Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö ei kestä kritiikkiä alkuunkaan

Vierailija
19.10.2025 |

Ääni alkaa välittömästi nousemaan ja nousee huutoon saakka.

Kerroin kauniiseen sävyyn, että et hoitanutkaan sitä, mitä lupasit.

Vastaus: nii mut ku.....

Minä: joka kerta löytyy joku selitys ihan aina.

Silloin on jo huuto päällä.

Minä: et kestä minkäänlaista kritiikkiä

Vastaus:  Mä en kestä.......jne huutaen

Hän myöntää itsekin, että ei kestä kritiikkiä. Siitä olemme samaa mieltä.

Mutta kysynkin, mitä arvelet, mistä se johtuu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto 1. Heikko itsetunto, haavoittunut lapsuudessa. Yleensä narsistit ei kestä kritiikkiä yhtään.

Vaihtoehto 2. Jos suhde on ollut pidempi (useita vuosia) ja itse olet ollut liian vaativa ja kävellyt toisen ylijatkuvasti, voit kokea, ettei toinen kestä kritiikkiä, koska hän on oppinut siihen, että häntä aina kritisoidaan teki hän mitä tahansa.Jos olet itse narsisti, et tunnista oman käytöksen vaikutusta miksi toinen nyt ei enää kestä kritiikkiä. Olet ajanut toisen loppuun. Jos henkilö on aikaisemmin kestänyt kritiikkiä ja nyt ei, sinun on aika katsoa peiliin.

nimimerkillä kokemusasiantuntija

Vierailija
2/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin annan palautetta juuri siksi, että huutaminen alkaa välittömästi.

Tiedän, että niin käy aina. Hän ei kestä minkäänlaista palautetta.-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä kiusaa toista. Sano ettei lupaile jos sana ei pidä. Vain se minkä pystyy tekemään. Ettei haali liikaa. Suomessa ei katsota hyvällä jos sana ei pidä. Onko hänellä muisti sellainen ettei muista sääntöä tai asiaa mikä piti olla listalla. Kirjoitus ylös muistilapulle vai liikaa töitä? Kuorman vähentäminen?

Vierailija
4/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset on somen myötä tullut itserakkaiksi kun siellä somessa pystyy aina nopeasti poistaan kaiken kritiikin ja negatiivisen niin pystyy valehtelemaan että kaikki vain tykkää. Oikeassa elämässä kun siyä kritiikkiä ja negatiivistä ei pysty poistamaan aiheuttaa sen että naisia ahdistaa janaiheuttaa mieleterveysongelmia kun tajuaa että kaikki ei vain tykkääkään vaikka somessa kaikki vain tykkää. Some aiheuttaa naisilla itserakkautta, omahyväisyyttä ja puhdasta narsismia

Vierailija
5/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaiset on somen myötä tullut itserakkaiksi kun siellä somessa pystyy aina nopeasti poistaan kaiken kritiikin ja negatiivisen niin pystyy valehtelemaan että kaikki vain tykkää. Oikeassa elämässä kun siyä kritiikkiä ja negatiivistä ei pysty poistamaan aiheuttaa sen että naisia ahdistaa janaiheuttaa mieleterveysongelmia kun tajuaa että kaikki ei vain tykkääkään vaikka somessa kaikki vain tykkää. Some aiheuttaa naisilla itserakkautta, omahyväisyyttä ja puhdasta narsismia

Tämä on kyllä totta. Olen törmännyt muutamiin tällaisiin naisiin treffailumielessä. Jos puheissa pinnalle nousee jokin mahdolinen ongelma tai vaikea teema, he eivät halua kuulla. Ihan kuin eivät kestäisi elämän normaaleja haasteita, kaiken pitäisi olla vaan kivaa ja helppoa. Kaikissa parisuhteissa tulee haasteita ja niitä pitää pystyä kohtaamaan. Minulla loppui kiinnostus kyseisiin naisiin, vaikka olivat mukavia ja kauniitä, mutta tuo käytös ennakoi, etteivät he pysty kantamaan vastuuta ja kuvittelevat elämän olen täydellistä onnea kokoajan. Noissa suhteissa mies kantaa kaiken vastuun, myös naisten omista tunteista.

Vierailija
6/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen esimerkissä kohtelet toista osapuolta alentavasti. Et anna kertoa rauhassa tämän omaa näkökulmaa, vaan esität yleistäviä väitteitä hänestä. Huutaminen on usein reaktio siihen, että ihminen kokee keinojensa tulla kuulluksi loppuneen. 

Entäs jos ajattelisitkin, että sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa ilmeisesti aikuista ihmistä. Eikä antaa kritiikkiä, jota ei ole pyydetty. Voit kysyä, miksi jotain tapahtuu, ja sitten annat toisen rauhassa kertoa. Ja jos on tarvetta siihen vielä jatkaa, voit vain sanoa, että sinua tilanne harmitti. Voi olla, että ei menekään huutamiseksi. 

Vierailija
7/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole yksinkertaisempaa kuin tämän ratkaisu. Ei ole tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa jota ei kestä tai joka on epämiellyttävä. Siis mikään ei ole helpompaa kuin ratkaista ongelma näin yksinkertaisesti.

Vierailija
8/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikin antaja voi muotoilla sen monilla tavoilla. 

