Viihtyisittekö te tällaisissa häissä? ov
Häihin on tulossa n. 20 1-9 vuotiasta lasta (+ n. 6 alle 1 vuotiasta vauvaa ja 10-12 vuotiaita lapsia on tulossa muutama).
Pihalla on leikkipaikka, missä on keinut (kaksi isojen keinua + vauvakeinu), hiekkalaatikko, liukumäki, kiikkulauta, kiipeilyteline ja pari sellaista "vieterikiikkua", mitkä nuo nyt ovatkaan oikealta nimeltään.
Sisällä on yksi huone varattu lapsille ja siellä on iso pöytä ja laatikoita, missä on leluja. Pikkuautoja, legoja, duploja, My little ponyjä, Barbeja, Brion junarataa ja parkkitalo. Huoneesta löytyy myös muutama palapeli, pino paperia, muutama värityskirja ´+ puuvärejä ja pari lasten peliä. Ja muutama Aku Ankan taskukirja ja pari Akkari kansiota. Huoneessa on myös telkkari ja dvd:t ja muutama lasten dvd-elokuva ja Ps1 konsoli ja lapsille sopivia pelejä (tämä on isommille lapsille).
Tilaisuuteen on myös varattu kaksi MLL:n lastenvahtia (aikuisia) koko päiväksi.
Naisten vessasta löytyy rauhallinen imetysnurkkaus ja vaipanvaihtoalusta. Pottia löytyy myös muutama + pari pöntönpienentäjää. Salista löytyy syöttötuoleja ja korokeistuimia lapsille.
Ruokana on mm. savulohta, makaronilaatikkoa (ilman jauhelihaa, joka on meidän suvussa juhlaruokaa), erilaisia salaatteja, erilaisia leipiä ja juustoja, lihapullia, pari kasvisruoka versiota, lohikiusausta ym. Ja juomaksi kotikaljaa, maitoa, piimää, vettä ja mehua.
Alkoholia ei tarjoilla paljoa, ainoastaan siideriä ja kaljaa + boolia. Ohjelmaa on ainoastaan pari musiikkiesitystä, häävalssi ja lopuksi tanssia.
Kommentit (67)
kuin maalla asuvien serkkujeni rippijuhlissa on yleensä ollut. Ovat Satakunnasta kotoisin.
nirppanokista. Tuo kuulostaa todella hyvälle!!
Hienosti olette ajatelleet kaikkia osallistujia, niin lapsia,aikuisia kuin omia toiveitannekin ;)
Näissä vastauksissa ihmiset ei ole ajatellu kuin sit OMAA napaansa...minä, minä, minä, MINULLE viiniä, ja juhlaruokaa. Come on, ne on HÄÄPARIN juhlat, ei teidän!!
Ja suurin osa näistä nirppanokista varmaan pilaa omatkin häänsä tuolla nirppanokkaisuudella...joten ap sulla on ihana asenne joten NAUTI HÄISTÄSI!!
Mulla ja miehellä vaan sattuu olemaan isot suvut (eikä olla lestoja) ja laaja ystäväpiiri.
Ruokaa on tarkoitus jonottaa neljässä "jonossa" eli kaksi tarjoilupöytää, ettei tarvitsisi hirmusti jonottaa. Vessoja 4+4 (miesten ja naisten siis).
Sali on iso eli kaikki mahtuvat samaan tilaan ja mikit on esiintyjillä käytössä. Kun tanssi alkaa osa pöydistä siirretään muualle.
Ollaan tehty miehen kanssa "paikkakortit" ja tarkoitus on, että perheet pääsevät samaan pöytään ja tutut pääsevät samaan pöytään eikä niin, että isossa pöydässä istuu lauma toisilleen vieraita ihmisiä, jotka eivät keskutele yhtään koko aikana.
ap
Ja mieheni ja lapset myös. Minusta ruoka kuulostaa hyvältä ja ihana, kun sama ruoka maittaa myös lapsille.
