Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
HannaY, pk-seutu,
minä -76, mies -72,
yritys alkaa marraskuussa -09
Onnea plussanneille!! =)
Tinttulina: ärsyttää tommoset kyselijät et milloinkas tulee... mä ainakin meen aina niin lukkoon et en tiiä mitä sanoisin..
Olin viikonlopun töissä ja en kerenny miettiin mun oireita mut tuntuu et kaikki on hävinny... siis oireet... vaikka luulin kyl et viikolla olis tullut kiinnitymis vuotokin...mut ens viikolla tehdään testi.. jännää...
Vautsi! Tassa pinossa riittaa vipinää!!!
Oma napaa. Oltiin reissussa isolla porukalla ja mihkaan peittojen heilutteluun ei jäänyt aikaa, ja nyt mies lähti tänä aamuna matkoille. Ovis olisi laskureiden mukaa pitänyt olla eilen mutta ei tikku mitaan näyttänyt. Heiluteltiin peittoa kerran. Sitä ennen tiistaina ja seuraavan kerran sitten tämän viikon lopulla. Mitään ovista en kyllä ole vielä tuntenut, josko se sitten meni ihan ohi reisussa tai sitten tulee myohässä. Mutta ei se mitään.
Pomena kp20/32
En oo sit vissiin ainaskaan kuukauteen täällä käyny ees lueskelemassa, mutta nyt taas mukana! Väliin on mahtunu kolposkopia (josta ONNEKS täysin puhtain paperein), vähän ulkomaanreissua ja yk:n vaihtuminen kolmoseen. Kierto vieläkin vähän hakee uomiaan, joten pituudesta en osaa sanoo (viimeks 27, sitä edellinen vissiin 30+), mutta tällä hetkellä menossa kp7.
Ihan hirveesti on tullu plussia tässä välissä, huippua! En ees muista ketä kaikkia pitäis onnitella, joten onnittelen nyt kaikkia tasapuolisesti: OOOONNNNEEEAAAA! Muistattehan käydä välillä täälläkin meitä muistamassa, kiva olis kuulla myös raskausajan tunnelmista pelkän haaveilun sijaan =).
ON: Mielialat on heitelly viime aikoina tosi rajusti härän pyllyä, mutta nyt taas pari oikein hyvää päivää. Eilen alko järkyttävän kova kipu oikeella alavatsassa ja meinasin jo lähtee ensiapuun umpparin pelossa, mutta nytpä kipu onkin enää pieni nipsasu. Ehkäpä siis jo ovis näin alkuvaiheessa kiertoo? Onneks mies tuli sopivasti reissusta kuorsaamaan tuohon viereen ja ilmottikin, että vauvatehdas pistetään heti pystyyn torkkujen jälkeen. Se on kans oikeesti ihan pimahtanu tähän touhuun, mitä en olis IKINÄ uskonu!
Minä oon jotenkin valmistautunu odottelemaan pitkäänkin raskautumista, joten tämmönen "vuodatuspaikka" varmasti tarpeen. Kuitenkin kun joka kuukaus ees vähän toivon, että jos se yllätys silti sieltä tulis. Huoh, jospa todellakin. Tälle kesälle syntyny jo kuudelle kaverille lapset ja kahdella la syyskuussa, niin kyllähän tuo pistää itelläkin vähän odotuttamaan, et olisko minun vuoro seuraavaks :). Sen lisäks yks ihan läheisimpiä ystäviä kerto myös avokkinsa raskautuneen alkukesästä ja nyt oottelen sit kummiuutisia....joohan? Sais ees ensimmäisen oikeen kummilapsen, niin sekin olis jotain, hihhih!
Nyt meen välipalalle (ihania nää lomapäivät!!) ja sit herätetään tehtaanjohtaja hommiin.
Vielä tosi isot virtuaalihalit plussanneille ja meille muille paaaaaljon kärsivällisyyttä odotuksen odotteluun!
IntoPiukka yk3 kp7/28-30?
Onnea have ja Ronja!! Onpa taas mukavaa lukea plussauutisia!!
Ja pahoittelut tädin kohdanneille kuten myös täällä! prkl! kp4 pyörähti käyntiin ja olipas taas ärhäkkäät menkat että vatsa ihan sekasin :(
Mutta olen helpottonut ettei kierto venynyt ylipitkäksi kuten viimeksi kierto 51 päivää ja nyt 34..jospa se tasoittuis siitä?
tinttuliina: sinullekin sen plussan jo soisin pian :) ja ymmärrän vi.... määrän hyvin kun täti saapui! ja sama täällä kun joku kysyy että joko teille tulee vauva.. niin tekis mieli vaan sanoa suoraan mut ei saakkaan sanaa suusta..ja muutenki mua ärsyttää "joko" kysymykset niin enpä oo kavereille ees puhunut vauvahaaveista paitsi muutamille lähimmille ja niiden kyssärit ei haittaa kun voidaan puhua kaikesta muutenkin..
olen ajatellut myös pitää taukoa täältä josko se tuottaisi tulosta koska tuntuu et stressaan vaan koko ajan asiasta vaikka toisaalta ihanaa kuulua tänne ja jakaa kokemuksia ja tuntoja ja tsempata toisia mutta uskon että tärppi tulee silloin kun sitä vähiten odottaa ja yrittää liikaa?...meillä ei varsinaista yritystä omasta mielestäni edes ole koska mennään ihan sillä asenteella että tulee jos tulee ja ilman ehkäsyä ollaan ja ei edes kovin useasti heilutella peittoja mikä on tietysti harmi mutta toisaalta en juuri halua sitä "pakkoyritystä" mutta eipä niitä lapsia tule jos ei sekstaile..uuuu saakohan kukaan mitään selvää..ovista ajattelin kuiteski tikuttaa tästä kierrosta josko sen bongaisin :)
Tsemppiä yrityksiin ja plussanneille vielä onnittelut! :)
manta1 kp4/28-51?
Onnittelut plussanneille, aivan huippujuttu :) Tosi jännää lueskella teidän fiiliksiä ja testausjännitystä! Ja tervetuloa myös uusille kuumeilijoille!
Inhottavaa tuollainen vauvakuumeen perään kyseleminen.. Hyväähän ihmiset varmasti tarkoittavat, mutta tuntuu varmasti kurjalle jos on jo pitkä yritys ja toive takana. Itse olen toistaiseksi kyennyt ohittamaan utelut jollain ympäripyöreällä kommentilla, mutta miettinyt samalla kuinka kauan oma pokka pitää.. puhumattakaan siitä, kuinka nopeasti paljastuu raskautumisen jälkeen.
ON: aikaisemmat vatsa-, väsymys- ja etomisoireet on vähentyneet selkeästi.. Nyt siis menossa kp 26, edellisen kierron pituus 32 (oli siis ekat luomumenkat, kierto hieman tavanomaista pidempi). Jos mun kierron puolivälin kipuilu oli ovis, niin tän kierron kp pitäisi olla 26-28. Minkäänlaisia menkkatuntemuksia en ole toistaiseksi havainnut (edelliset eli luomumenkat olivat TODELLA kivuliaat), joten saas nähdä mitä tästä seuraa.. Ajattelin testata tällä viikolla ellei menkat ala, mikäköhän olisi se luotettava päivä? Kp 28? Kp 32?
Kivaa viikonalkua kaikille ja tsemppiä kuumeiluun :)
mitä mitä mitä ihmettä?
oon kyllä nyt ihan sekasin, mutta tein äsken tommosen testin ku ei oo niitä menkkoja kuulunu. siihen tuli tosi tosi hailakka toinen viiva... emmä voi kyllä millään uskoa että se voi todella olla viiva... jotenki outoa ku niin paljon menkkaoireita ollu...
teen vielä aamulla testin uudestaan.
siis apua!!! vahvistuispa tuo... oon ihan sekasin ku olin niin varma että ne menkat alkaa tänään...
sekaisin,
monnY
Heipä hei pitkästi aikaa ja onnea kaikille plussanneille! En pysy enää perässä, onko joku tuonne huhtikuisten puolelle tullut...
Täällä menossa viikot 7+4. Kuukausi siitä, kun plussasin. Onneksi aika on mennyt yllättävän nopeasti. Koko ajan on kyllä pelko perseessä, mutta on jo hieman varmempi olo kuin kuukausi sitten.
Viikon olen tässä nyt sitten aamuisin oksentanut. Taitaa olla saldo 6 aamua seitsemästä, että on yli tullut.=( Ja yleensä vielä aamupalan jälkeen, että menee syönti ihan harakoille ja sitten tietää, että kohta tulee taas huono olo.=( Lisäksi väsyttää armottomasti. Olo on aivan löysä, tekis mieli vain maata ja syödä. Voin sanoa, että äärimmäisen huono yhdistelmä! Oon turvonnu kun kumipallo!
Viikon päästä ensimmäinen neuvola, odotetaan sitä jo kovasti. =) Vielä enemmän odotan, että pääsisin ekaan ultraan. Näkisi, että siellä joku varmasti sätkii. Kuutilla pitäis olla kokoa jo huima sentti! =D
Mutta, jatkan tätä aktiivista sohvalla makaamista ja koiran ulvomisen kuuntelua (naapurissa nartulla juoksu ja meidän poika on "hieman" suruissaan)
Tsemppiä yritykseen!
-Orkidea ja kuutti 7+4-
Onnea kaikille plussanneille! toivottavasti tännekin se plussa kohta tulis....mut huonolta näyttää. Ajattelin aluks, että mitään oviksia en ala laskemaan ja vauva saa tulla sitten ku on aika...mut ei, en jaksa odottaa. Luonteeltani olen muutenkin kaikki tänne ja heti...no,nyt sitten laskin oviksen ajankohdan normaali kierrolla, ja eiköhän se sitten ole keskellä viikkoa,ku mies poissa...argh!!! No,v.loppuna pupuiltiin joka päivä ja ens v.loppuna olis tarkoitus myös, joten toivottavasti se kuitenkin tois plussan...
Onnea onnea minunkin puolestani plussanneille!!! Ihanaa :) Ja MonnY toivon todella et sun viiva vahvistuis...Voin vaan itse kuvitella miten tuollanen hailakka viiva pistää jännittämään. TSEMPPIÄ ja pidän sulle peukkuja pystyssä :D
Mulla ei sinänsä ole vielä mitään kerrottavaa. Yritys alkaa todella siis ens kuussa, koska kipuilen parhaillaan mun menkkojen kanssa :(. Vois päivittää meille yrityksen aluksi 9/09. En malttais odottaa ja meninkin jo kertomaan kahdelle parhaalle ystävälleni asiasta. En oikein pysty olemaan puhumatta heille. Ja se oliki tosi ihanaa jutella asiasta ja saada ns. iloista tukea.
Tohon vauvakyselemiseen liittyen...mun mies on kotoisin ulkomailta ja sen koko suku on aina mun ympärillä kyselemässä, että millonkas te ajattelitte sen vauvan hankkia. Viime kerralla kun mentiin käymään monet sanoivat, että luulivat meillä olevan pikkupalleroinen jo mukana :D Ollaan sit selitelty et Suomessa usein opiskellaan ensin yms yms. No jospa vaikka ens kerralla päästäis yllättämään.
:) Plussatuulia kaikille!!!!!
plussauutisia tulvii!:) Onnea kaikille! Ja MonnYlle suurtsempit viivan vahvistumiseksi! Itseäkin alkoi jännittää MonnYn puolesta :)
Voi kun itsekin pääsisi plussatuuliin mukaan. Testailen ovista tästä kierrosta, toivottavasti sen bongaisin ja saisin edes ovisplussan :-).
Yritän olla stressailematta, mutta armoton yritys on kuitenkin päällä. Ehkä se voi vaikuttaa... en tiedä. Toisaalta jännittää ihan hirveesti, entä jos raskautuukin. Miten sitten töissä ym. Kai aina uudet asiat jännittää. Muilla samoja fiiliksiä vai onko kaikilla plussanpunaiset lasit silmillä? :)
Kiva kuulla plussanneiden kuulumisia, niin tietää vähän mitä joskus (lähiaikoina toivottavasti) itsekin tulee kokemaan.
Iloista viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Lumileopardi yk3
Vautsi MonnY!!!
Toivottavasti se viiva siitä vahvistuu!! Kamalan jännää tämä! Eikös ne haileet plussat oo tässä pinossa yleensä vahvistunu :)
Mä tein ovistestin tänään ja sain hailakan viivan. Se oli aika hailakka mutta eiköhän se ovis oo nyt siinä. Ja mies on toisella puolella maata perjantai iltaan saakka.... Toivottavasti se eilisen lasti jossain siellä uumenissa vielä elelee :)
Tervetuloa Kirsikka, tytteli, pienimyy, Viivi85, fiso 86, HannaY ja tinsku 83 (ja muutkin jos joku unohtui listasta)! Tsemppiä kaikille joilla alkanut jälleen uusi yk.
Tur-koo-si taisi olla se kysy onko muita, jotka opiskelee jne.. Mulla olis valmistuminen edessä joulukuussa jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, et enää ei ois vauvauutiset lähipiirille ylläri, mut aiemmin olis saattaneet vähän kummastella. Vauva olisi ollut tervetullut meille aiemminkin, mutta halusin käydä ensin koulun alta pois, kun luulen, että mammaloman jälkeen minua ei koulun penkille paluu enää paljoa kiinnostais, ja talon rakentaminenkin alotettiin keväällä toiselle paikkakunnalle. :)
MonnY: Toivottavasti plussa vahvistuu. bd Hienosti ajoitit Vauva-lehden tilauksenkin. :P
Onnea myös havelle ja Ronjalle plussasta! Tarrasukkia pikkukavereille.
Pieniminä: Mites siellä menee, alkoko menkat?
Ja kuinkahan outiillä menee?
Tinttis: Minä ainakin lasken kierron, niin et menkkojen alkua edeltävä kiertopäivä on viimenen kp. Mun ymmärryksellä se kuuluu laskea niin, mut satavarma en oo.
pienimyy: Minäkin alotin tässä kierrossa Terolutit pitkiin kiertoihin, kuten oot varmaan tuolta aiemmista viesteistä lukenutkin. Toivotaan, että meillä kummallakin kierrot tasottuu niillä. Kiva, että sulla ovulaatiokin todistetusti tapahtuu pitkistä kierroista huolimatta.
Orkidea: Ikävää että pahaolo vaivaa...toivottavasti oksentelu loppuu pian. Jos vaikka neuvolareissulla antaisivat pahoinvointilääkereseptin oloa helpottamaan. Käyhän sitten kertomassa neuvolakuulumiset.
Yrittäjäköhän se oli joka oviksen tikuttamisesta kyseli..? Mä sain haalean viivan keskiviikkona (kp14) ja eilen (kp18). To-la en testannu, kun oltiin porukalla reissussa, eikä ollu mahdollisuutta testailla huomiota herättämättä. Mut noita haaleita viivoja ei ohjeen mukaan lasketa plussaksi, viivan pitäis olla vähintään yhtä tumma kuin kontrolliviivan...eli ei voi tietää tapahtuko sitä ovista, kun jäi noi kolme päivää testaamatta. Tänäänkin vielä jotain näky, mut vielä vaaleampi viiva kuin noi aiemmat. Huomenna en enää testaa.
Vielä vähän lisää omaa napaa... Verikokeissa kaikki oli onneksi ok tai niissä ei mitään mikä selittäis pitkät kierrot. Lääkäri, joka soitti, oli eri kuin jonka luona kävin...tää sano nyt, et syön 3 kk Terolutia ja jos kierrot niiden loppumisen jälkeen edelleen pitkiä, niin mietitään tilanne uudestaan. Sitten siis alotettais varmaan joku muu lääkitys. Jospa plussa tulis sitä ennen, kun vuoden lopussa ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja sen takia sit tietty lääkärikin vaihtuu.
Jospa nyt tuli kommentoitua kaikki, mikä pitikin. :)
-ray
kp 29/25-28 muuttui aamulla pari tuntia heräämisesta kp 1 elikkä menkat tuli. toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen joka oli 28 päivää. tiesin jotenkin tilanteen. kun toivoo jotain ei ainakaan tapahdu.
jatkan itseni "kusettamista" ja pissin tikkuun tunnollisesti joka aamu... tai oikeestaan kuppiin...
Idiootin hommaahan tää on, mutta nyt alkaa jo pelko kaihertaa tuleeko sitä ovisplussaa ollenkaan?? Ei voi ymmärtää... Joka kk alkaa tähän samaan aikaan nämä mahan vihlomiset mutta entä jos ne ei olekaan ovista?? Hittolainen kun olis jotain tän alan ammattilaisia tuttavapiirissä...
Kertokaas nyt vihdoin kuumeilijat MIKSI sitä greippimehua pitää litkiä... mua on jääny kaihertamaan se :D haluun tietää miksi...
tossa tunti sitten tein toisen testin ja sehän oli jo vähän vahvempi se PLUSSA !!! :)
mutta en usko vieläkään, pakko käydä hakee vielä joku erimerkkinen testi... =)
ELI TEIDÄN TSEMPPAUKSET AUTTOI, KIITOS KAIKILLE!!! =)
voin antaa "vinkkejä" tässä jossain vaiheessa mitä tein toisin entä viime kierrossa. jos haluatta!
hämmentyny
monnY & salamatkustaja rv 4+0
(en tiedä onko noi rv:t oikein, mut jotenki noin ainaki)
Hurjasti onnea plussanneille! Ja toivotaan että MonnYn plussa vaan vahvenee entisestään :) Josko vaikka tän kierron lopussa pääsis itsekin ihailemaan kahta viivaa..
ray: Kivaa että on muitakin Terolutin kanssa aloittelevia. Eilen otin tosiaan ensimmäisen napin. Jostain oon lukenu, että voivat aiheuttaa pahoivointia, turvotusta, tms., mutta ainakaan vielä ei ole näkyvissä oireita.
Tosta ovulaatiosta. Oli kyllä helpottavaa, kun gyne sanoi sen viime kierrossa tapahtuneen, pitkäksi venyneestä kierrosta huolimatta. Tikuttamalla olen löytänyt oviksen vain kerran, enkä myöskin noista pitkistä kierroista johtuen ole viitsinyt sitä pariin kuukauteen etsiä. Muutaman kerran on ollut todella kipeä vatsa, ja siitä päätellen mulla olis ovis päällä juurikin nyt. Myös limoja löytyy. Että toivottavasti se tässäkin kierossa tapahtuu!
Miten on, minkälaisia kokemuksia teillä on mammaksi.fi:n liuskaovulaatiotesteistä?
Mua ei ole vielä ärsyttänyt sukulaisten vauvakyselyt. Lähinnä vaan pelkään, että meidän suunnitelmat näkyy naamasta kilometrin päähän, kun ei olla vielä haluttu siitä kertoa..
Kivaa aurinkoista päivää kaikille! :)
pienimyy 17/30-49
Hei MonnY todella hyvalta nayttaa!!!!
Eilen tein hailakan ovisplussan ja limat tuli tana aamuna. Eilen sarki paata koko paivan, ja taisi sarkea viime kuussakin oviksen aikoihin.
Missas vaiheesssa ovulaatiota ne limat oikein tuleekaan? Tassa vain mietin onko siita sunnuntain satsista mitaan apua, kun uusi satsi ladataan vasta viikonloppuna.
MonnY: aivan tuhannesti onnea! Hieno homma ja pidetään peukkuja, että plussa vahvistuu. Ja tarrasukkia lähetetään kassikaupalla. Mitäs mies on tästä kaikesta sanonut? Mielellään ainakin minä kuulisin niitä sun vinkkejä, sitten ensi kiekkaa varten, kun meillä tuskin tärppäs.
Ja onnea toki muillekin, jos olen jonkun unohtanut välistä. Täällä ja tuolla Toukokuun Toivoissa plussia vilisee silmissä, ettei perässä meinaa pysyä. Tulis se yks tännekin vaan ;-)
sitten ON: edelleen oireettomuus jatkuu, eli ei nostata toiveita. Toisaalta, ennen menkkoja tulee yleensä n. viikkoa ennen kamala turvotus, jota nyt ei ole näkynyt. Olisin odottanut tälle päivälle, mutta ei näy. Tosin, ehtiihän se vielä. Siksi toisekseen olen aivastellut paljon enemmän kuin normaalisti viime päivinä. Tiedän, että nenän valuminen on yleistä, mutta mites aivastelut? Tai sitten tämä on vain jotain tosi lievää flunssan tynkää tai täällä töissä on paljon pölyä. Mene ja tiedä, mutta mitään oireita ei ole, vaikka kuin yritän tarkkailla. Ja tällä tarkkailumäärällä niitä luulis jopa keksivän ;-)
Jännät päivät lähestyy tosiaan, mutta ajattelin silti malttaa mieleni sinne maanantaiaamulle. Haluaisin kerrankin, että menkat alkas ihan itsekseen, ilman sen typerän negan testaamista. Ei ottas päähän läheskään niin paljon. Joten jos testaan ma aamuna, on silloin jo kp35 ja dpo16, eli viimeistään maanantaina pitäs niiden menkkojen alkaa. Tietty kaikista varmin olis, jos jaksais odottaa ma iltaan tai ti aamuun. Saakohan niillä mun halpistesteillä testata illalla... silloin vois siirtää sitä vielä ma iltaan ;-) piinaapiinaa...
Nyt, aurinkoa ja plussatuulia kaikille meille, sisaret!
onnea RONJA JA HAVE eniten =) toivottavasti pienet pysyy mukana, oon onnellinen teidän puolesta!! muistakaa tulla kertoo kuulumisia =)
yrittäjä: mulla ainaki tuli haalea viiva oviksen lähellä ja ihan yhtä tumma ku kontrolliviiva sitten seuraavana päivänä =) eli kyllä se pitäis ihan hyvin näkyä. ainaki mulla oli sellanen testi että niitä haaleita viivoja ei laskettu ollenkaan mitenkään positiivisiksi...
tinttuliina:
voi v*tun täti. nyt voidaan kiroilla yhtäaikaa, nimittäin toissa päivänä tuli joku pikku tuhru, sen jälkeen ei oo tullu mitään mutta nyt on kyllä niin kovat juilinnat että varmasti yöllä alkaa. prkl. harmittaa niin kauheasti! =(
meillä alkaaki sitten JO yk8...tuntuu tää aika menevän taas niin hitaasti... tulis nyt se täti jos kerta on tullakseen... anGSt!!!!&%#&#&!!!!
vihhaan,
monnY