Uskomaton fiilis: salitreenejä
takana 1,5 viikkoa ja samalla ruokavalion kevennetty, nesteet lähteneet ja oma henkinen puolikin virkistynyt! Kyllä kannatti vaihtaa puolen vuoden sohvaperunana kyyhöttämisen jälkeen elämä toisenlaiseksi! Ja salille suuntaan jälleen lihaksen metsästykseen :)
Kommentit (5)
menossa, alku on kyllä uskomattoman hankalaa ja kivuliasta :)
millaista ohjelmaa,eli siis millaisilla painoilla ja kuinka monta toistoa.itse teen toistot 3x11 ja painoja vaihdellen,joissakin laitteissa mene vain 20kg,mutta jalkaprässissä menee 70kg että saa edes jotain tuntumaa. tavoitteena kiinteytys ja painon pudotus. itse käyn lenkkien ohella 1 kertaa viikossa joskus 2...
saan treenattua kertaalleen koko kropan läpi; eli mulla on neljään jaettu ohjelma. Jos vaan ehdin, voin käydä 6 kertaa viikossa. Jokaista liikettä teen 3 sarjaa ja toistoja 6-12 välillä. Kiinteytymistähän ei periaatteessa ole erikseen olemassa, vaan kiinteä kroppa tulee lihaksen kasvulla ja läskin vähenemisellä, johon siis tähtään itsekin. Päälle teen aerobista fillarilla tai crossarilla tai ulkoilemalla.
on takana nyt n. 4 vuotta salilla käyntiä. Suurimman osan ajasta olen voinut käydä 2 kertaa viikossa, joskus useamminkin. Välillä on tullut taukoja lomien ja sairastelujen kanssa.
Minä teen aina koko kropan läpi (noin harvoin käyvällä se on tehokkainta), mutta kahdella eri ohjelmalla (=eri liikkeillä eri päivinä). Toistoja max 12 (jos menee enemmän, lisää rautaa), sarjoja 2-3.
Motiivina on terveen vahva kroppa, päänsärkyjen pois pysyminen ja yleinen jaksaminen. Ulkonäkö on toissijainen juttu, vaikka tykkään kyllä siitäkin, että hauis näkyy ;) Ikää on kohta 40 v, joten pitää oikeasti alkaa miettimään, miten elää, ettei ole polvet vaihdossa ja sydän paskana kymmenessä vuodessa, kute äidilleni kävi...
niin kuin facebookissa :)