2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
eli tänne minäkin pölähdän tuolta huhtikuisista, vaikka olin niin varma että pääsisin odottajiin :@.
tänä aamuna menkat tulla tupsahti kaikista raskausoireista (heheheh) huolimatta. kierto oli yllättävän pitkä, 40.paukku eilen. mutta mutta, kunhan näistä päivistä selvitään niin :P annetaan taas palaa :P! eli hyvillä mielin mennään, toimiipahan tuo elimistö ja härvelit ;) tuolla sisuksissa, pelkäsin jo että menkat tekee katoamistempun :O mutta ei onneksi!
eli eka yk oli kp32, toinen kp30, kolmas kp40. kunhan ei tuosta pitene enää. näillä mennään.
Hurjan paljon ONNEA kaikille plussanneille! Ihanaa lukea sellaisiakin uutisia! :) Koittakaa nyt nauttia, kun kerrankin on tilaisuus :)
Enkelinäiti: En voi kuin ihmetellä, mieten noiden kokemusten jälkeen vielä jaksat. Toivon sinulle voimia, urheutta ja uskoa, että jaksaisit jatkaa.
Nelli: kiitos tsempistä! Ja tsemppiä myös itsellesi ensi yritykseen, samoin tinalle ja muille, joilla yritys jatkuu ensi kuussa!
).( Omaa napaa kouristaa nyt siihen malliin, että ei ole epäilystäkään enää siitä etteikö eilinen nega olisi ollut oikea. Täti tulla pörhältää vähän pieleen menneiden laskujeni mukaan (huomenna piti olla kierron eka päivä, tänään vasta vika). Ei tullut vauvaa meille tästä vahingosta ja ehkä on ihan hyvä niin. Vauva olisi kyllä ollut tervetullut, meillä on kuitenkin koti ja liitto kunnossa.. Mutta haluan kuitenkin saada lapsen sitten, kun sitä ihan oikeasti toivotaan ja yritetään. Eli en ole kauhean pettynyt (pikkaisen kuitenkin), onneksi. :) Ja onneksi tein myös tuon negatestin eilen, muuten olisi voinut jäädä kaivelemaan.
Vähän kyllä ihmettelen näitä erikoisia oireita. Kun nyt en kerran ollut raskaana, niin miksi rinnat kipeytyivät jo dpo5 ja muniksia on vihlonut lähes joka päivä sitten oviksen? Kaiken muun olen voinut kuvitella, pahatolot, nälän, väsymyksen, seksihalujen vähenemisen (yleensä olen lähes joka ilta vonkaamassa, miestä aina väsyttää) ja makeanhimon katoamisen.. Kummallista kummallista.. Kaipa sitä kroppa vaan voi tehdä kepposia ja toiveet/pelot saa aikaiseksi taas uusia oireita, mitkä eivät kuitenkaan ole todellisia. Jos jollakulla on hyviä selityksiä, niin kuuntelen(luen) mielenkiinnolla!
Meikälikka siis ei seuraa teidän muiden mukana seuraavaan pinoon (ellei meille sitten käy lisää lipsauksia.. köh köh). Vauvanyritys alkaa sitten kun alkaa, vielä ei ole mies pehmennyt enkä taida itsekään olla ihan valmis. Toivon teille kaikille muille kuitenkin jänniä piinauksia ja toivottuja lopputuloksia, puhaltelen paljon plussia!! :)
t. Aamupuuro kp 1
Oli se sitten plussa tai nega... Ja Aamupuurohan saattaa palailla jännäilemään nopeammin kuin arvaakaan.
Mullakin on kokemusta tuosta, että oireita tulee ihan roppakaupalla ilman raskautta... Esim. reilu vuosi sitten ennen nelosen odotusta olin kuukausitolkulla huonovointinen ja palelevainen - ja taustalta löytyi sitten anemia. Mulla on aina ollut siihen taipumusta, mutta kun niin toivoin sitä raskautta niin moinen raadollisuus ei tullut mieleenkään!
Pahoittelut pettymään joutuneille.
Ja Enkelinäiti, tosi kurjaa kun taas ollaan täällä samassa pinossa... Toisaalta tietysti ihanaa ja hienoa, kun jaksat ja uskallat edelleen haaveilla nyytistä rankkojen kokemusten jälkeen, toivotaan että kolmas kerta viimein sanoisi toden ja saatte nyytin aikanaan.
Meillä täällä tilanne sellainen, että hieman hirvittää mahdollinen uusi raskaus... Mutta katsotaan nyt tämä vielä ja sitten kai on otettava askel taaksepäin tässä asiassa ja katsottava miten mummo alkaa toipua sairaudestaan ennen kuin uudelleen uskaltaa edes miettiä lisävauvoja.
Plussatuulia pian testaaville!!!
Täällä haaveillaan kolmannesta. Nuorin on tällä hetkellä 6kk eikä menkat oo vielä alkanu.. Kovasti on touhuiltu ja testejäkin muutamat tehty kun en yhtään tiedä millon pitäis testailla.. Viikonloppuna kun oltiin reissussa, aloin kärsimään yllättäen pahoinvoinnista autossa..meinas laatta lentää. En oo aiemmin tällaisesta kärsinyt joten ajattelin että oisinko raskaana. No tein testin eilen illalla ja puhdas nega se oli. Oisinkohan voinut testailla liian aikaseen vai kehitänkö mielessäni kaikenlaisia oireita kun niin kovasti kuumeillaan kolmatta??
Eveys
Tässähän kuluu jo tovi kun kaikki viestit koittaa lukea! Onpas kiva kun on näin paljon väkeä! Ja erityisen kiva kun on taas jo plussia!!! Onnea teille!
Tätejäkin näkyy vaan saapuvan ja erityiset halit ja jaksamiset pitkänmatkalaisille ja teille, jotka ootte onnesta kesken joutuneet luopumaan. Erityisesti voimia sulle, Enkelinäiti
Erityisesti voimia sulle, Enkelinäiti
Kirjotin vaikka millaset pätkät... Saatte taas nauraa mulle siellä :S
Ja eikun...
Ja noista kriiseistä piti vielä mainita, että vaikka niitä vähän yhteen sun toiseen suhteeseen mahtuu ja osaltaan kuuluvat asiaankin, niin niihin on helppo saada myös apua. Tai helppo ja helppo mutta mahdollista. Joskus kannattaa pyytää apua vaikka perheneuvolasta tai muualta vaikkei ongelmat vielä niin suuria olisikaan. Voi välttyä isommilta ristiriidoilta ja solmuilta. Itsekin joskun aikoinani olin suhteessa, jossa toisen alkoholinkäyttö otti päähän (kuulosti vähän saman tyyliseltä). Joskus niihin ei vaan voi vaikuttaa. Mutta toivotaan, että sulla mies heräs ajattelemaan asiaa. Ja ylipäätään hyvä, että annoit tulla ja näytit miltä tuntuu!
Täällä on niin paljon juttuja, ettei millään muista kaikkea. Ai niin, joku kyseli... mies leipo valkosuklaa-daimkakkua itseään, mua ja vieraita varten. Ettei ihan mun mökötykseni takia alkanut touhuaan :D Nyt on kakku syöty ja kummasti parempi mieli :)
Ovis taisi tosiaan olla eilen sunnuntaina, kp11 :O Venyvä lima (tosin ei kovin runsas) ja aluksi jomotus ja sitten kunnon viilto alavatsalla illalla. Kuulostaisi siltä. Vaikken niin hyvä bongari olekaan. Tietääkö kukaan, voiko se olla niin, että jännitys viivästytti tädin tuloa ja sitten ovis tulisi ikään kuin normaalin kierron mukaan nyt? (hyvin selostettu) Pupuiltu on ainakin la aamuna ja su iltana. Että lienee se on ainakin hyödynnetty hyvin. Siitäkään en ole ihan perillä, että mistä se ns. tärppivuorokausi lasketaan? Kivusta? Limasta? Ja tuleeko kivut samaan aikaan kuin esim. ovistestin plussa? Onpas taas kyselyikä...
Nyt saa alkaa miettimään, että onko sikalunssa iskenyt kun niin köhityttää, väsyttää ja niiskuttaa vaikkei kuumetta olekaan. Joopa joo.