Vierailija
9/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi totuus pitäisi muotoilla sinun mielestä paremmin vain sen takia kun sinun psyyke ei kestä kritiikkiä ja vaadit mielistelyä?

Vierailija
10/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatko itse kohteleemaan kauheaa miestä paremmin vain sen takia että mies kohtelisi sinua paremmin?

Vierailija
11/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi totuus pitäisi muotoilla sinun mielestä paremmin vain sen takia kun sinun psyyke ei kestä kritiikkiä ja vaadit mielistelyä?

Nyt ei puhuta minusta. Toki "räväkkä" ihminen saa laukoa mitä tahansa, koska hän nyt vaan on sellainen.

Vierailija
12/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sanamuoto "joka kerta" ei ole kovin hyvää viestintää sinulta, vaan jokseenkin varma tapa saada toinen puolustuskannalle.

Sano mieluummin: " Minua kyllä suututtaa todella paljon se, ettet hoitanut asiaa x, vaikka siitä sovittiin. Ja kerro, mitä siitä aiheutui sinulle ja miltä se tuntui."

Ole hyvä.

Vierailija
13/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suhteessa naisen kanssa, jolla oli paljon vaatimuksia. Minua edelleen triggeröi lause "et hoitanut, vaikka lupasit". Hukuin kaikkiin vaatimuksiin ja minun toiveita ei kuultu. Ei ollut hetken lepoa, eikä aikaa omille jutuille. Jos otin omaa aikaa, siitä syylistettiin aina lauseille "onko sun pakko mennä?" tai "älä ole kauaa". Suhteen lopussa, kun vaimo avasi suun, suutuin aina.

Vierailija
14/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On typeää kommunikoida aina samalla tavoin ja odottaa silti erilaista lopputulosta.

Vierailija
15/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kestä kritiikkiä? Alkuperäinen teksti oli osaltasi malliesimerkki huonosta kommunikaatiosta parisuhteessa. Yleistämistä ja syyttelyä. Hyvä viestintä kertoo sinun tunteistasi. Minusta tuntuu pahalta, että näin kävi nyt. Ja kuuntele aidosti toisen vastaus. 

Vierailija
16/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse jotenkin vajaa ymmärrykseltäsi, jos ajattelet, että "kyllä se tällä kertaa varmaan tekee sen, mitä lupasi". Ellei kyseessä ole joku samalla työpaikalla, jonka janssa joudut tekemään yhteistyötä, niin anna olla. Jos se yrittää luvata jotain, niin sano ei kiitos jo heti alkuunsa.

Vierailija
17/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sanamuoto "joka kerta" ei ole kovin hyvää viestintää sinulta, vaan jokseenkin varma tapa saada toinen puolustuskannalle.

Sano mieluummin: " Minua kyllä suututtaa todella paljon se, ettet hoitanut asiaa x, vaikka siitä sovittiin. Ja kerro, mitä siitä aiheutui sinulle ja miltä se tuntui."

Ole hyvä.

Hänellä on tapana keksiä joka kerralla selitys/valkoinen valhe, jotta ei tarvitsisi sulatella palautetta. Ihan aina näin on vastauksensa.

Aikuisena ihmisenä voisi vaikka myöntää unohtaneensa koko asian. Tai pitäneensä asiaa samantekevänä. Tai katsoneensa, että ei maksa vaivaa.

Hän ei kykene hyväksymään sitä, että palaute on sillä kerralla/harvoin muu kuin kehuminen ja kiittäminen. Tapanani on kehua/kiittää päivittäin. 

-ap

-ap

Vierailija
18/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Hänellä on tapana keksiä joka kerralla selitys/valkoinen valhe, jotta ei tarvitsisi sulatella palautetta. Ihan aina näin on vastauksensa.

Aikuisena ihmisenä voisi vaikka myöntää unohtaneensa koko asian. Tai pitäneensä asiaa samantekevänä. Tai katsoneensa, että ei maksa vaivaa.

Hän ei kykene hyväksymään sitä, että palaute on sillä kerralla/harvoin muu kuin kehuminen ja kiittäminen. Tapanani on kehua/kiittää päivittäin. 

-ap

-ap

Entäs jos et pitäisi itseäsi toisen yläpuolella olevana, jonka rooli on antaa toiselle hyvää tai huonoa palautetta. Ja oikeasti kuuntelisit sen selityksen. Hyökäävä asenteesi aiheuttaa sen, että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan. Se nostaisi karvat pystyyn aika monelta. 

Vierailija
19/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Alien.

Vierailija
20/20 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entäs jos et pitäisi itseäsi toisen yläpuolella olevana, jonka rooli on antaa toiselle hyvää tai huonoa palautetta. Ja oikeasti kuuntelisit sen selityksen. Hyökäävä asenteesi aiheuttaa sen, että kritiikkiä on vaikea ottaa vastaan. Se nostaisi karvat pystyyn aika monelta. "

Nää on asioita, jotka on välttämättömiä hoitaa. Hoitamatta jättämisestä seuraa ongelmia.

Ja kuten kerroin, annan hyvää palautetta päivittäin. Jos en antaisi, niin sekin on huono, kun ei milloinkaan kiitetä mistään, eikö vaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän