Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihtyisittekö te tällaisissa häissä? ov

Vierailija
22.07.2009 |

Häihin on tulossa n. 20 1-9 vuotiasta lasta (+ n. 6 alle 1 vuotiasta vauvaa ja 10-12 vuotiaita lapsia on tulossa muutama).

Pihalla on leikkipaikka, missä on keinut (kaksi isojen keinua + vauvakeinu), hiekkalaatikko, liukumäki, kiikkulauta, kiipeilyteline ja pari sellaista "vieterikiikkua", mitkä nuo nyt ovatkaan oikealta nimeltään.

Sisällä on yksi huone varattu lapsille ja siellä on iso pöytä ja laatikoita, missä on leluja. Pikkuautoja, legoja, duploja, My little ponyjä, Barbeja, Brion junarataa ja parkkitalo. Huoneesta löytyy myös muutama palapeli, pino paperia, muutama värityskirja ´+ puuvärejä ja pari lasten peliä. Ja muutama Aku Ankan taskukirja ja pari Akkari kansiota. Huoneessa on myös telkkari ja dvd:t ja muutama lasten dvd-elokuva ja Ps1 konsoli ja lapsille sopivia pelejä (tämä on isommille lapsille).

Tilaisuuteen on myös varattu kaksi MLL:n lastenvahtia (aikuisia) koko päiväksi.

Naisten vessasta löytyy rauhallinen imetysnurkkaus ja vaipanvaihtoalusta. Pottia löytyy myös muutama + pari pöntönpienentäjää. Salista löytyy syöttötuoleja ja korokeistuimia lapsille.

Ruokana on mm. savulohta, makaronilaatikkoa (ilman jauhelihaa, joka on meidän suvussa juhlaruokaa), erilaisia salaatteja, erilaisia leipiä ja juustoja, lihapullia, pari kasvisruoka versiota, lohikiusausta ym. Ja juomaksi kotikaljaa, maitoa, piimää, vettä ja mehua.

Alkoholia ei tarjoilla paljoa, ainoastaan siideriä ja kaljaa + boolia. Ohjelmaa on ainoastaan pari musiikkiesitystä, häävalssi ja lopuksi tanssia.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- stadilainen

Vierailija
42/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestejä, mutta ihmettelen vaan, että missä päin Suomea häissä tarjoillaan viiniä? Ties kuinka monet häät koluneenna en ole vielä törmännyt häihin, missä olisi ollut viiniä. Sitä vaan ihmettelen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä savossa myös nuo ovat ihan juhlaruokia ja alkon tarjoiluhan on aina morsiusparin päätettävissä. Itse en viiniä kaipailisi, siideri riittäisi hyvin sekä booli. Olisin tosi onnellinen, jos olisi joku ulkopuolinen kaitsemassa lapsia, jolloin saisin mm. syödä rauhassa! Mun mielestä olette ajatelleet kivasti sekä lapsia että vanhempia.

Vierailija
44/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin todella pettynyt jos pitäisi ruoan kanssa litkiä jotain kammottavaa kotikaljaa. No,voisinhan tietysti valita myös vettä tai piimää... :/ Itse olen myös kalalle allerginen,joten kala kymmenessä eri muodossa ei kauheasti ilahduta,saisin syödä siis teidän häissänne makaronia?

Allergiset on otettu huomioon tarjoilua suunnitellessa. Myös ne pari moniallergista ihmistä.

Ja voisithan juoda myös maitoa tai mehua.

Siideri ja kalja ei lopu kesken, harva juo edes sitä yhtä pulloa. Meidän tuttavapiirissä on aika paljon absolutisteja.

ap

Vierailija
45/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pääasiassa uusmaalaisissa ja hämäläisissä häissä ja kaikissa on ollut tarjolla viiniä.

Viini on ehdottomasti juhlajuoma ruuan kanssa.

Vierailija
46/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hienommat ruuat, silloin laskusta tulee tähtitieteellinen. Vaikka olenkin kokki, mulle juhlissa riittää että ruoka on hyvää, ei tarvi olla juhlaruokaa.

Meillä oli sama, oli palkattu lastenhoitajat ja alkoholia tarjottiin onnittelumaljojen lisäksi siideriä, olutta ja boolia kakun jälkeen ja syy oli sama. Suvussa on ihania ihmisiä,jotka eivät aina osannut viinan kanssa olla ja tämä oli loistava päätös. Sekoilut tapahtuivat vasta kotimatkalla.