Nyt väännetään kaikki testit näyttämään niintä toivottuja viivoja! (ja teille, jotka eivät sitä ihan vielä toivo, niin sitten sinne vähän myöhemmille ajoille) Puhkun ja puhallan! Josko ne plussat sillä irtoaisi!
Tuollaanen75, kp12/29-32
Onnea kaikille plussanneille! :)
Ja pahoittelut minunkin puolestani sinulle Enkelinäiti. :(
Minulla alkoi jo nyt kp 20 menkkajomotukset, joten eipä tainnut tärpätä (kohdun puolella. Ja kohdunnapukkakin on pehmeä. Ja finnejäkin pukkaa. Minulla yleensä alkaa nämä jomotukset jo tässä vaiheessa kiertoa (se endoepäily), joten tästä yritän päätellä ettei onnistunut taaskaan. Ei varmaan sitten ovista tapahtunut? No katsotaan vielä viikko miten käy.
Ei tullutkaan flunssaa minulle, vaan oli vaan kurkku kipeä ja lämpöä. Kaikenlaisia viiruksia sitä on liikkeellä näin syksyllä. Kunhan ei vaan sitä sikainfluenssaa tulisi.
Kaikille tsemppiä tasapuolisesti!! :)
Kp 20/n.28, yk 24?
Mun piti vielä "korjata", kun olen tänne merkinnyt et yk 5. Tämä tulee viimeisestä keskenmenosta, joka oli maaliskuussa. Varsinainen yritys on alkanut tasan vuosi sitten ja kun tärppäsi heti ekasta ja kesken meni vko 7, niin jotenkin en osannut odottaa plussaa heti. Mistä sitä nyt sitten laskee yk:t, onko se kuiteski yk 12?
Nelli, kyllä meistä jokainen saa haaveilla ja varsinkin tänne vuodattaa....elämä vaan on joskus epäreilua :))
Hattara, ihan mahtavaa! kyllä nyt plussia satelee :)
p.s. mulla alkoi sitten tänään menkkajuilimiset ja muniksia vihloo...hmm aika siis samoilla kp:lla ku sulla...jaa-a!
AIE, sulla kans jännät piinapäivät, maltatko maanantaille jaksaa odottaa testausta? Toivotaan että miehesi otti opikseen ja kuunteli sua.
Mansikkainen, oireettomuus voi olla sekin enne bd bd
Sandybell, onnea touhuihin ja toivottavasti ajoitukset natsaa :)
Aamupuuro, uutta yritystä vaan kehiin!
Katjalah, viime kierrosta sain todella kokea sen miten paljon voi mieli vaikuttaa, kun oikein toivoo raskautta...oireita piisasi ja paljon.
ja vielä tervetuloa kaikille uusille!!
ON: oireiden bongaus vaan jatkuu jatkuu....ja tuo menkkasärky iski tänään ja juiliminen. Silti ei vielä uskoa voi....odotellaan siis ja piinataan, plääh!
mykis kp 23 / 26-32
Isot onnittelut plussanneille!
Katjalah, toisaan täällä taas :) Hieman hymyilyttää, kun mun piti keskittyä asuntokuumeeseen ja sä taisit puhua koirasta.
Tosiaan omat haaveet vauvasta vaikuttaa ainakin mulla erikoisesti mieleen. Raskausoireita on tuntevinaan. Ennen edellistä raskautta pari kiertoa meni niin, että olin ihan varma siitä et olen raskaana. 3.kierossa ei ollut mitään oireita ja sieltähän se plussa sit pamahti, kyllä ihmettelin.
Possuflunssaa mä en osaa pelätä, sairastaisin sen mielelläni nyt, että sit joskus kun ehkä mahdollisesti on raskaana ei sitä pitäs murehtia niin paljon. Voi olla et oon väärässä, mut ajattelin että sairastamisesta sais vasta-aineita, eikä se tulis uudelleen niin herkästi.
joo niinhän mun piti keskittyä vain niihin hiski-piski (siperianhusky) haaveisiin... mutta... NIIIIIN kroonista tämä kuumeilu. Ja se koirakuume... sekin on ihan katossaan. Vähän ensiapua ollaan saatu.tosin hieman ikävällä tavalla - anoppi joutui pari viikkoa sitten sairaalaan ja hänen seropi-ulkokoiransa on nyt meidän hoidossa.
Toivon sinulle pikaista tärppiä ja että saat viimeinkin sen nyytin syliin.
tuollaanen!
Ihan pakko kommentoida tähän sinun ovis-kyselyyn!Ovisplussasta en tiedä mitään kun en ole koskaan käyttänyt,mutta minulla oli kp 13 kivut kovimmillaan,koko päivän viiltelyä munasarjoissa ja luulinkin että siinä meni ovis.Seuraavana päivänä ei juurikaan tuntemuksia,jossain illan edellä tuli hetkellinen aika kovakin jomotus toiselle puolelle vatsaa ja koitettiin sitten onneamme,jonka johdosta nyt eilen sain kp 28 tuon plussan ruutuun.Eli siis kovimmat jatkuvat kivut,ainakin minulla tässä kierrossa oli ovista edeltävä päivä.Mitään limoja en sen sijaan ole koskaan pongaillut.
AIE tsemppiä! Testipäivä lähestyy!!!
jospakuitenkinvieläyksi..Tuttua varmaan meille kaikille toi malttamattomuus ja epäusko ettei tästä mitään tule.Kuukaudet on pitkiä ja aika menee hitaasti vauvaa toivovilla.Älä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon,kyllä se sieltä tulee!
Mansikkainen,pidän peukkuja pystyssä!Sulla toi aikainen tuhru ja juilinnat kuulostaa lupaavalta!Oi kun tärppäis!
Gibbotar,onnea ovislimoista;)
Sandybell ja kaikki muutkin uudet oikein lämpimästi tervetuloa!Toivottavsti onni on matkassa!
Nelli! Sinusta ei ole mitään kuulunut..Onko kaikki hyvin?!Voi kun niiiin toivon että olisit tädiltä säästynyt!
Tikunen,toivotaan että tämä alkanut kierto venyykin sitten ensi keväälle;)
Mykerinos,sinunkin juilimiset kuulostaa sille että toivottavsti pääset testaamaan plussaa!!!
Kovasti onnea matkaan! Jokaiselle ja yhtä paljon:)))
ON: Tänään siis "menkkapäivä" ja aamulla tehty vielä toinen plussa.Raskausolo on kertautunut eilisestä,vähän sellainen kutina että tässä odotuksessa voidaan pahoin!En pelkää tällä hetkellä verentuloa,yllättäin olen kamalan ahistunut ja peloissani kaikista muista vaaroista.Niin moni asia voi mennä pieleen ennen ensi kevättä.Kun osaisin vaan nauttia...
Tehkää nyt muutkin ja kovasti niitä plussia!!!
Terveisin pöllämystynyt hattara
Hellurei ja hellät tunteet.
Onnea plussaneille ja pahoitteluni tädin kohdanneille!
Itsellä tikutin elämäni ekan tikkukierroksen,CB digitesterillä ja negaa pukkas kaikkina päivinä.tulos siis lohduttomasti ovuloimaton kierros..no aikanai sitä märehdittyäni kokosin itseni ja jään odottamaan punasen paholaisen hyökkäystä ensi viikolle todella levollisin mielin. Kas postiivista on se, ettei tartte piinailla kun ei ole ovistakaan saatu näkyviin! Joten mä voin ottaa punasen paholaisen tänne, lähettäkää se mun luokse ihan luvalla :)
++++++++ puhuria kaikille piinailijoille ja pahoitteluni tädin kohdanneille. Ensi viikolla se tulee meille, ei muualle!
Täällähän on ollut vaikka mitä tapahtumia, niin hyviä kuin hunojakin! Vauvakuumeilu on niin jännittävää aikaa :). Onnea vaan oikein paljon kaikille plussanneille ja myötätuntohali kaikille niille, jotka ovat saanet tätösen kylään.
Ovista oon yrittänyt kovasti tikutella, mut ei oikein oo onnistunut. Mutta peittoja on siitä huolimatta heiluteltu ahkerasti. En muutenkaan luota ihan 100% ovistikkuihin. No, parin viikon päästä pitäis selvitä onko tärpännyt vai ei..
ai niin, kp 17/30-32.
Ihanaa että teidän alapäät toimii paremmin :) Onnea plussanneille. Jee! Mulla ei oo ku tuhrua vaan.. Tänään ei mitään.. Testailinkin varalta vielä mutta ei ei ei.. Olikohan nää nyt jotkut minimenkat vai shokkitila.. Tai sit ne tulee rytinällä joku päivä :( Helvetti että ottaa päähän.
Kiva on lueskella tätä ketjua, kun täällä on niin aktiivisia kirjoittajia!
Pahoittelut tädin yllättämille, koetetaan pitää toivoa yllä sitten seur kierrossa.
Ja vielä onnittelut kaikille plussanneille!
tinaturner80 - mun oli pakko plarata ketjua taaksepäin, että löysin sun kiertopäiväs, sulla kai on jo 29/27 ja tuhrua pelkästään... eikö tässä vois olla hieman jo jännittynyt tilanteesta, ootko testannu? Mulla on aiemmissa raskauksissa testiin tullut plussa vasta kun kiertopäivät reilusti on ylittynyt. Toivottavasti kunnon vuoto ei ala, ja kun testaat, se näyttää plussaa! Pidän peukkuja!!!!
Nyt täytyy mennä tuonne perheen pariin, palataan myöhemmin linjoille.
sinuvi 6/32-44
Tervehdys!
Ompas täällä ollut vilskettä taas!
Onnea kaikille plussanneille, ihanaa!
Ja pahoittelut tädin kohdanneille.Uutta matoa vaan koukkuun!;)
).( Täällä jännät päivät lähenee....Tänään ollut toinen korva (!) aivan lukossa, ei aukea ei millään.Kipeä en ole. Googletin ja hämmästyksekseni huomasin sen oleva mahdollinen raskausoire. Olo on muutenkin ollut eilisestä asti kummallinen...Jään odottelemaan alkuviikkoa ja testausta!
Jo keskiviikko, eli jälleen askeleen lähempänä viikonloppua. Eli huomenta vaan kaikille.
Vilskettä täällä tosiaan riittää. Jännittäviä hetkiä eletään, kuka testailee ovista ja kuka raskautta. Mutta onneksi tässä ketjussa (ja koko palstalla) kuitenkin on pysynyt positiivinen ja kannustava ilmapiiri. Siitä on hyvä jatkaa siskoset! Kannustamalla toisiamme osoitamme välittämistä, mikä varmasti monelle on tärkeää, kun kovinkaan moni meistä ei varmaan ole ihan hirveästi IRL raskautumispuuhistaan kertoillut. Eikä se toisen puolesta iloitseminen ole itseltämme pois, eihän? (sori, tulihan omituinen aloitus :-D )
TinaTurner: tuollainen tuhruilu on varmasti todella rasittavaa. Alkais ne menkat kunnolla tai sitten eivät ollenkaan. Jotenkin tuntuu, että tuhruilu vaan pidentää niitä menkkapäivien määriä, mikä tietty on aina pois puputtelusta ja pidentää taas sitä toivetta uudesta elämästä. Ikävä täti! :-(
Mutta sitten siihen Omaan Napaan, jossa tosin ei ole järistyttävän paljon raportoitavaa: testipäivä lähestyy, mutta päätin nyt, että siirrän sen maanantaille. Katsotaan sitten vasta, jos täti ei ole tullut ennen sitä kylään. Toivottavasti tulee. Tottakai tässä pää kuumeisesti miettii kaiken maailman oireita, minkä vuoksi olenkin ihan sekaisin. En enää muista, että mitkä on mun tavallisia menkkaoireita, onko maha kipee vai ei, jne. Mutta se on ainakin suhteellisen saletti, että mun närästys on vaivannut viime päivinä huomattavasti normaalia enemmän, vaikka esim. kahvin juontia olen vähentänyt. Eli, joko syön jotain joka ärsyttää tosissaan mahaa, tai sitten tämä on oire. Uskon ensimmäiseen, toivon toista. :-)
Ensiksikin AIE´lle-- mua ei ole koskaan eläessäni muuten närästänyt kuin raskaana. Hassua. Nyytin syntymään se aina loppuu. :) Joten joskos oisi oire salamatkustajasta. :)
Täällä tunteet herkässä, itkettää. En tiiä syytä, mutta eilenkin itkin illan. Ja ketutti kaikki. Pelkään sairaasti, että täti kurvaa taas pihaan ja yritys jatkuu taas. Toukokuussa 2008 lopetin pillerit ja saldona yks keskenmeno ja sekin viikolla 7.
