja tsemppiä Monnylle!
Outii rv7+5
Täältä liittyisi yksi haaveilija joukkoon.
Esittelyksi seuraavaa:
minä -83, mies -81
PK-seudulta
yritys alkoi 07/09
Täällä vain on ollut kierto viime aikoina aivan sekaisin. Noh, kuulemma kovin normaalia tässä vaiheessa. Edellinen kierto huiteli jossain 45 paikkeilla ja kun sitten lopulta alkoi tapahtua, ei tarvinnut odotella kuin pari viikkoa, niin taas mentiin. Jospa kierto tästä nyt asettuisi ja päästäisiin ihan oikeasti hommiin :D
Ihanaa ihanaa! Vihdoinkin varmistus asialle. Onnea kovasti!! Nyt voit jo huokaista! =)
Pomena, valitettavasti en oikein tieda mitaan ulkosuomalaispalstoja. En ole oikein perehtynyt asiaan... Sorry. :/ Onko sulla siella ketaan muita suomalaisia "kaverina"?? Ei varmaan Skotlannissa hirveesti ole suomalaisia..?
Mulla lahestyy tikutuksen aloitus! Janskaa! =)
Tinttis
Onnittelut Outiille, on varmasti hurjan helpottunut olo :) Nyt tsempillä loppuun asti, hyvin se menee!
Plussatuulia meille kaikille!
Heippa kaikille!
Helmi: Mulla on ollut muutamassa kierrossa tosi kovat oviskivut, tai ainakin olen diagnosoinut ne oviskivuiksi.. Kerran olin niin kipeä etten meinannut päästä töihin, ja oksetti kamalasti.. Että voi se oviskin kai tehdä tuollaisia kipuja!
Monnylle paljon tsemppiä, toivotaan että testit vaan temppuilevat..
ON: Menossa kp 24/30-49. Tänään ollut tosi huono olo, rinnat arat, ja nippailuja mahassa. Nämä tosin kai voivat olla myös terojen tuottamia oireita, joten ei kai kannata niistä sen enempää innostua.. Viikon päästä vois testailla, huomenna otan viimeisen terolutin. Toivotaan että jos menkat tulevat, niin tulevat sitten ajallaan.
Plussia toivotellen,
pienimyy 24/30-49
tulen nopsaan ennen töihin lähtöä puuhkumaan teille plussatuulia, listasta päätelleen täällä on pieni puhuri käynytkin! IHANAA!
Kaikki omassa navassa hyvin, eka neuvola takana ja maanantain varhaisultraa odottelen kuumeisesti. Toivottavasti siellä joku räpylä tai muu heilahtaa ja sydän pumputtaa.. tulen sitten kertomaan. Kohdunulkopuolista tms ei ole vielä poissuljettu, mutta yritän olla positiivisella ja luottavaisella mielellä.
Toivottavasti nähdään kaikki pian tuolla esikoisodottajissa :)
Outii jotain 7+3