2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Otatteko vielä uutta yrittäjää mukaan. Luettu on teidän palstaa jo kauan, mutta nyt mukaan!
Onnea vaan kaikille jo plussanneille. Itse vasta plussahaaveet edessä, tosin tuntuu että kuukautiset sieltä tulee.. Mulla on sama kierto kun sinulla Tinaturner ja ilmeisesti kolmenkympin korvillakin ollaan yhtä aikaa. Voisiko tuo olla hei kiinnittysvuotoa? Jos ei kerran kipuja? Mulla edellisessä kävi juuri noin ja noilla oireilla?? Eikös se kiinnittymisvuoto tule joku 11-12 vuorokautta kiinnittymisen jälkeen..
Valloittavia ihmisiä ja kyllä täällä on hyvä olla tällainen päästely foorumi jotta ei ihan rekihulluiks tulla.
Uusi yrittelijä 12/27
Pitää taas päästää vähän pahimpia höyryjä pihalle.. Mutta ensin:
NAVANTÄYDELTÄ ONNEA kaikille plussanneille!! Pola, Jemima ja hope* ainakin. Ja tervetuloa uusille! Kyllä tänne mukaan mahtuu.
Mansikkamarja: Kymppi asenteestasi! Toivottavasti pääset pian kuumeilemaan, jos siltä tuntuu. :) Ja voi olla kivempikin kuumeilla yhdessä miehen kanssa, eikä piinailla vahinkoa.. eikö?
tinaturner: Voi ei! Inhottava tuhru! Vaikka toivon kyllä Steffin tavoin, että se olisikin kiinnittymistä, eikä mitään muuta. Mutta asenne on kyllä sullakin kohdallaan, kävi miten kävi. Kaunis ajatus vuotaa meidän muidenkin puolesta :) Kiitos siitä! Älä nyt kuitenkaan moninkertaisesti vuoda, jookos.. ;)
Mansikkainen: Missä mennään? Tuliko tuomio vai jatkuuko jännäys?
).( Oireet jatkuu, ei mitään uutta. Paitsi tänään sain ensimmäisen "raivarin" (yleensä en koskaan suutu mistään), kun mies ei ollut laittanut ruokaa, vaikka tiesi minun tulevan töistä kotiin vasta seitsemän jälkeen supernälkäisenä.. Oli syönyt itsekseen pizzaa ja ajatellut minun syöneen jo..??? Ilmoitin, että lähden Heseen ja jäi harmittamaan, kun en toteuttanut uhkaustani.. Tein sen sijaan omeletin, jonka kääntäminen tietysti epäonnistui ja johon meni liikaa pippuria.. Että näin. Liekö hormonit asialla vai pelkkä nälkä?
En vieläkään usko olevani raskaana, vaikka koko ajan olenkin ihan varma, että olen. Tänään tein sitten toimintasuunnitelman:
Aion tehdän sen ihanan kamalan testin sunnuntaina aamulla, kun on menossa kp 29/30. Jos (kun) se on nega, voin rauhoittua ja lakata piinaamasta niin kamalasti, tavoitteena normiaikaan alkavat menkat (ettei myöhästy piinan takia). Voihan sitä vielä myöhemminkin testata uudestaan, jos olisi muka aihetta. Ja jos testi olisikin plussa (tuskinpa), niin sittenpähän voin rauhassa seota sunnuntaina, kun mieskin on kotona ja ei tartte miettiä töitä. Järkevää??
Mulle kävi kerran aikaisemmin niin, että olin aivan varmasti olevinani raskaana. Menkatkin oli jo viikon myöhässä. Mutta sinä aamuna, kun oli tarkoitus testata, niagara aukes ja plussahaaveet raukes. Testi jäi tekemättä, mutta mieltä jäi kalvamaan, oliko se keskenmeno varhaisilla viikoilla? Silloin olin varma, että olin ollut raskaana, nyttemmin ajattelen, että saattoi se kierto olla ovuloimatonkin.. Mutta nyt haluaisin oikeasti tietää, missä mennään, kävi miten kävi. Siksi siis aion testata liian aikaisin. Elämässä on hyvä olla suunnitelmia :)
Plussatuulia täältä puhaltelen kaikille!!
t. Aamupuuro kp 26/30
elikkäs uutta kuumeilijaa pukkaa. Tulen nyt tänne vaikka taitaa mun kuumeilut siirtyä suoraan tuonne kesäkuun puolelle.
