2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Tervehdys kaikille. Mukaan lähden minäkin.
Täti saapui eilen. Nyt siis kp 2/27-29. Vaikkei vielä pitkää yritystä takana, koville ottaa tädin tulo. Sitä kun ehtii pienessä päässään kuvitella vaikka mitä, toivoa ja haaveilla.
No, uutta yritystä ja toivotaan, että täti pysyisi poissa ja toukokuussa meillä olisi pikkuinen :-)
...vaikka meistä kaikki olisi tietty olleet mieluummin vastaavassa huhtikuun ketjussa odottajien puolella.
Nelli: Kävimme kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa viime syksynä. Mitään vikaa ei löydetty, ja sitten sen "tuomion" jälkeisestä kierrosta tärppäsikin. Kyllä on melko rankkaa, kun saa elämänsä ainoan plussan, ja sitten se päätyy noin myöhäisessä vaiheessa katastrofiin.
Ehkä vähän helpottaisi, jos olisi entuudestaan lapsia ja jos raskaus olisi alkanut helpommin. Mutta ei auta jossitella.
Kuukautiskivut ovat aivan järkyttävät juuri nyt. Vielä kun tulisi se itse vuoto, niin pääsisi kunnolla laskemaan seuraavia tärppipäiviä.
Tsemppia kaikille yritykseen!
Pola
Pola, tsemppiä kovasti uuteen yritykseen!! Ikäviä olet joutunut kokemaan. Parempaa onnea ensikerralla!!
Ja tervetuloa kaikille muillekin,toiveet tuntuu olevan täällä niin korkealla että toivotaan sitten sen näkyvän niissä plussissakin:D
Nyt siis kp 14. Ja vasta tänään saatiin tavarat sisään, olen ollut totaalisen hermoraunio, kun ovulaatiokivutkin tuntui kaikkein kovimmin eilen. Mutta jos kierto kestäisi sen 29 päivää, silloinhan toivoakin vielä olisi, ja ovulaatio voisi vielä olla tulematta?!? Parasta tietenkin toivon, silti en uskalla toivoa yhtään, niin kamalan viime tippaan se "lastaus" jäi.
Nelli, miten menee niiden ovisplussien kanssa?! Entä onko muilla kovasti peitot heiluneet??
Onko yrittäjällä vielä samaa tahtoa jäljellä?
Tsemppiä sisaret! Kyllä me ne plussat tästä otetaan!
Seela kiva kun porukka lisääntyy, tervetuloa!
hattara: juuri olinkin tulossa ovistikkuasiaa taas selvittämään! Plussahan se vielä :( Ehkä hieman haaleampi, mutta kyllä plussa vielä.. (eri merkkinen testi eli voi sekin vähän vaikuttaa) Että semmosta.. Pitää ottaa asia esille ens kerran ko on lekurin kanssa yhteydessä.
Tänne ei sitten mitään muuta..
Nelli harmistuneena ja turhautuneena kp 17/28
Juu edellensä on tappamisen meininki päällä ja nyt painetaan täysillä maaliin!
Kaikki lailliset ja laittomat konstit otan käyttöön tässä kuussa koska se plussa tulee NY!!!
Tänään meinaan jo alkaa tutkimaan ovistestien maailmaa ja särkylääkkeet ja muut hemmettiin. Greippimehua lataan jääkaapin täyteen ja olikos muuta ideaa vielä??? Ai niin kävelyn korvaan käsillä kävelyllä koska painovoima ei ole puolellani muutoin ;)
Tuonne jo syys pinoon heitinkin ton kuulemani "ällöin idea ever" tarinan, jonka mukaan touhuilun jälkeen heitetään kuukuppi sisään, jotta ei pääse mehut karkuun (HYI NY HEMMETTI) mut jos sitä silleen ajattelee niin ihan järkeenkäypähän se on teoriana...
Hampaat irvessä nyt siis maaliin ja mies jo tuossa kysyi pari päivää sitten että koska ne kisaviikot alkaa, että hänkin tietää ajoittaa huippukuntonsa siihen. Täytyy saada suoritukset kohilleen, että jaksaa kaikki lajit vetää läpi neljän päivän aikana.
Onpa hänellä jopa sopivasti se viikko lomaa joten tässähän on pedattuna ihan varma kaksoisvoitto.
Yrittäjä yk4 3/28-30
ihan kippurassa täällä sai nauraa yrittäjän viestille! Sulla on hyvä asenne, toivotaan että plussia satelee kaikille toukotoiveille!!
Mun taustaa laitan lyhyesti. Poika 01/07 ja sitä ennen yksi tuulimuna. Keskenmenoja 10/08 ja 03/09...kuumeilu alkaa nyt tosissaan nostaa päätään!
Viime kierrosta oli todella vahvoja raskausoireita, vaan kyllä sitä voi kuvitella ja uskoa vaikka mitä...pettymys oli kova!
Pidän nyt kovasti kaikille meille peukkuja bd bd
ps. ovistuntemuksia kovasti, hurjasti sitä limaa ja nippailua...jos vaikka kohta olisi tärpin aika. Täytyy vähän aktiivisemmin peittoja heilutella ;))
Mykis yk5, kp 11/26-32
Oli kyllä aivan mahtava tuo Yrittäjän viesti! Ei voi muuta kuin lähteä mukaan tohon asenteeseen.
Ja sitten (jälleen) omaa napaa:
Saisi tosiaankin se vuoto nyt alkaa (tai no enhän mä tietty sitä tätiä tänne ihan välttämättä halua), kun tässä alkaa jo kuvitella vaikka mitä. Kaikenlaisia tuntemuksia tietenkin löytyy jne. Mutta en anna itseni innostua vielä liikaa, vaan koitan pitää pään kylmänä. Ja ennen launtaita en ainakaan testaa. En. Tai ainakaan ennen perjantaita. Mut hitsi, kun ei voi edes kierron pituutta oikein tietää, kun on vasta eka normaali kierto menossa sen keskenmenon jälkeen (ennen raskautta oli 30)...
Vaan heilutelkaahan ahkerasti peittoja ja seisokaa päällänne lastauksen jälkeen te, joilla se aika on. Ja jaksuja kaikille jänniä päiviä eläville!
Pola kp 31/?
Mykerinos: Tervetuloa joukkoon lisääntyvään ja toivottavasti tipahdellaan koko joukkio sitten tuonne o-puolelle ;)
Tulin vaan äkkiä kertoileen ettei enää tänään o-plussaa :) Johan se kolme päivää riittikin! Nyt katteleen diiliä vielä ennen nukkumaanmenoa.. Tai kyllä ennen nukkumaanlaittoa pitää vielä varmistella noita o-plussia jos se ovis kuitenki on ollut.
Laskinpa huvikseni jos tästä kierrosta ei tärppää.. ja mun kierto pysyy ton 28 pvä niin mun seuraavaki mahdollinen LA osuu toukokuulle :) Että en ole tod.näkösesti täältä pinosta poistumassa vähään aikaan! No niin ja nyt telkun ääreen!!
Yrittäjällä juuri se sama asenne, johon itsekin pyrin. Tästä kuusta se tärppää, ihan varmana ;-) Ja eikö se yrittäjä tuolla toisessa pinossa todennut, että tutkimusten mukaan eniten lapsia syntyy lähellä vanhempiensa syntymäpäivää ja koska mun synttärit on toukokuussa, on sen PAKKO tärpätä mullakin tästä kierrosta. Loogista, eikö? ;-)
ON: kp17 eikä edelleenkään sitä ovista. Haamut ovistesteissä jatkuu, joten alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttämään. Miksei se jo tuu? Voisko se jo tulla? Kierrot on olleet tosiaan sen 28-42, eli on vielä mahdollista, että se tulee, mutta entä jos ei tuukaan... mitäpä näitä miettimään, tikutan vaan joka päivä ja päätän myös tästä asiasta, että se ovis tulee. Heh, voi kun näitä asioita vaan päätöksellä tehtäisiinkin... Mutta ainahan sitä saa sitäkin toivoa. Hieman olen kyllä miettinyt, että jos mää kuitenkin heivaisin tuon greippimehun. Jotkut sanoo, että liika c-vitamiini saattaa aiheuttaa juuri päin vastaista, eli limat katoaa / huononee. Minä vielä syön erikseen c-vitamiinia, eli ehkä vois vähentää sitä tuon mehun kautta... vaikka en mää sitä juo kun ehkä 1 - 1 1/2 desiä päivässä. Jos ens kerralla ostaskin kaupasta omppumehua, kuten yleensä.
Plussatuulia toivotellaan meille kaikille!
Huhtikuisista tuli siirtokehotus tänne. Tulen palstailemaan vielä toukokuisiin, vaikka onkin epävarmaa, että ehditäänkö enää yrittämään ennen miehen muuttoa ulkomaille töiden perässä. Toivotaan, että lähtö tulisi vasta oviksen jälkeen!!
- Jolanda kp 1/35
Yrittäjällä on kyllä mainio asenne, ei voi kuin ihailla! Nauroin minäkin kippurassa. Kunpa itsekin osaisi olla noin hyvällä asenteella!
Mutta mutta kas tämä akka on ostanut ihka ensimmäiset ovistikut tai CB digitesterit!!!!
Vähänkö olen kuutamolla (blondi kun olen)näistä ja lauantaina olisi tarkoitus aloitella tikkuun pissimistä..vaan meidät on grillaamaan kutsuttu perjantaina joten pitänee varata ämpäri mihin sihdata aamulla et saa testattua kun punaviiniäkin ois tarjolla...Lauantaina ois eka bongailupäivä! Saa nähdä kuin blondin käy, osuuko ämpäriin...
Lähtis nyt vaan ekana tuo punanen paholainen pois...
Mahtuuko mukaan??!
Täällä olisi uusi yrittäjä. 26- vuotta pian täyttävä 3- vuotiaan tytön äiti. Pikkukakkoselle on siis annettu lupa tulla, pillerit lopetin pari viikkoa sitten.
Nyt olisi kp 9/ n.28.
Jännää! Oon kuumeillut toista vauvaa esikoisen vauva-ajasta lähtien, ja nyt vasta elämäntilanne sallisi toisen tulon.
Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta, olin toki silloin siinä "hedelmällisimmässä iässä", eli 21 vuotias..
Mutta ovista koitan nyt mielenkiinnosta bongata, ja katselen millaiseksi luomu-kierto nyt asettuu. Kovin nopeaa tärppiä en odota.
...kuin kurkkia tänne toukokuisiin... PRKL!!! Täti tuli kaikista kielloista huolimatta. Tai siis haalea vaaleanpunainen osuma paperiin. Mutta eiköhän se täti vielä kunnolla ala. Ekasta ei ainakaan ollut mitään vuotoa jos oikein muistan. Toki sen verran vielä toivo elää, että tuhrut on aiempina kuukausina olleet erilaisia. Sellanen pieni punainen tai ruskea viiru tms. Joo. Ei meinaa millään suostua uskomaan. Oireitakin olisi. Vaikka äklöttää se kahvi välillä muutenkin jne. Tosin vatsa ei ole nyt samalla tavalla kipeä kuin yleensä menkkojen aikaan. Tosin ehtii se vielä... Ärh! Tätikin venytti tuloaan kp32-33 asti! Ihan törkeetä! Ja siis varsinkin kun nytkään ei sitten ole mitään tuon aamupäivän pienen bongauksen jälkeen.
Omaa napaa kerralla kunnolla! Mutta kiva huomata, että täällä on muitakin. Huhtikuussa tuli niin paljon plussia, että luulin tämän pinon olevan vallan tyhjä. Vaikka siis ei tokikaan ole kivaa, että tekin olette täällä vielä mutta kuitenkin :) Ei tartte yksinänsä kärvistellä. Ai niin ja uus vinkki oli toi kofeiinin lopettaminen. Se vielä käyttöön! Jummi!
Tuollaanen75
Hei,liitympä minäkin joukkoon runsaaseen.Täällä haaveillaan pikkukakkosta,esikoinen täyttää 2v. kuukauden kuluttua.Otatin kierukan pois vasta pari päivää sitten joten olen aika alkutekijöissä ja pitäs niitä menkkojakin jaksaa odotella,millon lie tulevatkaan :/
Vauvakuumetta olen potenut tytön syntymästä lähtien mutta isäntä näytti punasta valoa ajatukselle.Asian otin uudeestaan puheeksi joku viikko sitten ja nyt sitten väläytteli vihreää kierukan pois oton suhteen :)
Tarkotus olisi "omalla painolla" ja ajan kanssa tämä projekti edetä,en meinannu ovista tikutella tai vannomatta paras :D Mutta luen joka päivä mielenkiinnolla täällä teidän juttuja olen hengessä mukana :)
Niinkuin muillekin:) Eikä TUollaanen sitä pelkoa todellakaan ole että tarvisi yksin kärvistellä...
Fiilikset heittelee kovasti laidasta laitaan,kun tämä kierto nyt taidettiin missata,olin niin epätoivoinen.Tänään olen vaihteeksi ollut hyvällä fiiliksellä ja olokin ollut pitkästä aikaa suorastaan seesteinen,hiljaa hyvä tulee...Nautitaan nyt tästä ja niin edelleen... Kauanhan tätäkin jatkuu?
Itse päätin vakaasti etten usko enää mihinkään oireisiin,en muuhun kuin siihen jos menkat jää pois.On niin normaalia oirehtia vaikka millä tavalla,viime kierrossa vain huomasin mikä pomminpettymys se olikaan kun olin aivan varma kaikista niistä oireista pahoinvointia myöten..Mahassakin oli olevinaan niin selkeät tuntemukset vihlaisuineen kaikkineen.Nyt yritän muutenkin relata,kaikkihan on kuitenkin ihanasti just nyt,nautin tästä hetkestä kun elämä on helppoa ja simppeliä,ilman raskauden ja vauvan auheuttamia lisä-sydämentykytyksiä...
Mukavaa iltaa!!
Kiva kun Nelli pääsit vihdoin siitä positiivisesta eroon!
kp 17
Täällähän on vilkastunut keskustelu, eli tervehdys vain kaikille, uusille ja vanhoille. Vaikka toki on ikävää, että me kaikki ollaan täällä, mutta kuten Tuollaanen sano, on hyvä ettei tartte yksinään täällä turista!
ON: aivan mahtava päivä, nimittäin ovis ois huomenna. Sain tikkuun positiivisen viivan! Nyt yritän tässä kovasti kuulostella, että mitä oireita mahtaisin tuntea, kun yleensä en ole oviksen aikoihin kiinnittänyt mitään huomiota nippailuihin tms. Tällä hetkellä tuntuu nippailua vasemmalla puolella. Kertokaas te viisaammat, että onko se munasarja kuinka alhaalla, eli kuinka alhaalla ne nippailut tuntuu? Mulla ainakin tuntuu tällä hetkellä tosi alhaalla, melkeen nivustaipeessa saakka. Mahtasko olla oikea paikka? Ja tuntuuko ne ylipäänsä jo nyt, jos ovis vasta huomenna?
Kierto siis suhteellisen hyvä, eli 32 päivää näillä näkymin (tänään kp18). Yritän minäkin olla kehittämättä mitään raskausoireita ja pitää pään kylmänä, mutta pahoin pelkään, ettei se onnistu. Varsinkaan kun nyt tietää, että on ovis :D . Eli ens viikonlopulle kehitän varmaan jotain kiinnittymisvuotoa ja heti perään pahoinvointia ;-) On tuo naisen pää sitten ihana!
Mutta joo, siinä tämän päivän omat navat. Iloinen päivä, jo senkin takia, että on perjantai eikä tänään ole koulua töiden lisäksi. Illalla saattaa jopa serkkupuoli tulla kylään. Huomiseksi ei suunnitelmia, joten saa nukkua pitkään ja käydä ehkä sienimetsässä. Rentoutua, sanan varsinaisessa merkityksessä! Iloista viikonloppua vaan kaikille ja plussatuulia meille jokaiselle!
muakin uudemmille ja kaikille muillekin!
On se niin vaikeaa pysyä pois täältä. Ei kai ihminen voi koko päivää viettää vauva-aiheisissa nettifoorumeissa, vai voiko? Ilmeisesti aika helposti voi. En pysty keskittymään mihinkään muuhunkaan noin varttia kauempaa...
AIE: kuulostaa hyvältä, nyt sitten aktiivisista toimintaa sänkykamarissa!
Täti ei oo vieläkään osannut meille, vaikka on ilmoittanut mahdollisesta tulostaan jo viikko sitten. Tässä alkaa kohta mielikuvitus laukata oikein todella. Mutta yritän tehdä niin kuin hattara oli päättänyt ja olla innostumatta liikaa. Jos tietäisin, että on samanlainen kierto kuin ennen km-raskautta, niin olisin jo melkoisen toiveikas. Nyt lähinnä yritän välttää tippumisen korkealta ja kovaa. Rupeaa tuntumaan siltä, että jossain takaraivossa on se toive silti niin korkealla, että jo sen takia menkkojen tulo viivästyy...
Mutta nyt en aio häiriköidä täällä ennen ensi viikkoa.
Viikonloput!
Pola
ja latasi siirtoleiman otsaan tänne toukokuulle. Mikä lie hurrikaaniaika on meneillään, kun niin kovalla voimalla riepottelee. :(
Taustoista olen pikkutytön 02/09 äiskä ja kova hinku olisi saada kaveri tytölle, kun itsellä alkaa ikä lähestyä kriittisiä vuosia. Aiemmin oli km viikolla 8. Pari kuukautta olen täällä enemmän ja vähemmän mukana roikkunut, mutta nyt alkaa olla mitta täysi tädin kanssa tuhraamisesta ja on aika lähettää täti maata kiertävälle kiertoradalle ja kuukuppi perässä!
Yrittäjällä näyttää asenne olevan kohdallaan :) Minäkin vakaasti päätin, että tässä kuussa tikutetaan ovis kohdilleen ja isäntä saa oikeen kunnolla punkka-arestia. Hartiat olkoon kovilla, kun käytetään maan vetovoimaa hyväksi niskoillaan seistessä session päätteeksi. Greippimehun magiaan en olekaan vielä tutustunut. Voisiko joku jakaa salaisuuden ihan näin kaikkien kesken mihin greippimehun voima perustuu?
Aie munasarjat on tosi alhaalla, joten taitaa nippailu olla kohdillaan. Tosin itselläni olen huomannut ovista tikutettaessa, että se ei suinkaan ole 14vrk ennen seuraavan kierron alkua vaan paria päivää myöhemmin. On kuulemma sekin yksilöllistä.
Mutta tässä kaikki tällä kertaa. Pikkanen vaatii huomiota osakseen.
Viikonloppuja ja plussakuuta meille kaikille toivottaen
Jaana kp 2/28 yk4
Hattara: Kiitos! Lämmitti mieltä tuo sinun teksti.. Silloin kun vuosi tuli täyteen olin ihan rikki, mutta nyt vaan odottelen "rauhassa" että jonakin päivänä sen plussan vielä saan! (Ja se on varma, näin uskon) Kyllähän tämä ihan joka päivä on mielessä, mutta.. kun ei siihen itse voi vaikuttaa niin olen tyytynyt tuohon että tulee kun tulee. Ja tuohon että "mahtaa ottaa voimille".. Tosiaankin ottaa, mutta siihenkin yritän ajatella että päivä kerrallaan ;)
Tänttähäärä: Tervetuloa mukaan vaan! Ja kannattaa tuossa iässä varmaankin lähteä aikaisemmin liikkelle tutkituttaan kun jos ikää olisi vähemmän. Mutta toivotaan ettei tarvetta teille tulisi!
Pola: Ja sinullekkin tervetuloa! Kyllä mukaan mahtuu.. mitä enemmän meitä on niin sitä enemmän saadaan plussia kerättyä tähän pinoon :) Pahoittelut tapahtuneesta keskenmenosta! Varmasti rankka kokemus.. Ja sinullakin tuota yrittämistä on jo kertynyt ihan liikaa! oletteko tutkimuksissa käyneet? (kirjoittelen itse myös tuolla pidempään tuhdanneiden pinossa.. Olisit varmasti myös todella tervetullut sinne kirjoittelemaa jos haluat)
Omaa pissaa: Tänään taas pissasin ovistestiin kun yksi tuolla kaapissa vielä oli.. Ja taas plussa! Pitää huomenna käydä ostamassa lisää testejä ja sormet ristissä toivoa ettei siihenkin plussa piirry! (ymmärtääkeni jos viiva ei lähde plussan jälkeen haalistumaan niin kyseessä ei olisi normaali ovulaatio) Vähän veti taas mieltä huonommaksi tämän päiväinen ovis-plussa ja pohdiskelinkin jo että pitäisikö käväistä yksityisellä gynellä ultrassa. Ei millään jaksa odottaa sinne julkisen lääkärille kun ei vielä edes niitä simppatestin tuloksia olla saatu! (ja tuloksista saadaan aika johonkin 2-3kk päähän) Aika turhauttavaa odottaa sitä aikaa jos tuntuu ettei ole kauheasti mahiksia raskautua ilman apuja! Piti käydä nyt teille vähän purkamassa :) Helpottaa kummasti!
Nelli kp 16/28 yk 14