2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Iltaa kaikille.. Tulin vaan nopeesti kertomaan (koulutehtävät odottaa tekijää) että eilen saatiin miehen simpatestin tulos ja se oli normaali.. Eli sitten aletaan tutkimaan minua seuraavaksi. Me varmaankin saadaan seuraava aika polille vasta 2-3 kuukauden päähän!
Niin ja uusille tervetuloa mukaan! Ja pahoittelut viime kierron epäonnistumisista! Pää pystyssä uuteen yritykseen, kyllä se sieltä vielä joku kaunis päivä plussakin tulla tupsahtaa! Näin uskomme?
Nelli yk 14 (Ja mullekki se plussa kyllä vielä joku päivä pamahtaa)
Tänään kävi mies 2h kääntymässä kotona kahden eri matkan välissä... Nyt menossa vasta kp4 jos oon laskuissa mukana... Kovasti yritti mies ehdottaa että jos nyt jo varmistettais osumaa, mutta annoin sen sijaan hänelle ohjeistusta miten hän voi valmistautua seuraavan viikon aikana tulevaan koettelemukseensa.
Hauska huomata kuinka porukka vaan lisääntyy ja kunnon asenteella suurin osa yrittää saada sen pirun plussan aikaan. Mitkä siinä greippimehussa oli nyt sitten se tärkee osuus??
Kuka se nyt olikaan se kun meinas tätiä singota kuukupin kera kiertoradalle... Ei sitä kuppia passannu pistää kiertoon kun se tarvittiin siihen toiseen tehtäväänsä :D
Heipsan vaan kaikille tasapuolisesti!
Pitkään olen lueskellut näitä sivuja ja nyt sitten sorrun osallistumaan keskusteluun.. Vauvakuume on vaivannut vaihtelevalla voimakkuudella jo pitkän aikaa, mutta yritystä meillä ei ole aloitettu milloin mistäkin syystä. Mutta nyt taisi yritys alkaa oikeastaan vähän vahingossa. Kumin kanssa kävi pikku lipsaus juuri sopivasti ovispäivän aattona ja toiveeni heräsivät. Järjellä koitan kovasti nyt taltuttaa tätä ajatusmyllyä, etten sitten pettyisi ihan liikaa. Mutta mutta.. tänne palstalle tulo ei kyllä asiaa auta! Ovis oli 6 päivää sitten ja nyt päivänä muutamana on ollut lievää pahoinvointia (tai sitten kuvittelen), alavatsassa tuntuu melkein koko ajan jotain kummia tuntemuksia ja rinnat ovat arat epätavallisen aikaisin.. Voisiko olla? Olen ennenkin kuvitellut oireita ihan suotta, joten tuskin tämä nytkään on sitä itseään..
Yrittäjä: Ajattelin kommentoida vakavalla mielellä tuota kuppikonstia.. Kuppihan pysyy sisällä alipaineen takia, joten ainakin itse ajattelisin sen tuottavan enemmän harmia kuin hyötyä raskautumistoiveita ajatellen. Alipaine nimittäin "imee" häntäveikot poispäin, tai ainakin vaikeuttaa niiden matkaa ylöspäin. Näin itse ajattelisin, voin olla väärässäkin.
Olikos se AIE joka kyseli ovistuntemuksia? Mulla ovis tuntuu myös aika matalalla, suunnilleen alushousun (hipster) sauman korkeudella. Se tuntuu suunnilleen siltä, että ilmakupla olisi juuttunut suoleen yhteen paikkaan pääsemättä liikkumaan (ainakin vasemmalla puolella, oikealla tuntemukset on usein lievempiä).
Tulipa pitkä tarina.. Toivottavasti pääsen mukaan!
t. aamupuuro kp 21/30
Täällä olisi uusi haaveheluna toukokuun jutusteluun.. Haaveillaan esikoisesta ja yritystä kesäkuusta alkaen.. Söin pari kuukautta teroluteja koska gyne arveli että toinen munasarjani ei toimi.. No nyt olen päättänyt että p*****e ne toimii molemmat ilmankin ja nyt on usko korkealla :) Ovis oli ilmeisesti viikko sitten ja nyt on harhaluuloinen olo.. Pelottaa ja jännittää, hermot riekaleena.. Viikon päästä pitäisi alkaa menkat.. Kuten moni muukin noita oireita kehittelee niin minulla ainoa erikoinen oire on ollut alavatsan/munasarjojen/kohdun kihelmöinti/poltteleva tuntemus. Onko kellään tällaista?
Toivottavasti huolitte mukaan! Hauskoja persoonia taitaa siellä teidänkin nimimerkkien takana lymyillä. Toivotaan että kaikki Pirkot täällä jossain vaiheessa äiteiksi pääsisi :)
Tänne ei mitään kummempia kuulu.. Odotellaan vaan rauhallisin mielin mitä ensi viikko tuo tullessaan.. siirtyykö haaveet toukokuun lopulle vai tulisiko vihdoin se unelmien täyttymys toukokuun alulle!
Tervetuloa taas uusille! mukavaa kun kuumeilijoita riittää!
Toivotaan että plussia sataa kohta ja urakalla:D
Tinaturner:Mulla menkat tulossa ja n.viikon päästä,eilen menkkamaisia tuntemuksia selässä,nyt tuntemuksia jossain alavatsan seudulla,ihan voisi äkkiseltään kuvitella että nyt...Mutta niin oli viime kierrossakin,eli harmi vaan mulla vaan on jotenkin "herkät" paikat ja tuntuukin että puolet kuusta on yhtä nippailuja ja vihlaisuja...
Toivotaan että sulla on siellä jotain tapahtumassa,pidän peukut pystyssä!
Just näiden omien alituisten nippailujen kanssa ei voi luottaa mihinkään oireisiin,kun mulla näyttävät kuuluvan asiaan.
Pola:sama juttu täällä,tuntuu että joka välissä on pyrittävä tänne lukemaan kenellä mitäkin... Ei pelkästään tämä oma jännitys, vaan jännitä muidenkin puolesta! Harmillisesti tuo työnteko haittaa näitä kuvioita:D Muun elämän lisäksi...
Täältä aletaan pikkuhiljaa puhkua niitä plussatuulia sinne,omat toiveet ei ollenkaan korkealla tässä kuussa:(
puolet unohtuu taas.
Mansikkainen,just tota mä ajattelin.Ei voi luottaa siihen raskautumiseen vaikka aiemmin olisi miten helpolla tullut.No, eihän siihen kyllä koskaan voi niillä perustein...Mutta Jo pelkät vuodet tekee tehtäviänsä,saatikka muut "bonus-jutut". Toivotaan ettei sulla ne tulehdukset kuitenkaan vaikeuta mitään. Kovasti Onnea ja Tsemppiä ja Onnea:) Sitä tarvitaan Aina!
Jos tännekin pinoon ilmoittautuisin. :) Olen jo pitkään yrittäneiden ja kolmosten pinossa. Mutta toukokuun on kyllä niin hyvä kuukausi, että antaa palaa. :)
AIE: Minäkin olen muuten toukokuussa syntynyt :)Oliko muitakin?
Eli: Kolmatta yritetään jo toista vuotta (nyt syksyllä tulee 2v.). Minä olen 35v ja mies 41v. Lapset ovat 07/05 ja 09/06. Mutta vauvakuume nosti sen verran päätään, että yksi olisi vielä kiva ja kun tätä ikääkin jo on, niin ei mahdollisuudet huononevat koko ajan? Ensimmäisessäkin meni kaksi vuotta tehdessä vaikka olin 31v.
Minulla on endometrioosiepäily, mutta ultrassa ei näkynyt mitään. Tähystykseen olisin päässyt, mutta ei kuulemma tämän vuoden puolelle saa aikoja. Ja prolaktiinikin on ollut jonkin verran koholla.
Nyt siis menossa kp 12 tai 13 ja omien laskujen mukaan ovis olisi tiistaina jos ei kierto heittele. Joten täytyy yrittää. Itse olen ajatellut, että tämän vuoden vielä yritetään ja sitten loppuu.
La olisi laskurin mukaan 11.5.2010
Tsemppiä kaikille! :)
kp 12?/n.28, yk 23 tai 24?
Meillä jo kaksi lasta ennestään ja nyt sattui ehkäisyn kanssa lipsahdus ja kovasti on tuntemuksia et oisin raskaana. Rinnat alkoi aristaa heti (mikä kuulostaa käsittämättömältä et kuin vois niin nopeeta..kylkeä kääntäessä heräilin kipuun), rinnat myös suurentuneet selkeesti ja vaaleeta/kellertävää vuotoo ollut oviksesta lähtien. Lämpökin 36,7, joka normisti ei ihan noin paljoa. Testiä en ole vielä mennyt ostamaan, pitää malttaa vielä odotella, tiedä vaikka menkat tuleekin vielä. Ei oltu suunniteltu meille enää kolmatta lasta mutta nyt kun asiaa on mielessään pyöritellyt niin pienoinen pettymys voi olla jos en olekaan raskaana.. La olis 1.5 laskurin mukaan. :)
Kuulostipa tutulta tekstisi! Itselläni on samantapainen tilanne, tosin meillä ei ole mukuloita ennestään.
Voiko raskausoireet alkaa näin pian mahdollisesta kiinnittymisestä? Muut oireet voisin vielä ajatella kuvitelleeni (tai ne voivat johtua jostain muusta), mutta rintojen arkuus näin varhaisessa kierron vaiheessa askarruttaa. Yleensä rinnat kipeytyvät 3-4 päivää ennen menkkoja, mutta nyt jo 6 päivää oviksen jälkeen eli 11 päivää ennen menkkoja..?? Ja sitten vielä tuo jatkuva pieni ällötys-pahaolo, vilu ja alavatsan ja munasarjojen kipristely..
Meillä varmaan asianlaidat selviää samoihin aikoihin, sillä oma la olisi laskurin mukaan 2.5. :) Toivotaan plussia meille molemmille (ja kaikille muillekin tietysti)! Vaikka jos plussan saisin (en jaksa uskoa millään), järkyttyisin kyllä pahemman kerran.. kääk! Mutta tuskin kuitenkaan, eiköhän tämä ole joku muu hormonihäiriö vaan..
Kivaa kun on paljon kuumeilijoita, plussia vaan toukokuisille!
vähän harmittaa kun ei tullut oikein peittoja heiluteltua ja pelkääpä, että tämäkin kierto meni ohi! toivoa on kuitenkin niin kauan kunnes "se" saapuu....
täällä alkaa jo ensimmäiset kohta kuumeilemaan oikein urakalla....kyllä todella pidän peukkuja ja kyllä niitä oireita tulee kehiteltyä, mutta kait toisilla ne oireilut alkaa jo aika varhaisessa vaiheessa ja melko pian hedelmöittymisestä :)
Mykis kp 16/26-32 / yk5
on muuten aika tyrmäkkä maku! Kahvin juonninkin lopetin muutama viikko sitten, kun vatsa sanoi sietosopimuksen irti. Maun perusteella vois kuvitella et greippimehu viime kädessä halkaisee kahvilla kiusatun vatsan. :P Pitääköhän se olla punaviiniä vai kelpaako mikä tahansa alkomahoolipitoinen tavara vilkastuttamaan verenkiertoa? Tosin mitä ihanin syy avata viinipullo... Eipähän sitten satu niskatkaan niin paljon kun on ottanut rentouttavan lasillisen.
Tädin riepotus alkaa vähitelleen helpottaa ja eiköhän emäntä saada selätettyä parin päivän sisään. Positiivisuus alkaa nostaa päätään ja toimintasuunnitelmia hiotaan tuonne puolentoista viikon päähän keskittyvään kisasuoritukseen. Siihen asti on mukava jännittää teidän muiden vähän aikaisemmalla aikataululla olevien edesottamuksia. Eikun plussia kehiin!
Jaana kp 4/28 yk 4
Oon ihan sekaisin ketä kaikkia meitä onkaan, paljon plussia tulossa toukokuulle eikös vaan!
Omasta navasta.. Pikku hiljaa uuteen kiertoon, tiputtelu alkaa lisääntymään ja kivut kasvaa joten eiköhän täti huomenna kunnolla tule ja pystyy keskittymään uuteen kiertoon! Positiivisellä mielellä mennään, toivottavasti positiivinen tuloskin olisi:)
Ai punaviinikin auttaisi, pitäisköhän kokeilla:) Olen ennemminkin jättänyt alkon kokonaan yrityksen ajaksi. Kahvin juontia voisi kyllä vähentää. Greippimehun kanssa olenkin jo kierron verran kärvistellyt.
Plussatuulia kovasti!!!
Mammatus kp kohta 1 ja yk 4 alkakoon
Ensiksi on pakko todeta se,että miten täällä olevat keskustelijat on ihania,sympaattisia ihmisiä.Olen enemmän ja vähemmän ja surffaillu keskustelupalstoilla lukemassa juttuja yli parin vuoden ajan,enimmäkseen suomi24:ssa ja hirveetä todeta miten siellä on ihmiset ilkeitä.Aina on joku ilonpilaaja ilkeilemässä ja provoilemassa.
Jatketaan samaan malliin,toinen toisiamme tukien :) kun kerta samassa "veneessä" ollaan.
Omaan napaan kuuluu sellasta että kaksi päivää kierukan poiston jälkeen alko moonikset tai oisko tyhjennysvuoto?en tiedä kun ei ole aiempaa kokemusta kierukan poistosta.Mutta menkkoiksi itse niitä veikkasin joten tästä on nyt hyvä alottaa ja jatkaa päivien laskemista ja sitä millon seuraavat hilloviikot tulee.Esikoinen tärppäs pitkästä kierrosta ja siihen meni seittämän kuukautta pillereiden pois jäännistä.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille teille :)
Kuulostipa tutulta tekstisi! Itselläni on samantapainen tilanne, tosin meillä ei ole mukuloita ennestään. Voiko raskausoireet alkaa näin pian mahdollisesta kiinnittymisestä? Muut oireet voisin vielä ajatella kuvitelleeni (tai ne voivat johtua jostain muusta), mutta rintojen arkuus näin varhaisessa kierron vaiheessa askarruttaa. Yleensä rinnat kipeytyvät 3-4 päivää ennen menkkoja, mutta nyt jo 6 päivää oviksen jälkeen eli 11 päivää ennen menkkoja..?? Ja sitten vielä tuo jatkuva pieni ällötys-pahaolo, vilu ja alavatsan ja munasarjojen kipristely.. Meillä varmaan asianlaidat selviää samoihin aikoihin, sillä oma la olisi laskurin mukaan 2.5. :) Toivotaan plussia meille molemmille (ja kaikille muillekin tietysti)! Vaikka jos plussan saisin (en jaksa uskoa millään), järkyttyisin kyllä pahemman kerran.. kääk! Mutta tuskin kuitenkaan, eiköhän tämä ole joku muu hormonihäiriö vaan..
Toivottavasti ei olisi oireet mitään hormonihäiriöitä vaan oikeita raskausoireita!Lupaaville sun oireet kuulostaa :) Mua viluttaa ihan kauheesti, viltin alla tässä naputtelen...36,8 lämpö et kaukana mun normaalilämmöstä. Nyt illalla tuli rusehtavaa vuotoa ja pikkasen vertakin mut loppu het siihen sitten. Eli jos huomenna ei ala oikeen kunnon menkat niin meen kyllä testin ostamaan. Tahtoo jo tietää!!
Yhdyn täysin siihen, mitä Eltzu85 sanoi tästä porukasta - todellakin tuntuvat olevan mukavia ja huumorintajuisia kaikki! Ansaitsemme siis kaikki plussan.
Hattara: Hyvä, etten sentään ole ainut, joka täällä notkuu jatkuvasti;-) Ikävää, kun välillä pitää töitäkin tehdä. Ja todellakin jännittää kaikkien muidenkin puolesta, kun ihmiset tuntuu jollain tavalla jo niin tutuilta.
Aamupuuro: Toivotaan, että oireet olisivat "ihan sitä itteänsä"! Samanlaisia on ollut mullakin.
