SYYSMAMMAT 2009!
Hei! Itselläni on raskaus niin alkuvaiheessa, että ei oikeastaan kannattaisi vielä edes kirjoittaa tänne, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Eli kuukautisten olisi pitänyt alkaa eilen tai tänään ja raskaustesteissä näkyy plussaa. Jos siis kaikki sujuu ok, laskettu aika on syyskuussa. Ennestään minulla on kaksi poikaa, jotka ovat syntyneet -98 ja -02.
Kommentit (60)
Testi oli positiivinen uutenavuotena ja laskettuaika olisi noin 6.9. Mietin alkuraskauden ultraa, esikoista odottaessani kävin siellä viikolla 7+5 ja nyt mietin samaa, että pitäisikö varata aika, kiirettähän vielä ei ole, raskautta vasta 5+2 takana nyt. Ja mitään muita oireita ei ole, paitsi turvotusta, kuten ei viimeksikään. Viimeksi kävin alkuraskauden ultrassa juuri sen vuoksi, etten edes uskonut olevani raskaana, koska mitään oireita ei tullut, ei henkisiä tai fyysisiä ja samat epäilykset taas..
Mullakin hyvin epätodellinen olo raskaudesta, sillä tätä aarretta on yritetty jo 1,5 vuoden ajan tuloksetta ja nyt yhtäkkiä tärppäsi. Joulun välipäivinä kävi kyllä selväksi, että raskaana ollaan, koska rinnat, alavatsa ja selkä oli niin kipeänä että välillä yölläkin heräsin kipuun. Nyt kun plussasin pari päivää sitten, kivut ovat laantuneet. Tilalle on tullut vatsan turvotus ja huimaus. Pahoinvointia mulla ei ole (vielä), edellisissä raskauksissakin taisi alkaa vasta n. 8 viikolla. Meillä on siis ennestään -01 ja -03 syntyneet lapsukaiset.
Viikkoja laskin, että nyt olisi 5+3 ja laskettu aika 7.9.
Haalea plussani vahvistui hyvinkin vahvaksi plussaksi!!! JEEEEE!:) Ja laskurin mukaan LA olisi 1.9. ilmassa on ollut pientä väsymystä ja rintojen arkuutta. Toistaiseksi muulta ollaan vältytty.
Helmiina80 rv6+1
Olo on ihan uskomaton, kun viime sunnuntaina tuntus jotenkin oudolta. Olo oli kumma ja rinnat kipeet. Piti hakea raskaustesti ja varmistaa tulos. Plussaa oli. Maanantaina piti tehdä vielä kaksi lisää että uskoin tilanteen todeksi, kun ei varsinaisesti vauvaa yritetty. Mutta ihanaa tämä jännitys.
Esikoisen LA oli päivälleen sama 6 vuotta sitten (syntyi kyllä 1,5 kk etuajassa). Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin, kun kaksi keskenmenoa vuonna 2003.
Ihanaa odotusta teille kaikille!
Huomenna olisi sitten ensimmäinen ultra :x . Saa nähdä onko siellä mitään.
Laskurin mukaan on menossa rv 7+6, mutta huomennahan tuo selviää.
Toivotaan, että pienoinen siellä kasvaisi. On ollut niin kovia mahakipujakin, että toivottavasti turhaan ei ole tarvinnut kipujen kanssa kärvistellä.
Eli ensimmäinen tulossa. Onnellisella odottajalla ikää tällä hetkellä 21 (melkein 22) ja kotipaikka Keski-Suomessa....
Hei,
Keskiviikkona tein testin ja hailakkaa plussaa näytti. Parina päivänä sen jälkeen olen testin vielä tehnyt ja tänään näytti jo hyvin vahvaa viivaa. Nyt odotellaan sitten kolmatta lasta ja sisarusta 04- ja 06 syntyneille tytöille. La olisi 15.9. Mulla ei ole ollut koskaan (tiettävästi) yhtään keskenmenoa, joten vähän mietin sitä, miten nyt mahtaa käydä. Oireina on palelu ja lievät kivut alavatsalla. Jomotusta on etenkin oikealla puolella. Oliskohan keltarauhanen? Odottelen vielä pari viikkoa ennenkuin varaan neuvolaa. Kahdesta aikaisemmasta olen käynyt yksityisellä ultrassa vko 8-9. Nytkin ajattelin mennä oman mielenrauhan vuoksi. Vantaalla asustellaan.
tai siis ainakin la on luultavasti syyskuussa. täällä odotellaan siis yllätyskolmosta. Menkat ollu viimeksi lokakuussa, mutta negatiivisia testejä on tehty marraskuusta saakka. Plussan tein perjantaina.
