Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
juma**uta jos saisin tietää että joku vieras vetää tamppooneja alas meidän pöntöstämme! Sanoisin että annappa kuule pari tonnia tulevaa putkiremonttia varten.
vaikkei oiskaan täpösen täysi!!! Mä tyhjennä vessan roskiksen VÄH. kerran viikossa wc siivouksen yhteydessä, useamminkin jos täyttyy / alkaa haista.
enkä kuitenkaan toisaalta halua joka päivä sitä tyhjentää. Meillä on kuitenkin varsinainen vierashuone yläkerrassa ja siellä on oma wc. Vierashuoneessa on roskis. Siellä pystyy huomaamattomasti vaihtamaan viikonloppuvieras sidetarpeitaan.
Muuten meillä käy kuukautisikäisiä naisvieraita max kerran kuussa, yleensä harvemmin. Joten näitä visiittejä varten en ole ajatellut sitä roskista vessaan laittaa, semminkään kun sinne ei kätevästi mihinkään kohtaan sellaista mahdu.
tervetuloa tutustumaan.
Kuukautisia ei ole, joten siteitä siellä ei ole. Oikeastaan laitan sinne vaan korvankaivelupuikkoja ja .... hiuksia!
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja pesun jälkeen niitä irtoaa kammattaessa aina kourallinen. Tungen ne sinne roskikseen puikkojen sekaan, viimeksi olen tyhjentänyt sen varmaan joskus keväällä. On onneksi kannellinen ja kaapissa, nyt siis semmoinen monen litran tops&karvamöykky. :( yök.
Naisvieraille se voi olla tietysti vähän hankalaa... Yksi vaihtoehto on kääräistä käytetty side/tampooni esim. wc-paperiin, ja laittaa se sitten laukkuun, josta otti puhtaan siteen/tampoonin.
Itse en tarvitse roskista, sillä käytän kestositeitä ja likaisia varten on sitten kylppärissä oma kannellinen astia!
mun mielestä veriset siteet ja tampoonit haisee. mun nenä haistaa ne ainakii, myö silloin kun olen kylässä. ja kyse ei ole siitä etten olisi tyhjentänyt vessan roskista tarpeeksi usein.
kerran kun vierailen taloudessa, jossa ei ole roskista vessassa viskaan käytetyn tamppoonin avoimesta pesukoneen luukusta sisään. Kvink Kvink nääs.
Minä olen monesti tuskaillut vieraassa vessassa roskiksen puutetta, ja erityisesti teini-ikäisenä se oli IHAN HIRVEETÄ kun tajusi että se käytetty side/tamponi on vietävä kaikkien ihmisten ohi keittiön roskikseen. Edelleenkin koen sen epämukavana, mutta toki aikuisena ihmisenä voin sen tehdä.
Kotona minulla on KANNELLINEN PIENIKOKOINEN roskis, ja kun laitan sinne siteitä, käärin ne joka kerta paperiin. Miehelläni on erityisen tarkka hajuaisti ja siitä tiedänkin, että roskiksemme EI TAATUSTI HAISE.
Mielestäni vieraanvaraisessa taloudessa isäntäväki huolehtii siitä että vierailla on kaikinpuolin mukava olla, ja kyllä siihen kuuluu myös se, että vieraat voivat hoitaa henkilökohtaisen hygieniansa rauhassa. Vessaan siis roskis, vieraspyyhe ja vessapaperit esille, jos paperi sattuu loppumaan. Tästä pääsemmekin toiseen aiheeseen; Missä sellaiset ihmiset säilyttävät vessapaperipakkausta, jos vessassa on vain yksi rulla kerralla? Onpas kiva kyläpaikassa alkaa huhuilemaan että "toisko joku paperia, kun loppui?" Olen joskus vastentahtoisesti kaivellut ihmisten kaappejakin paperia etsiessäni, (enkä kyllä muuten nuuski!) mutta paperia ei löydy! Sitten emäntä kiikuttaa jostain toiselta puolelta taloa paperia kun kerron että se loppui. Kaikista paras oli se, kun ilmoitin paperin loppuneen, niin emäntä vaan sanoi että selvä. Talossa oli enemmänkin vieraita mutta tää ei persettään nostanut. Ilmeisesti seuraavat kävijät sais pärjätä käsisuihkulla?
alkaa innokas emäntä / isäntä dyykkaamaan "kun meillä nämä paperit laitetaan bioastiaan" ja onkin tosi kiva kun se side levähtää siihen eteen...
minä kartan myös kyläpaikkoja, missä ei ole vessassa roskista. teininä kuskakin milloin taskussa, milloin käsilaukussa näitä käytettyjä siteitä, kun poikaystävän kotona ei ollut vessassa roskista. ällöä!
mä kyllä puhdistan naamaani ym. että tulee niitä roskia niistäkin siellä vessassa.
roskista vessassa. Vessan ovessa on kyllä pieni pussi roskille (talo on muutto- ja remppasotkussa). Oon miettinyt, laitanko vessaan roskista vai en, koska itse käytän kuitenkin kuukuppia. Roskis pitäis varmaan olla just vieraiden takia. Toisaalta, mä lajittelen roskat, enkää haluais että sekajätteeseen sullotaan kaikkea mahdollista... No, tätä ehtii harkita vielä.
Ja muistakaa, että tamponeita EI saa vetää vessanpöntöstä. Se on typerää, että siinä pakkauksen ohjeessa väitetään, että näin saa tehdä, mutta ei kyllä oikeasti saa. Luin joskus jonkun semmoisen vesilaitoksen ohjeen, ja siinä sanottiin, että ehdottomasti ei.
Aiheuttavat isoja ongelmia jätevedenpuhdistamoissa. Pahimmillaan voivat tehdä tukoksen, joka aiheuttaa paskavesien valumisen juomaveden joukkoon.
lähtien, että side kierretän paperiin ennenkuin laitetaan roskiin. ei kai kukaan oikeasti laita sitä "paljaaltaan" roskiin edes omassa kodissaan?!
Tuo on muuten tosi noloa, että joutuu sitä paperia etsimään (eikä löydä).
Minä olen monesti tuskaillut vieraassa vessassa roskiksen puutetta, ja erityisesti teini-ikäisenä se oli IHAN HIRVEETÄ kun tajusi että se käytetty side/tamponi on vietävä kaikkien ihmisten ohi keittiön roskikseen. Edelleenkin koen sen epämukavana, mutta toki aikuisena ihmisenä voin sen tehdä. Kotona minulla on KANNELLINEN PIENIKOKOINEN roskis, ja kun laitan sinne siteitä, käärin ne joka kerta paperiin. Miehelläni on erityisen tarkka hajuaisti ja siitä tiedänkin, että roskiksemme EI TAATUSTI HAISE. Mielestäni vieraanvaraisessa taloudessa isäntäväki huolehtii siitä että vierailla on kaikinpuolin mukava olla, ja kyllä siihen kuuluu myös se, että vieraat voivat hoitaa henkilökohtaisen hygieniansa rauhassa. Vessaan siis roskis, vieraspyyhe ja vessapaperit esille, jos paperi sattuu loppumaan. Tästä pääsemmekin toiseen aiheeseen; Missä sellaiset ihmiset säilyttävät vessapaperipakkausta, jos vessassa on vain yksi rulla kerralla? Onpas kiva kyläpaikassa alkaa huhuilemaan että "toisko joku paperia, kun loppui?" Olen joskus vastentahtoisesti kaivellut ihmisten kaappejakin paperia etsiessäni, (enkä kyllä muuten nuuski!) mutta paperia ei löydy! Sitten emäntä kiikuttaa jostain toiselta puolelta taloa paperia kun kerron että se loppui. Kaikista paras oli se, kun ilmoitin paperin loppuneen, niin emäntä vaan sanoi että selvä. Talossa oli enemmänkin vieraita mutta tää ei persettään nostanut. Ilmeisesti seuraavat kävijät sais pärjätä käsisuihkulla?
ja lasten kakkavaipat... no tänks meidän vessaan, vaikka olisi 5 roskista
jos vessapaperirullankin laitatte samaan roskiin kuin tamponin/siteen?
Meillä ei ole roskista vessassa, eikä ole edes käsisuihkua, ei voi vieraat alapäätä pestä.
Itse laitan kylässä tamponin vessapaperin sisään ja taskuun. En kehtaisi jättää jonkun vessaroskikseen haisemaan, joka on luultavasti vielä tyhjäkin.
Lasten vaipat meillä on vaihdettu makuuhuoneessa, siellä on hoitopöytä ja vaipat viedään keittiön roskikseen.
Itse en vaihda koskaan tamponia/sidettä vessassa/kylppärissä, vaan pukeutumisen/riisuutumisen yhteydessä viereisessä makuuhuoneessa, josta menen alasti pesulle. MInusta on paljon kivampi riisuutua väljässä makuuhuoneessa kuin ahtaassa kylppärissä, jossa ei ole vaatteille kunnolla tilaa.
En myöskään koskaan käytä kylppärissä vanupuikkoja enkä vanua enkä säilytä niitä siellä. Myös tämän teen makuuhuoneessa, jossa on kampauspöytä ja kannellinen roskis, jonka tyhjennän usein.
Näin ollen vessassa/kylppärissä syntyy jätettä ainoastaan wc-paperihylsyjen ja tyhjien sampoopullojen verran. Koska hylsyt ovat keräyskartonkia, ei niitä laiteta wc:n roskikseen. Ja sampoopullot eivät niin usein tyhjene etteikö niitä voi kantaa keittiön roskikseen.
Oikeasti en siis tarvitse roskista kylppärissä. Vieraita varten on erillisessä vessassa roskis.
itse en koskaan laita niihin siteitä tai tamponeja. Yleensä käytän siteitä, ja olen alusta asti oppinut käärimään käytetyt paperiin (tai siihen muoviin) ja viemään keittiön roskikseen. Tämä tapa on jäänyt nuoruudesta, enkä ole nähnyt syytä muuttaa tapoja. Wc-roskiksia pitäisi tyhjennellä jatkuvasti, jos sinne laittaa siteitä jne., muuten haisevat. Roskikset meillä vessoissa siis lähinnä vieraita varten, tosin eipä niitä tunnu juuri kukaan vieraskaan käyttävän.
Itse en koe ongelmaksi myöskään kylässä wc-roskiksen puutetta. Kyllä sen siteen saa sujautettua käärittynä roskikseen ilman kummempaa "haloota".
vaikka tuntikausia syömässä ja turisemassa. :)
Ja ruoakpöytä ihan keskellä keittiötä ja aika pieni keittiö, että ei sinne voi tosiaan mitään viedä huomaamatta - jos joku tulee vessassta ja vie jotain roskiin niin on 100-varmaa mitä sinne viedään :).
Ja meillä siis wc-roskis oli vessan KAAPISSA, jota ehkä ei kaikki löydä joten taidetaan olla aika painajaiskyläpaikka.. hmm tais selvitä miksi niin vähän käynyt vieraitia viim aikoina =D.
Mutta en aio roskista siirtää póis kaapista, se on siellä kätsy eikä vie lattiatilaa pienessä vessassa eikä oo tyhmän näköinend.