Esikoishaaveilijoiden syksy :)
Kommentit (542)
Heljalle tsemia!
Samoin Raylle, etta plussaksi muuttuisi!
Mina taalla iloitsen ovisplussasta! Tanaan kp15 tupsahti plussa testiin. On kylla kivutkin ollu sen mukaiset... Ja peittoja on heiluteltu tiuhaan! Katotaan nyt mita tasta tulee.... :)
Tinttis
minä -85, mies -82
Etelä-suomi
yritys aloitettu 08/09
En tiedä hyväksytäänkö mua tänne kun yritys ei ole täysin päällä :(
Tuomio tuli pco:n (ovuloin, mutta munasarjat ikävä kyllä rakkulaiset ts. ylipainosta johtuvaa omalla kohtalla)
Toiveissa on kuitenkin saada yritys käyntii taas jo tämän vuoden puolella (marraskuussa)
Toive on yhtäkuin tavoite :) Hyvässä lykyssä jo aiemmin
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan Amborsie!
Ja Tinttikselle onnittelut ovisplussasta - sitä itsekin tässä kovasti taas metsästän! Pienestä on ne ilot revittävä, kun ei vielä sitä "oikeaa" plussaa ole saatu. ;-)
ON: oviksen tikutus alkoi tänään ja oletetusti se näytti haamua. Enkä oikein jaksa uskoa, että se ovis vielä torstainakaan tulis (vaikka laskuri niin väittää), kunhan ei tulis pe tai la, vaan vasta sunnuntaina (sama kp ku viime kierrossa). Perjantaina kun lähden sinne koulutushommaan, ja kotiudun vasta sunnuntaina päivällä. Ei sois tämän kierroksen menevän ihan harakoille. Sanoinkin ukolle, että torstaina on joka tapauksessa heiluteltava sitä peittoa, että simpat on ainakin mahdollisesti jemmassa, jos käy niin huono tuuri sen oviksen kans...Viikonloppu oli muuten kyllä mukava ja rentouttava. Tuli vietettyä tyttöjen iltaa ja vähän pintaremppaa tehtyä sunnuntaina, joten ajatukset oli täysin muualla kuin vauvoissa. Ja se jos mikä on näin kuumeillessa rentouttavaa! :D
No niin, jospa tämä nyt toimisi! Jo parina päivänä yritin tänne kirjoitella, mutta ei toiminut, jumitti vain. Toivotaan, että nyt toimii ja viestikin lähtisi matkaan.
Täällä ei mitään kummallista... Edelleen kumman tyyni olo tämän raskautumisen suhteen. Sellainen, että kyllä sitten aikanaan....
Mites muuten, asiasta kukkaruukkuun: onko teistä kukaan miettinyt sitä, että sitten jos ja kun raskautuu, niin kuuluu riskiryhmään yliuutisoidun possutaudin suhteen? Meillä on töissä sitä influenssaa aika paljon, ja lähinnä se sillai mietityttää, kun eikös se influenssa lisää keskenmenon riskiä ja voi muutenkin olla haitaksi sikiölle? Mene ja tiedä sitten. Muuten en kyllä kuulu mihinkään riskiryhmään, joten ehkä se ei haittaa sitten.
Oli muuten kolmas kerta putkeen, kun täti tuli kylään kuun ensimmäisenä päivänä. Minunkin matikkapäälläni onnistuu siis kiertopäivien laskeminen turhankin hyvin. Sääli sinänsä, sillä en niin välittäisi laskea päiviä vaan ottaa rennosti..
Plussatuulia ja iloista mieltä kaikille!
deeli yk 8 kp 7/24-39
ja täti ei ole vielä saapunut.
Mä en ole huolissani noista possuflunssista, koska en ole ainakaan aikuisiässä ollut pahassa flunssassa ikinä.