Häät ovat hääparin mukaiset ja jos ei käy vieraille, ei tarvi tulla.

Alkoholin jälkeen toinen varma tapa pilaa häät on jos ei tee istumajärjestystä. Turha miettiä etikettejä vaan yksinkertaisesti laittaa tutut samaan pöytään. Suomessa ei tutustuta toisiin ilman alkoholia. Ilman sitä voi käydä niin että tutut kokoontuvat ulos ja eivät ole häissä lainkaan. Olen myös ollut häissä jossa oli vain pöydät jaettu. Kun löysimme pöytämme, oli jäljellä vain 2 paikkaa, eri puolilla pöytää, ns kulmapaikat jotka oli tarkoitettu lapsille. Siinä piti pari kertaa pyytää ihmisiä siirtymään.

Ja ruoka ei saa loppua kesken mutta tämä tuskin ikinä teilläpäin tapahtuu.

Etukäteen onnea !

Vierailija
47/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olet saanut negatiivisia vastauksia, koska aloitus kuulosti vähän kehujen kalastelulta. On järjestelty lapsiperheiden kannalta viimeisen päälle. Mua vähän ärsytti aloituksen tyyli ja myös ap:n myöhemmät vastaukset täällä, mutta jos nyt ajattelen vaan niitä juhlia järjestelyineen niin varmaankin viihtyisin.

Ruokien puolesta minustakin kuulostaa arkiselta, mutta ymmärrän tuolla vierasmäärällä. Juomien suhteen hämmästyin siitä, ettei ap ole ollut häissä, joissa olisi viiniä. Minä taas en ole ollut häissä, joissa ei olisi viiniä.

Vierailija
48/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä pohjalaisissa ja kymmenissä ulkomaalaisissa. Kaikissa on ilman muuta ollut ruuan kanssa runsaasti viiniä. Ei ole tullut minulla mieleenkään, etteikö viiniä olisi tarjolla. Muina ruokajuomina on ollut vettä, olutta ja limua.

Nämä on kai kulttuurieroja, ihan Suomen sisälläkin. : )

Vierailija
49/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kotikaljahäät joku uskonnollinen juttu? Itse en ole koskaan törmännyt sellaiseen.

Viinin puute on yksi juttu, ruokatarjoilu toinen. Mutta siis kyllä mä edelleenkin näyttäisin ihan nättiä naamaa tällaisissa häissä vaikka en pitäisikään tarjoiluja kummoisina. Jos olisin teidän häissänne, olisin ihminen joka välittää teistä ja haluaa ensisijaisesti olla mukana suuressa päivässänne. Teette häät oman budjettinne mukaan, en minä sitä tuomitse!

Viestiketju

Joo, joo. Kyllähän täällä saa sanoa myös nega

viestejä, mutta ihmettelen vaan, että missä päin Suomea häissä tarjoillaan viiniä? Ties kuinka monet häät koluneenna en ole vielä törmännyt häihin, missä olisi ollut viiniä. Sitä vaan ihmettelen. ap

Vierailija
50/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedossa om tosiaan vielä lastenvahti, niin mainiot häät:) Viime kuussa oli juuri pakko lähteä häistä kesken, kun omat mussukat riehuivat kuin apinat ja oma pinna alkoi katkeamaan jatkuvaan komentamiseen ja siihen, että taot lapsille järkeä ettei juhlisa juosta!

Häät ovat muuten tunnelmaltaan aina mukavat juhlat:)

Vierailija
51/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä taidetaan tarjoilla vaan maalaishäissä.

T:yks, joka ei myöskään ole ikinä saanut viiniä häissä.

Vierailija
52/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestejä, mutta ihmettelen vaan, että missä päin Suomea häissä tarjoillaan viiniä? Ties kuinka monet häät koluneenna en ole vielä törmännyt häihin, missä olisi ollut viiniä. Sitä vaan ihmettelen. ap

Kaikissa, siis kaikissa, on tarjottu viiniä ruoan kanssa. Ihan kaikissa. Ja puhun nyt 20+ määrästä häitä.

Vierailija
53/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva ja 4 v. ainut ettö pitäisi miettiä että mitä pukee päälle sille 4 v tytölle, jos on ulkona niin juhlamekot ja juhlakengät menee huonoksi... MLL:n hoitajille kova homma vahtia että vaatteet vaihtuu ulkovaatteiksi ja takaisin.

Me kuitenkin lähdettäisiin jo viimeistään 20-20.30 pois. Enkä juo mitään alkoholia.

Mutta jos olisin lapseton tai lapset hoidossa, niin en viihtyisi, koska haluaisin vähän booliakin illemmalla.

Vierailija
54/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomattoman törkeitä vastauksia olet saanut. Pitäisi vissiin päästä humaltumaan sekä saada jotain tosi erikoista ruokaa... joitakin on vain vaikea miellyttää, huh! Älä vain välitä heistä!!

Hienosti olette kyllä huomioineet se, että aikuiset saisivat juhlia, eikä tarvitse koko ajan hoitaa lapsia. Ja lapsetkin viihtyvät. Ja hyvää ruokaa, paljon erilaista.

Vierailija
55/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettelee vaikkakin mulla on 3v ja 1v lapset, joten en niitä uskaltaisi niille hoitajille jättää joka tapauksessa. Joten mä istuisin siellä leikkihuoneessa enkä joisi alkoholia. Tai sitten ne olisi hoidossa ja silloin kyllä odottaisin saavani viiniä.

Hesalaisissa häissä olen ollut noin 10 ja yksissä Hämeessä ja kaikissa paitsi yhdessä kokonaan alkottomassa on tarjottu viiniä.

Vierailija
56/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omistani tiedän että he tanssisivat kyllä mieluiten orkesterin tahdissa ja sueustelisivat aikuisten kanssa, eivät olisi lastenhoitopaikassa varttia kauempaa. Ovat 7- ja 9-v.

Vierailija
57/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun olet lukenut täällä näitä lasten vastaisia hääkutsuja, joita jotkut ovat pahoitelleet, niin näinkin voisi olla lapset mukana. OK, jos vain jossain toteutuisi, enpä usko ihan tuollaisen ihannetapahtuman järjestämiseen.

Vierailija
58/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun sitä aivan erityisesti pyydetään! Eihän täällä ole mitään "hyivittuhoromitäpaskaa" -tyyppisiä törkeitä vastauksia, vaan ihmiset ovat asiallisesti kertoneet viihtyisivätkö tuontyyppisissä häissä, juuri niin kuin pyydettiinkin.

Mitä järkeä on edes kysyä, jos ainoa oikea, ei törkeä vastaus on että "ihanat häät, juuri tuollaisiin mieluiten menisin"?

uskomattoman törkeitä vastauksia olet saanut.

Vierailija
59/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavan tyyppisissä häissä.

Vieraista alle 4-vuotiaita oli jo tusinan verran :D Meidän 3kk vauva taisi olla ainoa, joka meinas alkaa kirkossa elämöimään, kun iski instant-nälätys just ennen loppuvirttä ja häivyin pihalle autoon sen syöttämään vähin äänin... Mies jäi kahden muun ipanan kanssa loppuun saakka.

Itse juhlassa aikuiset sai syödä rauhassa, kun ipanat saivat painella leikkimään syötyään ja ohjelmastakin sai nauttia ihan rauhassa. Loppuillasta useimmat lapsiperheet joko hajaantuivat tai sitten joku tuli tenavat hakemaan kotiin nukkumaan (kuten meillä), alkoholia oli tarjolla aamun pikkutunneille saakka joka lähtöön, tanssia ja musiikkia ja hyvää seuraa piisasi. Oli oikein mukavaa :D

Vaikka tuolla ei edes ollut MLL:n hoitajia lapsia kaitsemassa, niin kummasti nuo pienimmätkin viihtyivät keskenään touhuamassa "uusien" lelujen parissa, eikä tarvinnut yhdenkään ipanan kiljua tai kirkua yhtään.

Näissä häissä oli kyllä ihan viiniä ruuan kanssa...

Meidän omiin häihinkin palkattiin lastenhoitaja, jonka palveluja ei tosin tainnut kukaan muu kehdata käyttää kuin me. Meillä oli naimisiin mennessämme jo kaksi lasta, eikä hääpäivänä tehnyt mieli sinkoilla tenavien perässä :P

Vierailija
60/67 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en osallistuisi näihin bileisiin.

Tulisi turhan kalliiksi lahjat ja juhlapuvut ja kaiken kukkuraksi ei saisi edes viiniä!

(vaikka edes omaan piikkiin).

Tylsääkin tylsempää! Alkaa ikävystyttämään jo pelkkä ajatuskin :(

No thanks!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi