Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
Otettiin pois sen jälkeen, kun kuopukselta jäi vaipat pois ja minulta menkat (hormonikierukka) eli noin 2 vuotta sitten. Se vei tilaa pienessä kylppärissä ja tosiaan aiheutti hajuhaittoja, kun en tajunnut tyhjentää sitä aina vieraiden jälkeen... Ei kuule ole kiva kun tajuaa, että roskiksessa on ollut 2 vkoa jonkun vieraan kuukautisside.
Eli meillä ohjataan vauvaperheet tuomaan vaippa keittiöön ja läheisille yökylään tulleille naisvieraille (sisarukset esim.) sanotaan, että keittiön roskiin saa viedä mahdolliset sideroskat.
Ja jos meille tulee joku kahvikylään menkkojen aikaan, niin jotenkin olen niin pöhkö, että kuvittelen vierailun sujuvan sillä kotona vaihdetulla siteellä/tamponilla. Miten usein te niitä vaihdatte?
että ne joilla on vessassa pikkuroskis ovat vain laiskoja, eivät siistejä. Näillä ihmisillä lähes poikkeuksetta vessassa myös:
- vessapaperirullat esillä
- hajuvedet ja ihonhoitotuotteet yms putelit jossain tornissa nurkassa ihan sekaisin
- siteet tietysti myös esillä, koska on talon rouvalle kätevää, ettei tarvitse mistään käydä niitä tonkimaan
- lasten ja miesten kaikki shampoot ja muut tosi sekaisin, ei mitään järjestystä, eriväriset pullot sikinsokin, ei värikoodauksen alkeista mitään tajua
Eli kokemukseni mukaan mitä sekaisempi vessa, sitä todennäköisemmin on se pieni roskis siellä vessassa myös. Sitten taas siistit ihmiset haluavat ne roskat HETI pois sieltä vessasta kun niitä tulee, on ne sitten siteitä tai topsipuikkoja. Ehkä joillain siisteilläkin ihmisillä on niitä pikkuroskiksia siellä vessassa, mutta toistaiseksi en ole nähnyt yhdelläkään. Ihan sottaisia koteja ovat kaikki olleet (joissa käytännöllisyys menee tyylin ja siisteyden edelle) ne kodit, joissa näitä pikkuroskiksia on vessassa ollut.
Ja vastaan samoin kuin silloin: minulla on vessassa roskis, mutta ITSE en kehtaisi koskaan panna siteitä kylässä vessan roskikseen! Entä, jos emäntä ei älyä tyhjätä roskista vierailun jälkeen tai edes viikkosiivouksen yhteydessä? Yksikin käytetty side kehittää vaikkapa parin viikon aikana kivan hajun sinne roskiin.
Eli mielestäni on omituista, jos vieras ei voi viedä sidettä sykkyrään taitettuna laukkuun/keittiön roskiin.
Jos menet sinne vessaan vaihtamaan siteen tai tamponin, todennäköisesti otat jopa sen laukun sinne vessaan mukaan. Pane se käytetty side/tamponi vessapaperin sisään ja laukkuusi.
Jos ET ota sitä laukkua vessaan, miten kehtaat kuljettaa sen puhtaan siteen/tamponin vessaan, mutta ET kehtaa viedä sitä käytettyä paperiin käärittynä roskiin???
PS: keittiön roskis tyhjätään päivittäin, vessan roskis monessa huushollissa vain, kun talon asukkaan omat kuukautiset ovat meneillään tai ohi eli harvimmillaan kerran kuukaudessa.
käytänkin kuukautiskuppia. Tulee vessassa muutakin roskaa.
Tamponeja ei saa vetää pytystä alas.
Meinaatko, että mun tarttisi kaikkien muiden kotitöiden ohessa vielä alkaa jotain shampoopulloja järjestellä _värien_ mukaan? Tai alkaa vaatia sitä perheeltä?
Muutenkin pitää tuottaa sulle pettymys: meillä on siistiä ja tavarat järjestyksessä, vaikka meillä onkin vessassa roskis. Ihmeteoria sulla.
- lasten ja miesten kaikki shampoot ja muut tosi sekaisin, ei mitään järjestystä, eriväriset pullot sikinsokin, ei värikoodauksen alkeista mitään tajua
meilläkin on siistiä vaikka vessassa roskis. Mun mielestä on ällöttävämpää että siteet on keittön roskiksessa, keittössä kun usein tehdään ruokaa ja syödään. Vessassa taas tehdään tarpeita eli vähän "likaisempia hommia" eli kyllä ne siteet sinne vessaan mielestäni ehdottomasti kuuluu. Ja miks ihmeessä sitä vessan roskista ei voi tyhjentää usein.
Yks nätti päivä kun huuhdot tamponejasi, pönttö ei sitten vain vedäkään. Etkö tosiaan tiedä, että tamponeja ei saa laittaa vessanpönttöön??
juuri muuta kuin tyhjät shampoopullot. Olin hotellissa töissä ja vieläkin muistan niiden sideastioiden löyhkän, vaikka niissä käytettiin aina pientä jätesäkkiä. Ällöttää ajatus samalta löyhkäävästä roska-astiasta.
Onneksi tuli tämäkin aihe esille. Meillä EI ole vessassa roskista eikä tämän jälkeen ainakaan tule. Kenenkään vieraan ei tarvitse verisiä rättejään meille heitellä. En minäkään käy niitä muiden vessoihin heittelemässä.
Siksi esim meillä on se vessan roskis siellä allaskaapin oven sisäpuolella.
(Ja semmoinen siisti suorakaiteen mallinen kannellinen, valkoinen astia ja kaunis rautainen moderni kehikko, ei siis mikään perusjäteastia.)
Mutta AINA meillä on olltu joku roskis vessassa. Ei välttämättä mikään "mini"roskis?, vaan joku siisti normaali kannellinen, jota vaihdetaan usein.
Meillä myös ON shampoopullot jne. järjestetty ja laitan aina erikseen siisteihin täyttöpulloihin niitä ettei sisustus kärsi. Wc-paperit kaapissa, eikä muitakaan puteleita esillä (paitsi joku kaunis harkitusti).
Saippua nätissä pumppupullossa.
Siteet ja tamponit kaapissa ja vielä erikseen siisteissä laatikoissa jottei heti vyöry silmille jos joku kaapit aukoo.
Pyyhkeet aina sävy sävyyn, niitäkin vaihetaan usein, vieraille omat.
Sun teorias ei siis oikein päde.
Onneksi tuli tämäkin aihe esille. Meillä EI ole vessassa roskista eikä tämän jälkeen ainakaan tule. Kenenkään vieraan ei tarvitse verisiä rättejään meille heitellä. En minäkään käy niitä muiden vessoihin heittelemässä.
ilmoittaa kutsuessasi vieraita, että kuukautisten aikana ette ole tervetulleita!
Mulle on 2000-luvun alussa ollessani yläasteella opetettu, että
TAMPOONIN SAA VETÄÄ PÖNTÖSTÄ!
Ja moneen, moneen, moneen kertaan
Taitaa ainakin noin 15 nuorta naista nykyään vetää sen pöntöstä, voi voi.
Oletteko koskaan katsoneet miten tamponille käy, kun laitatte sen veteen? Kokeilkaapa. Kyllä sen sinne pönttöön voi laittaa.
KOSKA tampooni hajoaa täysin kun pääsee kastumaan täydellisesti!
meillä on roskis ja wc on siisti. Se siivotaan vähintään kerran viikossa ja samalla vaihdetaan kannellisen roskiksen pussi. Ihmettelen minäkin roskiksettomia vessoja. Meillä se roskis tyhjennetään, vaikka se ei olisi täpötäysi. Toisaalta käärin aina siteen siihen seuraavan siteen kääreeseen, sitä vartenhan se on olemassa ja siksi siinä on se pieni teipinpala, että kääreen saa tiiviisti kiinni (ainakin Libresseissä). Eli kyläpaikassa voi sujauttaa sen paketin roskikseen sopivan tilaisuuden tullen. Harvoin tarvitsee tuntikausia kanniskella. On toisaalta ymmärrettävää, että jollei itsellä ole syystä tai toisesta kuukautisia tai niistä aiheutuvaa roskaa tule (kuukuppi tai kestositeet käytössä), ei välttämättä hoksaa pitää roskista vieraiden takia. Ihmettelen niin pieniä vessoja, joihin ei mahdu ollenkaan roskista. Ei tästä nyt maailmansotaa kuitenkaan tarvinne aloittaa.
Mulle on 2000-luvun alussa ollessani yläasteella opetettu, että
TAMPOONIN SAA VETÄÄ PÖNTÖSTÄ!
Ja moneen, moneen, moneen kertaanTaitaa ainakin noin 15 nuorta naista nykyään vetää sen pöntöstä, voi voi.
Oletteko koskaan katsoneet miten tamponille käy, kun laitatte sen veteen? Kokeilkaapa. Kyllä sen sinne pönttöön voi laittaa.
KOSKA tampooni hajoaa täysin kun pääsee kastumaan täydellisesti!
Meillä vessan roskis tyhjennetään vähintään kerran viikossa, samalla kun pestään koko vessa, tai tarvittaessa useammin.
Ei siellä mikään pääse hautomaan kahta viikkoa kuten joku epäili.
Meillä se tyhjennetään vaikka ei olis edes täynnä.
sata varma että oli tampooni? Siteet tekevät tukoksen, mutta sry vain tampooni hajoaa ellei samalla työnnetä jotain muuta roskaa alas joka tukkii.
Olet muuten ilmeisesti mies.
sata varma että oli tampooni? Siteet tekevät tukoksen, mutta sry vain tampooni hajoaa ellei samalla työnnetä jotain muuta roskaa alas joka tukkii.
Olet muuten ilmeisesti mies.
Kuulemma uiskenteli siellä paskan joukossa.
En ole mies.
Kyllä mä ainakin vien keittiöön roskikseen!