Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani 16v tytön lapsesta joka

Vierailija
31.07.2009 |

ei itke, ei ilmehdi, aika apaattinen ja tämä tyttö kehuu kuinka kiltti ja ihan se on kun ei huuda.

Sehän ainoita kommunikonti tapoja vauvoilla. Onkohan jokin todella hullusti?

Olemme "koiratuttuja" meillä kummallakin koira ja siitä hänet "tunnen"

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ottaa TÄYSI VASTUU lapsesta 24/7

mut vastuuta voi opetella nuorenakin ottaan muista jutuista kun vauvasta. kyllä 20 varsaakin opettaa vastuuta aika hyvin... ;)

Vierailija
42/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tulla sieltä naiviuden syövereistä pois.

Kyllä sä kaikenkaikkiaan olet kokemattomampi, kuin joku 30v. Vaikka jonkun kakkavaipan ja kylvetysken osaat tehdä.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyhmemmäksi tässä vartutaan. eikä mistään mitään tiedetä.. Toisin, kuin te teinit jotka kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsat ( eläimet) opettaa kylläv astuuta mutta ei se ole samanlaista, kuin kasvattaa omaa lasta ja kantaa huolta lapsestaan vielä silloinkin, kun se lapsi on 50+.

Voi pyhä lapsellisuus.

Vierailija
44/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tulla sieltä naiviuden syövereistä pois. Kyllä sä kaikenkaikkiaan olet kokemattomampi, kuin joku 30v. Vaikka jonkun kakkavaipan ja kylvetysken osaat tehdä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyhmemmäksi tässä vartutaan. eikä mistään mitään tiedetä.. Toisin, kuin te teinit jotka kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Kaikenkaikkiaan olen varmaan kokenutkin vähemmän kun isoin osa 30 vuotiaista, mutta ei se estä minua olemasta hyvä äiti.

Vai millaisia kokemuksia sinun mielestäsi, joita siis oletat ettei minulla ole, tarvisin ollakseni hyvä äiti...?

Vierailija
45/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin varmasti olet juuri niin hyvä äiti omallesi kun vaan kykenet, mutta siltikin ihmisten pitäsi elää ensin nuoruus kunnolla, eenkuin aloittaa kotileikit. meinaan tosiasia on, että jossain vaiheessa kokematta jäänyt nuoruus tulee ja sitten sitä jalkaa viedään.. Tuttavapiiristäni sanoisin, että viimestään 30v se tulee tapahtumaan tavalla tai toisella. mutta nillä ihmisillä harvemmin jotka ovat eläneet kunnolla nuoruutensa.

Vierailija
46/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pieni vielä. Jos Ap tosiaan tapaat tätä äitiä ja lasta koirapiireissä niin tuskinpa voit mitään analyysiä tehdä tuon ikäselle tuolla perusteella. Taas yksi huipputyhmä aloitus ja koko ketju tälle päivälle. Huoh.

Vierailija
47/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vaan.

Vierailija
48/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sä oikein puhut...?

Ja en ala kertoa sulle mitään 20 varsasta, kun oletan ettet taida niistä mitään tietää (?) mut kyllä musta tää yhden lapsen hoito ja vain siitä ja kodista vastuussa oleminen on aika lomailua... :D

Vierailija
49/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin varmasti olet juuri niin hyvä äiti omallesi kun vaan kykenet, mutta siltikin ihmisten pitäsi elää ensin nuoruus kunnolla, eenkuin aloittaa kotileikit. meinaan tosiasia on, että jossain vaiheessa kokematta jäänyt nuoruus tulee ja sitten sitä jalkaa viedään.. Tuttavapiiristäni sanoisin, että viimestään 30v se tulee tapahtumaan tavalla tai toisella. mutta nillä ihmisillä harvemmin jotka ovat eläneet kunnolla nuoruutensa.

Kun tuo on TOSIASIA, niin pistä siitä tutkimus-linkkiä meille teineillekin, itse osaan juuri ja juuri lukea. ;)

T. 21-vuotias kahden lapsen äiti

Vierailija
50/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on se jotenkin nuorelta pois jos se ei kokeile tupakkia ja viinaa ennen lasten tekoa :) Hirveästi paasataan sitä kun nuori niitä kokeilee ja sitten kun jättää ne kokeilematta on huono nuori? :)

Vierailija
51/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun laspsia on neuvolaa myöden tituleerattu KILTEIKSI koska ei itke! :D

Pitäiskö muistaa neuvolantätiä (50- vuotias itsekin äiti) että on lapsellinen?

Helppohoitonen vauva jonka tarpeet osaa tyydyttää, nimetään kiltiksi.

Ei se kuitenkaan tee itkuisesta tuhmaa!

Eikö ole jännää puhekieli?

Meillä on kolme KILTTIÄ vauvaa kasvanut vähä itkusina, enkä ole niitä kukkeina pitänyt.

Kateellinen? Kato kyllä 16- vuotias kehittää äidinvaistot jos saa upota vauvaan. Ei vauvoista tartte mitään tietää. Ne syö, kakkaa, pissaa, pulauttaa ja nukkuu. Ne tarttee syliä, hellyyttä ja jokanen äiti ikään katsomatta osaa lastaan rakastaa jos lapsi halutaan.

Vierailija
52/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotatko sä tässä nyt sitä että mun olis pitänyt ryypiskellä ja naiskennella ympäriinsä ennen kun aloin äidiksi...?

Mä en todellakaan kaipaa sellasia kokemuksia...

Vierailija
53/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en 30v äidistä.

Ja sori entisenä hevosyrittäjänä jotain niistä varsoistakin tiedän ;)

Hauskaa lomailua vaan sinulle. Nyt pitää tehdä kotihommia ja lomailla, pyykinpesun ja ruoanlaiton sekaä lasten kanssa ulkoilun merkeissä.

mistä sä oikein puhut...?

Ja en ala kertoa sulle mitään 20 varsasta, kun oletan ettet taida niistä mitään tietää (?) mut kyllä musta tää yhden lapsen hoito ja vain siitä ja kodista vastuussa oleminen on aika lomailua... :D

Vierailija
54/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
55/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen tyylillään.

Vain sellaisen kuvan täällä saa ettei ole elänyt nuoruuttaan oikein jos ei ole ryypiskellyt :)

ps. Minä ehdin viettää nuoruuttani ihan liiankin hyvin ennen kuin lapsi syntyi.

Vierailija
56/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

notta pitaa ryypiskella?

Jossain vaiheessa joku kirjoitti elamankokemuksesta ja sitten joku veti ryyppaamiset esille? Onko ihmisilla oikeasti niin suppea kasitys, etta ryyppaaminen on ainut tapa elaa?

Voihan nuoruudessa tehda muutakin ja elaa taysilla, kuin ryyppaaminen tai tehda lapsia? Eiko?

Vierailija
57/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan, aina MINÄ jaksan ottaa näistä jutuista nokkiini, arka aihe.

Olen itse tullut äidiksi 15-vuotiaana, suunnittelematta, niinkuin varmasti voi päätellä.

Olen selvinnyt siitä hyvin. Lapseni on hyvin käyttäytyvä, tasapainoinen ja iloinen 5-vuotias. Olen naimisissa ja meillä on nyt pikkusiskokin talossa. Minulla on ammatti ja työpaikka. Perheellämme on laaja tukiverkko ja ilman heitä en olisi selvinnyt. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin ollut baareissa kaikki viikonloput ja lapset tungetaan mummolaan, ei, se tarkoittaa minulle sitä, että voidaan mennä kylään, kysyä neuvoa ja jakaa arjen kokemuksia, äitini ja anoppini rakastaa sitä, kun voivat olla avuksi.

Meidän perheellä on ihan oikeasti kaikki hyvin! Rahaa ei tunge ovista ja ikkunoista, mutta pärjäämme oikein hyvin. En koe, enkä ole kokenut ikinä tähän päivään mennessä jääneeni mistään paitsi. Jos jollain ystävälläni on synttärit tms., niin minä menen ja mies jää kotiin. Sama toimii toisin päin. Jos joskus harvoin haluamme mennä yhdessä jonnekin, niin meillä on liuta mummuja, pappoja, tätejä ja kummeja, jotka oikein riitelevät, että kuka pääsee hoitamaan.

Olen ollut suurennuslasin alla aina siitä asti, kun sain lapseni. Kaikki oikein odottavat, että teen jotain väärin, jotta voisivat kokea sen "mitä minä sanoin"-fiiliksen. Tuntuu, että minulla ei ole oikeutta mihinkään normaaleihin mokiin (esim. lapsi tippuu sohvalta, kun käännät sekunniksi selkäsi), vaan olen heti huono teiniäiti, kun näin tapahtuu. Joudun koko ajan tekemään kaiken ihan vähän paremmin ja suorittamaan, jotta olisin samalla viivalla teidän "normaali-ikäisten" äitien kanssa.

En tällä tarkoita sitä, että kaikista 15-vuotiaista olisi tähän, en todellakaan. Toiset pystyvät kasvamaan siihen äitiyteen, toiset ei, ei myöskään kaikki 30-vuotiaat. Minä pystyin, joten älkää aina yleistäkö. Kiitos.

Vierailija
58/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en 30v äidistä. Ja sori entisenä hevosyrittäjänä jotain niistä varsoistakin tiedän ;) Hauskaa lomailua vaan sinulle. Nyt pitää tehdä kotihommia ja lomailla, pyykinpesun ja ruoanlaiton sekaä lasten kanssa ulkoilun merkeissä.

mistä sä oikein puhut...? Ja en ala kertoa sulle mitään 20 varsasta, kun oletan ettet taida niistä mitään tietää (?) mut kyllä musta tää yhden lapsen hoito ja vain siitä ja kodista vastuussa oleminen on aika lomailua... :D

jos kodinhoito on mielestäsi vaativampaa... :D Mulla tässä on lähinnä vaativaa tämä jatkuva joutenolo verrattuna ajolleopetettaviin varsoihin. (Joita kaipaan jo aika kovasti jos joku ei ole sitä jo kirjoituksistani hoksannut...)

Ja sori jos meni offtopic... :D Mulla joskus käy niin... :D

Vierailija
59/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäidit eivät voi myöntää sitä, että yleisesti ottaen teiniperheillä on lähtökohtaisesti huonommat valmiudet huolehtia lapsesta sensitiivisesti ja myös taloudellisesta näkökulmasta näillä perheillä yleensä menee huonommin.

Aina kun täällä on joku teiniäitialoitus, niin teiniäidit tulevat puolustelemaan kuinka he ovat pärjänneet, kun totuus on kuitenkin se, että suuri osa ei ole pärjännyt niin hyvin.

Vierailija
60/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestäni 16-vuotias ei millään tasolla voi olla vielä kypsä äidiksi/isäksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä