Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
vähän ongelmallinen. Jos on pieniä lapsia niin nehän kaivaa kaikki, ja joku vessan roskis ei välttämättä ole se askartelun aarreaitta nro 1. Jos se on kaapissa, niin kerrotteko aina vieraille etukäteen että täällä on sitten roskis? En minä ainakaan menisi toisten kaappeja kaivelemaan, etenkin jos ne on lapsilukoilla suljettu.
Itsellä ei ole vessassa roskista koska ei ole menkkojakaan - mitä muuta sinne pitäisi laittaa kuin siteitä? En minä jotain pumpulipuikkoa niin paljon häpeä.
Mitä valuttelemista siinä on jos kääri vessapaperiin ja vie sen huomaamattoman pienen tullon roskikseen? Taidat olla joku kyttääjä. Nenä pitkällä kyyläät mitä ihmiset tekee. Nyt sillä on jotain kädessä hui!
Ja jos sitä verta valuu oikein lattialle lorottamalla paperinkin läpi niin mene lääkäriin, tuo ei ole enää normaalia. Ja pakkoko sinne vaihdolle on mennä kesken syönnin.
kenellä muuten on keittiön roskis 50 cm päässä pöydästä? Meilläkin on aika pieni keittiö mutta etäisyydet lasketaan ihan metreissä.
vaan ihan yleisiin käytösnormeihin kuuluu että tietyt vessajutut pidetään enemmän omana tietona
Täällähän on ollut montakin pitkää ketjua ihmisten vessakäyttäytymisestä ja suurimmalla osalla oli tapana että vessassa käydään porukalla ja ovet auki. Se on estotonta, jos et tee niin niin olet joku kälynen pihtari.
Tosin meillä ei käy koskaan naispuolisia vieraitakaan. Joten olen siinäkin mielessä eriskummallinen.
asuntonsa on epäsiisti, vaimo mm. kasaa käytetyt siteet vessan lattialle. Tämäkin on vyksi vaihtoehto, jos ei ole sitä roskista : ) Itseltäni tulee kanssa vanulappuja ja -puikkoja ja pitäähän nekin jonnekin laittaa. Kippaan roskiksen sisällön aika ajoin keittiön roskikseen kun olen viemässä sitä pois. Siteitä tms. ei tule, käytän kuukuppia.
hygienisempää laittaa siteet vessan kannelliseen roskikseen kuin keittiöön. Hyi olkoon jos keittiössä verisiä siteitä, sitten siellä pitäisi vielä syödä ja laittaa ruokaa. Miettikää nyt vähän.
Olen yleensä käärinyt tupon runsaaseen vessapaperiin ja tunkenut taskuun jotta voin huomaamatta laittaa sen roskiin...
vähän samaan tapaan kuin keittiössä.
Varmaan vieraat ei kaikki löydä sitä :).
Hyi yäk! Sottaisten ihmisten hommaa.
jos nyt joku ei käytä tamponeja, vaan siteitä, niin sitten siteet sinne keittiön roskikseen, kai nyt osaat kääräistä sen siteen vessapaperin sisään tai sitten olet todella avuton.
Keittiön roskis tyhjenee meillä kaksi kertaa päivässä, paljon roskia tulee.
Tän on pakko olla provo. Minä ainakin kyllä vetäisen kaikki tamponit vessanpöntöstä alas.
Jättää nyt jonnekin pikkuroskikseen haisemaan pieneen huoneeseen, yäääääääk!
aina voinut kantaa keittiön roskikseen ilman mitään ongelmaa. Hankimme kyllä roskiksen vessaan tuossa jokin aika sitten. Aiemmin vaan ei ollut tuntunut mitenkään tarpeelliselta.
tosin mulla ei ole kuukautisiakaan ollut vuosiin h-kierukan takia, polkuroskis on makkarissa, metrin päästä kylppärin ovesta
vähän samaan tapaan kuin keittiössä.
Varmaan vieraat ei kaikki löydä sitä :).
en kyllä missään kyläilessä viitsi ruveta kaappeja tutkimaan edes vessassa eli multa jäisi löytämättä : )
mutta on tähän asti niin kätevästi tullut vietyä viereiseen vauvanhuoneen vaipparoskikseen ettei ole tullut laitettua roskista vessaan...
Mutta tiedän kyllä että on vieraille inhottavaa, olen itsekin vieraillut sellaisissa paikoissa.
Ja vastaan samoin kuin silloin: minulla on vessassa roskis, mutta ITSE en kehtaisi koskaan panna siteitä kylässä vessan roskikseen! Entä, jos emäntä ei älyä tyhjätä roskista vierailun jälkeen tai edes viikkosiivouksen yhteydessä? Yksikin käytetty side kehittää vaikkapa parin viikon aikana kivan hajun sinne roskiin.
Eli mielestäni on omituista, jos vieras ei voi viedä sidettä sykkyrään taitettuna laukkuun/keittiön roskiin.
Jos menet sinne vessaan vaihtamaan siteen tai tamponin, todennäköisesti otat jopa sen laukun sinne vessaan mukaan. Pane se käytetty side/tamponi vessapaperin sisään ja laukkuusi.
Jos ET ota sitä laukkua vessaan, miten kehtaat kuljettaa sen puhtaan siteen/tamponin vessaan, mutta ET kehtaa viedä sitä käytettyä paperiin käärittynä roskiin???
PS: keittiön roskis tyhjätään päivittäin, vessan roskis monessa huushollissa vain, kun talon asukkaan omat kuukautiset ovat meneillään tai ohi eli harvimmillaan kerran kuukaudessa.
Mä en ikinä laittas vessaan roskista!! Hyi helvata. Vieraat saa laittaa roskansa ihan sinne mihin muutkin.
siinä väännettin aika pian asia niin päin, että se on epävieraanvaraisuutta, jos ei ole roskista.
Kyllä on jollain vähän valittamisen aiheita, kuten nyt aapeellä.
En ole tehnyt, enkä myöskään nähnyt aiheesta aloitusta aikaisemmin.
Todellako joku vetää tamppoonin vessanpöntöstä alas!? No ei ole ihme jos pönttö menee tukkoon..
Meillä on vessan roskis sen verran pieni että se tyhjätään päivittäin (sinne laitetaan myös vaippoja).
Tuleehan vessassa tietty muutakin roskaa - tyhjiä vessapaperin hylsyjä yms. - ja tosiaan tapanani on viedä ne saman tien keittiön roskikseen. En ole miettinyt asiaa vieraitten kannalta, koska meillä niin harvoin käy muita kun esim. oma äitini.
Minä ainakin kyllä vetäisen kaikki tamponit vessanpöntöstä alas.
Putket menee tukkoon ja kallis remontti tulee teillekin. Vessanpöntöstä ei vedetä mitään muuta kuin sitä ihteään ja paperia. Jopa tulitikut vessanpönttöön nakattuna saattaa riittää tukokseen - tarpeeksi monta puoliksi palanutta tikkua putken mutkaan ja tukoshan siitä tulee...
Tamponit ja siteet kuuluvat roskikseen.
[(mutta siis monen mielestä näköjään ok roudaa pikkukeittiössä jotain verisiä valuvia tamponeja 50 cm:n päässä toisista ruokailijoista johkin keittiöroskikseen - ei tässä ehkä tosiaan ole häpeästä kyse vaan yleisestä käytöksestä ja ruokarauhasta)
[/quote]
Mitä valuttelemista siinä on jos kääri vessapaperiin ja vie sen huomaamattoman pienen tullon roskikseen?
Taidat olla joku kyttääjä. Nenä pitkällä kyyläät mitä ihmiset tekee. Nyt sillä on jotain kädessä hui!