Olisi kiva jos olisi joskus ollut raskaana ja tietäisi miltä tuntuu kun on raskaana :) Nyt tuntuu siltäü että täti on tulossa.
pomena 34/32 yk2
saatikka sitten että tätä hommaaa jatkuisi kuukausi tolkulla..:( meinaan vaan että toivon että olisi jo lokakuun alku koska silloin joko ehkä menkat olisivat alkaneet tai sitten olisin mahdollisesti raskaana.. haluan raskaaksi niin PALJON!:D
meillä on pupuiltu vähän epäsäännöllisesti, mikä vähän harmittaa.. aluksi oli vähän vaikeuksiakin kun tuntui että mies otti paineita, mutta nyt asiat on jo ihan ennallaan.. ilmeisesti se todella haluaa tätä asiaa kun kerran noin vakavasti asian koki että ihan paineita tuli, kun yleensä se ei ota stressiä oikein mistään.. ja vuorotyö tuo oman haasteensa myös.. saa nähdä miten käy..
raskauslaskurin mukaan otollisimmat hetket olis nyt näinä lähipäivinä, mutta en todellakaan tiedä onko näin, koska ei ole mitään tuntemuksia tai mitään tietoa luomukierrosta..
nyt on uusin vauvalehti jo koluttu läpi, katselin jo netistä imetystyynyjä ja kantoliinoja yms. muuta mitä ehkä hankin kun vauva on tullakseen ja vaunujakin on tullut jo katseltua moneen otteeseen.. kaikki nää asiat pyörii kokoajan mielessä.. :)
täällä oli puhetta siitä sikainfluenssasta.. en ole ottanut siitä mitään erityisiä paineita, mutta en sitä todellakaan halua, koska voi olla vaaraksi vauvalle jos vaikka sattuisikin olemaan raskaana siinä vaiheessa jos se tulee.. mutta olen kiinn ittänyt enemmän huomiota käsihygieniaan kuin aiemmin joten kai sitä jotenkin tietoisesti yrittää välttää..
oikein paljon plussatoiveita kaikkien suunnalle :)
tää on kyllä jänä vaihe parisuhteessa ja yleensäkin elämässä tää vauvanyritys :)
tur-koo-si yk 1 kp 14/?
Eipä paljon uutisia minulta... Odottelen josko sitä ovista vois bongailla.
Tur-koo-si : samoissa mennään, eli minulla yk 1 ja kp 15. :)
Saa nähdä kuinka käy ekojen luomumenkkojen suhteen. Mua jännittää kauheesti, että jos ne ei tulekaan ajallaan. Laskeskelin, että nyt on otollinen aika testailla ovista, mutta tänään tuli ainakin selvä nega, eli ei tietoakaan mitä tapahtuu ja milloin. Aion varmaan antaa testailun olla ja odottaa vaan.
Vauva-lehti on kyl tosi hyvä. Oon kanssa innokas lukija :)
Hyvää yötä kaikille...
Kirsikka suuntaa untenmaille.
ja onnittelut plussanneille ja suuret pahoittelut MonnYlle! Tsemppiä.
Piinaavat päivät menossa, taas vaihteeksi. Viikon päästä voi testailla, jos tätiä ei näy.
Itse en pelkää ollenkaan tuota sikainfluenssaa, mutta tänään sain kuulla että yksi tuttu on siirtänyt sen takia vauvan yritystä..
Kävin gynellä kun sitä vauvaa ei näy eikä kuulu ja innostui kun bongasin tikuilla oviksen toissakierrossa ja pyysi katsomaan vielä pari-kolme kiertoa. Sitten kokeillaan clomeja, jos ei ole vieläkään mitään tapahtunut. Luomusti haluisin kyllä mennä, mutta on tätä jo kestänyt ja niiiiiiin kovasti tahtoisin sen oman nyytin kainaloon. Mitenkään ei helpota kun kaikki ystävät ja tuttavat lisääntyy pelottavan nopeaa vauhtia. :)
Oireita ei ole kuin nippailu ja rintojen arkuus, mutta ei ne vielä mitään merkitse. Välttämättä.
Esmeralda yk 10 kp 22/28-30
Ajattelin nyt tänne myöskin välillä kirjoittaa kun en oloe vielä uskaltanut siirtyä o-puolelle:)
Ensiksi suuret pahoittelut monnylle ja hanille voimia:(
Itselläni oireita ei ole juuri ollut(luulin oksentavani koko alkuraskauden)ja siksi vähän jännittää onko sielä mahassa sitten mitään, mutta odotan silti sitä np-ultraa, enkä lähde yksityiselle. Toki on pieniä oireita ollut että ehkä sielä jotain tapahtuu:)
Niin muuten tuli mieleen kertoa kun lehdestä luin uudesta testistä, josta ehkä jo moni tietääkin..eli siis clear bluen uusi testi jossa lukee selvästi raskaana tai ei raskaana ja jos on niin näkyy viikotkin. Itse olisin kokeillut jos olisin tiennyt ja vissiin tullutkin apteekkeihin vasta nyt syyskuussa. Ainakaan ei tarvi tihrustaa että onko viivaa vai ei:)
Paljon tsemppiä yritykseen kaikille ja toivotaan plussia!
Ja vaikka epätoivoiselta tuntuu välillä niin kyllä se sieltä sitten tulee kun aika on vaikka tietenkin sen heti haluaisi!Mutta ilo on aina sitä suurempi mitä kauemman on odottanut:) Enkä tarkoita nyt että ne joilla ekasta kierrosta tärppää ei ole onnellisia, mutta on se aina erilaista kun joutuu hetken odotella:)
Joo tuli taas paljon tekstiä ja turhaakin sellaista ehkä:)Toivon kaikille parasta!
have 7+2
Täällä mennään kp 31/30-49. Viimeisen teron otin viime viikon keskiviikkona, joten toivoisi menkkojen kohta tulevan. Eilen aamulla tein negatestin, ja onkin kyllä aika menkkainen olo, mahaa viiltelee jokseenkin inhottavasti.
ray: Mitkä kp:t sulla menossa? Milloin otit viimeisen teron? Käsittääkseni pitäis noin viikon päästä viimeisestä tabusta tulla menkat.. Ois nyt tosi kiva jos auttaisivat tähän pitkään kiertoon! Onko muilla kokemuksia siitä, miten nopeasti menkat terojen jälkeen on tullut?
Toisaalta taas harmittaa niin vietävästi, kun testiin ei kahta viivaa tullut. Vaikka tiesinkin ajoittaisen pahan olon johtuneen luultavasti teroista, niin kovasti sitä aina vaan toivoo!
Olipas vähän omanapaista, tsemppiä ja voimia kaikille kuumeilijoille!
pienimyy kp 31/30-49
ekana, uudet kuumeilijat, en ole teitä lisännyt vielä pinoon ku en oo JAKSANU palstailla sen keskenmenon takia. elikkä lisäilen jossain vaiheessa jahka tästä olo vähän paranee.
ON: vuotoa ollu nyt reilu viikko, ihan kirkasta verta. maha on niin kauhean kipeä että voi jumis! ja haluttaa kikkellssonia jo!:( yhyy monnyllä on paha mieli ko ei saa isoa kikkellssonia!! no hehe, kyllä kait se on pakko jaksaa oottaa. (niin siis vuodon aikana ei saa harrastella seksiä ollenkaan kohtutulehdusvaaran vuoksi). ja ei saa käyttää tampooneja, voi juma että ärsyttää nää menkkarätit !! :( hyhhyh.
no mutta näinpähän viikonloppuna NELJÄ kaveria jotka saaneet puolen vuoden aikana lapsen. voi voi. ette usko mikä kuume iski. ku tahtoo pienen itekki. ja pieni päätti tulla ulos niin minkä sille tekkee :( kp ei mitään hajua, nyt on siis edellleen se yk7 koska menkkojahan tässä odotellaan... huhhuh... verta veren perään, tää on ihan hirveää tää vuoto!!! hyi..
PLUSSATUULIA MUILLE MURUSILLE =)
kp35 ja mahassa ja polvissa ihan sellanen tunne etta kohta tati tulee. ihme pitka tama kierto nyt on. Eilen tein herkan raskaustestin ja tuli selva nega. grhhh.
Tervetuloo takasin MonnY!
pomena
pienimyy: Mulla menossa kp 34, lauantaina 29.8 otin viimesen terolutin. Harkitsen testaamista ja soittoa omalle hoitajalle aamulla. Jos menkkojen piti muka alkaa pari päivää viimesestä tabletista, kuten mun lääkäri väitti, niin ei tää oikein hyvältä vaikuta. :( Muilta keskustelupalstoilta ku oon lukenu terolut-kokemuksia, niin jotkut väittävät ettei annostus ole riittävä jos menee liian pitkään viimesestä terolutista menkkojen alkuun. Huomenna ehkä asian suhteen viisaampi, jos vaikka sais soittoajan lääkärille.
-ray
Tänään tuli kutsu pienen tyttövauvan ristiäisiin. Olisihan se oma nyytti kovin kiva kanssa :)
ON: täällä vähän epävarmana oman kierron kanssa. Nyt mennään kp 12/13-45(!) eikä tosta nyt sitten ota tolkkua, että milloin edes voi odottaa ovulaatiota. Pahempia tuntemuksia ei kyllä ole vielä ollut... Ollaan yritetty heilutella peittoa suht. tasaisella tahdilla juuri tämän takia. Katsotaan mitä tapahtuu, toivottavasti tapahtuu :) Seuraavalle kierrolle olen kyllä päättänyt hommata ovistestit, jos nyt tulee negaa.
Vahvoja plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
-Ansku
Joo, Aie, pienesta on ilot revittava... Sentaan jonkinmoinen plussa tuli! ;)
Have, kiva kun kavit kertomassa kuulumisia. Toivottavasti kaikki tullaan pian perassa sinne o-puolelle.
Pahoittelut kaikille negan saaneille! :/
Ma tassa mietin noita teroja ja clomeja... Siis terot on vissiin kiertoa lyhentamaan ja clomitko sitten auttaa ovuloimaan...?? Vai miten?
Taalla mennaan tylsia paivia eli kp 17 tanaan... Viela jotain 13 paivaa pitais odotella ennen kun taas tietaa miten taman kierron kanssa meni.....
Tinttis
Todellakin nämä ei-piinapäivät on samalla myös hirmu tylsiä. Kun ei oikein ole mitä jännittää. Vähän sitä jänskättää aina se oviksen ajankohta, sitten on taas pari viikkoa yhtä odottelua. Mää tosin päätin jo, että ei se meille tästäkään kierrosta tärppää. Joten ihan sama millon on ovis, tulee sitten kun tulee... (miten niin pessimisti nostaa taas päätään)
Olen kans miettinyt noita teroja ja clomeja, että miten niiden vaikutus oikein menee. Käytetäänkö niitä erikseen vai yhdessä vai mitä? Ja oliko vielä joku kolmaskin pilleri auttamaan? Lueskelin tuossa eilen myös toisaalla keskutelua miehen sperman laadun testaamisesta, siis ennen kuin on edes aihetta mennä lääkärille ehdottamaan tutkimuksia. Väestöliitolla sellainen maksais ilmeisesti jotain 125 euroa, joten ei nyt ihan hirvän kamalan kallista hommaa. Pitänee harkita, ottasko asian puheeksi miehen kans ens kierrosta. Sais selvyyden sitten siihenkin asiaan, niin ei tarvis sitä stressata. Onko kellään kokemusta / mielipiteitä aiheesta?
kp15 / yk6
Yöllä alkoi menkat, joten kp 1/30-49 tänään. Harmittaa, vaikka jo oikeestaan tiesinkin niiden tulevan. Jos jotain positiivista tästä etsitään, niin terot näyttää tehneen tehtävänsä, kierto tällä kertaa 31 päivää edellisen 49 sijaan. Joten josko sitä sitten seuraavasta tärppäisi? :)
ray: Mulla alkoi siis nyt viikon päästä viimeisestä terosta menkat. Mä sain kyllä omalta gyneltäni sellaisen käsityksen, että kunhan viikon parin sisällä alkaa, niin ei oo hätää. Ja jostain oon myös lukenut, että kierto lyhenee entisestään kun syö useamman kuurin. Kuinka pitkiä kiertoja sulla on ollut? Toivottavasti ratkaisu tulee suuntaan tai toiseen :)
pienimyy kp 1/30-49
Tinttuliina ja aie: Clomit vahvistavat munasoluja ja ovulaatiota. En tiedä voiko käyttää terojen kanssa samassa kierrossa. Minulle suositeltiin clomeja, koska kierrot ovat säännölliset, välillä ovuloinkin mutta vauvaa ei vain kuulu. Miehellä on ennestään yksi lapsi, joten suurella todennäköisyydellä siittiöt ovat vielä kunnossa. Jos ei noilla clomeilla tapahdu mitään, niin ehkä ne siittiötkin pitää jossain vaiheessa testata, mutta nyt mies ei ole kovin innoissaan asiasta, vaikka vauvaa kovasti toivoo ja odottelee. (Ja clomeja kokeilen parin kk päästä, jos ei sitä ennen tärppää).
Clomit on kuitenkin hormoneja ja niissä on aina "vaara" monikkoraskauksesta, koska munasoluja saatta kypsyä useitakin. Jotta tiedetään mikä määrä noita hormooneja on hyvä, täytyy/on hyvä käydä kontrolliultrissa seuraamassa munasolujen kasvua. Ja koska kyseessä hormooni, saattaa joillekin tulla ikäviä sivuvaikutuksia: kiukkuisuutta yms mielialan vaihteluja. Niitä syödään kierron alkupuolella muistaakseni n.3-5 päivää.
Yksi ystäväni kävi lapsettomuusklinikalla ovuloimattomuuden takia ja hän sai clomien sijasta jotain toista lääkettä, jossa vähemmän hormoonia. Sitä käytetään myös rintasyöpään, en muista nimeä. Hänelle ei ollut tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja heti ekasta kierrosta tärppäsi ja nyt heillä on ihana pieni tyttö.
Tätiä/testailua odotellessa,
Esmeralda kp 24/28-30
Olipas harvinaisen tylsä päivä kaikin puolin. No mutta eiliseen kirjoitukseen viitaten...tein aamulla testin ja nega oli edelleen, en kyllä enää mitään plussaa odottanutkaan, kun ei ole mitään oireitakaan. Soittoajankin sain lääkärille, vaikka ei asia sen kummemmin selvinnyt. Koska kyseessä oli tavallinen tk:n yleislääkäri, niin hän ei ole aiemmin tällaiseen ongelmaan törmännyt. Nyt odottelen sit viel viikon, et josko menkat kuitenkin alkais. Sovittiin et odotan viel siksi, kun ne aiemmat luomukierrot on ollu tosi pitkiä ja nyt oli vasta ensimmäinen terolut-kierto ja vaikutus ei varmaan ole vielä parhaimmillaan. Jos ei menkat ala niin soitan taas ens viikolla lääkäriin ja se sit konsultoi jotain viisaampaa eli näihin asioihin paremmin perehtynyttä lääkäriä.
Eniten tässä kierron venymisessä ketuttaa se, kun ei siihen joskus hamassa tulevaisuudessa alkavaan kiertoon päästä jatkamaan yritystä, kun mies lähtee töihin. Ja niin nyt kun ei oo enää rinnat pahemmin kipeet, niin tuli ihan järkyttävästi finnejä. :(
pienimyy: Hyvä et sulla lääke tepsii. :) Onnea alkaneeseen kiertoon. Sun gyne tietää varmaan asiasta enemmän kuin mun tk-lääkäri, et viel tässä suht rauhallisin mielin jatkan menkkojen odottelua. Mun kierrot on normaalisti 60-90 päivää, toisinaan on n. 40-45 päivän mittasia lyhempiä kiertojakin.
AIE & Tinttis: Terolutia käytetään mm. epäsäännöllisiin kiertoihin (myös jos on lyhyt kierto), kivuliaisiin kuukautisiin, toiminnallisiin vuotohäiriöihin, endometrioosiin, postmenopausaalisena hoitona. Käytetään siis suojaamaan kohdun limakalvoa ja hoitamaan epätavallisia/epäsäännöllisiä vuotoja. Eivät siis auta ovuloimaan, mut clomifen puolestaan saa aikaan normaalin munasolun irtoamisen. Mun käsityksen mukaan teroja ja clomeja voidaan käyttää yhdessä...alkukierrosta clomifen ja sit puolesta välistä terolut.
AIE: Ei oo kokemusta sperman laadun testaamisesta, mut kyllä voisin kuvitella, et meilläkin siihen voitais pidemmän yrittämisen päälle päätyä. Eikä tosiaan ole ihan hirmu paha hinta, vaikka kallista onkin, tärkeän asian ollessa kyseessä. Meillä mies varmaan menis jo nyt testiin, kun se sano mun elokuisen lääkärikäynnin jälkeen, että häntäkö ei tarvi tutkia. Mut meidän konkreettisin ongelma on ainakin vielä mun pitkät kierrot, niin minä en jaksa/halua vielä huolehtia siitä, et onko siittiöt laadukkaita vaan uskon ainakin vielä ettei niissä mitään vikaa ole. ;)
Toivottavasti en tylsistyttänyt kaikkia tällä romaanilla...
-ray
Onpas täällä ollut hiljainen viikonloppu.
Omaa napaa piti taasen tulla raportoimaan. Eilen aamulla tein r-testin kuten suunnitelmissa oli. Negahan se tietty oli. :( Ei nyt ihan hirveästi masenna, kun vielä voi elätellä pientä toivoa, et oliskin raskaana, kun menkat ei oo alkanu. Tissit edelleen kipeet, en tykkää yhtään. Tapahtus nyt ees jotain, ettei tarvis piinailla kovin pitkään.
Raikkaita syyspäiviä kaikille ja hurjia plussapuhureita. ;)
-ray