Lääkäri on todennut, etten ovuloi ( välillä kierrot oli 42 ), mutta ei lähettänyt mua ees papaan. Pyöritteli vaan silmiään ja ihmetteli. Sitäkin eilen itkin miehelle, että haluan tutkimuksiin jos tämäkin ilo loppuu lyhyeen. Mun äidillä alkoi nimittäin vaihdevuodet tosi aikasin. Vaikka kolme lasta onkin, ja miehellä kanssa, niin tämä oisi meidän yhteinen. Pelkään siis ihan kamalasti, että seuraavan kerran vessaan mennessä housuissa punasta. Olihan se testi joo haalea plussa, mutta typeränä testasin sen jo viikonloppuna, vaikka menkat eilen vasta piti alkaa.
Sori, että marisen teille. Kuten puhuttu, ei näistä asioista aina viitti kailottaa ystäville.
Muuten itkuisuuden ja tiheytyneiden veskikäyntien lisäksi ei mitään oireita. Tai no nukahdan klo 22, herään 7-10. Joko nukun 12h tai sitten kuhkin aamusta. Ja joka päivä oon päikkärit nukkunu. Väsy.
En siis uskalla täältä poistua, enkä kamalasti vielä iloita. Tyhmää ehkä, mutta tullut aika skeptiseksi tuon vuoden aikana.
Tänään ois lääkäriinkin meno, röntgeniin. Mulle sattui vakava onnettomuus keväällä ja vieläkin ravailen säännöllisesti lekurissa. Pitänee sanoa, että raskaana ollaan, vaikkakin alkuvaiheessa. Niin ja hammaslääkäri siihen päälle. Oikea ilon päivä.
Plussaonnea kaikille
Hattara: PALJON ONNEA! :) Kyllä plussauutisia on aina niin mukava kuulla! ja kysymykseesi vastataten: en uskalla toivoa ettei vuoto alkaisikaan. Mulla on aina näin ennen menkkoja ja uskon kyllä vakaasti että sieltä ne taas alkaa. Kipujakin jo vähän. Ja vaikka kunnon vuodon olisikin pitänyt eilen alkaa niin ovisplussan sain tikkuun kp15 ja sen mukaan kunnon vuodon pitäisi alkaa tänään. Mulla taitaa alkaa kierrot olemaan nykyisin 29, viime kiertokin oli.
AIE: Toivottavasti miehesi ymmärsi kuinka tärkeästä asiasta sinulle oli kysymys hänen juomisensa kanssa! *haleja* kriisit miehen kanssa ei ole mitään mukavia :(
JKVY: Mulle on aivan tuttuja nuo että välillä masentaa ja on täysi epäusko koko touhuun. Nykyisin varsinkin. Mutta toivottavasti masennusvaihe menee sulla pian ohi.
mansikkainen: oireettomuushan on monesti hyvä merkki :)
sandybell: Tervetuloa!
Gibbotar: mulla on muuten monesti oviksen aikaan kauheat päänsäryt ja niskat ihan jumissa. Jos sulla tosiaan kuitenkin olis ovis meneillään vaikka kierto sulla onkin noin pitkä..
On: ei mitään uutta! Kunnon vuoto ei alkanut kun nousi aamulla sängystä ylös. (Yleensä alkaa niin) Mutta tunne siitä että kohta holahtaa on mieletön eli ei mitään toiveita enää tälle kuulle. Mulla taitaakin sitten muuten mennä seuraava mahd.LA kesäkuun puolelle vaikka aikaisemmin hehkutinkin kuinka saan tänne pinoon jäätyä vielä vaikka tästä kierrosta ei onnistuisikaan.. Jos olisi eilen alkanut niin olisin toukokuulle jäänyt mutta nyt menee sitten kesäkuun ekalle päivälle. Taidan kuitenkin jäädä tänne pinoon vaikka menkat nyt alkaiskin. On kesäkuun toivojia vielä niin vähän.
Nelli kp 29/28 yk 14