Meillä on kaksi mukeloa, tyttö vajaa 4v ja poika 1 v. 2,5kk. Oon tällä hetkellä hoitovapaalla. Oikeastaan koko ajan ollut mulla vauvakuume, vaikka mies on ollut vahvasti sitä mieltä että lapsiluku on täynnä. Nyt on kuitenkin ruvennut näyttämään vihreää valoa. Ovis tais olla toissapäivänä ja yritin en-niin-hienovaraisesti sanoa että nyt vois yrittää mutta eihän tuo suostunut. oli niin flunssainen ettei jaksanut ruveta peittoja heiluttelemaan. Joten vaikka tässä kuussa ei mitään tapahdukaan niin, ainakin oon saanut virallisen luvan kuumeilla :) Ostin jääkaappiinkin greippimehua...
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille. Keskenmenon kokeneille erityisesti voimia. Mullakin sellanen tuli lasten välissä, sitten toisesta kierrosta tärppäs tuo meidän poika.
t. Nirppa
paljon on nyt toukokuisia, kiva kun on iso joukko kuumeilijoita!
Mun piti tulla tänne purkamaan, kun taas alkaa kuumottaa oikein kunnolla ja niitä oireita keksii sitten ihan jokaisesta tuntemuksesta :(
Eilen illalla ja nyt olen aivan jäässä ja vähän on nippaillut vasemmalta alhaalta. Mikä hermoraunio sitä on kierron lopussa, kun jo nyt alkaa tää oireiden mittaaminen....onko nyt ihan pakko!
On se vaan niin uskomaton tuo pääkoppa, kun se saa kroppa parankin sekaisin! kunhan nyt kierto ei tämän takia venähdä, kun jännittää niin.
Kovin omanapaista, mutta yrittäkää kestää.
Helpottaa silti, että en ole ainut joka näitä asioita punnittee ;))
Pidetään kuitenkin toiveet korkealla, eikä lannistuta ennen aikoja!
Mykis kp 20/26-32
Huomenta kaikille!
Aamupuuro: mä olen miettinyt tuota kans, että voisko olla niin, että tässä olis ollut yksi aikainen km. Mulla on nyt mennojen jälkeen kierrot olleet 24, 28, 33 ja 42 päivää. Tuo 24 oli eka kierto pilsujen jälkeen, eli selkeesti sen vuoksi lyhyempi. Tuon 33 päivää kestäneen kierron jälkeen vuoto oli tosi runsasta ja kesti viikon, eli jonkin verran normaalia pidempään. Ja sen jälkeen tulikin sitten tuo 42 päivän kierto. Tämä kierto oviksen perusteella olis sen 32-33 päivää. Joten poikkeavaa on ollut tuo ylipitkä vuoto ja yksi ylipitkä kierto. Tokihan tuo pitkä kierto on voinut olla anovulatorinen, mutta mietityttää silti... Kun ainakin muistelisin, että ennen pillereitä mun kierto oli aina aika säännöllinen, päivän tai kahden heitolla. Ja tuo testaus kummasta rauhoittaa mieltä, oli se sitten oviksen tai raskauden testausta. Ainakin itse olen ollut monta kertaa rauhallisempi, kun bongasin oviksen, eikä ukkoakaan ole tarvinnut väkisin maata ;-)
ON: kp25 eli dpo6. Ei merkkiäkään mistään. Eilen oli vatsanippailua, tänään vähän pakottaa / nippaa alavatsaa, mutta olen varma, että se johtuu tästä vauvasaiteilla roikkumisesta ;-) Aiheuttaa oireita jo pelkkä toisten kirjoitusten lukeminen! Muita oireita tai kiinnittymisvuotoa ei ole näkyvilläkään. Tosin tuhrua saattas tullakin vasta huomenna tai jopa su-ma akselilla. Jos sitä tulee, olen aika varma raskaudesta, koska mulla ei ole ikinä ollut välivuotoa tai mitään tuhrua ennen menkkoja. Eikä menkkojen pitäs alkaa vielä viikkoon. Joten, peukut pystyyn, että tuhrua ilmaantuu :-D
Muuten ei juuri raportoitavaa tänä aamuna. Aurinkoa vaan ja plussatuulia meille kaikille!
Huomenta tasapuolisesti! Aloin tänään itsekin miettiä tai siis keksimään vielä selityksiä että baby olisi matkalla.. Mulla oli siis eilen vaalenpunasta tuhrua sen verran et just vessareissulla huomas.. Tänään ei mitään.. Oviksesta olis se 11-12 pv joten tuleeko se tässä vaiheessa kun oon käsittänyt et se tulis aiemmin?? Ei juuri mitään menkkaoireita ole.. Normaalisti kyllä jo olis kipuja ja erään asteista käytöshäiriötä :) No katsellaan.. Tsemppiä perjantaihin Pirkot ja toivotaan sammakoita syyläreihin edelleen ;)
Tina 25/27
Mykerinos: etpä ole ainoa, joka kyttää joka ikistä pientä nippausta.. Se kai kuuluu asiaan, ei ole ihan se ja sama mikä tulos tälle jännäykselle saadaan! :) Olisipa joku luukku tuossa vatsan päällä, mistä voisi kurkata tilanteen.. :)
Tinaturner: Oijoi, jännää! :) Säkin pääset kiertopäivien perusteella kohta jo testailemaan, vai ajattelitko odottaa, että menkat on myöhässä? Peukut pystyssä!
).( Keksin illalla uuden panikoimisen aiheen.. Olenkin jo useamman päivän ajan ihmetellyt, miksi oikean puolen munis vihloo lähes taukoamatta. Ovis oli kuitenkin ihan taatusti vasemmalla, joten eikös keltarauhasenkin pitäisi olla silloin vasemmalla?? Tuli mieleeni, että jospa kyseessä onkin joku kysta tms. joka nyt vihottelee ja aiheuttaa kaikki muutkin oireet.. Joten pitäisiköhän lähtä lääkäriin? Ei se munis kamalan kipeä ole ja välillä mietin, että jos ei oiretutka olis nyt täysillä, niin mahtaisinko ajatella koko asiaa ollenkaan? Onko teillä ollut vastaavaa, olis kiva tietää kokemuksia!
Niin, ja sitten piti raportoida, että meillä vessan lamppu (loisteputki) sanoi sopimuksen irti eilen, joten taskulampun valossa tutkin sitten vessapaperiin jääneitä värejä.. :) Vilkuileekohan miehet koskaan pyyhkimisiensä tuloksia? Kai niittenkin täytyy, mistäs muuten tietää, pitääkö vielä pyyhkiä lisää??
t. Aamupuuro paniikissa kp 27/30
Tulin vaan pikaisesti kertomaan että tiputtelua ei vielä havaittavissa! Tätä ei ole sattunut n. vuoteen että tiputtelua ei olisi vielä tässä vaiheessa! Mutta en vielä juuri uskalla iloita tuosta koska mulla on aina muutenkin niin erilaisia kiertoja että... nega se varmaan testiin kuitenkin tämän kierron lopuksi pamahtais! Mutta kaikki on vielä auki ja mahdollista!
Nelli kp 27/28
jättää pyyhkimisen seurannan kauniimmalle sukupuolelle :)) siis nuo miehet (nauroin aivan katketakseni aamupuuron paperin tarkkailulle, itse ihan samaan syyllistyneenä ties minkä kynttilän valossa:))
Kystistä puhetta: Mulla gyne löysi dermoidin (vuoden päästä mietti et onkahan se sitä..) toisesta muniksesta, sanoo jotta ei aiheuta mitään oireita, mutta pitänee joskus poistaa jos kasvaa, yritin kovasti kysellä että mitenköhän nyt sitten jos se yht'äkkiä räjähtää hevosen pään kokoiseksi, mutta se vaan meinas et vuoden päästä katellaan taas.. ei ollu muuttunu miksään vuodessa, toinen gyne ei sitä edes löytänyt.. no, kuitenkin tuo puoli mis se pitäs olla on joskus tosi häjy just tuolta alhaalta niin et melki pyllyyn sattuu (sory..) mut tiedä sitten..
-G- kp 12/35 (greippi-mehukaupassa käyneenä.)
Mansikkamarja: Kymppi asenteestasi! Toivottavasti pääset pian kuumeilemaan, jos siltä tuntuu. :) Ja voi olla kivempikin kuumeilla yhdessä miehen kanssa, eikä piinailla vahinkoa.. eikö? t. Aamupuuro kp 26/30
Piti vielä tulla katselemaan teidän muiden kuulumisia tänne, vaikka itsellä menkat jo alkoivatkin :) Juu ja kuten aamupuuro sanoitkin, niin kivempi on vauvaa kuumeilla siten, että asia on suunniteltu. Mut tähän saakka olen kuvitellut että mieheni ei tahtoisi enää kolmatta lasta mutta nyt hän selkeesti oli iloinen raskausoireistani eli kolmas olisi kuitenkin tervetullut... Ei olla nyt asiasta päästy juttelemaan vielä miehen kanssa, ollut työmatkalla jo kohta viikon. Itsellä kyllä vauvakuume nyt nostaa päätään kovasti...:)Milloinkahan se seuraava ovis onkaan...
Liityn mukavaan joukkoonne jännäämään ja jännittämään. Nyt tosin ei ole jännitettävää, sillä nyt on kp4 (muistaakseni) ja kiertopäivät on olleet 44 ja 32 väliltä..
Hauskoja viestejä olette laittaneet, kovasti on hymyilyttänyt niitä lukiessani.
Nelli: tilasin juuri sylkitestin ja raskaustestejä...oli niin hyvä myyntipuhe sinulla! Toivottavasti auttaa löytämään oviksen. Kuopus täytti vuoden ja olen koko tämän vuoden yrittänyt raskautua - turhaan. Eli koetetaan tuolla sylkitestin avulla. En ottanut liuskatestejä rinnalle... luotan siihen että tuo puikko riittää.
Toivottavasti tähän kuukauteen saadaan TODELLA paljon plussia!!
sinuvi 4/32-44
Vuoto alkaa pikkuhiljaa vähetä,jee!Pääsee pian harjoittelemaan!
Meillä nuorimmainen vauvarokossa-kurjaa!Yöt menneet ihan harakoille,mutta kai se tästä taas iloksi muuttuu?!?
Koska mun kannattaa aloittaa tikuttamaan ovista?(en oo koskaan ennen tikutellut,mutta nyt kun ikä lähestyy omaa rajaa ja kiire saada asiat toivotusti,hätäisenä niitä nyt ajattelin koittaa....=))Kun en yhtään tiedä mihin tämä kierto tästä muotoutuu...
Vaineen jos menee kuten ennen viimeisintä,28 päivää,niin olisko järkee tuossa kp10 paikkeilla?
Kertokaa viisaammat!!!
Paljon paljon plussapuhureita tähän pinoon!!
JKVY
Rekihulluksi tullut Tina täällä riehuu.. Ei ole tullut tuhruilua tänään.. Eli ihan pienet mahdollisuudet siihen että olisi ollut sitä kiinnittymisvuotoa. Huomenna pitäisi alkaa menkat ja kaivella menkkasloggit esille.. Ei kuukautiskipuja, ei finnejä tms.. ennen menkkoja yleensä tulevaa.. Joten lippu korkealla huomiseen. Jos ei ala huomenna, alan siis uskoa ihmeisiin ja liityn kirkkoon :) Mun mies sano et mun silmät on koko ajan sellaiset orgasmihuuruiset :) hahaa.. Olisko se nyt mahdollista sitten? Eikös joku ollut tunnistanut raskauden silmistä.. No oli mun kanillakin jatkuvasti valeraskautta kaksikymmentä vuotta sitten joten pessimisti pirkko paukkaa sieneen. Pitää ottaa ilo irti syksystä.
Tina 26/27
Tulin ilmottamaan vain pikaisesti että tiputtelu on alkanut tänään ja toiveet siirtyy sitten taas kerran kierrolla eteenpäin :( Tulen huomenna kommentoimaan muiden juttuja sitten paremmalla ajalla.
Kurjaa että täti tekee tuloaan, ihanaa on se että voidaan edelleen tsempata toinen toisiamme
Tää on ja sylkee kattoon ja paha tuuli pukkaa. Mahtoikohan johtua tuosta sun tädin tulosta Nelli :O Pahuksen tyyppi kun tulee vaan eikä yhtään mieti, että vois jo jättää tulematta. Muakin ottaa edelleen päähän tää vauvatouhu. Toisaalta siitä hyvä, että nyt en edes tiedä, mitkä kp:t on menossa. Mut Nelli, ei luovuteta! Kyllä se sieltä vielä vaikka aikaa näköjään ottaakin. Pupuilukaan ei oo innostanu vähään aikaan, tosin meillä tädin aikaan muutenkin vähemmän pupuillaan :O Mut taitaa noi petitouhut tosta taas piristyä. Liekö huono, että oletetun oviksen aikaan pupuiltu pari viikkoa aina suht tiuhaan ja sit into hiipuu ja kerätään voimia uuteen kiertoon. Hassua. Ja entä jos se ovis onkin ihan väärään aikaan. Kun nytkin on kumman kipeä tuo vatsa... Öh, pakko laskea kp:t... Hmm...11... Jaa. Kohtahan tässä saakin ihan pupuilla. Onneks on sentään jotain elämää ollut, että jos tää vaikka oiskin jo sitä. Mut yleensä kun kierto on ollut pidemmän puoleinen, niin sitä kyl vois odottaa tulevaksi vatsa tossa... joskus... Apteeksissa käydessä jo hypistelin ovistestejä... Mut ei. On heitellyt toi kiertokin niin, että menis varmaan monta pakettia yhdessä kierrossa. Muutenkin pahuksen arvokasta touhua...
Äh... Mun piti niinku sanoo uusille, että: Tervetuloa! ja Nellille pahoittelut :( Ja sitte... en muista enää... Jospa sitä piristyis jos menis auttaa tota miestä. Se siivoo ja leipoo ja on hyvällä tuulella ja jaksaa olla ihana vaikka mä mökötän. Mistä noin ihanan onkaan löytänyt. On sentään syytä olla onnellinen. On ihana mies ja ihana pieni poika. Kyllä se vauvakin sieltä vielä kun jaksetaan oottaa...
Ihme sepustusta taas, mut tulipa vatvottua.
Tuollaanen75, kp11/29-33
Sateista sunnuntaita!
*Lohtuhali* Nellille! Ikävä täti.. :( En oikein osaa sanoa mitään järkevää, toivon vaan, että pian saisit plussan ja nyytin!
Entäs tina, AIE ja Mansikkainen? Ja onko muita pahimmassa piinailuvaiheessa? Miltä näyttää?
).( Tänään aamulla testasin tyylipuhtaan negan, suunnitelman mukaan siis. Olo ei ole paljoa muuttunut, tissit ei arista enää ihan niin paljon kuin vielä pari päivää sitten ja munisvihlonnat on lieventyneet, vaikka muistavatkin aina välillä ilmoittaa olemassaolostaan. Uutena oireena on ilmaantunut törkeä nälkä illalla, aamulla ja keskellä yötä. Mieskin arveli eilen aamulla, kun hotkin aamupalaa kamalalla tärinällä, että mahdanko olla raskaana. Muisti itsekin meidän pikku lipsauksen.. :) Helpotti hieman, kun se nyt sai tietää mun piinasta ja otti uutisen rauhallisesti pienellä hymyllä. :) Mutta nega siis on tämän päivän saldo, vaikka rivien välistä voi varmaan lukea, kuinka paljon mä tuohon testiin luotan.
