Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli joulukortti miehen sukulaisilta ja poikamme sukunimi väärä.

Vierailija
23.12.2008 |

Eli laittaneet pojalle miehen sukunimen vaikka kaikki kyllä hyvin lähisuvusta tietävät että pojalla on mun nimi. Ärsyttää kun tietää että ne tahallaan v*ttuilee kun eivät tykkää että pojalla ei ole isän nimeä kuten on"tapana"...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Makkonen perheineen. Eli ei ole muita huomioitu kuin yksi. Sitten ärsyttävät ne, jotka laittavat Matti, Liisa ja Peppi Makkonen, kun mulla on kaksiosainen nimi.

Kaikkien nimet kuuluu olla täydellisinä.

Vierailija
22/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole naimisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihanaa saada niitä. Usein niissä lukee, että Maija Virtanen ja perhe, ja kirjoitan itse samaan tyyliin. Kun kirjoitan kymmeniä kortteja, ja saan saman verran, olisi aika rankkaa luetella kaikki perheen 7-10 jäsentä kirjekuoressa ja kirjoittaa sitten joka korttiin kaikki meidän perheen seitsemän nimeä. Jos siinä lukee "perhe", kyllä se on ihan koko perheelle minusta tarkoitettu, eikä siitä pidä loukkaantua.

Vierailija
24/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Insinööri ja Rouva Matti Meikäläinen"

Mua aina ihmetytti se, että ihmiset kutsuivat isää rouvaksi :)

Vierailija
25/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Makkonen, Liisa Makkonen ja Maija Makkonen-Möttönen? Tuossahan saa jo jännetuppitulehduksen!

Vierailija
26/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla ylivoimainen tehtävä opetella oman lapsenlapsen nimi.

minut oli laitettu mieheni sukunimelle ja tytön etunimi kirjoitettu väärin. Siis tyyliin "Maria ja Eero Hukkanen

ja Tiija"

En viitsinyt hermostua :-)

Vierailija
27/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän olet tollo tollosta suvusta, jolle mikään ei ole enää mikään.

Vierailija
28/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla ylivoimainen tehtävä opetella oman lapsenlapsen nimi.

minut oli laitettu mieheni sukunimelle ja tytön etunimi kirjoitettu väärin. Siis tyyliin "Maria ja Eero Hukkanen

ja Tiija"

En viitsinyt hermostua :-)

isällä ja yhteisellä lapsella sama sukunimi, äidillä yhdistelmänimi (tyttönimi+miehensä nimi) ja äidin edellisen liiton lapsella oman isänsä sukunimi. Sitä rimpsua jos kokonaan lähtis kirjoittelemaan niin huh. Ja kun en muuten edes tiedä tyttären sukunimeä, ei ole tullut puheeksi kertaakaan.

Vierailija
29/35 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän olet tollo tollosta suvusta, jolle mikään ei ole enää mikään.

niin no tollohan minä kun en ymmärrä.

Vierailija
30/35 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei tosiaankaan haittaisi, jos olisi esim. Mikko Mallikas ja perhe. Kyse oli siitä kun tiedän, että he tahallaan ärsyttävät, vaikka kyllä tiedän että on typerää ärsyyntyä =) Joulustressin purkua! Mutta onneksi nyt on joulu ja kaikki hyvin! Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
31/35 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että miks ette ole naimisissa ja miksi ei ole perheellä yhteistä nimeä... Miksi pitäisi??? Ei se vähennä perheen arvoa! Kyllä monille oma sukunimi on hyvin tärkeä, kuten minulle ja miehellä on eri nimi.. Ei kukaan tule teitäkään arvostelemaan että miksi hylkäätte tyttönimenne ja otatte toisen nimen! Ei pidä olla noin suvaitsemattomia herranen aika.. Ja ap tossa oli selkeästi vaan loukkaantunu siitä kun sukulaiset on tollasia samanlaisia kun te, tuomitsevat nimen perusteella. On se joo ihan kamala vaiva kun joutuu vähän enemmän nimiä muistamaan....

Vierailija
32/35 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on erittäin tarkka siitä, että hänet tiedetään tällä nimellä. Niinpä laitan aina kortit yms. osoitteella "Britta-Jasminiitta Sörsselssön- ja Pekka Virtanen + perhe". Vaatii pari riviä mutta ei se mitään kun kerran on tärkeetä.

Vierailija
33/35 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten vaikeaa joillekin asiat on. Meillä on ihan poikkeuksen poikkeus, jos meidän kortissa on nimet oikein. Ja en kyllä itsekään jaksaisi kirjoittaa omaa perhettämme kokonaan, kun se on muotoa tyyliin.

Jaana Mattila-Yli-Möttönen, Jukka Yli-Möttönen, Jaakko Mattila ja Juuso Yli-Mötötnen ;-)

Niin ja tuo mun nimi on liioitellun lyhyt, sillä mun nimessä on oikeasti 30 merkkiä.

Vierailija
34/35 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli anoppilasta kortti jossa luki "Virtasen herrasväki". Meillä on yksi Virtanen, enemmistö on samalla toisella sukunimellä. Eivät voi käsittää, miten perheellä voi olla eri sukunimi eivätkä sitä, miksei kaikilla ole miehen sukunimi.

Mua vaan hymyilytti...

Vierailija
35/35 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhuhu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi