Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
261/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaleppi asuu nyt meillä. Välillä se menee kaappiin piiloon, mut tulee taas esiin. Bonarina Sylvi on alkanut heräilemään aamuseiskalta tai vähän ennen. Aikaisemmin simahti vielä tissille siihen aikaan, mutta nyt höpöttelee ja naureskelee makkarin tapetille. Seiska on kai ihan normaali heräämisaika, mut mä en nykyään saa unta ja heräilen jatkuvasti, joten omat unet jää alle kuuden tunnin. Kuukausi sitten meillä nukuttiin vielä puoli yhteentoista. Eikä neidin päikkärit pitene sillä et herätään aikaisemmin, ilta muuttuu vaan kärttyisämmäksi. Huoh. Toisaalta on niin ihana vauva kun herää, mut se on sieltä illasta sit pois.

Kierukalla ei muuten ole yhtään kiire niin kauan kuin Kaaleppia näkyy. Eikä naisten kondomilla =P

Jos Kaaleppi on vielä nurkissa parin kuukauden päästä kun neiti syö enemmän kiinteitä, niin sitten pidetään unikoulu. Kokeillaan ensin tassuttelua ja jos se ei toimi, niin sitten huutoa. Sillä huutoa täällä on nytkin. Mä kuvittelin olevani kunnon luomihippiäiti, joka vaan paijaa pienokaistaan, mutta kun noi illat on yhtä helvettiä. Mä muutun ihan hirviöksi jos en saa nukuttua, pinna on kireellä enkä jaksa kuunnella tippaakaan kitinää. Ei sellaisen äidin kanssa ole hyvä olla.

Mäkin kiitän Päkkänän tunnustuksista. Vauva tarvitsee läheisyyttä, lämpöä, ruokaa, kuivat vaipat ja unta. Nämä kun pystyy lapselleen antamaan, on hyvä äiti. Ei siihen enempää tarvitse. Ikävää jos joutuu vielä tuon lisäksi käyttämään aikaa miehen kouluttamiseen, tsempit sen suhteen! Täälläkin vielä vähän koulutus kesken, mut siinäkin on pikku hiljaa tapahtunut edistystä. Nurinaa tuli kun kielsin lauantailta iltariennot, mut eipähän tarvi soittaa takas kotiin siinä vaiheessa kun mulla on hermot loppu.

Siivoamisesta vielä, meillä imuroidaan ehkä kerran kuussa. Kerran kokeilin kantoliinan kanssa, ei onnistunut. Sit kun meen takas töihin vannon et meille otetaan siivooja. Pyykit hoidan ja keittiön pidän jotenkin kuosissa, muulla ei niin väliä.

Ai niin, Juliaanalta piti vielä kysyä, että miten teillä sujui nukkuminen reissussa?

Huvittaa täällä tuo Vertician onnimigreeni. Tulee mieleen naapurin koira, joka päästelee aina ilopisuja nähdessään jonkun josta tykkää (kuten mun mies, eikä me tiedetä miksi). Vaikka on tuo v-mäinen kipu tuo migreeni, ei sitä kenellekään toivoisi ja ikävä et se tulee just sillon kun on kivaa, älä ymmärrä väärin tätä mun huvittuneisuutta. Kirjoitit sen vaan niin hauskasti! Hesarissa oli muuten tänään juttua leivontablogeista, aivan mielettömiä tekeleitä. Piti lukea juttu kun täällä on ollut noista puhetta.

http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Pala+kakkua/1135248841291

Testasin vihdoin äp:n haalarit ja se toppis on just sopivan iso niin että menee toivottavasti koko talven. Se on oikein kivan näköinen ja tuleva talvi onkin sitten ainoa, jolloin tuota väriä voi pitää. Kumma kun se toppahaalari on lapun mukaan kokoa 68 ja se vanuhaalari 70, mut vanuhomma ei mee päälle nyt lainkaan. Se on jotenkin omituisen muotoinen, eikä kestovaippapylly mahdu millään. Hyvä niin, vihaan mintunvihreää... Mä oon kai tosi turhamainen ton pukeutumisen suhteen, mutta itsepä tuota joudun katteleen. Kai sitä saa olla esteetikko tässäkin asiassa? ;)

Myrtsin kirpparille vois yrittää, sais samalla sukuloitua sillä suunnalla. Pystyykö siellä liikkumaan vaunujen kanssa?

Mukavaa päivää kaikille!

t. sitteriä vatkaava Tsili & tyytyväisenä hytkyvä Sylvi

Vierailija
262/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa meillä olla se maitoallergia tai ainakin jonkinlainen yliherkkyys. Iho oli sen verran rauhoittunut että annoin nyt soseaterian yhteydessä 4tl Tuttelia. :-( Ensimmäisen lusikan jälkeen Pikkuinen huusi ja purskautteli maidot takaisin. Kovin paljon ei tainnut sisään mennä, mutta taas oli leuka, posket ja kaula punaisena. Kokeilin vielä antaa vettä ja luumua lusikalla - upposi hyvin, eli haluttomuus syödä ei ainakaan johtunut nälän puutteesta. Toivottavasti ei nyt tule niin ärhäkkä reaktio taipeisiin kuin viimeeksi. Täytyy ottaa asia esille ensi viikon neuvolassa.

Liikkumisesta tuli sen verran mieleen, että Pikkuinen ei vielä käänny. Kiepahtaa kyllä kyljelleen ja ottaa sivultaan esineitä käteen sekä jollain konstilla aika nopeastikin kääntyy selällään ollen noin 180 astetta. Lisäksi hän pinnii sitterissä istumaan ilman tukea ja olkaa vasten ollessaan pyrkii kovasti kiipeämään käsisä ja jalkoja käyttäen. Myös vatsallaan saa jo esineitä käteen ja saa melkein navan irti maasta. Mutta se käännös vielä uupuu...

Reissusta nukkumisesta: Hyvin meni. Yöt Pikkuinen nukkui minun vieressäni parisängyssä ja Esikoinen lattialla puhallettavalla ilmapatjalla (sellaisella oikealla, ei rantapatjalla). Pyrin pitämään iltarutiinit samanlaisina kuin kotona. Päiviksiä nukuttiin kuten kotonakin, säännöllisen epäsäännöllisesti ja aika usein sylissä (herää heti jos laskee pois).

Juliaana ja Pikkuinen (huomenna 5kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun viesti taas katosi bittiavaruuteen, mutta tuskinpa oli kummoinen menetys.

Juliaanalle harmittelut maitoallergiasta, vaikeuttaa arkea ikävästi.

Tsili, mua huvitti sun herätään jo seiskalta kommentti. Meillä herätään auringon mukaan eli tällä hetkellä 5.20. Mutta jupe nukkuu yleensä 7 h putkeen, mikä on siis musta ihan juhlaa. ja kellosta viis, jos ei saa tarpeeksi unta niin on väsynyt ja kärttyinen, oli sit äiti tai vauva. Meillä poikien iltakiukkuihin on aina tehonnut parhaiten päiväunet, ja ne yleensä paranee kiinteän ruoan määrän lisääntyessä. Toivottavasti myös teillä. Alle 2 v pätee mun mielestä sellainen, että koskaan ei voi nukkua liikaa, hyvät päiväunet helpottaa iltatouhuja. Esikoisen päiväunia pidensin imettämällä 20 min kohdalla uudestaan, ennenkuin ehti kunnolla herätä. Jupella kriittinen hetki on 45 minuutin kohdalla ja silloin olen valmiina heiluttamaan vaunuja (nukkuu sisälläkin vaunuissa). Ja keskimmäistä nukutin vatsallaan 2 kk iästä alkaen, kun nukkui silleen 4 h päiväunia ja selällään noita 20 min pätkiä. -> 3 lasta, 3 eri ratkaisua samaan ongelmaan, eli turha neuvoa, kun on hiukka tapauskohtaista :-) Mutta esim näitä vois kokeilla...

tuuti

Vierailija
264/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuti, tiedän et seiska on ihan normaali ;) Mut jotenkin mulla oli parempi olotila yöheräilyn ja oman valvomisen jälkeen kun sai nukkua kymmeneen...

Täällä taas vatkaan sitteriä. Pitäskö mennä kontilleen sitterin päälle niin että tyttö sais tissiä kun herää? ;) Toistaiseksi tää sitterin heilutus on onneksi riittänyt, vaunujen heilutus ei toimi. Jos ottaa unesta tissille herää varmasti. Kökkö keli, ei tee mieli mennä ulos työntämään sadesuojan alla kirkuvaa vauvaa, ollaan sit sisällä.

Vierailija
265/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin tykkäsin köllötellä puoleen päivään esikoisen kanssa. Tosin meilläkin se onni taisi riittää n 3 kk ikään asti...

Sitterin polkeminen on muuten taiteenlaji, pitää pysyä rytmissä ja se on paljon vaikeampaa jos yrittää todella pysyä rytmissä. Välillä voi sit ajatuksissaan polkea hyvinkin rytmikkäästi tyhjää sitteriä. Vai olenko ainoa rytmitajuton?

Toi kontillaan sitterin päällä pisti hiukka naurattamaan! Tiedän kyllä yhden äidin, joka on Rukan reissulla imettänyt liikkuvassa autossa turvakaukaloon jossain ihmeasennossa. (Lapsi siis turvallisesti vöissä) Ei voinut pysähtyä, ettei isosisko heräis ja matkaa oli jäljellä liian monta sataa kilometriä... Kaikkeen sitä ihminen lasten eteen taipuu!

Niin kuin sanoin, mikä toisen kohdalla toimii, niin toisella ei. Jupea en ole yrittänyt nukuttaa mahallaan, kun ei saa raukka nukkua päiväuniaan lähes koskaan yhdessä paikassa, aina ollaan isompien mukaan menossa. Siksi olen päättänyt, että sen on opittava nukkumaan vaunuissa. Mutta siis keskimmäisellä se mahallaan nukkuminen toimi kuin unelma. isompana nukutin myös iltaisin mahalleen, mutta siis aluksi vain päiväunille ja kävin aina välillä asiaan kuuluvasti katsomassa, että hengittääkö se.

Nyt iltapuurolle

tuuti

Vierailija
266/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaleppi se tuolla taas rääkkää meidän pikkuista, mies yrittää ajaa pois. Kauhea rääkynä. Pitäiskö hommata joku manaaja paikalle hoitamaan Kaaleppi hevon kuuseen?

Niin meillä nukutettiin joku kuukausi sitten niin mahallaan kuin mahan päällä. Mikään muu ei toiminut. Nyt ei suostu kumpaankaan. Tästä voimme oppia, että asiat muuttuu ja niin joskus myös tämä nykyinen rääkky.

Sylvi kääntyi masulleen tänään myös kestopaketin kanssa ja viihtyy masullaan entistä pitempään (kunhan ei koiteta nukuttaa niin) Rakkaani!

Vierailija
267/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopultakin. Venyy nämä illat nykyään pitkiksi. Se on hyvä, että pojat nukkuu aamulla pitkään aamu-unisena olen tyytyväinen tilanteeseen. Mies tosin lähtee töihin viideltä, mutta viikonloppuna onkin mukava sitten nukkua vähän pidempään hänenkin. Jos olisin reipas nousisin tietysti seiskalta töpevänä tekemään kotihommia tai ainakin syömään oman aamupalan, mutta koska olen laiska mukavuudenhaluinen vetelys nukun niin kauan kunnes 3vee tulee sanomaan ei taa enää nukkua. Teen niitä kotihommia joskus näin illasta, mutta en nyt jaksa enää. Tomppa yliväsyi ja oli oikukas nukutettava. Söi tänään purkillisen marjasosetta sekä purkillisen kasvissosetta (niitä kaupan).

Mua onnitelkaa! Olen muistanut melkein joka päivä antaa d-vitamiinit sen viimeisimmän neuvolan jälkeen. Nähtäväksi jää kuinka kauan tämä d-vitamiini putki jatkuu. Te joilla isompia lapsia annatteko heille millaisia vitamiineja? Meillä 3vee saa niitä lasten multitabuja tai sanasolia. Ei tule erikseen d-vitamiinia enää annettua.

Onnea kaikille kääntyilijöille! Sylville ainakin ja Urhokos ryömi? Kaikkia nyt en muista on pitänyt jo aiemmin mainita. Meillä Tomppa tulee velipoikaansa aika tyytyväisenä vaan makoilee selällään tai mahallaan jos käännetään. Mahallaan ollessaan nostaa kyllä pyllyään ja yrittää lähteä eteenpäin. Oiskohan tuo iso koko vähän laiskistava tekijä? Tänään tuumin, että täytyy nyt koettaa ajoissa päästä fysioterapeutille jos ei rupea aktivoitumaan liikkumisessa. Esikoisen kanssa kaikki riemut koettiin.

hyvää yötä kaikille toivottavasti jokaisessa kodissa hiljaista jo

Vierailija
268/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taidetaan olla kipeitä. Illalla oli sakulla paha olo eikä suostunut nukahtamaan sänkyyn. Joka ilta nukahtaa itse sinne reilun kk ajan. Nyt ei. Nukahti kattokiikkuun josta siirrettiin nukkuvana sänkyyn.

Nyt on jo kahdesti syönyt tissiä. Nenä on tukossa ja yskisttää. Tutin syöminen hankalaa joten ei tahdo nukahtaa. Parkuu sitten sylissäkin. Ollaan oltu hereillä jo pari tuntia.

Siirryttiin taas kiikkuun. Nyt sieltä kuuluu tasainen rohina.

Tunnin päästä voisin lähteekin jo töihin...

Vierailija
269/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuukohan kuvan laitto, kokeilen jospa saan Olavin näkymään:)

Vierailija
270/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavilla viisas katse. Ihanan tummasilmäisiä vauveleita monilla. Meillä pojat olleet sinisilmiä vauvoina ja sitten väri muuttunee vihreäksi äidin perimän mukaan.

Sakulla räkätautia se on inhottavaa vauvoilla. Toivottavasti paranee pian Saku. Mitenköhän se sikalenssu leviää? Sitä ei voi kait enää tietää onko tauti possua vai jotain muuta kun on jo niin yleistä. Meillä miehen sairastama lenssu ei muihin tarttunut, että mikäköhän sekin oli. Sain sellaisen aatteen, että kun saatte hyviä neuvoja tai keksitte konsteja helpottaa tukkoisen, kipeän vauvan oloa niin laittaisitte niitä tänne muillekin. Mä just keksin nerokkaasti, että Tomppaa (on pikuisen räkäinen nytkin myös) voisi nukuttaa kipeänä eteisessä vaunuissa kun siellä on viileämpää ja vaunua saa hiukan yläasentoon. Höyryä sai eilen suihkussa hengitellä. Esikoisen sairastellessa laskin kerran kaikki meidän kuumat vedet viemäriin kun koetin saada höyryä aikaan pojan istuessa ammeessa. Sängynpäätyäkin kohotettiin laittamalla patjan alle paksuimmat kirjat, jotkut laittaa sängyn jalkojen alle.

Tuutikos kertoi jostain äidistä joka oli imettänyt vauvaa turvakaukaloon automatkalla. Koska en ole niin notkea rikottiin kerran lakia ja vaarannettiin turvallisuus. Loppumatka kotia imetin vauvaa sylissä ei tullut onneksi autoja paljon vastaan poliisista nyt puhumattakaan täällä syrjäseudulla. Mutta olkoon tämä esimerkki mitä ei sitten saa tehdä! Eikä mekään enää. Se oli sellainen epätoivon hetki. Kiitos kun sain tunnustaa.

Vierailija
271/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis ajoi en itse. Istuttiin vauvan kanssa takpenkillä matalana.

Vierailija
272/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Päkkänä raukkaa, koita jaksaa töissä!

Allekirjoitan sun tekemäsi listan joka kohdan paitsi sen kärryilyn.

Meillä ollaan joka päivä ulkona vaunuissa, jätkä nukkuu hyvin ulkona.

Täällä harmaa ilma joten hyvä päivä istua koneella,tosin nämä vauva sivut tökkii taas:(

Ajelin eilen nurmikon, pistin Olavin rintareppuun ja sinne se nukahti pörinästä huolimatta, niin äijä!

Tuuti, kyllä nämä tytöt keksii ja koko ajan pitää vanhempansa varpaillaan, ei puutu mielikuvitusta ei...

Pikkuäiti en enää muista mitä tein mutta taisi munat puuttua siitä leipomuksesta:)

Nykyisin tuo muisti pelaa vähän paremmin ja siitä innostuneena leivon useamman kerran viikossa ja sitten ihmettelen mistä on tuo pelastusrengas tullut vyötärölle:(

Niin ja leivon jollei tytöt ole valmistaneet munakasta pihalla;)

Eivät varmaan vähään aikaan munia varasta sen verran tuli kyllä huudettua.

Tiituskalla mukava ilta varmaan tiedossa, olen kade.

Meidän jätkä ei suostu pullosta juomaan joten saan vain sen yhden.. noh kahden siiderin juoda.

Aika hassua koska heinäkuussa olin ulkona ja mummu hoiti Olavii ja kaikki oli menny tosi hienosti, nanni maistu pullosta hyvin mutta nyt kieltäytyy? Eikö täällä ollut jollekkin käynyt samanlailla? Miten ratkaisit tilanteen, taisit olla johonkin konserttiin menossa?

Prisessa65 sä olet hyvä äiti jo sen perusteella että mietit olevasi huono äiti! Tsemppiä sinne ja potki vähän sitä äijääs:) Meillä mies kyllä osallistuu jonkun verran kotitöihin mutta joudun myös patistamaan!

Odotus puolella kehuin kun tyttöjen ollessa vauvoja mieheni heräsi yöllä nostamaan vauvan viereeni ja taas takaisin pinnasänkyyn kun masu oli täynnä. Mutta nyt ei ole kyllä kertaakaan noussut kun Olavi kitisee ruokaa yöllä.

Tainu tulla vanhaksi tuo äijä!

Meillä tahtoo myös olla kommunikointi lähinnä toisillemme tiuskimista:(

Voi tätä ihanaa vauva arkea;)Eikä tarvii edelleenkään miettiä ehkäisyä, mua ei kiinnosta enkä jaksa.

Toivottavasti joku päivä taas kiinnostaisi ja jaksaisin miestäni jotenkin huomioida.

Sande75 taisi myös olla väsynyt arkeen? Meitä on siis monta väsynyttä äitiä mutta kyllä tämä taas tästä.

Ihana kikatus lattialta kuuluu sen avulla kyllä jaksaa:)

Lähden kikattelemaan!

Sailori

Vierailija
273/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin kauheasti mulle kirjoitusvirheitä. Saattoi aiheuttaa muokaamiseni sivujen toimintaan häiriötä, voisko olla?

Yksi nykyinen isoisoäiti kertoi, että kun poikansa ei ollut huolinut tuttipulloa oli lusikalla antanut maitoa vauvalleen. Aika hidasta touhua. Olen hörppyyttänyt Tompalle vettä tavallisesta mukista pikkuisen on mennyt suuhunkin.

muokkaava pikkuäiti menee muokkaamaan huusholliaan

274/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee vaihteeksi hyvin. Meillä alkaa rytmi löytyä...

Urho menee yöunille n. 22-23 ja heräilee siitä sitten 10 tunnin kuluttua. Parina viime yönä on herännyt vain 2 kertaa!!! Erittäin mahtavaa.

Aamulla sitten juodaan maitoa, leikitään, syödään sosetta (tänään mango-peruna-porkkana, jaiks), kakataan ja sitten pitkät päikyt yleensä ulkona n. 10.30-12.30. Päivällä vielä toiset n. 1 h ja illalla pikkupäikyt n. 15 - 30 min. Väleissä leikkiä yhdessä ja yksin, ruokaa, vaippoja ja maitoa.

Mä luen tota Meriläisen-Frangenin Nollasta ykköseksi kirjaa. Siinä luki, että niiden neuvolatäti oli sanonut, että rintaruokituilla on normaalia, että kasvupysähdys tulee 4-5 kk iässä, joten en usko Verticia, että Nealla on hätää.

Lisäksi siinä myös lusikalla annettiin maitoa. Oletteko kokeilleet hörpyttämistä? Mehän annettiin aluksi sellaisesta lääkemitasta (saa apteekista hintaan 0,07 e tj.). Voihan sitä tietysti hörpyttää tavismukistakin.

Ihana olo, kun on saanut edes vähän nukuttua ja käytyä tällä viikolla 2 kertaa yksin uimassa.

Mukavaa viikonloppua. Meillä siivousta luvassa - on jo aikakin...

Sande

Vierailija
275/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pää kuin turusen pyssy. Johtunee varmaan siitä et mullakin on kurkku kipee ja tukkonen olo. Pikkumies on kotona ollut myös reporankana huonosti nukutun yön jälkeen. Katotaan mihin se olo sitten asettuu. Yöllä ei tahtonut millään saada sakua pötkölleen nukkumaan. Aamun vikan tunnin me molemmat nukuttiin sohvan nurkassa istualleen. Sillä oli varmaan pystyssä parempi hengittää.

Eilen mainasin kirjotella että meillä menee nyt tosi hyvin, mutta tietysti tuli flunssa mikä pilasi kaiken. Meillä ei ole kaaleppia näkynyt koko viikkoon ja muutenkin ollaan oltu tyytyväisiä. En tiedä olenko oikeassa mutta uskon tämän johtuvan siitä että saku saa syödä tarpeeksi. Ollaan nyt annettu sille enemmän kiinteetä ja maitoa korvattu etenkin illalla velillä. Maidon osuus on siis pienentynyt huomattavasti. Tietysti sitä menee aina soseen päälle ja yöllä ja jokunen ruokakin, mutta vatsa tulee pääsääntöisesti täyteen kiinteellä. Ilta huudot on loppuneet ja poika on tyytyväisempi.

No toivottavsti tää flunssa ei kauaa kestä kun olin jo niin onnelinen siitä, että päivä paistaa risukasaankin.

Meillä on yksi sellanen taitaa olla joku ainun "nokkamuki" jonka nokka on kuin tuttipullon tutti. Jotenkin tuntuu, että se aiheutta meillä ahdistusta kun se muistuttaa liikaa pulloa mutta ei toimi kuitenkaan ihan samalla lailla. Mä annan nyt ruuan jälkeen vettä suoraan normaalista lasista. Äitiltäni kyllä kuulin siitä, kun tottakai saku höppäs just silloin siitä väärään kurkkuun kun se sattu olee siinä vieressä, mutta eipä tuolle pojalle näyttänyt siitä ainakaan traumoja jäävän. Ihan onneissaan siitä lasita juo.

Nyt teen loput työhommat että pääsen viikonlopun viettoon.

Päkkänä

Vierailija
276/300 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei taida päkkänällä kovin lystiä olla. Tajusinkin, että hänen piti olla vielä töissäkin voi ei. Koettakaahan parantua levätä ja juoda riittävästi ja lääkitä tarpeeksi. Neuvoisi mun äiti, että hoitaakaa toisianne. (se kuulostaa joskus kyllä ärsyttävältä)

Nokkamukista jotakin oli. Meillä ei esikoinen niistä piitannut enkä itse, koska mielestäni ne ovat vaikeita puhdistaa eli tavismukiin siirrytään heti kun tuttipullosta päästään. Tomppa joikin tänään monta hörppyä vettä lasista vaan kuin isot pojat. Nyt lähen viikonlopun viettoon eli niskat kumarassa siirryn sohvalle lukeen lehtiä, koska 3vee on mummolassa yökylässä ja Tomppakin jo yöunilla. (?!!!)

Parempaa viikonloppua taas kaikille

Vierailija
277/300 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gutten morgon vaan ja vettä sataa, aaargh.. Se siitä kirppiksel menosta..

Mie olen tässä sisustellut viime päivät Nean huonetta. Eilen käytiin ostamassa sinne nojatuoli ja sain sinne sellaisen ihanan imetysnurkkauksen nytten jaja.. No kaikkee kivaa ja huone on niin ihana nyt. Kun istun sinne nurkkaan nojatuoliin niin tulee ihanan rentoutunut olo, silmä lepää niin sanotusti. Ja nyt ollaan kaksi yötä nukuttu jo pinnasängyssä. Edellisen yön nukuin puolet Nean kanssa samas huonees, ite olin lattialla ja nea pinnikses ja hyvin tuo nukkui ja lopun yötä nukuin sohvalla. Ja viime yön nukuin sitten ihan sängyssä itse ja Nea omassa huoneessa ja hyvin meni. Jei!!! Ja päikkäreille nukahtaa nykyisin ihan yksin, ei tarvii ku viedä sänkyy niin neiti alkaa kiskoo unta kaaliin. Siis mikä suuri kehitys!!!

Tänään pitäisi vähän järjestellä sen kaappia ja laittaa pienet vaatteet pois, näemmä menee jo 68cm bodejakin pois :( , ei mahdu..

Jaahas, luetaanpas tuo hesarin juttu tähän väliin minkä Tsili laittoi..

Aivan ihana tuo raskauskakku, tuollainen täytyy iteki sit joskus tehä ku lisääntyy..

Nii ootteko lukenut (vauvan etusivul) että ens vuoden alusta alkaen isyysloma on 2vko pidempi!!! Kerranki hallitukselta tulee jotain järkevää!!

Ikävä, että Juliaanan luo nyt tullut maitoallergiaa sitten, ei kivaa :(.

Ihanan isot simmut Olavilla. Aivan hurmaava ihana mies!

Leipomuksista.. Tein tuossa alkuviikost sen täytekakun ja kuningatarjuustokakun. Ensin tuntu äklönmakeelta se juustokakku, mut eilen söin siit sit loput :D. Ihan syntisen hyvää!! Täytekakku on edelleen jääkaapis ja menee roskiin tänään.. :/ ..Leivon liikaa täytekakkuja niin ei mieskään enää jaksa syyä.. Syyskuus pitäis tehä ainakin 4 kakkua vissiin.. Täytyis niitäki jo miettii..

Päkkänälle hirmuisesti jaksamisia, toivottavasti pian helpottaa!!

Juu, mutta nyt siirryn tekemään keskeneräisia askareita.

Verticia & Nea joka taas nukahti itse pinnikseen 4kk, 1vko ja 3pvä :D

Vierailija
278/300 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, täällä yks joka vannoo nokkamukin nimeen. meillä 3 v:kin juo vielä välillä nokkamukista, jos on huitonut sillä viikolla lasin liian monta kertaa alas pöydältä. Meidän 3 v on aika nopea tapaus ja mä vihaan mopata kaatunutta maitoa pariinkin kertaan saman ruokailun aikana.

Mutta: nokkamukeja pitää olla tarpeeksi (meillä 6 kpl) eli vähintään yks joka ruokailulle, niin että ne voi tiskata koneessa. Ja ei mitään pehmomalleja vaan niitä kovakantisia joita saa prismasta ja cittarista halvalla. Ja mieluummin niitä, joissa ei ole kannessa ylimääräistä reikää vaan ainoastaan se nokassa oleva (lattialle kaatuessaan aiheuttaa pienemmän sotkun)

Niin ja loppukommenttina muistutettakoon, että meillä ei yksikään lapsi ole oppinut juomaan pullosta, eli nokkamuki on ollut käytössä aika pienestä asti ja monessa tilanteessa (yöjuoma, matkajuoma, ravintolajuoma, puistojuoma jne)

Meillä jupe edelleen nuhainen ja vihainen ja isot pojat vaatii äitiä leikkimään ja äitiä ei yhtään nappaa

tuuti

Vierailija
279/300 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Paik 3kk 60cm 5465g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

mikumamma 4kk 67cm 8450g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Tsili 5kk 61cm 6280g

Vierailija
280/300 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei passaa paljoa kirjoitella, on meinaan pää sen verran kipeä ja olo muutenkin melko etova. Arvanette siis, että tämän äidin vapaa-ilta oli varsin hauska. :) Mutta ei olisi välttämättä tarvinnut olla niin olutsieppo.. Vieraat olivat lähteneet ja mies jo nukkumassa, niin minä join olutta yksin, popittelin musiikkia ja ahdistelin ihmisiä Facebookissa. Mutta saahan sitä välillä mennä överiksi, saahan? =S

Tekee ihan sikana mieli grilliruokaa. Täytyy vinkua mieheltä rahaa ja mennä hakemaan makkaraperunat, kun tuo tulee sienimetsältä kotio. Vähän huono, kun meillä on grilli tuossa naapurissa. :D

Joona on maailman ihanin vauva, voi että. :)Että sitä voikin rakastaa jotain niin äärettömästi. ? Herra on niin hyvä, kun nykyään räkättää oikein kunnolla joka asialle, mä niin rakastan sitä ääntä.

Eli eipä mitään kerrottavaa ole, ihan turhia turisen taas. En nyt muista millään mistä täällä ollaan puhuttu, kun kirjoitan suoraan tänne. Siis yleensähän mä kirjoitan Wordilla ja samalla luen näitä juttuja täältä. Kätevää siinä sitten samalla kirjoittaa, niin ei tartte yrittää muistaa, mitä sitä pitikään sanoa. Koska siinä käy just näin, mä en muista yhtään mitään mitä muut on kirjoittaneet.

Nokkamukista puhuitte, mutta en mä osaa siihen mitään kommentoida, kun ei ole niin minkäänlaista kokemusta. Tää oli nyt ainut asia minkä muistan. :)

Hauskaa launtaita kaikille isoille ja pienille ihmisille! Lauantai on viikon paras päivä. :)