SYYSMAMMAT 2009!
Hei! Itselläni on raskaus niin alkuvaiheessa, että ei oikeastaan kannattaisi vielä edes kirjoittaa tänne, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Eli kuukautisten olisi pitänyt alkaa eilen tai tänään ja raskaustesteissä näkyy plussaa. Jos siis kaikki sujuu ok, laskettu aika on syyskuussa. Ennestään minulla on kaksi poikaa, jotka ovat syntyneet -98 ja -02.
Kommentit (60)
Elikäs olen plussannut jo jokin aika sitten ja laskettu päivä olisi minulla 28.8. mutta eihän vauvat ikinä synny laskettuna päivänä vaan syyskuulle tämän kanssa mennään :)
Ennestään minulla on kaksi lasta tyttö 04 ja poika 06. Itse olen 32-vuotias.
omppu rv 5+4
Testin tein muutama päivä sitten ja nyt laskettu aika olisi syyskuun alku päivinä. Jännittää ja tuntuu hassulle. Ei oikein vielä ole käsittänyt koko asiaa. Mies haluaisi kuuluttaa jo koko maailmalle, mutta toistaseks on pitänyt suunsa kiinni ;)
Meillä on yksi tyttö joka pian täyttää 3 ja joka kovasti on haaveillu vauvasta. Ei taida raukka oikein ymmärtää mikä se ihan oikeesti on.
Minäkin ajattelin soitella neuvolaan kunhan viikkoja on lähemmäs kymmenen. Nyt totutellaan asiaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin ;)
-pannari
Täällä myös vähän "mahanpuruja" ja vatsa murisee kova äänisesti vaikka olisi ihan juuri syönytkin. Muita oireita ei vielä oikein ole, iho hieman huonossa kunnossa ja näppyjä tulee herkästi (voi tietty johtua myös joulusyömisistä ü) sekä hajuaisti vähän herkempi.
Jännittää uudenvuoden vietto, miten ei jäisi heti kiinni raskaudesta..
Minkä ikäsiä täällä ollaan? Ja mistä suunnalta?
Itse 25v ja Jyväskylästä.
Täällä odotellaan innolla, että iho alkaa oireilla raskaudesta. Tai vähänhän se oireilee jo. Ihanaa! :) Kärsin nimittäin atooppisesti ihosta, mutta raskaus vie sen oireet pois. Joten mitäpä minä parista pienen pienestä näppylästä, kun saan yli puoleksi vuodeksi lähes terveen ihon :)
Minulla on ikää parisenkymmentä vuotta. Kouvolan suunnilla pidän majaa.
Heipat kaikille!! Täällä ois kans yks jouluna plussannut tapaus lisää porukkaan... Vieläkin hieman epäileväinen tän tilanteen saralla, raskautta yritetty tasan kaks vuotta, tutkimuksiikin takana... Itellä ennestään poika '05 ja miehelle tää ois eka!!!!
Sisäiset oireet kertoo mun raskautuneen, mutta vielä ei testi näytä plussaa - tosin aikasemmatkin ovat näkyneet plussana vasta viikon päästä menkkojen alkamisesta. Nyt menkat myöhässä muutaman päivän eli ens viikolla ollaan viisaampia, mutta oireet on niin samankaltaisia, ko ennenkin...Etomista ja ällötystä.
Meillä lapset 08/96, 10/99 (miehen), 07/07 ja 08/08. Jatko 09/09 ois melkosen mellevää :) Katellaan...
Eli tein tänään plussa testin! Odotamme pikkukakkosta!
Esikoinen syntyi ja kuoli 3kk sitten, joten elävää esikoista meillä ei riemunamme ole.. En olisi koskaan voinut kuvitella, että terve äiti synnyttää terveen tytön kuolleena. Raskausaikani oli täysin moitteeton...
Mutta nyt olisi toukka taas kyydissä. Toivottavasti selviää tänne ulkoilmaan saakka, että saadaan pitää elävää lasta sylissä!
La sattuu lähes samalle ajalle kun esikoinen syntyi. Se hiukan säikäytti!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5b2fa644-d89c-11dd-854d-…!
Täällä nyt raskausviikkoja 5+2 ja olen tämän viestiketjun aloittaja. Ajattelin nyt laittaa toisenkin kerran viestiä. Olen kertonut raskaudesta vasta yhdelle henkilölle, äidilleni. Aikaisemmissa kahdessa raskaudessa kerroin kaikille vasta, kun maagiset 3 kk oli täynnä. Tekisi kyllä mieli jo kertoa lapsille. Minulla on siis pojat -98 ja -02.
Heippa!
En ole pitkään aikaan enää pyörinyt täällä Vauva-lehden keskusteluissa. Ollaan lasta yritetty jo monta vuotta. Pari tärppiä on ollut, mutta molemmat ovat menneet keskeen 11. viikolla. Jälkimmäinen oli tuulimuna.
Mutta nyt plussasin jälleen pitkästä aikaa, nyt menossa rv 5+0, mutta hirveesti en uskalla vielä asiasta iloita. Kunhan nyt ensin käydään alkuraskauden ultrassa. Mutta pakko oli heti tulla tänne Vauvan palstoille pyörimään :D Toivottavasti vanha sananlasku pitää paikkansa eli "kolmas kerta toden sanoo"
Se minua vain huolestuttaa kun olen testannut noilla herkillä testeillä jo kolme kertaa ja viivat ei suostu vahventumaan, joka kerta tulee yhtä hailakka viiva, mutta kuitenkin ihan selkeä. Mutta ei siis lähellekään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eikös tuulimunissa hcg nouse hitaammin???