Ja tänä kesänä olin eka kertaa häissä, joissa tarjottiin ruuan kanssa viiniä, tähän asti olen ollut häissä, joissa ruokajuomana on ollut vettä, mehua, maitoa ja kotikaljaa. Illemmalla on toisissa juhlissa ollut boolia tai takakonttibaari tai paikan päällä baari, josta kukin ostanut omaan piikkiinsä. Mutta ei sitä alkoholia tarvita litratolkulla,jotta hyvässä seurassa olisi hauskaa.
Ihania häitä teille!
Ja ihan totta, ihmettelen, että mitäs ruokaa pitäisi tarjota, että teille nirppiksille kelpaisi?
ap
kaloja, äyriäisiä jne. en pidä pitopöydästä eikä kotikalja ole juhlajuomaa.
kuin maalla asuvien serkkujeni rippijuhlissa on yleensä ollut. Ovat Satakunnasta kotoisin.
enää asutakkaan maalla.
Ja meillä kyllä nuo ovat aina kuuluneet häihin, hautajaisiin, rippijuhliin ja lakkiaisiin ym. juhliin. Karjalanpaistit, potut, makaronilaatikko jne. Kummankin juuret ovat karjalassa.
ap
jos suutut siitä että ihmiset kertovat mitä mieltä ovat?
Jos olisin vieraana teidän häissänne niin en tietenkään nirpsistelisi ja pilaisi häitänne, vaan olisin ystävällinen ja kehuisin teille juhlia jne. koska minulle on paljon tärkeämpää että teillä on sellaiset häät joista te tykkäätte kuin että minulla on sellaiset juhlat joista minä tykkään.
Ehkä olen nirppis, mutta en ole epäkohtelias vieras.
Ja oma kahdeksanvuotiaani viihtyisi. Mutta jos minulla olisi vauva joka ei olisi rintaruualla, niin jättäisin hänet hoitoon. Samoin kaikki alle neljävuotiaat lapset.
Tottakai viihtyisin jos teidät tuntisin...
Meillä päin kanssa olisi paisti ihan normaali tuollaisessa juhlapöydässä. Tämä siis Häme.
Jos täällä kysyy mielipiteitä, niin totta kai voi odottaa saavansa myös negatiivisiä kommentteja. En tietenkään hääparille tai kenellekään muulle sanoisi, että olipas arkiset ruoat, vaikka niin ajattelisinkin. Hyvällä ruokahalussa söisin ja ajattelisin, että itse en tarjoaisi samaa, mutta kai jokaisella on syynsä.
Jokainen järjestää budjettinsa ja halujensa mukaan häänsä.
Minusta kanssa tuo leikkipaikka-asia on hiukan liioittelua. Lapsia on kokonaismäärässä aika vähän. Jos paikka on turvallinen, niin isommat pärjäävät ilman hoitajaa. Kuka sen sijaan jättää 2-vuotiaan vieraalle hoitajalle?
Vieraat laitetaan ostamaan omat boolinsa ja alkoholinsa. Enpä ole sellaisissa häissä vielä ollut enkä 50:llä enkä yo-juhlissa enkä missään...
minusta kuulostaa tosi hyvältä! Lapsi pieni, mutta jättäisin ainakin toviksi vieraalle hoitoon (leikki-ikäinen).
En muutenkaan ymmärrä ihmisten nirsoilua, olethan kovasti miettinyt, miten vieraat viihtyisivät - ja mitä ihmeen gourmetia pitäisi olla tarjolla, jos ruoka laadukasta ja hyvää? Kalat kuulostaa tosi hyviltä:-)
Alko ok, mutta mielestäni sitä pitää olla niin paljon, ettei lopu kesken - siitä jää kurja fiilis. Toisaalta minä olen ollut häissä, joissa monilla on oma salapullo mukana, joten kyllä ne viinaan taipuvaiset saavat itsensä kuntoon joka tapauksessa. Olin kivoissa isoissa häissä, joissa oli tosi neutraalia valko- ja punaviiniä hanapakkauksissa - toimi tosi hyvin!
Minusta ohjelma tosi ok. Tanssiminen on pääasia, lapsetkin tykkää!
Ihanaa juhlapäivää ja paljon onnea!
