2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
tein tänä aamuna testin ja se näytti saman tien selvää, hailakkaa viivaa :D jännittää, pitänee vielä hakee uusi testi ja tehdä uudelleen huomenna tai ylihuomenna. :D
Uskallan onnitella sinua,minulla esikoisen aikaan eka testi näytti todella hailakkaa viivaa.Ajattelin kun sitä katoin koko ajan,että "Ahaa,taas nega" ja laitoin testin syrjään.Menin kattomaan muutamaa minuuttia myöhemmin ja siinähän testin taustalla jöllötti haalean haalea viiva,kattelin sitä vessan jokaisessa eri valokohdassa ja hieroskelin silmiäni :D Seuraavana päivänä ostin apteekista clearblue testin ja siihen tuli plussa oitis :) Voi niitä aikoija.
OOOI ONNEA ONNEA JEMINA! PLUSSA SE ON HAAMUKIN!!:)
).( Voi kun niin toivoisin plussaa. Mutta aika epätodennäköstä plussata ekassa kierrossa pillereiden jälkeen....
Miten malttaa pari viikkoa ootella...
Katoin yourdaysin kalenterista, että jos nyt tärppäis, niin la olis luultavasti 11.5.2010.
Tahtoo tahtoo tahtoo toisen vauvan!
Meillä en miehelle puhu koko aikaa oireista ja kuumeilusta, mies TJOTtailee. Mä en taas pysty olee laskematta koopeita...
Täällä on taas ollut niin aktiivista, että mitenköhän sitä muistaakaan kaikkea kommentoida. Teenpäs muistilapun;-)
Ensinnäkin tervetuloa uusille!
Aamupuuron gallupiin: En ole aina kertonut miehelle testailuista ainakaan etukäteen. Joskus olen tehnyt testejä ennen jotain isoja pippaloita ihan varmuuden vuoksi (varsinkin silloin, kun ei ollut mitään hajua kierron pituudesta). Oviksia en ole kamalan paljon testaillutkaan, mutta tuskin aina kertoisin, ettei vaan tule suorituspaineita ym. Mutta jos on ollut jotain erityistä kerrottavaa, ja varsinkin nyt km:n jälkeen, olen ehkä hieman enemmän kertonut, missä milloinkin mennään.
Nelli: Tuohan kuulostaa hyvältä, siis ettei se tiputtelu ole alkanut! Ehkäpä se tätikään ei tule. Tsemppiä piinailuun.
Katjalah: Pahoittelut keskenmenosta. Tiedän vähän liiankin hyvin, millaista se on. Parempaa onnea ensi kerralle!
2poj@n äiti: Toivottavasti ehditte tehokkaasti hyödyntää ovisajankohdan ennen flunssaa. Ja toivottavasti tuottaa myös toivotunlaisen tuloksen!
TinaTurner: Sielläkin on hyvä merkki, ettei tiputtelu ole alkanut. Oireetkin kuulostavat hyviltä - toivotaan parasta!
Mansikkainen: Yhdyn jonkun muun esittämään arvioon tuosta kiinnittymisvuodosta. Jospas kyse olisikin siitä?
Mansikkamarjalle pahoittelut, ettei tällä kertaa tärpännyt.
Jeminalle onnea plussasta!
Ja sitten ommoo nappoo: tein aamulla uuden testin, ja kyllä se viiva oli nyt ihan selvä. Eikä ollut edes "oikeasta" aamupissasta, koska kävin yöllä vessassa. Positiivista on se, että ainakin hedelmöittyminen on meillä mahdollista (ekaa raskautta odoteltiin puolitoista vuotta). Mutta en (jo edellisen kokemuksen takia) vielä iloitse liikaa. On ollut sen verran paljon kipuja, varsinkin toisella puolella, ja tuo testiviivakin vahvistui jotenkin tosi myöhään... Mutta nyt vain odotellaan, että pääsee jossain vaiheessa johonkin alkuraskauden ultraan ja eletään sitten sen mukaan. Jos tästä nyt jotain tulisi, niin laskettu aika osuisikin sitten jo huhtikuulle. Vielä en kyllä uskalla mennä mihinkään huhtikuisten palstalle mukaan. Taidankin jäädä tänne tsemppailemaan teitä ja tartuttamaan "plussainfluenssaa" kaikkiin sen mokoman sikainfluenssa sijasta (niin, sekin pelottaa).
Pidän kaikkien puolesta sormet ja varpaat ristissä, että kaikki saavat plussan ihan pikapuoliin!!!
Pola
Useamman lapsen äiti,innolla kuumeilemaan viimeistä ihanuutta tähän perheeseen=)
Ensin treenattiin kovasti,hauskaa pidettiin mutta kun ei menkkoja ei tulostakaan.Nyt menkat sitten viimein alkoi viimeisen synnytyksen jäljiltä ja menossa kp3/?,ennen viimeistä lasta kierto oli aika tarkka 28 päivää..
Tilasin jo varuilta netistä ovistestejä,kun eihän tästä ekasta kierrosta voi muuten tietää=)=)=)
Toivottu La olisi menkkojen mukaan 24.5.09 ja meillekin ihan ensimmäistä kevätvauvaa sitten tarjolla=)
Onnittelut plussista!!!!
Ja paljon lisää niitä + ihmeitä tähän ihanaan pinoon!
JospaKuitenkinVielä Yksi
Siis toivottu la olisi 24.5.10!!!!
Mullakin on kaksi tosi haaleaa viivaa täällä - toinen täyttää joulukuussa 7v ja toinen on aina öisin tississä kiinni - ja päivälläkin väliin.
JospaKuitenkinVieläYksi: Ssako olla utelias ja kysyä montako lapsukaista teillä vilistää? Itse kuumeilen vitosta, nelonen täytti eilen 7kk ja on niin iso poika jo.... Mullakaan ei ole edellisen jäljiltä kuukautiset palanneet, mutta yksi km ehti jo tulla tähän väliin.
Pahoittelut niille, joilla ei nyt ole tärpännyt - uusin voimin uuteen yritykseen.
Joku muisti minut aiemmasta pinosta - kirjoittelin silloin helmikuun pinossa ja nyt siis palasin takaisin, kun ei tätä kroonista kuumeilua näköjään vastoinkäymisetkään tapa.
Peukut pystyssä kaikille pian testaileville ja plussatuulia!!!!
Polalle plussauksesta ja tarrasukkia matkaan :)
Ihania plussia siellä satelee.. Plussapisteitä.. Nyt vaan onnea. Mulla ei vieläkään tiputtele muuta kun överi hermoilut :) Ei tule tuhrua vaikka eilen oltiin sänkyhippaa ja normaalisti olisi jo ollu tiputuksen aika.. Nyt vaan oli aikaa märkää tunnelmaa kun valvovuotoa aika paljon. Sellasta tapettiliisteriä. YÖK! Tänään viilsi ala selkää ja yöllä heräsin kun tuli kauhee pahamaku suuhun.. Joko mulla on menkkaelämä täysin sekaisin tai sitten on sammakko syylärissä :) Tai pahimmassa tapauksessa syöpä tai keuhkotauti.. No pitäisi yrittää keskittää ajatukset ihan muihin juttuihin. Miks sitä ei vaan osaa.. Reipasta iltaa Pirkot! Alan keskittyä johonkin olennaiseen.. Sunnuntaina pitäisi tulla punaista postia tai sitten ei ja siihen on aikaa aivan liikaa :(
Tina
Just.. Mun olennainen oli että testaanpa tuleeko viivoja testiin. No negaviivaa tulee ja nyt vaan ärsyttää että on sitä kyllä tyhmä kun torvisieni.. Harmittaa vaan.. Eikö sitä vaan vois malttaa odottaa.. Kuka sitä ees ostelee raskaustestiä noin ajoissa.. No Tina Tina ja Tina :) Enää en osta enkä testaile ennenkun alkaa maha kasvaa ;) Hih.. No maanantaina testaan jos ei sunnuntaina ala... Voi sentään... Huumoria tässä ainakin. Onko teillä yhtä terveitä liikkeitä :) T. Epätoivoinen
Onnea Polalle ja Jemimalle. :)
Ja uusille tervetuloa.
Eilen kirjottelin ku luulin jo et täti saapui pahasti etuajassa, mutta ei sitten saapunutkaan. Aamupäivästä tuli tuhrua ja se sit loppui yhtä nopeesti ku oli alkanutkin. Tietty toivon että olis aamupuuron ja Polan ehdottamaa kiinnittymisvuotoa, mutta ei mulla kyllä ainakaan edellisissä raskauksissa ole semmosta ollut, mutta kuulostais kyllä hyvältä jos se nyt sitä olis ollut. Tietty on joku hormonihäiriö vaan joka nostaa turhia toiveita pintaan. Eli piinailu siis jatkuu sittenkin.
mansikkainen kp 23 ja yk 5
Onnea Jeminalle! mukava saada plussia tänne pinoon!
JospaKuitenkinVieläYksi: Tervetuloa joukkoon!
ON: Mulla mennään aika samanlaisissa kun tinaturnerilla
"Mulla ei vieläkään tiputtele muuta kun överi hermoilut :)" -Samoin täällä
"Ei tule tuhrua vaikka eilen oltiin sänkyhippaa ja normaalisti olisi jo ollu tiputuksen aika.." -Samoin täällä
"No pitäisi yrittää keskittää ajatukset ihan muihin juttuihin. Miks sitä ei vaan osaa.." -Samoin täällä
"Sunnuntaina pitäisi tulla punaista postia tai sitten ei ja siihen on aikaa aivan liikaa :(" -Samoin täällä
:) Oli sama kopioida noi tinaturnerin jutut ko ne meni just samoin ko olisin tänne omaa napaa tullu kirjottaan :D
Nelli kp 25/28 yk 14 (joko viimein tulis se plussa?)
plussatuulia täältä vain puhaltelen lisää, aika lupaavalta näyttää!
Onnea ny vaan kovasti Pola ja Jemima, ihan mahtavaaaaa! Tarrasukkia kovasti matkaan :))
ei vaan ehdi kommentoida kaikille, mut hengessä olen mukana.
Hitto miten sitä ny laskee kaiken....kohtapuolin vois olla kiinnittymisen aika ja jos jos jotain olisi tapahtunut, niin oireiluakin sit taas odotellaan...huh huh mitä piinailúa. Mut kun on jo 4 raskautta takana (3 keskenmenoa), nii jotenki ne oireet tunnistaa aikas varhaseen.
p.s. Nelli, täältä taas extraplussia sinne suuntaan!
Mykis kp 19/26-32
Moi kaikki!
Täällä yksi pitkään (yli vuoden) kuumeillut. Kierto on tosi vaihteleva noin 31-39 päivää. Tänään kp 35 sain elämäni ensimmäisen plussan raskaustestiin:) se näkyi vielä selvästi, ettei tarvinnut tihrustaa että sen näki. Nyt olen ollut koko päivän aivan sekaisin enkä tiedä mitä miettiä:) laskeskelin että la olisi noin 1.5 tai 2.5 luultavasti. Lauantaina tai sunnuntaina aion tehdä uuden testin vielä. Ihana lukea muiden mietteitä ja kokemuksia!! plussanneille paljon onnea ja plussaa odottaville oikein paljon plussa tuulia!!:)
TOSI PALJON ONNEA! :) Itsellä nyt yli vuosi yritystä eikä plussaa ole kuulunut. Menisin varmaan aivan sekaisin jos sellanen pärähtäis silmien eteen :) Voin hiukan aavistaa miltä sinusta juuri nyt tuntuu! Yksi lapsi minulla on ennestään ja häntäkin sain vuoden verran yrittää ja kyllä se oli jotain niin suurta kun sen plussan silloin vihdoin ja viimein sai!
Paljon tsemppiä tulevaan :)
Nelli kp 25/28 yk 14
Paljon onnea Jemina! :)
Täällä kun kyllä tosi mukavaa porukkaa ja kiva fiilis, täytyy sanoa. :)Kaikille plussaonnea roppakaupalla! =)
Omaa napaa: Ovulaatio on hyödynnetty. Eilen kp 15 jonmotteli vielä alavtsaa ja tuli aamupäivällä vielä lähes tasaahva viiva ovistestiin. Noh, ei olisi pitänyt enää testailla, mutta pitihän sitä kokeilla kun vatsaa jomotti. Mutta luulen, että ne oli niitä kipuja kun keltarauhanen puhkeaa (?). Testasin One Stepin ovulaatiotestillä, mutta niitä on vaike tulkita: eivät näyttäneet kunnon ovisplussaa edes silloin kp 14 (toiselta reunalta haaleapi kuin toiselta), kun taas esim. RFSU:n testi näyttää. Olen lukenut että muutkin on tuota One Step:iä moittineet.
No mutta nyt on kuitenkin puuhailut puuhailtu. Tosin varmaan liian tiuhaan tahtiin kun oli vaan päivä välissä (kp 11, 13 ja 15), mutta kun muulloin ei tehnyt mieli. No, katsotaan nyt miten käy.
Tsemppistä!! :)
Kp 16/n. 28
Onnittelut Jemimalle ja Hopelle!
Plussatuulia tänne todella kaivattiinkin ja kaivataan vielä lisää, että toivotaan, että tuhrut on vaan kiinnittymisvuotoa ja oireet alkaa kohta. :D
ON: aika samat fiilikset kuin Mykerioksella, eli kiinnittyminen olis nyt tänään / huomenna / lauantaina...sitä tuhrua ja muita oireita odotellessa. Toisaalta fiilis, että ei oo tärpännyt, toisaalta fiilis, että miksipä ei olis voinut. Ei uskalla toivoa, vaikka jotenkin toivoo jo tosi paljon. Ja uskoo. Senpä vuoksi mä varmaan tipahdankin tuossa reilun viikon päästä tosi korkeelta ja tosi kovaa, kun täti tuleekin kylään. Eikö se mene jotenkin niin yleensä asioiden kans, että jos ennelta kuvittelet ja elät jonkin tilanteen, se ei tapahdu, mutta sitten kun asiaa ei edes ajattele, se tapahtuu? Tuolla teorialla mä en saa sitä plussaa ikinä, koska en muuta olekaan varmaan 2 vuoteen tehnyt, kuin elänyt sen plussaus hetken uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen....
Menipäs vuodatukseksi. Mutta kun raportoitavaa ei ole. Kp tänään siis 24 ja dpo5. Maha on ollut kovalla jo pari päivää, tosin sehän ei mun mahan tuntien ole mitenkään ihmeellistä (mutta yksi oire kuitenkin mahdollisesti). Valkovuotoa on mielestäni ollut runsaasti, tosin sekin tunne saattaa johtua vaan siitä, että en ole aiemmin asiaan kiinnittänyt huomiota (mutta voi olla myös oire). Alavatsaa nipistää juuri nyt hieman, mutta se voi johtua mistä vaan (tai olla oire). Että tiedä näistä sitten. Luultavasti kuvittelua kaikki...*nyyh*
Joten, porskutellaan eteenpäin, odotellaan tätiä saapuvaksi, jotta päästäis uuteen yritykseen ja toivotaan plussatuulia kaikille!
kuuluisi tänne, toivottasti, voih kun oliskin mukavaa, saada toukovauva edellisen toukokuisen ja itsen (hih) seuraksi, saatais kunnon kevät bileet ja esikoisen kesälomaongelmatkin tulis ratkaistua.. mutta
On varsin semmonen olo että ehkä sitten vuoden 2011 toukokuu?? Siis täälä joku negatiivinen pessimisti asustaa, yritystä on ja vaikka mitä mutta.. Kaksi ekaa kultalasta on saatettu matkaan niin olemattoman pienellä yrityksellä, toki sillon oli ikää 20 ja risat ja nyt likempi tuo 3kymmentä, mirenan hyyskään nakkaamisestakin vasta kolmatta kk, mutta kun ei malta..