Toivottavasti kuluis pari viikkoa nopeasti niin pääsen ultraan tsekkaamaan että onko tuolla masussa mitään.
Onnittelut muille odottajille!
Meli
..jotenkin on niin epätodellinen olo ettei vielä usko tätä todeksi. Meillä kaksi lasta -02 ja -04. Ja nyt lasketuksi ajaksi tulisi 16.9.
Nyt odotan vielä keskiviikkoa ja teen toisen testin ja vasta sitten uskon tämän todeksi.
plussasin ekan kerran 26.12. La 7.9.2009.
Saararebekka! Onnea!
Kirjoiteltiin samassa ketjussa tuolla lapsettomuuspuolella.
H rv 4+6
Plussasin kyllä jo joulukuun alkupuolella, nyt raskausviikkoja 8+3 eli la olis 13.8 muistaakseni. Esikoinen silloin noin puolitoistavuotias, joten vipinää sitten riittää, jos kaikki menee hyvin. Kamalaa pahoinvointia, väsymystä ja huimausta mullakin ollut jo viikosta 5 asti. Kannattaa muuten syödä vaikka ihan väkisin ihan tunnin, max kahden välein, vaikka kuinka etoisi!!! Helpottaa (nimim viimeksi 20 raskausviikolle oksentanut) =)
Onnea kaikille muille plussanneille!
uskomatonta;) olin täällä lokakuisissa-08 ja tyttö on nyt viikkoa vajaa 3kk ja plussasin 3.1, ensimmäisiä kuukautisiakaan ei ole tullut ja tyttö ollut täysimetyksellä, kuvittelin että imetys olisi ollut hidasteena, toivottu tämä vauva on mutta en olisi uskonut että näin pian tärppää=) ihanaa on että on sitten toisilleen leikkikaveria kun tulee alle vuoden ikäero, päättelin että syyskuulle laskettuaika sijoittuu tai sitten elokuunihan lopulle, niin ja vanhempi lapsi on synt.-03, tämä vauva on mieheni ja minun toinen yhteinen, minulle sitten kolmas:) oon ihan puulla päähän lyöty on niin uskomatonta , olla taas raskaana;)
misa ja tyttö 2kk3vk ja rv 4-6
Onnea myös kaikille muille plussanneille <3 :D
Hei vaan kaikki, eli tuolta kolmannen kuumeilijoista tänne varovaisesti siirryn...
Raskaustesti näytti eilen illalla ja tänään amulla plussaa ja nyt olen ihan sekaisin onnesta ja jännityksestä. Tärppäsi toisella yrityskerralla hormonikierukan poiston jälkeen. Laskettuaika olisi n 8.9.09.
Minulla on ennestään tyttö ja poika, -04 ja -05. Ikää minulla on 25v ja etelä-suomessa asutaan.
nro3 rv 4+6
Onnea muille ja nro3:lle. Me oltiinkin tuolla kolmannen kuumeilijoissa yhtä aikaa, mukavaa että sinne satelee plussaa. Meillä kanssa tärppäsi toisella yrityskerralla hormoonikierukan poiston jälkeen. Laskettuaika olisi 16.9.
:)
Koskas te muut olette menossa alkuraskauden ultraan? Meillä kun takana keskenmenoja ja lapsettomuushoitoja, ultraavat klinikalla vkolla 7 eli 16.1. Klinikalla oltaisiin toki ultrattu jo nyt heti vkolla 5 ja toisen kerran viikolla 8, mutta en itse vielä halunnut, koska eihän siellä mitään oikeata olisi vielä kuitenlaan näkynyt, turhaan olisi vaan maksettu kahdesta ultrasta....
Onkohan teillä muilla alkutaipaleella olijoilla vatsa yhtä turvoksissa kun minulla? Jos tämä ei kohta tästä tasaannu niin on kyllä mahdotonta kauan aikaa pysyä hiljaa asiasta työpaikalla.... Vai olenko mä vaan syönyt jouluna pikkasen liikaa..... ;)
LA olisi näillä näkymin 7.9.
Kertokaahan kuulumisia ja olotiloja!!
Hei,
mulla alkaa tänään 7.rv ja koko viikonlopun ravasin öisin vessassa 4-5 kertaa ihan mitättömien määrien takia. Epäilin jo virtsatientulehdusta, mutta labra ei löytänyt aamulla näytteestä yhtäkään bakteeria. Voiko joku kasvava kohtu jo painaa näin paljon rakkoa? Mitä ihmettä tää on?
Vai eikö sitä vaan osaa nukkua kun hormonit vilistää ja aineenvaihdunta nopeutuu?
t.Soile
Minulla kanssa toi vessassa ramppaaminen alkanut, ilmeisesti johtuu siitä kiihtyneestä aineenvaihdunnasta... Rinnat jotenkin erinäköset, en tiedä onko isommat vai kuvittelenko vaan, muta jotain on tapahtunut.
Alavatsaa vihlailee välillä ja on sellaista "kireyden" tunnetta, vaikea selittää, mutta kuitenkin...
nro3 rv 5+2
(laskin tuon la:n uudestaan olisi siis 6.9., antavat eri sivustojen laskurit eri laskettuja aikoja ja raskausviikkoja..)
Moi
minulla 3 raskaus(edelliset -04 ja -06) ja laskureiden mukaan la ois 8.9. Kivaa taas olla raskaana:)
Kauhee paleleminen ollut nyt reilun viikon verran. Plussasin 1.päivä. Alkuraskauden ultran sain varattua eilen ja se on 3vkon päästä. Sitä odotellessa :D
Hyrita rv 5+?
Itselläni on pientä alavatsakipua ollut myös, mutta kuulemma ei ole vaarallista. Kohtu vaan opettelee olemaan. :)