aika sekaisin olen koko tilanteeesta,koska vauva ei ollut suunniteltu.Mutta kun asiaa on saanut jo vähän aikaa sulatella niin alkaa tuntuun ihan hyvältä =)Mieskin oli aika puulla päähän lyöty, mutta kaippa alkaa pikku hiljaa sulatteleen asiaa.
perheeseen kuuluu jo 3 ja 5 vuotiaat rasavilli pojat. Nyt olisi sitten se tytön vuoro ;)no ihan samahan ser kumpi on mutta ois tytön vuoro =)
Oireina on jatkuva palelu, huimaus, pientä pahoinvointia, väsymystä, alavatsan kipuja sekä paikkojen puutumista. Elikkäs näitä riittää.
Neuvolaan aattelin jo soittaa huomenna, koska on hiukan epävarmaa näistä viikoista.
Tsemppiä kaikille alkuraskauteen joka on niin epävarmaa aikaa
Mulla nyt rv 4+1 eli plussasin tänään. Toista odotan (ensimmäinen 04) ja tuntemukset olivat viikko sitten saman kuin ensimmäistä odottaessa, paitsi lievemmät eli arkuutta rinnoissa ja väsymystä.
Nyt olo on jokseenkin ihana, vaikkakin lenkillä oli eilen huimausta ja taitaa olla taas verenpaineet alhaalla.
Mulla on salailu mennyt vielä hyvin, sillä tipatonta tammikuuta vietellään.
Maha on ollut turvoksissa ja vihlaisuja tuntuu nivusissa. Saa nähdä tuleeko tässä sitten räjähdysmäisesti tuo maha näkyviin...
viikkoja 5+1, jänskättää. Ennestään tytöt -98, -99, -01, joten poika olis tilauksessa :) No kunhan terve vauva saatais ja kaikki menis hyvin. On tämä jännää näin pitkän ajan jälkeen... :)
Sunnuntaina tein plussatestin, esikoista siis odotellaan :) Viikkoja laskujeni mukaan 4+3. Ennen plussaamista oireet oli jo selvät: jatkuva palelu, päänsärky ja rintojen arkuus, joka on nyt voimistunut. Tänä aamuna oli lisäksi lievää heikotusta ja väsymystä havaittavissa. Mutta on tämä ihanaa!!
Non ni, nyt on taas kerran testi näyttänyt kahta viivaa...
Esikoinen on -03 syntynyt keskosena, juniori -04 suht normaalin raskauden jälkeen... takana kuitenkin 6 keskenmenoa+2 tuulimunaa, joista viimeisin tuulimuna viime toukokuussa joten ei tässä vielä uskalla hehkuttaa yhtään mitään...
Huomenna soittelen neuvolaan ja alan varailemaan ultra-aikaa jospa sitä sitten uskaltaisi alkaa hehkuttamaan=)
Sunnuntaina kunnon viivat, lauantaina oli vasta haamu.
Ekaa odotellaan, kaikki siis uutta. Oireita päänsärky ja menkkamaiset kivut.
Eli minulla nyt 4+1 menossa. Plussasin ensin haalealla viivalla, ja tein uuden testin muutaman päivän kuluttua, vahva viiva tuli :)
Takana keskenmeno 2001, kohtuun kuollut terve tyttö 2003 ja täällä kotona ihana pieni poikani nyt syntynyt 2004...
Keskenmenon pelko on suuri...
Ultra olis helmikuun toinen päivä :-)
Heippa!
Lähden nyt mukaan tähän ryhmään, vaikka pelkäänkin, ettei kaikki mene hyvin. Yritettiin lasta tuossa reilu vuosi, sitten tärppäsi mutta vasta ekassa ultrassa viikolla 12 selvisi, että vauvan alku oli kuollut viikolla 10. Nyt tuosta keskenmenosta on kolmisen kuukautta. Tammikuun alussa tein pari positiivista raskaustestiä, eli la olisi 9.9.2009. Vatsaa jomottaa ja selkää särkee jatkuvasti, mutta kun varasin neuvola-aikaa, niin sanoivat vaan että on normaalia siihen asti kunnes alkaa myös tulla verta. Pelottaa vaan, kun viimeksikään keskenmenosta ei tullut mitään oireita tai vuotoja, vaan havaittiin vasta ultrassa. Eli nyt täytyisi jännittää kuusi viikkoa ennen sitä ultraa. Onko teillä muilla ollut samoja oireita? Itselläni edellisessä raskaudessa oli kamalaa pahoinvointia, mutta nyt vain pientä etomista. Rintojankin särkee vain murto-osan siitä, mitä viimeksi. Voiko saman naisen raskauksissa oireet vaihdella? Haluaisin uskoa, että tämä raskaus ei mene kesken, koska en varmasti selviäisi toisesta pettymyksestä. En kuitenkaan viitsi tuuletella ennen sitä ekaa ultraa. Nyt yritän vain lepäillä ja syödä vitamiineja koulun ja töiden ohella.
Nanuuk-85, rv 5+6
Olen taustalla lukenut esittelyitä täällä syysmammoissa ja vihdoin uskaltauduin mukaan.
Plussasin ensimmäiset viivat joulukuun puolen välin jälkeen,kuukautiset päivän myöhässä...Olen saanut kaksi kemiallista keskenmenoa joten en kauheesti uskaltanut intoilla. Seuraavan plussatestin tein lomamatkamme jälkeen 3.1 ja kai sitä raskaana ollaan vielä hyvinkin vahvasti. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 31.8. Oireita kovin arat rinnat,erityisesti kahvin etominen (olen oikea kahvin nautiskelija n. pannu päivässä) ja kova vihlonta äkillisissä liikkeissä. Väsymystäkin on mutta olen laittanut sen aikaeron ja kiireen piikkiin. Onko jollain kokemuksia Tampereen neuvoloista ja ultrakuvista? Ensimmäinen neuvolakäynti on ny varattu ja kovasti jo kiinnostaisi tietää mitä tuleman pitää.En ole aiemmin kirjoitellut tänne joten toivottavasti tämä tulee oikein... Terveisiä vaan kaikille ja voikaahan paksusti ;) :|
Hei vaan kaikki syyskuukuiset odottajat. Itselläni la 15.9, sama la kuin -02 syntyneellä tytöllänikin... Oireena kipeät rinnat, suonenveto jalkapohjassa, palelu ja huonosti nukutut yöt. Tällä hetkellä ei väsymys vielä vaivaa, päin vastoin, virtaa riittäää liikaakin, mutta se menee ohi pian ja kova pahoinvointi varmaan alkaa niin kuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa. Ajattelin varata yksityiseltä ultraa kun raskaus sai alkunsa hormoneilla ja suvussa kaksosia... Olisi enemmän aikaa tottua ajatukseen jos tulisikin enemmän kuin yksi!
Joku kirjoitti että nopeasti sitä unohtuu aiemmat raskaudet ja on taas ihan uuden edessä. Itselläni alkaa muistikuvat tulla kun luin vanhat päiväkirjat. Mutta silti on paljon kysymyksiä mielessä, uskaltaako/kannattaako vielä soittaa neuvolaan, ajattelin soittaa kun tiedän vkolle 8 työvuorot. En haluaisi vielä kertoa muille kuin lähimmille raskaudestani, mutta neuvola on samassa rakennuksessa, joten joku kuitenkin näkee kun astelen ovesta sisään...
toivotaan onnellista raskautta kaikille ja pysytään terveinä...
Nyt on menossa jo 8. raskausviikko... olen kertonut raskaudesta vasta kolmelle ihmiselle. Eka neuvola on 4 päivän kuluttua, koska meen siis varhaisultraan. On se ihan kiva tietää, että onko siellä mahassa todella vauva vai luulenko vain. Tällaisia en edes ajattelisi muuten, mutta kun olen Vauvan palstalta lukenut tuulimunasta... Itselläni ei siis ole tuulimunasta kokemusta.
Uuden vuoden jälkeen selvisi ja laskurin mukaan 30.9 olis laskettu aika. 24.2 olis eka neuvolakäynti. Ensimmäinen lapsi, joten pienoinen hermostuminen käynnissä. Järkyttävä väsymys ollut kokoajan ja pariin kertaan oksettanut kahvin tuoksu mikä YLEENSÄ saa mut heräämään ja hyvälle tuulelle.
Kirjoitan nyt myös minäkin tänne :) Meillä laskettuaika on 19.9 ja nyt on siis rv.13+4 menossa. Toinen neuvolakäynti oli toissa päivänä ja eka ultra oli viime viikolla :) Kaikki on hyvin :D esikoinen tulossa :D
Mulla on nyt menkat viikon myöhässä, oireita on (etominen, oksetus, syötätys, väsy, palelu, vaikka +25 lämmintä), mutta silti testit näyttävät vaan negaa. Eilen tuli vessareissulla paperiin kerran vanhaa verta, sitten uutta ja taas vanhaa. Tänään kans kerran tuli vanhaa verta hieman - en tajua!!!! Mun menkat on ollu nyt edellisen synntyksen jälkeen säännölliset, vaan eihän nekään oo vasta ollu, ko kaks kertaa, että en tiiä sitten.
Onko kellään ollu vastaavaa?