Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
20v tampoonit alas vessanpytystä, koska on putkiremppa tiedossa? tulen vetämään myös sen putkirempan jälkeen.
mulla on laukussa pieni muovipussi, läpinäkymätön. Sinne sujautan salaa isäntäväeltä käytetyn siteen siististi vessapaperiin ja vielä siteen kuorimuoviin kääräistynä. Suljen pussin solmulla ja nakkaan kylästä lähtiessäni roskiksen. Ei ole tullut mieleenkään jättää siteitä isäntäväen roskiksiin keittiössä, saati sitten vessassa...
ei oo kyllä koskaan tullut mieleenkään viedä veristä kuukautissidettä KEITTIÖN roskikseen haisemaan! Kauheeta lukee että niin moni tekee just niin.
Olen ollut töissä teininä erään huvipuiston siivojana, ja vaikka ne vessojen roskikset tyhjennettiin ihan joka ikinen päivä, niin hyi vittu sitä menkkasiteiden löyhkää!
En todellakaan sitä döfistä haluaisi keittiööni.
Jos vessassa on kannellinen roskis, niin ei se haise kuin sillä hetkellä kun se avataan. Ja vessassa nyt useimmilla on jotain raikastimia + kädet pestään saippualla joka myös sitä ilmaan mahdollisesti lehahtavaa oksettavan makeaa tuoksua peittää. Keittiössä se jää sitten ilmaan joka kerta kun joku roskiksen ovea raottaa....YÖKS.
ettei kukaan vie meillä siteitään/tamponejaan keittiön roskiin! Vessassa on roskis, joka tyhjennetään useammin kuin keittiön roskis. Keittiön roskis tyhjennetään itseasiassa tosi harvoin, koska sinne päätyy pääasiassa esim. shampoopullot. Meillä kun kierrätetään niin, että kaikki hyvin palava poltetaan, lehdet kierrätykseen, samoin tölkit, pullot, yms. Kaatopaikkajätteeseenkin tulee heitettyä lähinnä tyhjät kahvipaketit.
Ja toivon todella, ettei kukaan ole niin idiootti että heittää tamponin/siteen vessanpöntöstä alas. Roskis on niitä varten.
Vessa on myöskin pieni, jossa pönttl, allas, allaskaappi, peilikaappi, käsisuihku ja roskis. Suihku ja sauna ovat erikseen, joten mitään shampoopullojakaan ei pöydillä loju. Siistiä on ;)
sun verisiä siteitäsi! Hyi hitto.
Ymmärrän kyllä roskiksen yleisessä vessassa, mutta kotona... Ällöttävää. Meillä on vauva+kaksi pientä lasta, enkä todellakaan haluaisi, että lapseni kaivaisi sieltä roskiksesta jonkun vieraan käytetyn siteen! Antaa minusta vähän epäsiistin, laiskan ihmisen kuvan, jos pitää roskista vessassa. Voisin kuvitella, että tällaisissa perheissä on roskis myös tietokoneen vieressä (ja näppäimistö likainen ja tahmea). Itse en ainakaan kylässä kehtaisi laittaa käytettyä sidettä vessan roskikseen, vaan laittaisin käsilaukkuun vessapaperiin käärittynä. Tosin käytän itse tampooneita jotka voi vetää alas vessasta.
Nyt kun vielä oikein mietin, lähes kaikki tuttumme ovat siistejä ihmisiä, mutta yksi vähän homssuisempi perhe-heiltä löytyy roskis vessasta!
Ensin kääritään likainen tamponi likaisin käsin siihen paperin. Pestään kädet, sitten otetaan taas tämä likainen käärö ja kuljetetaan se keittiöön. Mennäänkö sitten vessaan taas pesemään kädet vai pestäänkö ne keittiössä? Lajitellaanko roskat keittiössä niin, että wc-paperi + tamponit biojätteeseen ja pikkuhousunsuojat + siteet palavaan jätteeseen? Ei kiitos!
Vessaan roskis. Meillä on Brabantian pieni roskis, jonka tyhjennän päivittäin. Kuukautistarvikkeiden lisäksi meillä tulee sinne seuraavia roskia:
- tamponien kuoret
- tamponipakettien kuoret
- vanupuikot
- leikatut kynnenpalat (koirat & ihmiset)
- käytetyt laastarit
- vanulaput
- pesukoneen pesunukka
- irtohiukset lavuaarista, viemäristä, hiusharjoista
- tyhjät sampoo- & muut kosmetiikkapullot
- käytetyt hammaslangat ja -tikut
- käytetyt piilolinssit
Kannatteko te oikeasti kaikki nämä keittiöön? Vai leikkaatteko te kyntenne keittiössä?
Listastasikin päätellen lajiteltavaa tulee paljon: biojätettä (mm. hammastikut, hiukset, leikatut kynnet), energiajätettä (mm. muovikuoret), pahvia (pahkipakkaukset, wc-paperihylsyt) ja sekajätettä. Shampoo- ym. pullojakin voi kierrättää mm. BodyShopilla.
Ensin kääritään likainen tamponi likaisin käsin siihen paperin. Pestään kädet, sitten otetaan taas tämä likainen käärö ja kuljetetaan se keittiöön. Mennäänkö sitten vessaan taas pesemään kädet vai pestäänkö ne keittiössä? Lajitellaanko roskat keittiössä niin, että wc-paperi + tamponit biojätteeseen ja pikkuhousunsuojat + siteet palavaan jätteeseen? Ei kiitos! Vessaan roskis. Meillä on Brabantian pieni roskis, jonka tyhjennän päivittäin. Kuukautistarvikkeiden lisäksi meillä tulee sinne seuraavia roskia: - tamponien kuoret - tamponipakettien kuoret - vanupuikot - leikatut kynnenpalat (koirat & ihmiset) - käytetyt laastarit - vanulaput - pesukoneen pesunukka - irtohiukset lavuaarista, viemäristä, hiusharjoista - tyhjät sampoo- & muut kosmetiikkapullot - käytetyt hammaslangat ja -tikut - käytetyt piilolinssit Kannatteko te oikeasti kaikki nämä keittiöön? Vai leikkaatteko te kyntenne keittiössä?
ja kannellinen sellainen..en oo ainakaan vielä huomannut, että ois haissu! Vessapaperin hylsyistä täyttyy nopeasti roskis ja varsinkin omien kuukautisten aikaan tyhjennän roskiksen usein vaikka se ei oiskaan täysi..ja jos alkaa haisemaan niin voihan sen tyhjentää, hajuahan se vain on.
Mun anoppilassa ei ole vessassa roskista vaan siellä pitää siteet viedä keittiön roskikseen. Kaikki tietää heti, millon jollai on kuukautiset ja meki kun usein ollaan siellä yötä niin anoppi huomas heti, ku mulla ei ollut kuukautisia että olen raskaana! Se on niin kiusallista kun koko "toimitusta" ei voi hoitaa siellä vessassa..
Ei voi kierrättää BodyShopin pulloja enää. Joskus 10 vuotta sitten pystyi.
Meillä nuo kaikki menevät poltettavaan jätteeseen. Hammastikut ovat meillä muovisia.
Tamponipaketin kuori on sellaista kirkasta muoviakäärettä, sekin menee palavaan jätteeseen. Itse tamponilaatikot + wc-paperin hylsyt menevät silppurien kautta joko pahviroskikseen tai palavaan jätteeseen (koirat/jyrsijät silppuaa). Niitä ei listassa ollutkaan.
sama täällä..meillä on myös vessassa pieni roskis ja kannellinen sellainen..
kakkosen syntymän jälkeen. En kerta kaikkiaan enää jaksanu joka wc käynnin jälkeen roudata niitä maxi siteitä keittiöön. Tarkemmin ajateltuna olen kyllä unohtanut koko roskiksen olemassa olon jo aikapäiviä sitten xD Pitäis vissiin käydä kurkkaamassa kuin monta vieras rättiä siel on ..............
Olen kans vetäny tamppoonit yli 20 vuotta pöntöstä alas ja liukkaasti menee vielkin.
Kaikesta sitä voikin jakaa mielipiteitä ja näinkin kärkkäästi.. hauska ketju ja tän värikoodi järjestysintoilija ihmisen kommentti nauratti!! :)
voihan elämä..
Mutta kyllä meiltäkin löytyy wc:stä rosis, on se vaan niin kätevä. Siltikin erittäin siisti sekä hygieeninen ihminen olen.
Mieheltäni varmaankin jäisi esim tyhät wc paperirullat lojumaan vessaan, ellei siinä pöntön vieressä olisi sitä roskista ;)
Ja kyllä muakin ällöttäs viedä siteitä keittiön rosikseen... varsinkin jossain kylässä! Jopa tyhjän wc paperirullan kiikuttaminen kaiken kansan nähden esim. sinne keittiön roskiin saattaisi olla jokseenkin "noloa"!..vaikkakin niin luonnollista.
Riippuen tilanteesta ja ihmisistä..;)
Meidän tuttavapiirissämme ainoastaan anoppilassa ei ole vessassa roskista. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että hän on jo niin iäkäs, ettei ole menkkoja ollut pitkään aikaan. Siksi olen pitänyt häntä aika ajattelemattomana, kun ei ole vieraita varten sitä roskista hommannut, vaikka eri ikäisiä naisia käy heillä usein. Tosi nololta tuntuu kärrätä sitä pakettia keittiön roskikseen haisemaan, kun muu väki yleensä rupattelee keittiössä. Vessassahan sitä muutenkin haisee, joten sinnehän ne siteet sopivat. En mitenkään ymmärrä niitä, jotka yököttelevät siteitä vessan roskiksessa. Hyvänen aika, vessahan on juuri niitä varten, eikä ruokatarvikkeisiin liittyvä keittiön roskis, yäk.
Meillä. Meillä on pieni siisti metallinen roskis vessan nurkassa. Jota ei edes heti näe kun vessaan menee. Siellä vessassa ei ole muuta esillä kuin käsipyyhe ja saippua. Joskus on vararulla jäänyt siihen lavuaarin viereen(yleensä on lavuaarinalla olevassa kaapissa)
Mua ällöttää sellaset paskaset vessat joissa jokaisen perheenjäsenen hammasharjat levällään kuivettuneina kovettuneesta hammastahnasta siellä peilipöydällä ja avonaiset hammastahnatuubit myös.
että ne joilla on vessassa pikkuroskis ovat vain laiskoja, eivät siistejä. Näillä ihmisillä lähes poikkeuksetta vessassa myös: - vessapaperirullat esillä - hajuvedet ja ihonhoitotuotteet yms putelit jossain tornissa nurkassa ihan sekaisin - siteet tietysti myös esillä, koska on talon rouvalle kätevää, ettei tarvitse mistään käydä niitä tonkimaan - lasten ja miesten kaikki shampoot ja muut tosi sekaisin, ei mitään järjestystä, eriväriset pullot sikinsokin, ei värikoodauksen alkeista mitään tajua Eli kokemukseni mukaan mitä sekaisempi vessa, sitä todennäköisemmin on se pieni roskis siellä vessassa myös. Sitten taas siistit ihmiset haluavat ne roskat HETI pois sieltä vessasta kun niitä tulee, on ne sitten siteitä tai topsipuikkoja. Ehkä joillain siisteilläkin ihmisillä on niitä pikkuroskiksia siellä vessassa, mutta toistaiseksi en ole nähnyt yhdelläkään. Ihan sottaisia koteja ovat kaikki olleet (joissa käytännöllisyys menee tyylin ja siisteyden edelle) ne kodit, joissa näitä pikkuroskiksia on vessassa ollut.
Näkeehän talon väki siitä roskiksesta että sulla on päivät.
pystyy;)
Meillä on vessassa roskis ja tulee olemaankin, koska sitä tarvitaan siellä.
Jos se jotakuta ällöttää niin sitten se on voivoi vaan.
vaan ihan yleisiin käytösnormeihin kuuluu että tietyt vessajutut pidetään enemmän omana tietona
- ei kuulueteta kaikille että tehtiin megapaska
- paskan jälkeen mielellään laitetaan ilmanraikastetaa (vaikka se haju jäiskin leiujumaan ja kaikki tietäs mitä siellä on tehty)
- paskarannut huuhtastaan harjalla pois (vaikka kaikki tietäskin et ihmiset paskoo)
- ei piereskellä mielellään toistten kuullen ja nähden, eikä AINAKAAN keittiössä ruokapöydän ääressä (mutta siis monen mielestä näköjään ok roudaa pikkukeittiössä jotain verisiä valuvia tamponeja 50 cm:n päässä toisista ruokailijoista johkin keittiöroskikseen - ei tässä ehkä tosiaan ole häpeästä kyse vaan yleisestä käytöksestä ja ruokarauhasta)
vaan ihan yleisiin käytösnormeihin kuuluu että tietyt vessajutut pidetään enemmän omana tietona
- ei kuulueteta kaikille että tehtiin megapaska
- paskan jälkeen mielellään laitetaan ilmanraikastetaa (vaikka se haju jäiskin leiujumaan ja kaikki tietäs mitä siellä on tehty)
- paskarannut huuhtastaan harjalla pois (vaikka kaikki tietäskin et ihmiset paskoo)
- ei piereskellä mielellään toistten kuullen ja nähden, eikä AINAKAAN keittiössä ruokapöydän ääressä (mutta siis monen mielestä näköjään ok roudaa pikkukeittiössä jotain verisiä valuvia tamponeja 50 cm:n päässä toisista ruokailijoista johkin keittiöroskikseen - ei tässä ehkä tosiaan ole häpeästä kyse vaan yleisestä käytöksestä ja ruokarauhasta)
ei mun tamppoonit ainakaa oo hajoavaa sorttia... mietitäänpä minkälaista moskaa sieltä alapäästä tulis jos runsaiden kuukautisten aikana tamppooni alkais hajoamaan...
totta on et joskus ysikyt luvun yläasteella opetettiin, et tamppoonit voidaan huuhdella pytystä alas, mut kuka nykyään menee enää sellaista tekemään... 2000 luvun viemärit ei vedä tamppooneita. silloin 90 luvulla kylläkin...