2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Kyllähän se tuntuu olevan liian kovaa - kun lukee Enkelinäiti'n kokemuksista. Otan osaa. Tosi surullista! Toivottavasti se oma elävä nyytti sinullekin pian suodaan syliin.
Miten Eltzu, onko sinulla myös ollut km, kun tyhjennysvuodosta kirjoitit? Olen kyllä lukenut läpi, mutten muista..sorry. Tosi kurjaa jos näin on käynyt. Itsekin kaksi km'ää aiemmin kokeneena tiedän.
Oltiin just juhlissa, ja siellä oli kaksi raskaanaolevaa naista. Toisen puolesta olen vilpittömän onnellinen, toisen kohdalla koin lähinnä ärtymystä tyyliin että miten toisilla tämä vauvaprojekti voi olla näin helppoa. Aina kun nähdään, uusi vauva on tulossa. Ahdistaa kun olen näin kateellinen toiselle. Tahtoisin niin kovasti ITSE olla raskaana.
Mutta uskon silti, että vielä meille suodaan se yksi vauva, joka lienee sitten se viimeinen.
Tsemppiä kaikille ja erityisesti jännääville!
sinuvi ja kp't noin 5/32-44
Eltzu, että sulla olikin ollut kierukan poisto. Toivottavasti menkat alkaa pian että pääsee yrittämään täsmäiskua:)
Nyt keihäsfinaalia jännäämään..
etten jaksa tähän jokaista erikseen onnitella ja pahoitella,tosi paljon täällä tuntuu olevankin porukkaa! Plussiakin jo tullut,ja joillekin niitä pettymyksiä,saa nähdä mikä minulla on edessä:D
kp 22/29? alkoi menkkakivut,kesti päivätolkulla kunnon jomotukset.Nyt menossa kp27,menkkakivut poissa pari päivää,jos tulee lähtee heti pois,ne on lisäksi siirtyneet tuonne alaselälle,jotenkin niin erilaiselta tuntuu.Oireitahan on,nromaalia ilman raskauttakin:D mutta jos jotain ihan uutta etsii,viikon aikana tullut verta nenästä(mitä ei tule koskaan),olen kärsinyt levottomista jaloista,närästyksestä ja hetkittäin palaa hermot,näitä ei siis yleensä ole. Kerrottakoon että viime kierrossa menkkajomotukset alkoi kp25 sitä ennen ei mitään,ja jatkui tasaseen tahtiin siihen vuotoon asti.Yksi vaihtoehto on,että oirehdin niin paljon jo ilman raskauttakin ettei voi tietää,enkä vielä kierukan jälkeen tiedä mitä kaikkea oiretta onkaan,meneekö samalla kaavalla vai uudet oireet joka kk-pianhan se selviää:)
Onnea kaikille,toivottavasti mahdollisimman moni testaa plussaa!!!
hattara 27/29
No voi itku mitä olette joutuneet osa kokemaan.. Itselläkin sitten ilmeisesti menkat tulivat.. Tänään sänkyhipasta alkoi pikkuvuoto.. Ei mitään menkkakipuja kuten normisti. Kai ne vaan menkat yrittää olla huomaamatta ettei ärsyttäis.. No.. Tänään olen yrittänyt filosoida niin että mikäs tässä elämässä. Tässä hetkessä. Ihana elämä ja ihana mies.. Koira ja koti.. Ei se niin kamalaa ole jos vauva tulee sitten ajallaan.. Ja jos ei biologisesti omaa, niin sittenpähän säästyy suonikohjuilta kun adoptoi.. Tärkeempää se on nauttia tässä ja nyt..
Mutta voimia kaikille.. Meillä alkaa uuri rundi ja jo onko se nyt 4 yk.. Vähän, mutta tavallaan paljon.. Onhan se odottavan aika pitkä..
Tina 1/27 kö sitten niin :(
Täälläpäs tosiaan on porukkaa.. Kaikille keille en ole tervetuloa toivottanut niin tervetuloa :)
En viitti kovin pitkälle noita tekstejä selailla ja ihan kaikkea kommentoida mitä en vielä ole kommentoinut (lukenut kyllä kaikki olen). Mutta jos joillakin ollut pettymyksiä keille en ole sanonut niin... pahoittelut heille!
Eltzu: kiitos!
tuollaanen: kiitos, ja en luovuta :) Haluan sitä plussaa niin niin paljon! mitäs se sun mies sulle siellä leipoo? Ihan mielenkiinnon vuoksi kyselen :)
Aamupuuro: kiitti, ei tartte sanoo mitään järkevää. ei kai siihen mitään järkevää voi sanoa. En minäkään ainakaan keksi :) jos käviskin niin että olisitkin raskaana... ja olet huomannut ettet olisikaan henkisesti valmis äidiksi toiselle pienokaiselle, niin kyllä sä sen 9kk:n aikana tulisit valmiiksi :) Mulla yhelle ystävälle näin kävi. vahingosta raskaaksi eikä ensin meinannut lasta pitää (hanellä oli jo yksi aikaisempi lapsi). Hän kuitenkin muutti mielensä ja piti lapsen. mutta toivottavsti kaikki menee niinkuin haluaisit :) Tsemppiä!
Helinäkeijulle tervetuloa!En ehkä huomenna vielä marssisi lekuriin vihlaisujen takia vaan odottaisin rauhassa miten käy.. siis sen suhteen oletko raskaana vai et. Ja sit jos et ole ja menkkojen jälkeenkin vielä jatkuu ilkeät vihlonnat niin marssisin lekuriin. Mutta tietentin jos ihan älytöntä kipua on niin sitten eri asia. Ja kaikkihan tekee niinkuin tykkää mutta tuo vastaus oli nyt vaan niinkuin itse toimisin.
Enkelinäiti. Tervetuloa tänne ja todella suuret pahoittelut kaiken kokemasi johdosta! :(
Sinuville tervetuloa! mullaki on ollut sellaisia tapauksia kun on toisen raskaudesta kuullut että on ollut tavallaan iloinen toisen puolesta mutta enemmänkin ärtynyt! Mutta yleensä kyllä iloinen olen ollut muiden uutisista.. riippuu aina siitä tapauksesta :)
hattara: toivottavsti nuo aikaisin alkaneet menkkakivut tarkoittasivat vain hyvää!
tinaturner: ei kai sullaki vuoto alkamassa! no voihan vattu sentään!
ON: täällä vähäistä tiputtelua, eilisestä ehkä jopa vähän laantunut. Mutta tällaista se on aina ollut ennen menkkoja, että ei toiveita ole siitä että tämä olisi vain harmitonta tiputtelua. Uskoisin että kyllä se täti on sieltä tulossa, varmaan huomenna viimeistään. Tänään olis pitäny alkaa kunnon vuodon.
äkkiä selaamalla ainakin steffi ja nirppa taitaa vielä olla sellaisia keille en ole tervetulotoivotuksia toitotellut! eli heille vielä sellaiset. Joku saattoi vielä unohtua..
Nelli kp 28/28 yk 14 (uuteen kiertoon kohta alkamassa)
Pahoittelut heti ensimmäiseksi Enkelinäiddille, en voi muuta kuin toivottaa onnea tulevaan ja toivoa, että sinäkin/te saatte oman nyytin.
Oma napa.. Nii-in.. Äsken sitten reilun tunnin odottelun jälkeen ( olin käynnyt veskissä siis tunti sitä ennen ) tein testin ja ohos, hailakka viiva. :) Ok, en ihan vielä usko tätä ja tooosi tyhmää ennen keskiviikkoa oli testata, mutta näitä kipuja mietin. " Selittää"
Aamulla teen pakkauksen toisen testin ja toivon, että viiva selkee. Nytkin kyllä se erottui melkein heti, mutta haaleehan se on.
Voi jee, joskos tässä reilun vuoden yrittämisen jälkeen saataisiin ruveta odottelemaan uutta tulokasta. :)
Kiitos neuvoista lääkärin suhteen. Koitan täällä rauhoittua ja nyt odotella, että tämä kestäisi ja kivut hellittäisi. :)
Tunteet heittelee niin laidasta laitaan! Välillä olen niin positiivinen ja taas sitä vaipuu synkkyteen. En ymmärrä miksi sen pitää mennä näin, mulla on jo kaikki ja enemmän.
Yksi ihana terve poika ja ihana mies. Kun mä luen, miten paljon vaikeampaa jollain
toisella voi olla, niin ihan hävettää. Mä antaisin omastani niille, joilla on vieläkin vaikeampaa raskautuminen ja ovat menettäneet jotain sellaista, mitä ei edes ole vielä ollut…odottanut ja ollut jo niin onnellinen. En aina vain ymmärrä elämää, mutta opettelen koko ajan. Yritän olla nöyrä, vaikka välillä luulen tietäväni kaikki ja luulen
hallitsevani kaiken. Kun taas sitä palaa maanpinnalle ja tajuaa, miten pieni olento sitä on täällä universumissa.
Pahoittelen taas vuodatusta, mutta en vielä heitä toivoa, en ainakaan teidän puolesta.
Yritän tässäkin kierrossa vielä uskoa, että toivoa on. Joten pää pystyyn ja nokka kohti plussaa!
AIE, sulla jännät paikat, kohta pääset testaamaan!?
Nelli, mä olen pahoillani, ei auttanut plussatuulet! Yritetään kuitenkin jaksaa taas seuraavalle kierrokselle….kaikelle on aikansa.
JKVY, en ole koskaan tikutellut, mutta aloittaisin varmaan tosta kp 10 ?
Tinaturner, pahoittelen tädistä…
Tuollaanen, hommiin nyt sitten vaan ja asennetta kehiin ;)
Aamupuuro, toivo ei ole menetetty ennen tätiä…
Helinäkeiju, tervetuloa ja toivotaan, että merkit viittaavat juuri siihen!!
Enkelinäiti, mä vuodatinkin jo tuntemuksiani, toivon vain teille paljon
Onnea uuteen yritykseen!!
Sinuvi, ymmärrän miltä susta tuntuu…mulla joskus herää samoja fiiliksiä, vaikka
Toivon onnea kaikille tasapuolisesti! Ja aina ei mene tasan onnen lahjat…
Hattara, peukut nyt pystyyn, ensiviikosta tulee meille monelle jännä viikko!!
ON: jos jotain oireita taas haetaan ja kun niitä haetaan niin…valkovuoto runsaampaa, mulla ei ole ennen vuotoja yleensä lainkaan valkovuotoa. Palelu jatkuu, johtuu varmaan osittain niska/hartiajumista. Huimasi tänään, ollut aina raskauksissa selvä oire jo tässä vaiheessa, johtuu todennäköisesti niska/hartiajumista! Nokka vuotaa, tätäkin ollut ennen plussaa, mutta nyt en jaksa uskoa. Siinä nämä oireiden syynit tähän mennessä…piina siis jatkuu kaikesta huolimatta ?
Mykis kp22 / 26-32
voi jee...onnea jo! toivotaan, että jatkuu onnellisissa merkeissä! Mahtavaa!
Saanko udella, oliko sulla mielestäsi jotain muita oireilua repäisyjen ohella?
Mulla lisäksi jatkuva pissahätä...joopa joo....pienirakkoinen kyllä olen :)
Mykis
Toivotaan joo.
En tiedä, onko oire, mutta eilen mieheni ihmetteli mun limoja, ei mitään kokkareista, mutta sitä oli ihan reippaasti saunan jälkeen, kun kattelin kisoja pelkkä yöpaita päällä.
Olen ripuloinnut mahanippailuista asti. Oltiin tosiaan lomamatkalla, ja miettinyt minkä pöpön sieltä tänne tuonnut. Nytkin kuumeinen olo.. Muuta sitten ei olekaan. Nuo repäsyt mut herätti. :)
Odotan jo aamua, kerron sitten kuinka kävi uusinta testauksessa. Olin jo luovuttaa, koska reilu vuosi tosiaan takana. Loman aikana sain tietää uudesta työpaikasta, jossa huomen aamuna palaveri. Ja jos tämä on nyt sitä, mitä toivotaan, en pysty kyllä sitä vastaanottamaan.. Mutta en jaksa sitä nyt ees miettiä.
Paljon onnea.. Olin jo aikaisemmin sitä mieltä että raskauteen ne repäisykivut enemmän viittais kuin johonkin kystaan yms. mutta en vaan viittiny sanoa ja lietsoa (ehkä turhia) toiveita.. Ja sillä laitoinkin että kannattaa se lekuri mielummin vasta sitten menkkojen jälkeen jos ne kivut ei lopu. Mutta nyt ne onneksi sulla merkkas juuri sitä raskautta :D Ja juu, nehän on (yleensä) ihan vaarattomia kipuja, sulla vaan kohtu kasvaa :) eli ei kannata nyt niistä sitten huolestua! ihanaa :D Kiva saada pinoon plussia!
Tuttua tuo mielen heitteleminen laidasta laitaan täälläkin.. ja myöskin ajatusten. Niin samoja juttuja kyllä kirjoittelit kun minäkin olen ajatellut.
Ja ei sua tartte omat toiveet ja haaveet yhtään hävettää vaikka toisilla oliskin ollu vaikeempaa jokin asia. Sinun oma onni ei kuitenkaan ole toisilta pois, ei vaikka kuinka haluaisit. Eli haaveile niin paljon kuin haluat ja ihan puhtaalla omatunnolla :) Se olis kyllä niin helppoa toisten tuskaa lievittää jos pystyisikin itseltänsä jotain toisille antamaan, mutta kun se ei ole mahdollista.. olen itsekkin tätä samaa toivonut.
Ja itsellänikin on juuri tuo painanut mieltä että kun minullakin kuitenkin on jo yksi lapsi (tosin miehelläni ei biologista ole) ja ihana mieskin vielä niin miksi minun pitää niin paljoa toivoa toista lasta kun toiset eivät saa sitä ensimmäistäkään. Mutta tiedän että valitettavasti se niin menee ja sille ei vaan voi mitään.
Ja vuodata vain tänne tuntemuksiasi sitä varten me täällä ollaan :D Jaksuja mykerinokselle ja häpeilemättä vaan oma nokka ylöspäin :)
ja siitä syystä en täällä koko aikaa viitsikään ruikuttaa:/ En vaan kehtaa,minulla kuitenkin kaksi tervettä lasta jo,yritys vasta alkukesällä alkanut ja silti olen malttamaton ja haluaisin olla raskaana...Se tuntuu väärältä tai pahalta,kun täällä tosiaan törmää vaikka millaiseen murheeseen.Ja kun noita lapsia on entuudestaan,ei se niin maailmanloppu ole jos sitä vauvaa ei tule,kuin sellaiselle kenellä niitä ei ole laisinkaan.
Olen tosi pahoillani niiden puolesta ketkä liian pitkään joutuneet yrittämään, ja niiden keiltä sekin onni on kesken otettu pois.Rutistus enkeninäitille.
Ihanaa Helinäkeiju! Tuli tosi onnellinen olo sinun plussasta!!! Tosi hieno juttu,saitkin sitä plussaa odotella aika kauan.
Nelli, uskaltaisko toivoa, ettei vuoto alkaiskaan?Miten sulla siellä menee?
ONkp 28/29 eikä minkäännäköistä menkkatuntemusta!Tosi outoa,taidan tästä lähteä apteekkiin kun lapset lähtee kouluun,ja aloittaa sen (negojen) testailun...en halua että menkat myöhästyy pelkän jännäilyn takia ja kierto pitkittyy.
ihanaa päivää kaikille kuumeilijoille!
Huomenta kaikille!
Viikonloppuna niin paljon tapahtunut täällä, että kollektiivisesti onnea plussanneille, tervetuloa uusille tulokkaille, pahoittelut ikäviä asioita kokeneille ja erityisesti enkelinäitille. Maailmaan mahtuu paljon pahaa, mutta henkilökohtaisesti yritän vain uskoa, että kaikelle sillekin on tarkoituksensa, vaikka me emme sitä itse ehkä ymmärräkään.
ON: viikonloppu oli henkisesti raskas, kun käytiin pienoinen kriisi miehen kanssa läpi. Mies ei mikään alkoholisti tosiaankaan ole, mutta vetää välillä vähän överiksi, mikä ei ole minun mieleen. Paloi sitten la-su välisestä yöstä täysin pinna mulla sunnuntaiaamuna ja olin ihan rikki. Soitin äidilleni hakeakseni lohdutusta, mutta sitä en sieltä saanut, sillä häntä ei kiinnostanut minua kuunnella ja auttaa (sanoi näin). Tämä tietysti lisäsi ahdistustani ja itkin niin vuolaasti pitkän aikaa täysin lohdutonta itkua, että mieskin jo säikähti. Sain sitten sanottua hänelle, että nyt en enää jaksa tätä hänen örväilyään, että hänen on muututtava tai lähdettävä. Aikoi muuttua. Ja jaksan uskoa, että nyt viimeistään meni viesti perille. Ainakin hän oli kovin mietteliäs ja pahoitteleva koko sunnuntain. Toivotaan, että asiat tästä lähtee rullamaan. Sen verta vielä valotettakoon taustaa, että olen alkoholisti-isän lapsi, joten tuo asia on minulle enemmän kuin herkkä.
Oireita ei ole eikä kiinnittymisvuotoa ole ollut. Vielä olis jännitettävää ensi viikon maanantaihin saakka, nyt kp28 ja dpo8. Eiku oho, laskin väärin! Jännitys tiivistyy, kun testailemaan pitäs päästä siis perjantaina. Enhän mää voi silloin testata! Me lähdetään viikonlopuksi mun veljen luo heti töiden jälkeen...apua! Pitääkö testata pe aamuna vaiko vasta ma aamuna, reissun jälkeen?!?!? Argh, nyt iski paniikki...ei ois pitänyt mennä laskemaan ;-) Niin, niistä oireista piti sanoa, että jotain "pientä" olen muka ollut havaitsevinani. Lauantai-iltana huimas pikkasen kun oltiin yhdellä keikalla. Tarkemmin sanoen koko ajan oli sellainen olo, että päässä heittää. Se tosin ei oo mitään outoa, kun tuota asentohuimausta on ollut aiemminkin. Nyt taas nippaa mahasta, mutta se johtuu ihan vaan siitä, että olen lukenut teidän viestejänne. Muita oireita ei ole, tosin voihan se oireettomuuskin merkitä jotain... Kukas se muuten sano siitä nenävuodosta. Muistaakseni luin jostain, että nenäverenvuoto on hyvin yleistä raskausaikana, eli voi olla myös oire! :D
Nyt, positiivista ajattelua ja tekemään inventaariota. Plussatuulia ja syksyistä aurinkoa kaikille!
kp 22 alkoi ne menkkajuilinnat,joiden takia olin melkoisen varma että olisi jotain kiinnittymiskipua. Oiretta on alaselän kivut,hetkelliset juilinnat vatsassa,makeanhimo on poissa!
En siis malttanut olla testaamatta,vaikkei pissakaan ollut seissyt pariakaan tuntia.Jotenkin vaan niin erilaiselta tuntuu nyt että olin melkoisen varma..Olen niin pökerryksissä! PLUSSA tuli! Voi tätä onnnea!
Voi olla etten uskalla vielä pitkään aikaan nenääni tyrkätä o-puolelle,seurailen täällä teidän tilanteita ja pidän jokaiselle peukkuja pystyssä!!!!
Voi kun itsekin sitten pääsisi mukaan,loppukuun odottajiin!!!!"huokailee"
Mulla vaan jotenkin nyt niin epäusko,mahtaako ikinä tulla mitään.Mikäköhän nyt näin masentaa?