Ihan rehellisesti sanottuna toivoisin, että voisin lähettää plussan jollekin, joka sitä toivoo enemmän kuin minä. Ymmärsin tuossa toissayönä, etten todellakaan ole henkisesti valmis toiselle ihmiselle äidiksi. Eli jos menkat alkaa huomenna niin olen varmaan enemmän helpottunut kuin pettynyt kaikesta piinasta huolimatta..
Peukut pystyssä teidän muiden puolesta! :)
t. Aamupuuro kp 29/30
Hei kaikille,
en ole vielä kaikkia viestejä ehtinyt kahlata läpi. Mutta jo plussanneille onnea ja tarrasukkia matkaan. :)
Itsellä kolme lasta, ikää 33v. ja nyt uusiperheen ensimmäistä puuhaillaan. Tai no reilu vuosi ollaan ilman ehkäsyä oltu ja yksi keskenmeno alkuvaiheessa takana. Sinänsä kummallista, koska nuo kolme ( miehelläkin kolme ) ovat saaneet alkunsa pillereillä.
No mulla oli ihan syy liittyä tänne.
Eli kp on 25-6/28, ja neljä viimeistä päivää aina ylösnoustessa on mahasta ( alavatsa, kohdun seutu ) viiltänyt/repäissyt ihan kamalasti. Makuulta se kipu ei tunnu, mutta ylösnoustessa joutuu kävelee kyyryssä.
Rakastelun aikana/jälkeenkin mua viilsi alhaalta kohdun/munasarjojen luota. Äsken miehen kanssa mietittiin, joskos sektiohaavan seuduille ( kohta 10v) olisi kiinnikkeitä tullut?? Vai kystia???
Eilen saunan jälkeen makailin sohvalla ilman alusvaatteita ja mies kysyi, mitä ihmettä alapäässäni ( sori, tarkat selostukset ) oikein on. Luuli hiivaksi, ennen kuin rupesi noukkimaan isoja limamöykkyjä.. Ei ole kyse ovislimasta, koska ei ollut mitenkään kamalan joustavaa. Väriltään tosin valkeeta/tai pikemmin läpikuultavan harmaata. Outoa.
Oltiin kahdestaan lomalla parisen viikkoa ja ovis ajoittui loppulomaa. En ole pitänyt kirjaa, milloin touhuiltiin, mutta touhuiltu on.
Mietinkin, pitäiskös marssia lekuriin huomenna noiden vihlasujen takia, vai voiskos kyseessä olla raskaus. Mitäs mieltä olette??
Jänskättää.. :)
Laskettuaika oisi n.5.5. eli nuorimmaisen synttäreiden tienoilla. :) Aloittaisi eskarin ensi syksynä sopivasti. :)
Täällä sitä taas ollaan, enpä uskonut että lapsen saanti voi olla näin vaikeaan. Ikää mulla on 28 v. Esikoinen kuoli kohtuun alkuvuodesta rv 41+3. Kuukausi sitten tuli keskenmeno rv 10+0. Nyt tyhjennyksestä on 29 vrk, joten mielenkiintoisia aikoja eletään. Kierto on luultavasti sekaisin, mutta saahan sitä haaveilla.
Onnittelut plussanneille! Plussauutiset tuo ainakin mulle toivoa paremmasta.
No niin päivän paatosta.. Tänään tuli vähän tuhrua sitten jo :( Tylsää, tylsää ja tylsää.. En enää jaksa uskoa mihinkään baby uutisiin meidän ruokakunnassa. Eniten masentaa se että ensi kuussa on niin itsellä kuin miehelläkin työreissuja niin pirusti että mun kalustot vanhenee käsiin. Ja miten lie toi ovulaatio mun tapauksessa kun vain yksi munasarja tykittää :) No ainahan sitä voi adoptoida sitten.. Ei siltikään kyllä ole mitään menkkakipua tulossa tai muuta mikä normaalisti jo olisi... Mutta eilinen nega testailu ennen aikojaan ja muutoinkaan en usko tuhruttelun ollessa kyseessä että raskaana olisin.. Niinpä sunnuntaina libresset sloggiin. Ei kai siinä muu auta. Toivotaan et mun sloggeihin hurahtaa sitten teidänkin tädit ettei muiden tarvi tällaisia ankeita uutisia kertoa :=)
Tina 24/27