Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Onnea Outiille!!!
Omaa napaa kp28/32 ja ei sitten ole minkaalaisia tuntemuksia mihinkaan suuntaan.
Hei vaan!
Ajattelin piipahtaa moikkaamassa. En ole vielä odotusryhmissä liittynyt mihinkään. En oikein tiedä mihin menisin...
Han: olen todella pahoillani! Jaksamisia uuteen yritykseen!
MonnY: yritä olla stressaamatta! Vaikeaahan se on, että aika turha neuvo... Itsekin vaan hartaasti toivon, että loppuun saakka pieni pysyy matkassa mukana. Ollaan muuten ihan lähekkäin tässä viikoilla, tai lähinnä ihan päivillä.
Outii: mahtava juttu!!! Onnea hurjan paljon! :)
Minulla on ihan epätodellinen olo. Varsinaisia oireita ei juurikaan ole. Aiemmin juoksin alituiseen vessassa pissillä, mutta nyt ei ole pariin päivään tarvinnut. Pahin rintojen särkykin on lakannut (se olikin kova!). Huonovointisuutta meinaa vähän olla, välillä ihan reippaastikin ollut, muttei ole tarvinnut käydä oksentamassa. Nyt tässä vaan hirveästi toivoo, että kaikki menee hyvin. On niin alussa tämä yhteinen matka.
Todella toivon kaikille iloisia plussa-uutisia! :)
Ronja rv 5+4
testin tein, ja yksi viiva vain ilmesty =( mut ei kyllä oo tätiäkään vielä näkynyt.... missä lie viipyy... yleensä hyvinkin säännöllinen. jos ei ala kuulua niin pakko kait se on uus testi sit tehdä vielä.. mut jos parisen päivää odottelis.
Huomenta ja onnea kaikille plussanneille (ku en nyt muista, ketä on jo tullut onniteltua)! Tarrasukkia lähettelen täältä myös.
ON: kp8 ja ihme tuhrua edelleen. Eilen oli jopa selvästi hieman punaista vuotoa. Miksi nämä luomumenkat kestää aina näin pitkään? Nyt jo kolmas kierto menossa, missä menkat kestää 7-8 päivää. Rasittavaa, varsinkin kun vuodon määrä vaihtelee niin, että välillä voi olla hyvinkin yli puoli vuorokautta, ettei mitään tule. Luulee jo, että ne loppu ja sitten vaan uudestaan. Täti, mene pois! :D Muuten ei sitten olekaan mitään erikoista...odotellaan, odotellaan, odotellaan. Niin typerää odottelua. Tulis jo se ovis, niin pääsis ees jännäämään ;-)
Plussatuulia kaikille!
Onko teillä tullut ovulaation jälkeen ruskeaa vuotoa ja tiedättekö mistä se johtuu? Mulla nyt menossa kp 16/25 ja eilen ja tänään tullut vähän. Jostakin luin että se voisi olla kiinnittymisvuotoa, mutta se voisi olla paljon muutakin. Nyt jännittää miten käy!
Niin ja tosiaan ei ole kyse ovuloinnin yhteydessä vuotamisesta, koska ovulaatio oli laskujeni mukaan melkein viikko sitten.
Kaikki nyt ottamaan foolihapot kayttoon!! Lukekaapas tama linkki
http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/8232089.stm
Itse alotin tikuttelun eilen, mutta onpas siitakin tehty niin perkuleen hankalaa!! Siis ensin meinasin, etta aamupissasta tikutan, mutta aamupissasta EI saa tikuttaa! :O No voihan hitsi! Alotin sitten tikutuksen klo 12, mutta huomenaa iltavuoro, niin pitaa tikuttaa klo 11. Mutta mitenkas sitten pe ja la, kun tyot alkaa klo 8...?? Miten ihmeessa ma toissa tikutan??? No, ei auta kuin toivoa, etta ovisplussa tulee viimestaan huomenna!
Tinttis kp11 yk7
täällä huutelee monnypieni, ei pysyny pikkunen kyydissä. kauanpa sitä iloa sitten riittiki! huhhuh...
tänään todettiin ultrassa että kohtu on tyhjentyny ja kohdunseinät toki paksuuntuneet niin vuotoa tulee sitten olemaan sen kuukauden verran. antoivat esitteitä sun muita keskenmenoista, purskahdin itkuun niiden kaikkien lääkäreiden (2kpl+opiskelija) nähden. vaikka kuinka yritin olla kova ja vahva, niin ei, kyyneleet valuivat pitkin poskiani ja kiltit tädit antoi nessu-nenäliinan.
sit kävin pikalabrassa ja soittivat tulokset tossa tunti sitten että arvot ovat alhaiset, ettei epäillä sitä ulkopuolista... onneksi! seki helpottaa edes vähäsen.
oon itkeny nyt muutaman päivän niin paljon että enää en jaksa itkeä. täytyy yrittää hymyillä ja löytää elämästä ilot pienetkin.
eli sit ku joskus tää vuoto loppuu ja oikeat menkat tulee niin päästään aloittaa yk8... mutta siihen voi mennä vielä monta viikkoa....
Olen tosi pahoillani, ettei pieni pysynyt kyydissä, vaikka tuskin sanat oloa voi kovasti parantaa.. Voimia!
Olenkin tätä aina välillä miettinyt, että sinänsä tämä kuumeilu on vähän huono juttu, että monesti tekee testejä tosi aikaisin/heti menkkojen poisjäätyä, eikä kaikki elämän alut aina jaksa pysyä mukana. Parempi olisi toisaalta, että raskautuisi tietämättään ja toteaisi sen vasta myöhemmin.. Mutta minkäs teet kun toive vauvasta on suuri ja ihmismieli on mikä on!
pienimyy kp 25/30-49
Kovasti jaksamista teille molemmille.
Yrittäjä kyseli siitä greippimehusta... lääketieteellisesti sen tehoa ei ole todistettu, mutta sen väitetään toimivan seuraavasti: mehun juominen lisää ovislimojen määrää ja helpottaa näin oviksen havaitsemista, sekä muuttaa liman rakennetta niin että se edesauttaa siittiöiden selviämistä kohteeseensa saakka. Lisäksi parantaa joillakin kohdun limakalvoa niin, että munasolun on helpompi kiinnittyä.
Ihana kuulla outiiltä hyviä uutisia ultrasta. :)
).( Täällä jänskäillään, et millonka menkat suvaitsee alkaa tai jos eivät vaikka alkaiskaan. ;) Tänään menossa kp 28 ja lauantaina otin viimesen terolutin. Taisi olla kaksplussan sivu josta kävin joku päivä sitten lukemassa kokemuksia siitä kuin pian viimesen terolutin ottamisesta menkat on alkanu...kovasti vaikutti olevan yksilöllistä ja vaihtelua oli seuraavasta päivästä pariin viikkoon. :( Paria viikkoa ei kyllä huvittais odotella. Lauantain oon jo päättäny mahdolliseksi testipäiväksi, vaikkei oikein olekaan tietoa oliko sitä ovista tässä kierrossa. Mahaa on jomotellut torstaista lähtien vaihtelevassa määrin ja rinnat on olleet viikonlopusta lähtien arat...mutta nämäpä saattaa olla tuon lääkkeen aiheuttamia tuntemuksia.
-ray
Olen tosi pahoillani MonnY ja Han. Tuntuu varmasti tosi pahalta, mutta koittakaa jaksaa ja toivottavasti pääsette pian yrittämään uudelleen.
ON: Ei paljoa kerrottavaa, mutta odottelen nyt ensimmäisiä luomumenkkoja. Ajattelin yrittää tunnistaa seuraavan oviksen, kun en ole sitä aiemmin tuntenut ollenkaan. Saa nähdä. Meillä yritys alkaa kunnolla miehen kanssa vasta ens kuussa. Jätin kuitenkin noi pillerit pois jo pari viikkoa sitten, kun ajattelin, että ne luomumenkat saattaa viipyä poissa pidempäänkin. Jouduinkin muutamia vuosia sitten ottamaan terolut-kuurin juuri epäsäännöllisiin menkkoihin, joten nyt odotan ja toivon että tulis suht säännöllisesti, jotta olisi helpompi sitten aloitella yritystä.
Oih... Pakko myöntää. Olin Prismassa ihan ruokaostoksilla ja eksyin sitten katselemaan vauvanvaatteita. no hitsi kun ne oli 70% alessa ja tarttuihan sieltä sitten mukaan pari söpöä paitaa ja pienet potkuhousut (alle 2 € kpl) :D Vähän aikaisessa olen, mutta saavat odottaa käyttäjänsä ja sopivat kyllä sekä pikkumiehelle kuin neidillekin. Mies kyllä ilmoitti asiallisesti, että hän kyllä meinaa odottaa siihen saakka että olen raskaana. Noh...minkäs sitä itselleen voi kun vauvaa niin toivoo.
Hauskaa ke-iltaa kaikille :)
MonnY, olen niin pahoillani!
En olis toivonut, että kohtalotovereita tähän pinkkaan tulee :(
Mulla tuli eilen viikko täyteen km:n toteamisesta rv 7+3:lla. Tuntuu, että se hormoonien heittelykin on alkuvaiheessa on NIIN rajua, että aiheuttaa jo itsessään valtavaa itketystä, sen rajun pettymyksen lisäksi tietenkin. Paljon tuli porattua viime viikolla, aina ei itsekään ollut kartalla mistä sitä itkua riitti.
Nyt tunnelmat on jo vähän valoisammat. Samoin vuoto vaikuttaa - siis vaikuttaa - loppuneen (nyt jo!!). Toivottavasti ei sullakaan aivan kuukautta kestä, ehkä se oli sellainen lääkärin worst case -skenaario. Mulla tarkastaa lääkäri ensi viikolla, että on tyhjentynyt kohtu kokonaan. Toivotaan, ettei mitään lisäoperaatioita tarvita.
Tää tuntuu sellaiselta vaiheelta, jonka haluis elää ohi mahdollisimman nopeasti.. Ja päästä sinne uuteen yritykseen, haaveiluun ja kuvitteluun.
Koitan olla iloinen, että olen "jo" tässä pisteessä, jos tämä tie kerran täytyy käydä. Ja oon onnellinen siitä, että en luullut olevani raskaana yhtään pidempään, miten paljon vaikeampaa tämä sitten olisikaan..
Han,
mie olen kans itkeny niin paljon tässä jo pari päivää ku aavistin että kaikki ei ole hyvin, ja ku ne kauheat vatsa-ja selkäkrampit sitten tulivat niin arvasin että kohta tulee vuoto, ja niinhän siinä kävi. ja tiesin, kokoajan että joku tässä menee vielä mönkään - ihan kokoajan oli sellainen tunne.
Mulle lääkärit sano että koska sikiöpussia (vai mikä se oli) ei havaita, niin oletetaan sen jo poistuneen ja kohdun paksuuntunut limakalvo sitten perässä - eli luonto hoitaa. Onneksi! En ois jaksanu niitä lääkkeitä saati sitten kaavintaa, niistä tulee tosi huono olo kaiken muun lisäksi!
onpa sulla äkkiä loppunut vuoto, hyvä homma! toivottavasti mullaki. ei mulla kyllä kauheasti ole vielä tullu, muutama "siteellinen" eli kyllä sitä vielä on tulossa! Lääkärit sano kans sitä että vaikka mulla oli näin alussa tämä niin uskovat sen tekevän kipeää senki vuoksi että kuitenki aika pitkään oltiin yritetty. joka totta onki. mut en mä jaksa enää itkeä, ku asialle ei voi mitään.
Aivan, minä kans ajattelen että onneksi sattui nyt eikä vaikka kuukauden päästä. Silloinhan se vasta olis tehny kipeää, herranen aika. Viikon päästä on vielä yhdet verikokeet, josta nähdään hcg:n muutos tämän päiväseen. Tänään se oli kuulemma todella matala jo. Eli varmistetaan ettei kohdun ulkopuolinen ole kuitenkaan kyseessä.
Tsemppiä sulle ja plussatuulia puhaltelen kaikille muille! Yritän nyt unohtaa nää vauvahommat ainaki jokski aikaa (tuskin pystyn) mutta pakko keksiä jotain ettei aivan masennu ku sitä lasta ei tulekaan (vielä).
Pahoittelut ja tsemppihalit MonnYlle. Tosi kurja juttu, mutta ehkä tämä on tilaisuus vahvistaa suhdetta miehesi kanssa jollain ainutlaatuisella tavalla ja jatkaa eteenpäin yhdessä ja entistä vahvempana parina. Toivottavasti mies on sulla tukena, me ollaan ainakin :)
Toivottavasti Hanilla ja MonnYlla on plajon parempi onni seuraavalla yrityksellä!
Omaa napaa. kp29/32 ja ketuttaa tosi paljon. Pahat pms mielialanvaihtelut tässä kierrossa. Mitään raskausoireiksi laskettavaa ei ole maisemissa. Mutta seuraavaan kiertoon positiivisella mielialalla :)
POmena kp29/32 yk2
että Han ja MonnY teille kävi surullisesti :( tämä ei varmaan paljon lohduta mutta nyt ainakin tiedätte että voitte tulla raskaaksi! Toivon teille molemmille rutkasti enemmän onnea seuraavissa yrityksissä :) ja kaikille muillekin tottakai!
ON: mulla loppu menkat pari päivää sitten ja nyt pitäs löytää miehen kanssa yhteistä aikaa vauvaprojektille.. en ole koskaan tuntenut ovista tai siihen erityisemmin huomiota kiinnittänyt, joten olisi tosi mielenkiintoista jos sen tuntisin. Tosin en tiedä yhtään milloin sen aika edes olisi kun tämä vasta eka yk ja seuraavat menkat ois ekat luomumenkat sitten teinivuosien..
en muista nyt kuka kirjoitti niistä vauvanvaatteiden ostamisesta, mutta itsekin aina ihailen niitä kun hyllyjen ohi kävelen.. en vielä ole uskaltanut yhtään ostaa.. ensin ajattelin että yrityksen aloituksen kunniaksi olisi jonkun voinut ostaa mutta nyt olen ajatellut että ostan sitten ekan vauvanvaatteen kun saan plussan tai kun on raskausviikkoja 12.. eli sitten joskus.. mutta ylihuomenna aion mennä ja ostaa uuden vauvalehden :)
Plussatuulia kaikille :D
tur-koo-si yk 1 kp 9/?
Huomenta!
Pahoittelut MonnY:lle. Tosi ikävä homma. Mutta kuten joku totesi, positiivista tässä on kaksi asiaa, eli sinä voit tulla raskaaksi ja uskoisin tämän todella tehneen hyvää teidän suhteelle. Siis tarkoitan sitä raskautta, en km:a. Vahvistaa varmasti teitäkin. Jaksamista! Ja pahoittelut tietysti myös hanille, en muista olenko jo ilmoittanut osanottoani.
ON: sain juuri tietää, että eräs ystäväni, joka ei todellakaan yritä lasta, eikä mielestäni ole edes tasapainossa itsensä kanssa henkisesti saati täysin tyytyväinen kumppaniinsa (haaveilee vielä exästään), saattaa olla raskaana. Yritystä ei heillä todellakaan ole, vaan kyseessä on vahinko. Tai, ei sitä voi vahingoksi sanoa, jos aikuiset ihmiset touhuaa monta kertaa päivässä ilman ehkäisyä, mutta ei mitenkään suunniteltu juttu. Eikä ystäväni mukaan myöskään sopiva ajankohta. Ja he ovat seurustelleet vasta 3 kuukautta! En tiedä, miten pystyn tukemaan ystävääni tässä asiassa, jos hän on raskaana. Siis itseni takia, mutta myöskään sen takia, että mielestäni hänen käytös on viimeisen puoli vuotta ollut todella vastuutonta ja lapsellista. Ja hänen henkinen elämänsä on ollut n. vuoden ihan sekaisin erottuaan pitkäaikaisesta kihlatustaan, että en ole ollut vakuuttunut siitä, että hänen päänsä olisi ollut viime aikoina ihan tasapainossa. Ja taustalla on itsemurhayrityksiä yms. Ja nyt sitten hänen pitäisi ryhtyä äidiksi ja lopettaa mielialalääkitys? Pahalta tuntuu sanoa, mutta ei hyvältä vaikuta. Voi itku, miten epäreilua tämä elämä onkaan. Tässä maailmassa tuntuvat helpolla lisääntyvään ainoastaan ne ihmiset, jotka eivät niitä lapsia edes halua / yritä saada... Kai se täytyy vain yrittää olla hänen tukenaan, jos näin käy.
Muuten omasta navasta sen verran, että vihdoin täti tuntuis kaikonneen, kp9. Eilen palattiin takaisin joka-toinen-päivä-heilutellaan-peittoa-rutiiniin, ihan kaiken varalta. Vaikka siis aloitankin tikuttamisen sunnuntaina / maanantaina. Mutta jos se ovis nyt sattuskin tuleen niin, ettei sitä huomaa, niin parempi heilutella niitä peittoja.Mutta muutenpa tässä mennään tasaista tahtia ennen ovista, eikä raportoitavaa juuri ole. Mitä nyt välillä ottaa mies päähän omine oikkuinensa ja sitten vielä nämä joka puolella lisääntyvät ystävät :-D Elämä on...
Myönteistä asennetta kiven alta kaivava AIE ;-)
Onpas taalla ollu hiljasta... Oonko ma ainoo jolla ei oo muuta elamaa?? Haha.. Vitsi vitsi! :D
MonnYlle osanotot keskenmenon takia! :(
Ja Aie:lle jaksamista kaverin kanssa. Oon kanssa huomannut saman, etta vastuuttomat ihmiset raskautuvat usein luvattoman helposti!! On se niin vaarin.. :( Itseani ihmetyttaa, etta miten ihmeessa ihmiset tulevat "vahingossa" raskaaksi!! :/
Ma oon taalla nyt tikutellut tiistaista asti, mutta ei viela ovisplussaa ole nakynyt. Tanaan kp14 jo! Mutta tanaan on vahan ollut kipuja vasemman munasarjan kohdalla, etta jospa se ovis olis sielta tulossa! Ja myoskin semmonen juttu, etta aiemmin siihen tikkuun on tullut vaan se kontrolliviiva, mutta tanaan sitten tuli jo vahan nakyviin sita testiviivaa, etta olisko LH nousussa..? En tieda siis toimiiko se noin ollenkaan, mutta odottelen plussaa huomiseksi! =)
Toivottavasti kaikilla on mukava viikonloppu meneillaan!
Tinttis
Osanotot MonnYlle keskenmenon takia ja onnittelut kaikille plussanneille!
Itellä jännitys nousee: Mulla on menossa vasta kp 20/25, mutta heräsin tänään puoli kuudelta huonoon oloon! Voiko aamupahoinvointi alkaa jo noin aikaisin? Jos siis oon raskaana niin on vasta menossa viikot 2+6. Mulla on kuitenkin aika lyhyt kierto, eli ovulaatiosta on jo puolitoista viikkoa... Rinnat mulla on ollut normaalia herkempinä jo monta päivää. Jotenkin tuntuu että kyllä mun täytyy raskaana olla kun on niin eri fiilis kun normaalisti, ja eniten melkeen jännittää vaan se, että pysyykö pieni matkassa kun kuulemma jopa 60% raskauksista päättyy ennenkuin ne raskaustestillä todetaan. Ois kyllä kauhea pettymys jos en oliskaan raskaana kun oon nyt jo niin varautunut siihen että kyllä siellä joku on...
Mutta siis milloin teillä on alkanut pahoinvoinnit ja rintojen herkkyys?
Toivottavasti Helja onnistaa:)
Täällä ei mitään uutta. kp33/32. Ei ole mitenkään raskautunut olo. Normaali olo kuten yleensäkin ennen tätiä.. Harmi, että kierto on taas pitkä.
Tsemppiä kaikille.
Pomena
Tinttulina> joo ma yritin tuossa etsia ulkosuomalaispalstaa mutta aika hiljasilta naytti :) Takalaisia Vauva.fi vastaavia sivustoja katselin kerran mutta en oli jotenkin niin varikkaita ja epaselvia..
On taalla skotlannissakin paljon suomalaisia, ainakin yliopistokaupungeissa.