Kp 8/?,eihän tässä olla vielä edes o-ajoissa ja nyt näin maassa!!??
Toiveet kun on kovat!
Ketkäs sitten seuraavaksi plussaa?Ihanaa!!!!
Tahtoo myös!!!!=)
Onnittelut Helinäkeijulle plussasta. :) Mulla kans ollut enempi tai vähempi maha sekaisin jo toista viikkoa. Johtuisipa samasta asiasta kun sulla.
Ompas tänne tullut paljon viestejä viikonlonlopun aikana kun olemme olleet reissussa. Niin paljon ettei edes muista kaikkea mitä piti kommentoida.
AIE: Mulla kans oireetonta, toivottavasti tää olis hyvä merkki. Toivottavasti miehes nyt tästä eteenpäin miettii alkoholinkäyttöään ja sitä minkälaisia tunteita se sulle nostaa pintaan.
Nelli: Toivottavasti jäis tuhruiluks ja vuoto ei alkaisikaan.
Enkelinäiti : Jaksamista ja paljon onnea uuteen yritykseen. Paljon olette joutuneet kokemaan.
ON: Oireetonta siis on. Niin oireetonta ettei edes rinnat ole yhtään kipeät vaikka joka kierrossa mirenan poiston jälkeen ovat olleet arat jo puolivälistä kiertoa eli kait oletetetusta oviksesta lähtien. Toivottavasti tää ei nyt merkkais että tää on nyt sitten ollut ovuloimaton kierto. Maha on siis ollut enempi tai vähempi sekaisin ja se onneton tuhru silloin kp 22. Olo ei ole kyllä yhtään raskautunut. Ajattelin testailla vasta loppuviikosta jos sitten enää tarviikaan testailla.
Mansikkainen kp 28 ja yk 5
Hattarakin plussannut onnea hirmusti sinnekinpäin. :)
Elikkäs toivon mukaan viimeiset menkat alkoi eilen ja sitten alkaisi odotus. Ja laskettu aika olis sitten toukokuun lopulla. Jääkaapis on jo greippimehu jota join kun yritimme nyt jo 2vuotta 4kk vanhaa tytärtämme. Yritys ei oo mitään paniikin omaista, mutta itte yritän kyllä kaikki maholliset päivät ku vois tärpätä ni käyttää hyväks ainakin jokatoinen päivä sit lähel hoo hetkee. Se mikä täs vähän voi vaikeuttaa projektii on se kun mies tekee kahta vuoroo,et jokatoinen viikko on melkein pois laskuista ku menis touhut yli 12 yöl ja itel soittaa sitten klo aamul klo 5
terveisin kotona täl hetkel kipee lapsen kans oleva vauvakuumeinen sandybell (entinen sadeye)
ja kp olis 2
Plussanneille !!!!
Täällä niskat jumissa, pää ku hamina ja panadoli on sama kun ikkunasta nakkaas, on siis joutunu käydä tuolla perinteisemmällä särkylääkepuolella kun ei o arkitöistä ollu tullakseen mitään, tässäkö tämän kierron raskaushaaveet sitten oli? kp:t nyt 14/35 ja eka kertaa kierukan jälkeen ihan selvät ovislimat.. josko tämä krupi toimis sitenkin? Aika aikasta ovikselle tuolla mun kierrolla kuitenkin, et josko oliski jotain muuta.. jaa no.
Tervetulua uusille, paljon tuloo ens keväälle toivoja jos hyvin käy:)) ja tietysti käy:))
-G- kp 14/35
TERVETULOA mukaan meidän kanssa viettämään piinaviikkoja.
Enkelinäitille osanotto pienten menetyksistä :( Olo on sanaton ja surullinen :´( VOIMIA
Omaan napaan ei uutta,tyhjennysvuoto tuli ja meni.villit viikot jatkuu niin kauan täti tulee.Kiertopäiviä en edes pysty laskemaan kun en tiedä edelleenkään missä vaiheessa kiertoa olen.Ei auta kun odottaa täti moonikaa ja alottaa sitten laskemaan:)
Siskot,pysykää lujina :D