Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
minulta ei tule menkkoja. Kylppärin wc:ssä tosin on roskis, koska sinne tulee laitettua vaipat, pumpulipuikot yms "vessajäte".
Pitääkin laittaa toiseen vessaan roskis, että vieraat saavat laittaa jätteensä sinne!
todella kiusallista vierailla kuukautisten aikaan paikoissa, joissa ei ole wc:ssä roskista.
Olen oikeasti jopa perunut/siiränyt vierailuja kuukautisten vuoksi jos tiedän ettei kyläpaikassa ole roskista wc:ssä..Toki olen aikuinen nainen ja kuukautiset normaali asia, mutta onhan se vähän noloa raijata käytettyä sidettä keittiön roskikseen muiden kuin omien perheen jäsenten silmien edessä. Tai vaihtoehtoisesti antaa siteen hautoa käsilaukussa parikin tuntia, kunnes tulee sopivan rauhallinen hetki roskiin viemiselle.
että se täyttyy niin hitaasti, että alkaa haisemaan. Tosin tällä hetkellä tuolla minivessassa ei myös ole kerta kaikkiaan tilaa. Muuton jälkeen aion laittaa roskiksen, koska minäkin ajattelen, että se on vieraanvaraista.
Nykyiseen sitten halusinkin. Mutta tamponit vedän vessasta alas, kun käsittääkseni se on ihan sallittua.
Hirveän vähän sinne tulee roskaa, kun vessapaperihylsyt menee pahvien joukossa. Enimmäkseen siis pumpulipuikkoja ja vanulappuja.
Käytän kuukuppia. Onko se side/tamponi pakko saada vaihtaa kyläpaikan vessassa, ettekö voi odottaa kotiin asti?
jos vessan roskis täyttyy liian hitaasti, kippaa sen sisältö keittiön roskapussiin kun olet viemässä sitä ulos.
Käytän kuukuppia. Onko se side/tamponi pakko saada vaihtaa kyläpaikan vessassa, ettekö voi odottaa kotiin asti?
jos kyläily kestää esim. yli viikonlopun? Pitääkö silloinkin kärvistellä tamppaxi räjähdyspisteessä pari päivää?
Meillä on sellainen miniroskis :) Ei jää haisemaan kun se on tyhjennettävä useammin.
Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
yleensä käärin sen siteen vessapaperiin ja kannan melko huomaamattomasti sitten roskikseen.
Meillä ei vessaan mahdu mitenkään kätevästi roskista, ei sitten mihinkään kohtaan, joten en ole sitä sen takia sinne alkanut laittaa.
Tai vaihtoehtoisesti antaa siteen hautoa käsilaukussa parikin tuntia, kunnes tulee sopivan rauhallinen hetki roskiin viemiselle.
edes kyläreissuilla.
jos kyläily kestää esim. yli viikonlopun? Pitääkö silloinkin kärvistellä tamppaxi räjähdyspisteessä pari päivää?
sinne talonväen roskikseen käytettyjä kuukautistarpeita. Vai istuvatko ne isännät/emännät koko ajan keittiön roskiksen vieressä, tuijottamassa sinun liikkeitäsi?
niin ei ne kyllä keittiössä istu (missä roskis on).
Ei sitä kukaan huomaa, jos joku vie sinne roskia.
Ja on se myös huomaamattomampaa, sinne keittiön roskikseen ne roskat jäävät muiden alle.
Vessan roskikseen taas kukaan muu tuskin roskia laittaa, joten siellä se side on ällösti nähtävillä kun sen joku seuraavaksi tyhjentää...
Eli kyllä se keittiön roskis on mielestäni huomaamattomampi, sinne se side kirjaimellisesti hukkuu.
Omalla väellä sinne ei kerry roskaa ollenkaan, koska emme tee vessassa mitään mistä syntyy roskaa.
siteitä yms vessassa.
Mutta jos olen kylässä nostan aina sen kannen nähdäkseni onko talossa siisti emäntä (tyhjä roskis) vai sottainen emäntä (miniroskiksessa siteitä tms)!
Sen pikkuroskiksen kunto kertoo talon emännän hygienatasosta aika paljon...
jos kyläily kestää esim. yli viikonlopun? Pitääkö silloinkin kärvistellä tamppaxi räjähdyspisteessä pari päivää?sinne talonväen roskikseen käytettyjä kuukautistarpeita. Vai istuvatko ne isännät/emännät koko ajan keittiön roskiksen vieressä, tuijottamassa sinun liikkeitäsi?
oli vastaus siihen, että onko sitä sidettä pakko vaihtaa vierailun aikana..
kun ei ole tarvetta sellaiselle.
Käytän kestositeitä ja vessapaperin hylsyt kompostoidaan, roskikseen menevää roskaa ei siis juuri tule vessassa ja mitä muutama vanupuikko tulee niin ne saa kyllä vietyä keittiön roskikseenkin.
ei ole tullut muu käytäntö mieleenkään enkä aio tätä muuttakaan. mitään ongelmia ei ole asiasta tullut.
vaikkei oiskaan täpösen täysi!!! Mä tyhjennä vessan roskiksen VÄH. kerran viikossa wc siivouksen yhteydessä, useamminkin jos täyttyy / alkaa haista.
Ja on sinne muutakin heitettävää kun siteet ja tamponit. Pumpulia vanupuikkoja vessapaperihylsyjä hiustuppoja tyhjiä shampoo yms. pulloja vaippoja pyykinpesuainepakakuksia....
Ja tamponeja ei oikeesti kannattaisi hirveästi laittaa vessaan, etenkin ajan kanssa saattavat tukkia.
Välillä ne ei ees kunnolla mene vetämällä kaikista pöntöistä, vaan jäävät vähän näkymään siihen suuaukkoon (mieti miten noloa SE on!, jos et ole huomannut katsoa varmistaa että kaikki tavara on mennyt pois.)
Ja sitten saa vedellä moneenkertaan ja se kuuluu muualle huoneistoon ja jengi heti kuuluu että
a) oot tehnyt joko jöötipaskan tai
b) yriträt vetää sidettä tai tamponia ja tukkia heidän vessaa
ja vaihtoehdosta a) päästäänkin taas av:n suosikkiaiheeseen voiko kakkia muualla ja käsikakka-aiheeseen... :)
Mutta vaan junteilla ei siis oo wc:ssä roskista ja siinä kuuluu olla myös pussi (tumma ettei näy läpi), ja se kuuluu tyhjentää usein, oli täys tai ei.
Pahoitteluni vielä. En vietä tietokoneella niin paljon aikaa, jotta tietäisin kaikki aloitukset mitkä ovat jo av:lla olleet..