Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani 16v tytön lapsesta joka

Vierailija
31.07.2009 |

ei itke, ei ilmehdi, aika apaattinen ja tämä tyttö kehuu kuinka kiltti ja ihan se on kun ei huuda.

Sehän ainoita kommunikonti tapoja vauvoilla. Onkohan jokin todella hullusti?

Olemme "koiratuttuja" meillä kummallakin koira ja siitä hänet "tunnen"

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on todettu että nuorten äitien lapsia huostaan otetaan todella todella paljon vähemmän lapsia kuin vanhemmalta ikäluokalta. Eikö sekin kerro jo jotakin?

Eiköhän kuulkaa se ole niin, että jos vanhempaakin naista mollataan ja herjataan, on hän puolustuskannalla. Joten minkä ihmeen takia nuorten äitien pitäisi vain niellä se sonta mitä heidän päälleen heitetään?

Vierailija
62/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuorten" tässä tapauksessa teini-ikäisten? Olisi mukava lukea tämän kys. tutkimuksen tulokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuorten" tässä tapauksessa teini-ikäisten? Olisi mukava lukea tämän kys. tutkimuksen tulokset.

Tosiaan laitoin että olen kuullut siitä. Pitäisi varmaan vaikka jaksaa etsiä se tutkimus. Mutta useammalla keskustelu palstalla olen siihen törmännyt. Linkkiä vain ei kukaan ole laittanut.

t. 63

ps. Voi se olla tottakin, mitä olen tässä lähipiiriäkin seurannut. Huomannut olen että nuoremmat äidit ovat pärjänneet vallan mainiosti lastensa kanssa. Nuorin jonka itse tiedän on saanut lapsensa 16v iässä. Nykyään työelämässä ja lapsikin kohta menee esikouluun.

Mutta sitten taas varmasti löytyy nuoria äitejä mitkä sitten taas eivät jaksa. Kuten vanhemmistakin äideistä heitä löytyy. Mutta jotenkin olen huomannut että jos vanhempi äiti on väsynyt ja kaikki menee päin p:tä, ei sitä noteerata mitenkään. Koska onhan hänellä jo sitä ikää. Nuorempi äiti jos erehtyykään sanomaan jotakin väsymyksestä, saa hän niskaansa vaikka mitä juttua.

Vierailija
64/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista nähdä tilastoja huostaanotoista.

Syyt, vanhempien + lasten iät.

Ihan silläkin että onko se nyt niin totta että suurin osa nuorista äideistä olisi päihdeongelmaisia tai muuten ongelmaisia ihmisiä. Ja että vanhemmista naisista taas ei näitä löytyisi.

Vierailija
65/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 2kk vanha vielä välttämättä hymyile, saati naura tai ilmehdi. Sehän nukkuu suurimman osan vuorokaudesta! Vauvat ovat erilaisia, toisilla on koliikki-itkua, toiset taas itkevät hyvin vähän. Keskimmäinen lapseni itki vauvana todella vähän, söi ja nukkui enimmäkseen. Nyt on ihana, puhelias ja ketterä 2-vuotias. Aika kamalaa jos vähän itkevä vauva leimataan näin helposti kaltoin kohdelluksi. Ovatko vanhat koliikkivauvojen äidit kateellisia?

Useinhan noihin pieniin yritetään tutustua tarkemmin. Voithan kurkkia vaunuihin ja yrittää naurattaa vauvaa. Kysy äidiltä, joko vauva hymyilee tai nauraa jne. Ja kerro omista kokemuksistasi, ihan hyvällä tarkoituksella. Tämä voi herättää nuoressa äidissä jotain ajatuksia.

Vierailija
66/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olin 16 vuotiaana täysi kakara ja taatusti en olis osannut lasta hoitaa.

mutta osasin pidättäytyä seksistä, kunnes osasin ehkäistä. jännä muuten että 40v ikäluokassa ei ehkä niitä teiniäitejä ollut niin paljoa kuin nykyään? onkohan tää nyt joku muoti?

itse 42v, 2 lasta

Vierailija
67/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestoliitto julkaisi jonkin tutkimuksen, jonka mukaan 20+ äidit sopeutuivat äitiyteen paremmin (vähemmän masennusta ym. ongelmia) kuin 30+ äidit. Tulkinta tuloksesta oli muistaakseni se, että itsenäiseen, vapaaseen elämään tottuneelle kolmekymppiselle vauvan tuoma elämänmuutos on suurempi, ja siksi psyykkisesti vaikeampi.Tämä tutkimus oli siis täysi-ikäisistä äideistä. Kyseenalaistaa kuitenkin "pitää elää nuoruus kunnolla"-teorian.

Vierailija
68/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin juuri täyttänyt 17. Olen pärjännyt ja pärjäään mielestäni äitinä hyvin. Myös mieheni on hyvä isä joka osallistuu ja rakastaa. Nyt olen 19 ja toinen tulossa.. :) Inhottaa tämmöinen yleistys että nuoret vanhemmat eivät missään nimessä ikinä pärjää ja lopulta yhteiskunta on rappiolla ja kaikki kuolee.. :D on tietty poikkeuksiakin mutta joku raja. tehtiin ennenkin lapset nuorina, ja niin tehdään varmaan jatkossakin.

Mikä koulutus sulla on? Mitä kuvittelet tietäväsi lapsista oikeasti, jos sun lasten kasvattamisen suurimmat haasteet on tähän asti olleet perseen pyyhkimistä jne.?

IHAn oikeasti, vauvan hoito ei ole kovin vaativaa, ihmisen kasvattaminen tässä yhteiskunnassa pärjääväksi todellakin on.

Vierailija
69/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 2kk vanha vielä välttämättä hymyile, saati naura tai ilmehdi. Sehän nukkuu suurimman osan vuorokaudesta! Vauvat ovat erilaisia, toisilla on koliikki-itkua, toiset taas itkevät hyvin vähän. Keskimmäinen lapseni itki vauvana todella vähän, söi ja nukkui enimmäkseen. Nyt on ihana, puhelias ja ketterä 2-vuotias. Aika kamalaa jos vähän itkevä vauva leimataan näin helposti kaltoin kohdelluksi. Ovatko vanhat koliikkivauvojen äidit kateellisia?

Useinhan noihin pieniin yritetään tutustua tarkemmin. Voithan kurkkia vaunuihin ja yrittää naurattaa vauvaa. Kysy äidiltä, joko vauva hymyilee tai nauraa jne. Ja kerro omista kokemuksistasi, ihan hyvällä tarkoituksella. Tämä voi herättää nuoressa äidissä jotain ajatuksia.

Jo se millä raskausviikolla vauva on syntynyt, vaikuttaa todella paljon!

itselläni esikoinen syntyi rv 41+4, ja oli jo pariviikkoisena virkeä ja seurallinen, hymyili tuolloin vastavuoroisesti jne. Ja nämä asiat on videoitu, ei mitään omaa mutua vain.

Kakkonen syntyi 38+1 ja vietti ekat kaksi kuukautta käytännössä unessa. Olin itse huolesta soikeana, koska olin varma, että lapsi on vammainen, autistinen tms. kun oli niin erilainen kuin veljensä. Tänä päivänä tuo kaveri on 4-vuotias " selostaja", jolta puhe ei lopu edes unissaan, mutta uni maittaa edelleen meidän lapsista parhaiten.

Pienin taas syntyi 36+ viikolla, ja kyllä hänellä kaikki taidot tuli sen kuukauden jäljessä, mitä etuaikaa syntyi, siis ihan pienenä. Tosin lähti kävelemään jo 10-kuisena, ja nyt 1-v 3kk iässä sanoja tulee koko ajan uusia.

Vierailija
70/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä vauvalla on jotakin ongelmaa.

Mutta hienoa, että huolehdit.

t. kolmen äiti ens kuussa, ikää melkein 23.

Vierailija
71/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaa mitä yhteiskuntamme viljelee, koska ihmisillä tuntuu olevan joku pakkomielle että äidin kuuluu olla vanha.. tein 16v abortin yhteiskunnan painostuksesta (huom käytimme ehkäisyä, mutta se petti..) olen edelleen saman meihen kanssa, ja kun hieman alta kymmenen vuoden päästä aloimme tehä esikoistamme, siinä menikin useampi vuosi.. nyt toivoisin 13 vuotta abortista että olisimme pitäneet ensimmäisen ja tehneet vaikka heti putkeen muut, sillä: siinä 11 vuodessa ei tilanne ollut muuttunut pahemmin, mies (pari vuotta vanhempi) on edelleen samalla amistosta valmistuttuaan valitsemallansa alalla, ja itse olin esikoisen syntyessä juuri valmistunut vailla töitä, erona että tukeva lähipiiri asui nyt 200km päässä, toisin kuin 11 vuotta sitten jolloin molempien vanhemmat samassa kaupungissa (eri asunnossa kuitenkin) eli lähtökohdat samat, sillon en vain "uskaltanut" pitää lasta koska paine oli kova ja päädyimme nyky-yhteiskunnan malliin tehdä abortti koska olemme liian lapsia muuhun...

Vierailija
72/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mies joka siellä töissä käy kun vauvan kanssa kotona olette?

Vierailija
73/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v:llä ole vielä kokemusta oikein mistään.

tätä kokemattomuutta allekirjoita. 16 vuotiaana olin jo monet vuodet hoitanut lapsia vauvoista leikki-ikäisiin.

Kun sain esikoiseni 24 vuotiaana ystäväni (25v.) kysyi "annetaanko tolle sit ihan ihmisten lääkettä?"

Vierailija
74/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään positiivista sanottavaa! Ihan elämä pihalla ja lapsesta tulee tunnevammainen! Ap:n kirjoitus osuu täysin nappiin henkisesti kypsymättömän äidin lapseen: äiti ei sovi äitiyteen, ei huomioi lasta ja ei vastaa tarpeisiin. Ei hymyile ja juttele lapselle. Lapsi muuttuu apaattiseksi ja masentuneeksi. Tästä asiasta on paljon tietoa!

Tuttu poika ja tyttöystävänsä saavat lapsen kohta. Ei mitään elämänhallintaa, ei kouluja käytynä, eikä aikomustakaan. Soskun rahoilla eletään, nukutaan päivät ja kaljaa juodaan, poltetaan. Kaikki rahat menee jonninjoutavaan, mitään ei ole vauvalle hankittuna. Katselen aikani ja teen ls-ilmoituksen.

Vierailija
75/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään positiivista sanottavaa! Ihan elämä pihalla ja lapsesta tulee tunnevammainen! Ap:n kirjoitus osuu täysin nappiin henkisesti kypsymättömän äidin lapseen: äiti ei sovi äitiyteen, ei huomioi lasta ja ei vastaa tarpeisiin. Ei hymyile ja juttele lapselle. Lapsi muuttuu apaattiseksi ja masentuneeksi. Tästä asiasta on paljon tietoa! Tuttu poika ja tyttöystävänsä saavat lapsen kohta. Ei mitään elämänhallintaa, ei kouluja käytynä, eikä aikomustakaan. Soskun rahoilla eletään, nukutaan päivät ja kaljaa juodaan, poltetaan. Kaikki rahat menee jonninjoutavaan, mitään ei ole vauvalle hankittuna. Katselen aikani ja teen ls-ilmoituksen.

Jo nyt jos asiat on tuolla mallilla??

Ja ei millään pahalla, mutta ei kannata edelleenkään yleistää. Tällaisiakin nuoria ikävä kyllä on! Mutta eivät kaikki.

Vierailija
76/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitejä yleistetään huonoksi vain iän perusteella. Ja itse olen saanut osani tästä huomiosta, kun näytän parikymppiseltä, vaikka kolmekymppinen olenkin. ;)

Miten tuota paremmuutta mitataan? Sosiaalisella, taloudellisella, koulutuksella vai vauvan kasvulla ja kehityksellä vai synnytyksen pituudella, arvon ladyt?

Miten oli mahdollista, että ennen kaikki äidit saivat lapsia nuorena, se oli hyväksyttyä ja suositeltavaakin? Itse olen saanut lapseni "normaali-iässä", mutta en kyllä todellakaan automaattisesti ajattele kaikkien nuorten äitien olevan huonoja äitejä.

Ei kaikilla ole tarvetta elää nuoruutta samalla tavoin. Kaikki eivät pidä matkustelusta, juopottelusta, vieraiden naiskentelusta, ylenmääräisestä tuhlaamisesta tai korkeakoulututkinnosta, mikä teidän mielestänne on sitä ainoaa oikeaa elämään. Mikä kateus kalvaa sisintä? Sekö, ettei itse ollut riittävän kypsä vastuuseen nuorempana? Miksei kaikki voi ymmärtää, että ihmiset oikeasti olemme erilaisia? Mikä toiselle sopii, toiselle ei.

Oma kokemukseni on näistä iäkkäämmistä äideistä, että kamalasti huolehditaan turhasta, joka pienestä naarmusta ollaan paniikissa ja viemässä lasta sairaalaan käyttämättä omaa järkeä, hankitaan kaikki kalliit rokotukset lääkkeet, jonninjoutavuudet, valitetaan turhasta, ei sopeuduta yövalvomiseen, siihen että raha voi olla tiukassa ja omaa aikaa ei ole, tavoitellaan täydellisyyttä imetyksen, synnytyksen suhteen ja heti ollaan itkemässä, jos joku pieni vastoinkäyminen tekee särön omaan äitiyteen.

Kaikessa on puolensa.

t.neuvolan yli 30-v. th

Vierailija
77/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä ei ole yksikään vauva itkenyt turhia.

ruokaa tai jos on kakat housussa.

5 lasta olen tehnyt ja kaikki on ihan normaaleja.ap:lla on ilmeisesti ollu sitten huutavia lapsia.

jokainen lapsi on erillainen halusit tai et.

että vauva on niin kiltti kun ei huuda.

Se on hyvä merkki kun huutaa ja vauvat nyt itkee, se kuuluu asiaan. Ei ne mitään nukkeja ole.

Vierailija
78/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestäni 16-vuotias ei millään tasolla voi olla vielä kypsä äidiksi/isäksi!

t.23 jolla 3 lasta..

Vierailija
79/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä voin tehdä ilmoituksen lapsesta, joka ei ole syntynyt?!

Odottava äiti saa ryypätä ja polttaa niin paljon kuin huvittaa! Isä saa maata sohvalla, ryypätä ja huudattaa stereoita, ei siihen voi kukaan puuttua nyt. Rahaa ruokaan heillä ei ole nytkään. Se reilu 700 euroa, minkä sosku antaa asumiskulujen jälkeen.

Vierailija
80/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme