Kotisynnytys/Iltasanomis jo juttu !!!!!
Synnytti viimeviikolla ja nyt tuntuu että joka paikassa tarina.Ja miksi piti laittaa kuolleesta vauvasta kuva tänne nettiin.???Onko tuo sitä surutyötä??Olis kunnioittanut vauvan muistoa ja eikä laittanut kuvaa.......
Kommentit (65)
argumenttisi eivät vakuuta. Olet koko ajan vertailemassa sairaalasynnytyksen huonointa mahdollisinta tapahtumien kulkua kotisynnytyksen parhaaseen mahdolliseen tapahtumien kulkuun, ja selvähän se mikä siinä vertailussa on lopputulos, mutta kun ei jonkun asian turvallisuutta voida sillä tavalla todeta.
Mikset mitenkään kommentoinut tuota aiemmin annettua tutkimusviitettä?
lööpeissään siihen malliin, että ÄITI HALUSI KOTISYNNYTYKSEN, VAUVA KUOLI ja koko juttu on vain kopioitu foorumeilta. Vastenmielistä törkyjournalismia.
Siksi, että yleensä kuolleen lapsen äiti miettisi päänsä puhki, mitä teki väärin ja vetäytyisi syyllisyydessään. (Vaikka äidillä ei olisi mitään tekoa lapsen kuolemaan). Tämä äiti puolestaan hehkuttaa kymppisynnytyksellä ja miettii seuraavaa, ja kertoo ajatuksiaan kaikelle kansalle. Siksi täällä jäädään tähän jumiin, koska moni itse vastaavassa tilanteessa ei varmaan voisi koskaan antaa itselleen anteeksi (minä en ainakaan).
että en päättänyt kokeilla kotisynnytystä esikoisen kanssa. Lantioni tutkittiin jo ekassa raskaudessa: juu kyllä mahtuu hyvin tulemaan. Vaan eipä mahtunutkaan. Vauva ei laskeutunut ja synnytys ei edennyt. Sektiolla synnytin 4 päivän supistelujen jälkeen. Toisessa raskaudessa jouduin sairaalaan 3 viikkoa ennen LA-päivää raskausmyrkytysoireiden takia, missä todettiin lantio ahtaaksi ja mentiin sitten automaattisesti sektioon. Siskolleni kävi ihan samoin ja olen hänelle suositellut nyt toiseen raskauteen, että älä yritäkkään muulla kuin sektiolla. Oltaisiin kenties kuolleita ilman lääkäreitä.
Tässä tapauksessa vauva kuoli jo kohtuun. Jos äiti olisi mennyt sairaalaan, olisi asia voitu todeta siellä, mutta en oikein usko, että itse synnytys olisi muuttunut siitä sen kummemmaksi. Äidin syyllistäminen on ihan typerää. Omasta kokemuksesta suosittelisin kuitenkin ensikertalaisille sairaalaa synnytyspaikaksi.
tunteettomasti kirjoittaa kaiken samantien nettiin...Ennen on kai korkeintaan jossain muistelmateoksessa tilitetty julkisesti tuntoja, tragedian jälkeen vain läheisimpien kanssa käyty asioita läpi ja surtu pienessä piirissä.
Jotenkin tästä tulee mieleen Jokelat ja Kauhajoet ja muut...Joo tiedetään, ei nettiä saa syyttää mistään jne. mutta mikä PAKKO ihmisillä on tilittää aivan kaikki netissä? Eikö tuo nuori nainen ole ajatellut, että ne kuvat kuolleesta vauvasta voivat olla verkossa vielä 20 vuoden kuluttua ja kuka tahansa voi milloin tahansa nähdä nuo kirjoitukset joita on kirjoitettu sokissa?
Ikävä tapaus kaikkiaan, kertoo minusta nuorten pahoinvoinnista enemmän kuin kotisynnytysten tasosta.