ON: Olen täällä suuren hämmennyksen vallassa. Tätiä ei kuulu vieläkään, ja eilisessä testissä näkyi haalea plussaviiva. Itse epäilen hieman joko kemiallista raskautta, tuulimunaa tai kohdunulkoista (joo, tiedän, tosi positiivinen asenne...). Viime raskaudessa nimittäin kp35 näkyi jo todella selvä viiva heti. Tuntuu myös, että raskausoireet olisivat enemmänkin menossa pois kuin lisääntymässä. Aargh! En kestä tätä epätietoisuutta. Mieluummin kuitenkin varaudun pahimpaan vaihtoehtoon henkisesti, kun siitä myöhäisestä km:stä on vasta noin kolme kuukautta (mitään ihan kamalia takaiskuja ei nyt oikein jaksaisi taas).
Toisaalta on kuitenkin se pieni mahdollisuus, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut arvioimaani myöhemmin. Mullahan ei ole juuri mitään käsitystä kierron pituudesta, kun on eka km:n jälkeinen normaali kierto menossa (sen tosin tiedän, milloin viimeisen kerran heiluteltiin peittoja otollisena aikana ennen kuin iski hiiva). Täytyy kai testata parin päivän päästä uudelleen, jos vuoto ei ala, ja tsekata, haalistuuko vai vahvistuuko se viiva siinä. Jos tämä olisikin joku tuulimuna, niin saisi sitten tulla itekseen ulos ja pian, ettei mene kallisarvoista aikaa hukkaan!
Mutta toivotaan tietenkin parasta!
Mukavaa viikkoa!
Pola kp 36/?
Pola: jännittää, jännittää. Nyt peukut pystyyn, että se ei ois mikään noista pahoista vaihtoehdoista, vaan ihan oikea plussa db! :D
Ja tervetuloa vaan kaikille muillekin, joita en ole vielä tervehtinyt! Samassa veneessä tässä todellakin ollaan, joten toisiamme kannustetaan.
ON: Tänään lienee kp21. Ovis oli ja meni viikonloppuna, mutta musta tuntuu, että kaikista päätöksistä huolimatta myöhästyttiin. Otaksun, että lauantaiaamu ois ollut otollisin hetki, mutta tietty miehellä oli niin kamala kamis, ettei se oikein pystynyt heilutteleen peittoja. Pikkasen kiehuin sisäisesti, kun pupuilu meni aika lähelle puolta yötä, joten todellakin toivoa sopii, ettei solut kerenneet vanhenemaan ennen aikojaan. Tuumasin vaan ukolla, että ens kierrosta on sitten aivan varma, ettei juo yhtään oviksen aikaan. Tai ainakaan hanki samanlaista krapulaa. Otti niin päähän - se ainut hetki kuukaudesta ja sitte tämä! :-(
Nyt sitten vaan jännätään vielä se 13-14 päivää, että miten kävi. Peukut ja varpaat pystyssä, mutta enpä usko, että niistä mitään taikaa on... Vaikka ihan varmasti niitä raskaustuntemuksia kehitän itselleni tuossa reilun viikon päästä...tai jo tämän viikon lopulla, kun on dpo6 :P
Onnea plussasta Pola! Toivotaan, että se siitä vahvistuu! On varmaan tosi tympeää elää epätietoisuudessa varsinkin kun pelkää pahinta.. Koko pino pitää sulle peukkuja!
Mansikkamarja10: Jännittää sun puolestas! Tuu sitte kertomaan, kun tiedät testin tuloksen. Oli pakko munkin mitata lämmöt, kun niistä mainitsit.. omani oli vaan 36,3, en oikein tiedä normilämpöjä mutta tuskin mitenkään suuresti koholla. No, tiedä häntä. Eilen olin ihan jäässä, tänään on melkein kuuma ja hikoiluttaa.
GALLUP: Kuinka tarkkaan kerrotte miehillenne piinailusta? Kerrotteko kaikki pienetkin oireet ja toiveet ja epäilykset vai pidättekö omana tietonanne kunnes on varmaa? Mä en oo viittiny sanoa vielä mitään omalleni.. Ei ole eka kerta, kun turhaan toivon raskautta ja keksin ties mitä oireita. Sitten menkat taas alkaa ja se siitä.
Vielä viikko piinailua! Oon ihan varma, että menkat myöhästyy pelkästä piinasta. Tai sitten menkat alkaa tänään tai huomenna aivan liian aikaisin (tai olen jotenkin kummasti seonnut päivissä??), eilen oli olo juuri kuin tavallisesti kierron viimeisenä päivänä. Nyt tuntuu, että plussa on niiiiiin epätodennäköinen.. Miten meille muka tulis vauva yhdestä vahingosta kun melkein kaikki muut täällä yrittämällä yrittää monta kuukautta ilman tulosta??
Peukut pystyssä ja isovarpaatkin kaikkien teidän puolesta!!
t. Aamupuuro kp 23/30
Hei!
Hirveen vauvakuumeen ajamana liittyisin joukkoonne. Palstaa olen seuraillut jo useamman kuukauden, mutta nyt päätin liittyä itsekin jänskäilemään Teidän seuraanne :). Niin kuin joku jo kirjoitti, monilla palstoilla on todella ilkeämielistä sakkia. Toivotaan, että täällä pysyy tämä lämmin ja kannustava tunnelma.
Päätin myös onnistua tässä kuussa ja lakaista tädin taivaan tuuliin. Saa nähdä kuinka käy. Nyt on tosiaan menossa kp 9/30-32 ja yk5. Eli pian pääsee tikuttelemaan ovista... :)
Uusille tervetuloa mukaan plussia metsästämään :)
Nelli: Kiitti sylkitesti ja oviksen pongailu vinkeistä. Ensi kuussa sitten aloitan saman homman minäkin. Tilaan testit kunhan tuomio tästä kierrosta ensin tulee.
hattara : Mulla nuorin lapsi täyttää just 8v eli mun edellisestä tärpistä on melkein 9v aikaa ja mieskin vaihtunut tässä välissä ja lisäks vielä ittellä ollu pariin otteeseen "alakerrassa" paha tulehdus joka on voinu tukkia vaikka munajohtimet senkin takia epätoivo alkaa vallata. Lokakuussa olen ajatellut käydä munajohdinten aukiolotutkimuksessa jos ei sitä ennen mitään positiivista yllätystä tapahdu.
AIE: Mä oon tässä kierrossa kanssa ekaa kertaa juonu tota greippimehua ja en o kyllä mitään limojen lisääntymistä huomannu, pikemminkin just tota katoomista. Ovislimojakaan en oikeen tässä kierrossa löytänyt enkä kyllä sen kummemmin lukuisista nippailuista osannu tulkita missä vaiheessa ovis olis ollu. Toivottavasti ei o sentäs kokonaan tulematta jättäny. Luulin eka oviksen löytäneeni jo tosi aikasessa vaiheessa kiertoa lämpöjen perusteella mutta en sitten tainnutkaan. Lämmöt seilaa edes takasin tosin mä mittailenkin vuorotyöstä johtuen niitä koska sattuu, ehkä sekin syynä seilailuun.
Tuollaanen: Voi kurjuus täti teki sulle saman minkä mulle viimekuussa. Toivon sulle ja kaikille muilleki itteni mukaan lukien parempaa onnea tähän kuuhun. Mä kans aloin jo epätoivoseks ja lopetin kofeiinin käytön ja alotin greippimehun juonnin. Tuloksia odotellessa.
Polalla jännät ajat menossa. Eikö km jälkeen monilla uusi raskaus alakin äkkiä, jospa se olis sullakin sitä. :)
ON: Greippimehua on juotu, kofeiini jätetty pois ja punaviiniäkin oon muutamana iltana juonu tilkkasen muka kiinnittymistä helpottamaan. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot on kokeiltava näköjään :D. Kiertopäiviä en o pahemmin laskeskellu ja tänään kun laskin niin huomasin että jo kp 18 menossa. Kuviteltuja oireita ei o minkäänlaisia. Ainut oire mikäli sen voi oireeks laskea on että mulla on maha ollu ihan sekasin jo kolmatta päivää. Tai ehkä tää on kuitenkin vaan jotain mahatautia.
Nelosta kovasti toivova Mansikkainen kp 18 ja yk 5