Tähän mennessä olen viihtynyt kaikissa häissä ja joukossa on ollut aika erilaisia settejä. Uskoisin siis viihtyvän teidänkin häissä, harmi kun ei ole kutsua :-)
Ruoassa minusta on tärkeintä, että se on maukasta ja sitä on riittävästi. Yksissä häissä oli niin gourmet ruokaa ja pienet annokset, että melkein jäi nälkä. Eipä tuo haitannut kun tiesi, että on menossa hienoon ravintolaan, jossa on pöytiin tarjoilu. Tankkasin kotona varuiksi kun olin ihan viimeisilläni raskaana.
Muksu kyllä taatusti viihtyisi :)
Omaan makuuni ihan liikaa muksuja ja juhlassa on selvästi satsattu enemmän lasten kuin aikuisten viihtyvyyteen. Onko se sitten huono vai hyvä asia, se on teidän päätettävissänne. Itse ajattelen häitä kuitenkin enemmän aikuisten juhlana.
Menu kyllä kuulostaa ihanan perinteiseltä ja hyvältä. Joten olisin ehkä tylsistynyt, mutta taatusti kylläinen :)
...minun mielestäni juhlat ovat vieraita varten? Siis hääpari on juhlan syy ja aihe, mutta vieraat tekevät juhlan. Jos vieraat ei viihdy, on tunnelma kamala, vaikka hääpari miten vouhkaisi omannäköisistään juhlista.
Eli tarjottavat ja ohjelma vieraiden mukaan, jos haluaa hyvän tunnelman. Ei tietenkään kaikkien mielihaluja voi toteuttaa, mutta tajuatte varmaan pointtini. Vieraiden viihtyvyys on tärkeää juhlien onnistumisen kannalta.
jos porukka haluaa viiniä ruuan kanssa, tarjotkaa sitä. Jos tarvitaan lapsille ohjelmaa, järjestäkää sitä. jnejnejne.
kaloja, äyriäisiä jne. en pidä pitopöydästä eikä kotikalja ole juhlajuomaa.
Lihaa löytyy myös, karjalanpaistin muodossa.
Salaatteja löytyy erilaisia.
Kalaa löytyy savulohen ja graavilohen muodossa.
Allergisillekkin löytyy sopivaa ruokaa.
Kakun kanssa on sitten tarjolla erilaisia keksejä, 2 erilaista täytekakkua (joita ei ole vaan yhtä kappaletta kumpaistakin) "lihapiirakkaa", pasteijoita ym.
ap
Ja olisin todella pettynyt jos pitäisi ruoan kanssa litkiä jotain kammottavaa kotikaljaa.
No,voisinhan tietysti valita myös vettä tai piimää... :/
Itse olen myös kalalle allerginen,joten kala kymmenessä eri muodossa ei kauheasti ilahduta,saisin syödä siis teidän häissänne makaronia?
että minä kyllä jättäisin reilu 2-vuotiaani vieraalle hoitoon, jos mielellään jäisi - ollaanhan siinä ihan vieressä ja varmaan ne voivat ottaa nimet ja numerot ylös jne... uskon, että tyttöni viihtyisi ainakin tovin leikkimässä!
Minusta on kunnia-asia, että saa kutsun häihin.
Ruoat on arkiset minustakin, juhlat lienevät pohjanmaalla kun on noin paljon vieraita tulossa. Tuossa vierasmäärässä juhlaruoka tosiaankin lienee aika kallista. Mutta pääasia tietenkin, että saa jotain syötävää.
Tuollaisissa häissä varmasti viihtyvyyteen vaikuttaisi merkittävästi se kuinka hyvin logistiikka on järjestetty. Jos ruokaa joutuu jonottamaan, vessat ovat ruuhkaisia,mitään ei kuule eikä näe, perhe ei pääse istumaan samaan pöytään jne. niin se latistaa juhlatunnelmaa tehokkaasti.
Omat lapset ovat sen verran pieniä, että en jättäisi vieraassa paikassa vieraille hoitajille, mutta se ei mun juhlatunnelmaan vaikuttaisi.
Siideriä ja kaljaa mä en juhlajuomaksi myöskään miellä.