.. ja voi juupeli kun meinasin tukehtua noihin kisaviikkoihin ja kierron lyhentämisehdotuksiin :)) voiskohan niistä tehdä jonku alotteen johonku ????
Ja niinpä.. kyllähän mä testaan jo ennenkuin ensimmäänen siimahäntä olis voinu keritä edes "maaliin".. että kyllä meitä (ehkä vähän) hassahtaneita löytyy:))
ja oireitahan on raskautumisesta ihan koko ajan..
Gabbo-gibbonen ja Gibbo-gabbonen kp 11/35 (ja täti edellen kylässä tai jäämässä ehkä asumaan...)
Kiitos onnitteluista:) vielä en kuitenkaan uskalla hirveästi juhlia kun niin alussa ollaan, mutta olihan se ensimmäisen plussan näkeminen tosi hieno juttu! Mulla on vielä muutama ovistesti kaapissa ja testasinkin tänään, en aamun ekasta virtsasta, ovistestillä. Lähes yhtä vahvat viivat siihen piirtyi heti kun tikku oli kostunut:) en kyllä noihin ovistesteihin raskauden todistamisessa luota, mutaa pitipä nyt kuitenkin testata:)
Kaapissa on vielä 2 raskaustestä ja lauantaina olen päättänyt niistä yhden tuhlata, ja jos se on plussaa niin sitten kait se on uskottava etä raskaana tässä ollaan:)
Oireita olen täällä tietenkin yrittänyt miettiä että löytyykö niitä. Menkkakivut alkoivat viikonloppuna, mutta ne ovat semmoisia lyhytkestoisia ja välillä viiltäviä. Jano on myös kova ja nälkä tuntuu olevan koko ajan. Mutta sitten taas kun menen syömään niin jotkut ruuat tökkii pahasti. Toisaalta kaikki (muka) oireet voivat olla täyttä kuvitelmaa…se tekeekin koko asiasta niin epätodellisen. Toisaalta olen niin onnellinen, toisaalta niin peloissani! Mutta pakko kai yrittää ottaa päivä kerrallaan:) (helpommin sanottu kuin tehty!)
Ihanaa kun on tällaisia sivustoja joissa voi purkaa tuntojaan, heti tulee parempi mieli:)
Nelli: Kiitos tsemppauksesta:) toivotaan että teille pian suodaan pikku kakkonen.
AIE: Mulla tuntui nyt jälkeenpäin ajateltuna sellainen noin minuutin kestävä melko voimakas viiltävä kipu alavatsassa, silloin kun luulen kiinnittymisen tapahtuneen. Mutta en voi toki olla varma että se siitä johtui. Mulla ei ole ollut ollenkaan mitään kiinnittymisvuotoa. Mulla on ollu jo reilun vuoden ihan samanlaiset fiilikset..Tuntuu että aina irtosi pieni pala sydämestä kun huomasi että menkat alkoi. Toivotaan että päästään yhdessä toukovauvoja odottamaan. Paljon plussaonnea sinulle:)
Paljon plussa onnea myös kaikille muille ++++++++++++
Testasin aamulla vaikka ei olisi ollut kyllä tarpeen, sillä verta alkoi tulla enempi jo eilen illalla. Negaa siis näytti testi ja uskon kyllä siihen. Jotain hormonimyllerrystä kaikki oireilut...
Mutta hyvä näin :) Tässä pitää nyt jatkossa miettiä, mitäs sitä todella halutaan, kyllä se kolmas lapsi nyt hiukan jäi kutkuttamaan ;) Saatanpa palailla tänne piakkoin.. :)Plussaonnea teille muille oikein kovasti!!!